Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Trop2 #49507:
Veru, v tých časoch jazdili spoje na Hronsek preplnené. Tiež treba povedať aj to, že v tom čase linka 55 obsluhovala aj Rakytovce a Kremničku ako jediná linka (teda žiadna 21 po Rakytovce ako je tomu dnes).
Ten spoj 16:15 z Mičinskej bol určite na linke 52, naspäť si nepamätám - ale keď hovoríš, tak to asi bola 55-ka.

Kĺb sa na víkendovom spoji 55/7:25 do Hronseku naozaj objavil počas roka 2005 - bolo to možno dva alebo trikrát + okrem toho na Dušičky 1.11.2005.
Reply on: BB-Schuhu #49506:
len par poznamok:-) ten spoj 16:15 neviem ci nebol na linke ex55 a o 17:00 sa vracal z Hronseku ako linka ex 55 s konecnou vo vozovni Kremnicka.Tam koncil svoju dennu smenu. Neraz som bol jeho jedinim cestujucim na celej trase:-)) zastavoval mi skoro pred domom:-))) ked sa tento spoj zrusil,pri zmene cestovneho a aj z nejakych ,,organizacnych" dovodov,bol klbovy autobus nasadeny do sasovej. Sofer z neho,inac jazdil na linke do Rakytovca 18rokov,po burlivej diskusii s vedenim,ze nech sa idu pozret na jeho spoje,ako je voz-klb vytazeny,a ze je nezmysel tam davat solo autobus,dal radsej vypoved. Od vtedy sa na tejto linke,uz viac klb neobjavil,a toboz nie cez vikend.Mozno raz cez dusicky. Klbovy voz bol nahradeny solo karosou na par tyzdnou, a potom,,mudre "hlavy tam nasadili SOR. Este mensi ako solo karosa. Riesenie typicke pre SAD BB-nahradit klb,naozaj chodil vytazeny,za mensi voz ako solo karosa. Nie raz sa stalo ze uz na zastavke Vlkanova most o 15:50,alebo tak nejak, ani nezastavoval,lebo bol narvany az ten bakelyt praskal:-))) Este stastie ze ja som nastupoval na zastavke Hronsek,zel. stanica:-)) a potom radsej mnoho ludi zacalo jazdit do Hronseka do prace autami.
Reply on: fragma #49505:
Keď už riešite diaľkovú linku 602501 Nová Baňa - Liptovský Mikuláš - (ex Tatr. Lomnica), tak aj ja prispejem niečím.
Touto linkou som cestoval do Tatier (pred jej skrátením v roku 2007) mnohokrát po roku 1990 a na túto linku mám bohaté spomienky. V 90. rokoch tu jazdila pravidelne obyčajná prímestská C734 v modro-bielom nátere (ŠPZ nepamätám) zo žarnovického závodu. Ďalšia vec, odchod z Donovál v smere do BB je už odnepamäti 15:51 a nikdy sa nemení. V rokoch 2000-2001 to vychádzalo tak, že na Huštáku pod estakádou sme vždy stretávali oproti idúci kĺbový autobus BC 93-79 na linke č. 52, spoj 16:15x z Park. Mičinská do Hronseku. Žiaľ, netrvalo to dlho. Od 1.4.2001 došlo k výraznému posilneniu dopravy do Sásovej, kĺbový autobus musel opustiť domovskú linku č. 52 a 55 (preradili ho na sásovské linky) a kĺbový autobus sa v Badíne / Hronseku / Vlkanovej objavil najbližšie až v roku 2005, a to hneď niekoľkokrát (na Dušičky dňa 1.11.2005 bol vypravený kĺb BB-035BM na celú popoludňajšiu službu 55/1 a ostatné víkendy tam párkrát prejazdoval kĺb BB-715BE/BB-351BJ na spoji 7:25a z Park. Mičinská do Hronseku z domovskej linky č. 24). Napokon aj spomínaný spoj 16:15x z Park. Mičinská do Hronseku na linke č. 52 bol zakrátko zrušený, vďaka čomu sa posunul spoj linky č. 55 do Badína z 16:05x na 16:10x.

A už keď tu riešime starodávne časy. Pamätám si, niekedy v 90. rokoch ešte jazdili spoje na vysielač v Laskomeri na spôsob zmluvnej dopravy. Dokonca aj na autobusovej stanici na niektorom z nástupíšť (bolo to v tom páse, odkiaľ jazdia aj Kordíky, Králiky) boli uvedené odchody týchto spojov na Laskomer - boli dva počas dňa. Nepoznačil som si ich, takže už vôbec neviem kedy to bolo, jeden bol ale určite okolo 6.00. Spoje boli nejako zvýraznené v rámčeku s dodatkom "len pre vymedzený okruh cestujúcich" alebo niečo podobné. S ukončením prevádzky vysielača skončili aj tieto spoje, no možno skončili ešte skôr. Pamiatkou je už len zastávka "Banská Bystrica, Vysielač" ktorá zostala zapracovaná v ISCP.
Reply on: brefos #49503:
612501 - áno, v pondelok večer som to objavil, CP s dátumom 18.10.2013, znovuobnovenie "žarnovičana" do Vysokých Tatier v pracovné dni okrem Silvestra, najbližšie od 16.12.2013? aspoň po Starý Smokovec spodom cez Tatranskú Štrbu a Poprad, v minulosti (ako bolo upresnené pred vyše 6 rokmi) to chodievalo Cestou slobody cez Podbanské až do Tatranskej Lomnice (tam vo vybrané dni zachádza breznianska linka SAD ZV 703501).
Zruší sa zastavovanie v Tč. 18 na zast. "Lipt. Osada, KORYTNICA kúpele, rázc." o 8:00x smer LM a 15:44x smer BB (mohli celé Tč. z CP odstrániť, ako aj Nová Baňa ÚNZ, kde to nestojí), takže mimovíkendový turisti pozor na to! Mimochodom SAD Liorbus tiež okresáva vnútro Korytnice.
Odchádzať sa bude aj ráno z Novej Bane o 5 min. neskôr (z pôvodných 5:40x) o 5:45x, lenže po Zvolen sa to upraví na 5 min. skôr (6:50x, 6:55x Západ-nezmeškaj❗), teda na trase NB-Zvolen sa plynulosť dopravy zrýchli na nácestných zastávkach o 10 min.❗ V LM nasleduje 35 min. prestávka, aby sa o 9:30x vybral na predĺžený 80 min. úsek (10:50x).
Naspäť zo St. Smokovca o 13:10x, v LM prestávka 20 min. (naspäť len po ZC), áno neskôr z LM o 14:50x, lebo v RK má o 5 min. kratší pobyt, ďalej od Donovál po Staré Hory je skrátenie zo 16 min. nadol na 13, teda 3 min. dole, SH 16:04x, Vajanského 16:20 a predĺžením z Vajanského do príchodu na AS o 3 min. sa to opäť vyrovná.
O 11-tej sa na jednodňovú VHT (rovno do búrok?) dá vyraziť s návratom v pondelok-štvrtok SAD DAL nočným tranzitným spojom BJ-BA 22:30 z PP do BR/BB/ZV/ZH (so zarezervovanou miestenkou). Inak liptovskí cestujúci z ankety chceli medzi 6-7 hod. viesť nový spoj z L. Hrádku na Štrbské Pleso a späť o 18.00 hod. mimo sezóny, o čom SAD-ka neuvažuje (ako keby sa tam nedalo dostať vlakmi), toto im asi nebude náhrada...

610503 - zmena spočíva len na spoji 4 úsek MK-VK, kde zrejme nastáva zmena na linke PO-VK-BA "a tento spoj nepôjde v nedeľu" - ako vieš?, veď má tam aj 6-tku aj krížik, nie? Prečo ešte vyobrazujú Zvolen Západ, keď to tam už nezastavuje? Usiluješ o obnovenie, nedovolíš zmazať ❓ ?

613503 - áno -10 min. od MT Jesenského, nechápal som, prečo dovtedy mal medzi MT Sever a Jesenského 15 min. (11:30-11:45), keď je to teraz len 5 (11:30-11:35)❓

00128 - a ja že niečo z toho využijem na prelome grafikónov, keď idem do PHA a ono to prevažne jazdí od 1.5.2014?
Reply on: brefos #49501:
Na prvý pohľad som bol prekvapený, aký plný CP má tá linka, ale keď sa pozrie bližšie na poznámky, tak sa zistí, že je to "posilová linka", ktorej spoje reálne jazdia pár vybraných dní pred vianocami, čosi na nový rok a niečo okolo veľkej noci, inak tam vôbec nič nejde a všetko je až od 01.05.2014, do kedy ten CP ešte určite zmenia...
Reply on: brefos #49499:
Pri linke 613 503 Žiar nad Hronom – Žilina nastala zmena na spoji 2. Od ZA smer ZH v úseku Martin, ul.J.Jesenského až do ZH sú všetky spoje posunuté o 10 minút skôr.
612 501 Nová Baňa – Vysoké Tatry doplnený o nový úsek od Mikuláša do V.T. Starý Smokovec a opačne. Pôvodný čas z LM do ZC sa bude vykonávať-odchádzať o 5 minút neskôr, od RK pôvodný čas.
610 504 Veľký Krtíš – Námestovo, asi bez zmeny.
610503 Veľký Krtíš – Zvolen – Banská Bystrica – Brezno/Ružomberok – Poprad, zmena spočíva len na spoji 4 úsek MK-VK, kde zrejme nastáva zmena na linke PO-VK-BA a tento spoj nepôjde v nedeľu+o 1 minútu príde skôr do VK a aj spoj 6.
Reply on: brefos #49501:
Více zde: http://www.autobusy-dale.cz/ No a v Predajnej to mohlo zastavovať. ?
Od 15.11.2013 začína jazdiť nová linka 000128 PRAHA - Brno - Trenčín - Prievidza - Zvolen - Bánská Bystrica - BREZNO http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000128_131115_136555.pdf zaujímavé, už sa to rozbieha, prichádza december. ?
Reply on: brefos #49499:
Diaľková linka č. 612501 má byť od 15.12.2013 predĺžená z Liptovského Mikuláša ďalej cez Liptovský Hrádok, Svit, Poprad do Vysokých Tatier, časť Starý Smokovec.

Len pripomínam, že uvedená linka bola od 1.9.2007 skrátená po Liptovský Mikuláš. Pôvodne linka premávala cez Liptovský Hrádok, Podbanské, Štrbu (časť Štrbské Pleso), Vysoké Tatry (časť Starý Smokovec) do Vysokých Tatier (časť Tatranská Lomnica).
Žilinská VUC zverejnila možné zmeny od decembra aj na diaľkových linkách SADZV a to:
610503 Veľký Krtíš – Zvolen – Banská Bystrica – Brezno/Ružomberok – Poprad
610 504 Veľký Krtíš – Námestovo
612 501 Nová Baňa – Vysoké Tatry, po starom linka jazdila len po L.Mikuláš, po novom až do Tatier, cez PP!!
?
613 503 Žiar nad Hronom – Žilina
Otázka: kde si bystrickí vodiči MHD robia psychotesty? Má SADka vlastného psychológa alebo im to robí niekto externý?
Počas zimnej sezóny 2013/2014 bude premávať na Šachtičky skibus!!
cestovný poriadok je dostupný tu: http://www.skisachticky.sk/novinka/25
Dávam do pozornosti, že zajtra sa konajú 4. voľby do Vyšších územných celkov. Preto každý, komu nie je osud BBSK ľahostajný, by sa mal týchto volieb zúčastniť. Nezabúdajme, že v rámci verejnej dopravy má BBSK plné kompetencie v prímestskej autobusovej doprave a spolupráca samosprávy (krajskej a obecnej) môže priniesť viacero pozitívnych projektov - napr. cyklobusová doprava a mnohé iné.
Reply on: draxter #49493:
Jasne, suhlasim, len som chcel uviest aj protiargumenty, nech v ramci diskusie zaznie vsetko 🙂
Reply on: 810zssk #49491:
určite, ale aj počet sólo vozov je konečný a v BB práve prevažujú kĺby. Všetko je otázka čísel, ak sa slušne uživí častejšie sólo, nech je tak (ale porastú aj vozo km). Ak nie, tak dajme radšej kĺb na vyťažený spoj (km nezmenené). A toto všetko zase spočítať v rámci disponibilných vozidiel. Takže všetky možnosti sú v BB možné, pokiaľ je dopyt. A to si hociktoré mesto nemôže povedať väčšinou pre nedostatok kĺbových vozov.
Vie niekto, či sa tohto roku budú kupovať nejaké vozidlá pre prímestskú dopravu?
Reply on: kvorka #49490:
"z takéhoto porovnania určite vyjde lepšie kĺb" - Ano, ale sucasne musime mysliet na to ze ak namiesto klbu o 12:00, 12:30, 13:00, atd. posleme sola o 12:00, 12:15, 12:30, 12:45, 13:00 tak vytvarame ovela atraktivnejsiu ponuku, cim ziskavame novych zakaznikov a v konecnom dosledku mozme ekonomiku prevadzky zlepsit.
Reply on: BB-Schuhu #49489:
rodziel je rozhodne v spotrebe, mzda vodiča je rovnaká, údržba a opravy sú vždy individálne u každého vozu, otázka väčšinou je, či sa oplatí napr. poslať dve sóla alebo jeden kĺb - z takéhoto porovnania určite vyjde lepšie kĺb. Avšak porovnávanie v rámci nafty alebo CNG. Porovnávanie naftového sóla a CNG je určite niečo iné, a neviem aký výsledok by to bol. Len uvažujem, že práve vzhľadom na komfort a udržanie (prípade rozvoj) je nasadenie kĺbového vozu vhodné, ak to prepravné podmienky čo i len trochu racionálne vyžadujú.
Reply on: 810zssk #49488:
Isteže treba brať do úvahy dve hľadiská. Tým prvým je fakt, že pri preprave na krátke vzdialenosti (MHD) nevidím problém ani v preprave stojaceho cestujúceho, čo zohľadňujú aj výrobcovia autobusov, kde počet sedačiek v MHD je výrazne zredukovaný v prospech miest na státie. Tým druhým faktom je to, že musíme robiť dopravu čo najviac atraktívnu a snažiť sa vylákať ľudí z IAD späť do VHD, a to je možné len vtedy, ak im ponúkneme maximálny komfort, porovnateľný s komfortom v aute. A v aute stáť nemusia a ani nemôžu... ?

Aj mňa by zaujímalo reálne porovnanie nákladov na prevádzku sólo a kĺbového autobusu. Osobne si myslím, že pri nových Citelisoch CNG bude tento rozdiel výrazne zredukovaný. Aby sa nestalo to, že tu mlátime prázdnu slamu keď hovoríme, ako je kĺb výrazne drahší a v skutočnosti tomu tak možno vôbec nemusí byť, najmä pri plynových busoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.