Na viacerých nových výveskách SAD ZV platných od 11.12.2016 sú neplatné kalendárne dátumy obmedzujúce prevádzkovanie spojov počas prázdnin, sviatkov a pod. , a to pre rok 2015/2016 (len niektoré vysvetlivky sú pre správne obdobie 2016/2017). Dokonca výveska v Dolnom Harmanci udáva spoj SAD Lučenec do Ostravy. Neuveriteľný bordel...
Dožijeme sa niekedy zmeny CP, kde všetko bude tip-top a nebude to sprevádzané žiadnymi zmätkami? Túžim po tom už roky a stále nič... Je to smutné..
Problem obvykle nie je v tom, ze by objednavatel mal problem zohnat si odborne kapacity, ale ze si mysli, ze uz ich ma. Pripadne sa rozhodne obratit na niekoho ako su DICkovia.
V druhej polovici mesiaca, teda od buduceho piatku, uz budem doma sviatkovat.
Zaujimalo by ma kde si tu ty nasiel nejaku debatu, lebo zatial tu len bliakas a melies si svoje uplne ignorujuc co druha strana pise. Podarilo sa ti napisat asi 30 riadkov reakcie na nieco co som nenapisal ?
Ešte raz Samko "fritéza". Zobuď sa! Ty kde žiješ? V sektre Strážna Veža alebo v církvi Milosrdných bratov?! Ako keby si nevedel ako to na Slovensku v tomto "Zlodejistane" beží ... ak nechápeš ani po X absurdných verdiktoch súdoch, ktoré si dokonca v rámci jedného prípadu protirečia, tak nie je nádej sa s tebou v debate posunúť, keď uplatňuješ tvrdo prezumpciu neviny na gaunerov, kde už aj myši vedia ako to je.
Samospráva si určila skrz úplatných poslancov to, čo chcela SAD Zvolen. Prečo by inak mala SAD Zvolen prevádzkovať MHD v B. Bystrici? Už to tam lezie nejednému človeku hore krkom. To, čo sa dialo v tých časoch, keď padla SAD BB a zázračne ich výkony získal SAD Zvolen je úplne mimo morálky a na hrane zákona. Ale aj keby bolo za hranou zákona, tak ešte by sa to podarilo uhrať frázou "Nebol preukázaný úmysel." ... ostatne z tých čias županovania Murgaša myslím, že riaditeľ si posedel v base 2 roky. Zobral všetko na seba, 2x 365 dní dvíhal mydlo v base, ale asi tie bolesti konečníku stáli za tie ulúpené peniaze. ? Slovensko je mentalitou ľudí, ktorí sa dostanú k moci a peniazom na tom asi ako Balkán, len s tým rozdielom, že my sa tvárime, že sme nóbl, západ a proeurópski a aj to nám už rumuni dali lekciu ako sa vysporiadať so skorumpovanými politikmi. Len u nás ani len jedny Muftiho amnestie nevieme zrušiť, lebo 3/4 politickej scény pri tom pomysle zviera zadkom, žeby mali dávno súdení začať spievať a asi by nám aj vládna koalícia skončila v tom momente ... ? ? ?
Ak je odmena za prepraveneho cestujuceho, nie si motivovany ist az tak po dopravnej obsluznosti menej obyvanych casti, cize mi to tiez nepride idealne.
Stav kedy dodavatel rozhoduje co si objednavatel zaplati proste povazujem za nevhodny.
Samko, ty kde žiješ? Kto sa ti neobmenil? Tí mladí zlodejíčkovia čo šéfujú na závodoch a robia tam už po revolúcií teda mali dosť času nasať maniere nového režimu. 30-40 roční spratkovia sú nie tak dávno dosadení čuripindoši. Ale je pravda, že šikovných ľudí SADky neberú, lebo oni nepotrebujú prekopávať systém linkovania, CP a obehov. Oni sa chcú zabetónovať a nič nemeniť s pomocou poslancov, župana a oddelenia dopravy, ktoré nedajbože aby chcel niečo iné ako SADka chce. Už mali dosť času prebehnúť na flexibilnejší a operatívnejší režim. Takže žiadne staré zvyky. Toto je čiste o charaktere ľudí, ktorí tu žijú a potvrdili za 27 rokov, že nič iné než malý dvor a dlhý bič na nich neplatí. Žiadne zisky do osobného vačku, bez tak rozkradli dosť a kupujú si tu ranče, koníky, kaštiele a pod. ... no houby, všetko čo bude plus sa pekne krásne reinvestuje do zastávok, vozidiel, sociálneho zázemia pre personál a ak bude dobrý hospodársky výsledok, tak nie, že predstavenstov a dozorná rada si rozdelí. Houby! Rozdelí sa medzi prevádzkový personál, pretože ak oni dajú zajtra hromadné výpovede, tak doprava skolabuje. Ale ak zajtra mor sklátil predstavenstvo, akcionárov, či dozornú radu, tak cestujúci ani brvou nepohne, pretože prevádzkový personál zabezpečí riadny chod spojov a navyše nebudú mať nad sebou kadejakého psychopata, ktorý šoférom nadáva, že sú "K" a zaslúžia si "H". A to reálne takéto sprosté hulvátske výstupy vrchnosť SADkárska má.
Apropo, táto velebená liberalizácia dohnala SADky do stavu, že nám šoférujú aj 62 roční šoféri a mladí neprichádzajú. Takže možno keby to vzal s garanciami ako takých platov štát a motivácie pri nábore, tak by to bolo o inom. Súkromníci, ktorí sprivatizovali SADky iba dokázali, že to na Slovensku nevedia lebo ich doprava nezaujíma, ich zaujíma ako lobovať a kradnúť.
Nemôžeš porovnávať systém, kde majú ľudia charakter a je pre nich aj istá otázka cti zabezpečovať dopravnú obslužnosť a robiť službu národu so systémom u nás, kde každý chce štátnu kasu a národ čo do nej nalieva peniaze podojiť. Máš to ako hodiť zbrane na ulicu v Tokyu a Islamabáde. V Tokyu budú pozerať, že si sa zbláznil zatiaľ čo v Islamabáde sa v duchu pravidla "silnejší vyhráva" povraždia do hodiny. Asi takto je to v "ost-blocku", kde hodíš hulvátov, tlčhubov, privatizérov, kleptomanov a absolventov politológie a medzinárodných vzťahov ako sú Polóny a jeho "tavariš" Modranský a tramtadadááááá, tu vidíš výsledok. ?
Nikde predsa netvrdím, že dopravca má diktovať, čo má mesto chcieť. Ale čo je vlastne to, čo mesto chce? Musí to byť konkrétny súbor liniek s presnými časovými polohami a nadväznosťami, vozidlový park s konkrétnymi parametrami? Podľa mňa nie. Cieľ, ktorý sleduje mesto, môže byť vyjadrený aj oveľa jednoduchšie. Narážam tým na prípad zo zahraničia, o ktorom sme sa pred časom osobne bavili - objednávateľ mal politický cieľ výrazne presunúť cestujúcich z IAD do verejnej dopravy, no nemal konkrétnu predstavu o spôsobe dosiahnutia tohto cieľa. Vypísal tender na dopravcu, ktorému následne nechal voľnú roku pri organizácii dopravy, avšak s tým, že mu neplatí sadzbu za odjazdené km, ale dohodnutú sadzbu za každého prepraveného cestujúceho. A to už je model, nad ktorým hodno sa zamyslieť.
Ja v tom problem vidim, pretoze dopravca je dodavatel sluzby. Nemoze diktovat co vlastne mesto ma chciet, proste nemoze byt objektivny. V lepsiom pripade do toho budu vstupovat len jeho prevadzkove potreby, v horsiom aj komercne.
Samozrejme ine je ak sa bavime o delegovani objednavania na tretiu stranu (nezavislu odbornu organizaciu).
Prehodenie zodpovednosti na niekoho iného (napr. aj na samotného dopravcu) by som nevidel ako problém, ak sa jasne vymedzia úlohy, kompetencie a mantinely. Vždy lepšie ako štýl "nerozumieme tomu a je nám to jedno".
Ten Ustecky kraj ma ale tiez taku nejaku cudnu, nie uplne prehladnu tarifu. Hoci v ostatnych oblastiach sa mi paci (nemal som zatial cest osobne, ale vyzera to dobre z pohladu dopravy aj standardov produktu).
Trolejbusy doplatili na "prichod sukromnika"? V com je SAD ZV sukromnejsia ako BBDS? Navyse opat: ak trolejbusy na nieco doplatili, tak to bola nekompetentnost samospravy, ktora si nedokazala urcit co chce (resp. si to urcila zle).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.