Evidenčné číslo:1034
Typ: Irisbus PS09D1 Citelis 12M TP
Výrobca: Iveco Czech Republic, Vysoké Mýto
Výrobné číslo: 034
VIN: VNEPS09D10M000034
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): BL-429BF
Rok výroby: 2011
Sprevádzkovanie: apríl 2011
Nadobúdacia cena: 230 000 €
Depo: Trnávka
Krasňany (1/2023 - 11/2023, záloha pre elektrobusy)
Trnávka (od 11/2023)
Domovská linka: 32 (leto 2011)
Záložné vozidlo (do 12/2022)
Nehody: Vzájomná kolízia s autobusom SOR NB 18 #2859 v obratisku Cintorín Slávičie údolie (16.8.2022)
Rekonštrukcie a úpravy: Červené poťahy sedadiel (2017)
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 120
BUSE BS 200
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
Doplňujúce informácie: nízkopodlažné vozidlo, klimatizované vozidlo
Iné údaje: Od polovice októbra 2011 pridelený na bežné linky MHD.
Posledné záznamy o vypravení:
3.12.2024 79/1
27.11.2024 20/7
5.11.2024 88/6
4.11.2024 75/6
31.10.2024 67/6
78/6
25.10.2024 20/7
24.10.2024 20/7
23.10.2024 88/7
22.10.2024 20/7
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes som mal možnosť odviezť sa týmto vozidlom, keďže samotná výprava zostalých oranžových Citelisov je sporadickejšia ako výprava tbusu 21Tr.

Najväčším problémom jazdy bola nezapnutá klimatizácia. Neviem, či ju mal vodič pokazenú alebo jednoducho ju nezapol, ale rozhodne maličké vyklápacie okienka (ktoré si všimnete aj na fotkách oranžových Citelisov) veľmi nepomohli. Ďalším nedostatkom boli dopytové tlačidlá na otváranie dverí. Tie nefungovali, resp. keď vodič v zastávke odblokoval dvere, niektoré sa dvere sa neotvorili napriek tomu, že to tlačidlo bolo stlačené (opravte ma, ak to otváranie dverí funguje inak). No a celý voz sa otriasal a hučal ako Tedomy a červené Citelisy vo svojich posledných rokoch. Cestujúci začali medzi sebou diskutovať, prečo vôbec takýto voz ešte jazdí, že to je staré a pod.

Tieto Citelisy určite nie sú plnohodnotnou náhradou za tiché elektrobusy, avšak nechápem prečo slúžia ako náhrada za elektrobusy. Nebolo by lepšie si požičať na jeden deň o trošku novšie Urbanwaye 12 z Juráku, resp. z Trnávky ako po niekoľkých mesiacoch vypraviť starý 12 ročný voz Citelis?
Reakcia na: Kubo123 #1:
Podľa mňa ich držia "pri živote" aj preto, lebo sa dajú v prípade potreby použiť aj ako záloha/náhrada za vozy jazdiace na školských linkách. Môže sa totiž stať, že nejaký z nich bude mať vážnu poruchu alebo nehodu a bude treba ho nahradiť. Akurát si myslím, že by to pomaly chcelo nákup nových vozidiel aj pre tieto linky.
Reakcia na: Kubo123 #1:
Nemyslím si že Urbanway je oproti týmto Citelisom nejak výrazne lepší. Ak je Citelis v dobrom stave (neviem ako teraz ale tieto oranžové boli minimálne keď ešte pravidelne jazdili v zachovalom stave) tak si myslím že je to lepšie zvezenie ako nejaký rozbitý Urbanway. Niektoré Urbanwaye už naozaj začínajú byť v hroznom stave. Naozaj jedinou nevýhodou je tá nefunkčná klíma.

Urbanway hučí úplne rovanko ako Citelis a čo sa týka dopytu tak ten sa nepoužíva v Citelisoch ani Urbanwayoch.
Reakcia na: ikarus31 #3:
Áno, pravda je, že Urbanwaye 12 rýchlo starnú, ale keby aspoň Krasňany pustili jedno poradie Trnávke/Juráku (napr. 65/10), aby v prípade nedostatku elektrobusov ich nemuseli nahrádzať dožívajúce Citelisy.
Včera som mal možnosť odviezť sa iným oranžovým citelisom a to #1032.
No a v tomto musím súhlasiť s Ikrarus31. Nebolo to o nič horšie a možno aj o trochu lepšie ako niektoré Urbanwaye v zlom stave. Je pravda, že klíma a teplo vo voze môže byť veľkým problémom. Ale keďže som sa viezol v noci, vôbec to nebola nepríjemná jazda. Práve naopak. Príjemné prekvapenie.
Reakcia na: Depebe #5:
Tak ale porovnávaš dva odlišné kusy #1032 a #1034. Zatiaľ čo #1032 premávala pravidelne počas školského roka, tak #1034 vypravovaná Krasňanmi jazdila párkrát vo februári tohto roka, raz v marci a potom sa až teraz v auguste vrátila do premávky. A tam ten rozdiel v kvalite vozidla, údržbe a pod. môže byť veľký.
Reakcia na: Kubo123 #6:
Neporovnaval som tieto dva kusy. Ale konkretne #1032 ku Urbanwayom. Ak to vyznelo inak - nemalo. Nepochybujem o tom, ze #1032 a #1034 su na tom vyrazne odlisne.