Evidenčné čísla:
  1. 4020    február 2008
  2. 1999    od decembra 2008
  3. 4921    od november 2010
Typ: Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Výrobca: EvoBus GmbH, Nemecko
VIN: WEB62828513108765
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): MA-XI 145 (D)
BA-MA934
BA-196UY (od 12/2008)
BT-828EP (od 12/2021)
Rok výroby: 2005
Sprevádzkovanie: december 2008
Nadobúdacia cena: 10 891 850 Sk
Depo: Trnávka (do 31.10.2010)
Petržalka (od 31.10.2010)
Domovská linka: 96 (do 1/2013)
68 (2013 - 2019)
84 (6/2019 - 3/2024)
Reklamy: Avion - Ikea (7/2009 - 12/2010)

Slovenský hokejový tím (13.2.2011 - 2011)
Nehody: Nehoda s nákupným vozíkom, ktorý ušiel zákazníkovi nákupného centra (8.12.2008) - autobus mal poškodený pravý bok zadného nárazníka.
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 12/2008)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2008)
BUSE BS 120, BS 120 (od 12/2008)
Doplňujúce informácie: nízkopodlažné vozidlo, klimatizované vozidlo
Iné údaje: 2. prototyp

Prezentačné vozidlo výrobcu (2005 - 2008)

Autobus od 3/2023 do 3/2024 nejazdil pre poškodený rám.
Posledné záznamy o vypravení:
21.11.2024 191/2
20.11.2024 191/5
191/2
19.11.2024 191/2
18.11.2024 191/2
15.11.2024 191/5
191/2
14.11.2024 191/2
13.11.2024 191/5
191/2
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Možno blbá otázka ale prečo má daný voz od 1. do 2.dverí modré ledky a následne biele do konca???
Reakcia na: Ma178rek #1:
Nie sú to ledky, sú to neónky.
Sú tam preto, lebo vodič nie je zvedavý na odraz cestujúcich v čelnom skle.
Reakcia na: Ma178rek #1:
Ma to viac vozov
Reakcia na: Jadran #2:
mne by sa to páčilo v celom interiéri, neviem prečo ale 4921 oproti ostatným MBCC pôsobí zvonka na mňa luxusnejšie 😃 😃
Reakcia na: marek1978 #3:
iba mercedesy či aj iné?.. neviem asi som to potom nikdy nevnímal..
Reakcia na: Ma178rek #4:
Na mňa práveže pôsobí najhoršie, hlavne preto, že je najstarší (pôvodné zakúpený na linku jazdiacu k Avionu-IKEA).
Reakcia na: Ma178rek #5:
Aj iné. Je to skôr vlastná výroba vodičov, než štandardná výbava.
Reakcia na: Ma178rek #4:
Zvonku možno, ale v interiéri to rozhodne veľký luxus nie je. Niektoré sedadlá v prednej časti sú spravené tak natesno, že sa tam človek ako ja (čo má dlhé nohy) nevojde tak, aby sedel pohodlne. A ešte k tomu ten nepríjemný zvuk, čo vychádza niekde z oblasti kĺbu... Sériové vozy majú interiér spravený lepšie.
Reakcia na: shaggy #7:
Samozrejme že ide o snahu vodičov - dôvodom je hlavne bezpečnosť (odrazy interiéru).
Z rovnakého dôvodu sa napríklad nesvieti v mnohých SORkách v prednom článku v oblasti prvých dvoch (-troch) dverí.
Reakcia na: Jadran #9:
a v mnohych K2Skach sa po zavreti dveri automaticky stlmi osvetlenie interieru (predpokladam ze to ma podobny dovod a je to tam original od rekonstrukcie)
Reakcia na: shaggy #7:
Blahej pamäti 9Tr aj staršie T3 to mávali od podniku.
Má tento voz nejaké iné (kvalitnejšie?) odpruženie, príp. je lepšie udržiavaný, ako sériové MBCC, pretože sériové MBCC mi prídu oveľa viac "vymlátené" ako tento voz? Alebo to je tým, že jazdí prevažne na delených službách počas PD?
Neviete prečo zase stojí? Čo sa s ním stalo?
Reakcia na: SimonMHD #14:
Preto lebo vedenie šetrí a nekupujú náhradné diely. A to je zo všetkými autobusmi na nič nie sú peniaze čo myslíš dokedy vydržia tie šroty jazdiť a o pár rokov budeme mať kone a koče. Stakým to vedením nič dobré nečakaj.💀 💀 💀
Reakcia na: JurajSK #15:
Zase ale liať prachy do vyše štrnásťročného vozidla, navyše atypického (predvádzacieho vozidla) by z pohladu prerozdelenia dostupných financií nebolo najrozumnejšie.

To že sa neopravujú ani vozidlá z roku 2017 (jedny z najnovších) je svinstvo, ale toto vozidlo kludne môže zostať odstavené až kým neprídu lepšie časy alebo čas ho zošrotovať.
Reakcia na: Cancer #16:
Teraz uprimna otazka, kolko si myslis ze mozu nahradne diely stat. Mali by sme upobit zpierku zpomedzi milovnikov "sedej 84"
Reakcia na: SixSixTrooper #17:
Ja nevidim vobec realne ze by bola zbierka na opravu vozidla ktore ako jediny Medak je tento rok po zivotnosti, a ani si nemyslim, ze by mali sukromnici brat zodpovednost za to, ako DPB zaobchadza so svojim prevadzkovym majetkom.

Myslim si ze ovela realnejsie by bolo zorganizovat zbierku na opravu tohto vozidla ako historicke. Uz boli kecy ze prave takto to vozidlo malo skoncit uz tento rok.
Reakcia na: Andrej #18:
Ak by mal zostať historický tak určite nie pod DPB, nech si ho odkúpi kto chce a môže si ho zrekonštruovať. Ako historický by mal zostať len červený voz, ktorý by reprezentoval stav sériových vozidiel.

Voz vraj ešte bude jazdiť (po oprave) ale vzhľadom na vek aj jeho stav (hrdzavý podvozok) si myslím, že už dlho v premávke nepobudne.
Reakcia na: mirec240 #19:
odstaveny je na motor a bude ešte jazdiť
Reakcia na: mirec240 #19:
Aku cenu moze mat takyto voz (pytam sa za kamarata)
Ma niekto stav? Uz dosli diely?
Reakcia na: SixSixTrooper #22:
aktuálne je vraj projekt oživenia tohto voza odložený na neurčito .. už sa nevie naisto či pôjde ešte do premávky. Darmo no .. teraz treba peniaze na iné veci.
Reakcia na: TeBeCe #24:
18-ročný voz - tiež má to najlepšie dávno za sebou
Reakcia na: Ma178rek #1:
Aby sa nedráždi interiér v sklách
Modre osvetlenie vpredu mal aj ten MB, co nedavno bural v Petrzke na Dvoroch.
Inak za mna by tie interiery fakt nemuseli byt tak vysvietene. Prepdokladam, ze je na to nejaka Europska norma, ale je to moc a zbytocne. Hlavne v Skodovkach elektrickach. Von cez tie okna nie je absolut vidno, vsetko sa odraza. Zlate T2 a Kinderka. 😉
Reakcia na: 6503 #27:
Ja som za osvetlenie rád, pri presúvaní MHD-čkou využívam čas na čítanie a pri nepodsvietenej čítačke celkom bodne, keď na to vidím 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #28:
A niektorí čítame aj noviny alebo časopisy...
Ale no zas sa netvarte, ze zijete v 80. rokoch. 😉
Reakcia na: 6503 #30:
My s Mhr1 sme staršia generácia 🙄
Opraveny. V pondelok ide von.
Reakcia na: marek1978 #32:
úžasná správa 😍
Reakcia na: marek1978 #32:
Dufam ze aspon na Capacity linku a nie linku podla zelania.
Reakcia na: Petto #34:
nebude v zadeleni
Normalne asi najkrajsi autobus v BA teraz, ako je opat v striebornej Petronas Mercedes-Benz AMG farbe. 😃 Inak toto vozidlo by som nechal urcite ako historicak v tejto farbe! To by mozno aj Nemci od nas brali... 😉
Aktualne ho vidam na 191.
Reakcia na: 6503 #37:
Aj redbull by mohol vyrobiť autobus 😂😂
Je nejaký dôvod prečo chodí primárne na 191?
Reakcia na: Ma178rek #39:
Vodiči si povedali
Reakcia na: Ma178rek #39:
presne toto mi napadlo včera poobede keď som túto šotokrásu míňal autom niekde na Dvoroch, že tu mnohí argumentujú že tieto vozy sa oplatí za každých okolností živiť nech to stojí čo to stojí lebo KAPACITA ... keď už sa to za drahé peniaze slávnostne oživilo a zázračná kapacita je k dispozícii, prečo to neťahá celodenné 83-ky v 4-2 zadelení ale jazdí to iba počas špičiek?
Najkrajsi a najluxusnejsi autobus. Ked ho clovek vidi, oci na nom necha. Z interieru je citit luxus a kvalita.
Reakcia na: kohut2012 #42:
Presne, vsetky tieto Capacity medaky su tak stale dobre a pekne, nezhumplovane ako Sorky, ktore prisli neskor, bodaj by sme v buducnosti opat nakupili Mercedesy.
Reakcia na: pharel #43:
Neviem ako vodiči, ale ako občasný cestujúci ich mám najradšej. A sú fakt pekné aj po rokoch.
Reakcia na: pharel #43:
Dalsie Capacity tu uz pravdepodobne nebudu nikdy. Jednak cena a dvak su to 4napravove vozidla, o ktore mesto zaujem nema lebo cena.
Reakcia na: Petto #45:
No ved ked nie 4-napravove capacity tak ine modely mercedesu s 3 napravami ale urcite kvalitne. Nechapem ci sa im viac oplati kupovat castejsie nekvaline Sorky co uz po 2 rokoch jazdenia vyzeraju na rozpadnutie alebo zainvestuju raz a maju na 8r pokoj. Inak uz aj v Kentoch sa zacina kazit klima alebo ju soferi nepustaju, lebo tieto prve letne dni co boli, v ziadnom co som isiel nefungovala a boli otvorene okna.
Reakcia na: pharel #46:
Mercedes 3napravovy je nevysutazitelny u nas (lebo cena). Mozno tak Conecto este.
Nevie niekto koľko kilometrov má tento zázrak odjazdených? Dnes som sa s ním zviezol a bola to nenormálne luxusná jazda, by som nevedel že ten voz nie je nový. Je jasné že niekto má k nemu vzťah.
Reakcia na: Andrej #48:
do 800tis.
Reakcia na: marek1978 #49:
Ďakujem pekne.