Preco nejazdi tato suprava ?
Evidenčné číslo: | 7957 | ||||||||||||||||||||
Typ: | T6A5/III | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | ČKD Tatra, a. s., Praha (pôvodné vozidlo); Pars nova, Šumperk (prestavba) | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1996 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 13.12.2006 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 10 388 690 Sk | ||||||||||||||||||||
Depo: | Krasňany | ||||||||||||||||||||
Súprava s vozidlom: | 7957+7958 | ||||||||||||||||||||
Reklamy: | Adidas (3/2013 - 12/2015)
Okupácia 1968 (9/2018 - 8.3.2019) Milka (11/2021 - 5/2022) Disney+ (5/2022 - 8/2022) Ferrero Rocher (10/2022 - 3/2023) Magnum (4/2023 - 7/2023) Goethe Institut (11/2023 - 5/2024) Marionnaud (6/2024 - 8/2024) Marionnaud II (8/2024 - ) | ||||||||||||||||||||
Rekonštrukcie a úpravy: | V Prahe bolo vozidlo skúšané s rôznymi krytmi podvozkov, pričom sa merala jeho hlučnosť.
Pred dodaním do Bratislavy bola pôvodná skúšobná výzbroj ČKD TV14 s IGBT tranzistormi nahradená výzbrojou TV3 (výroba SKD Trade) a vozidlo prešlo celkovou rekonštrukciou vo firme Pars nova, Šumperk. Pôvodná výzbroj bola použitá na náhradné diely pre bratislavské električky s výzbrojou TV14. Vozidlo bolo tiež prelakované z pôvodnej pražskej farebnej kombinácie do bratislavskej kombinácie. | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100
BUSE BS 200 BUSE BS 120 BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 212, BUSE BS 210 (28 × 19 px) | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | Vozidlo po vyrobení nepremávalo s cestujúcimi a slúžilo na skúšky výzbroje pod číslom 0030 (prototyp T6A5 s výzbrojou ČKD TV14). Dňa 1. februára 2002 prešlo do majetku Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. a následne bolo predané firme Pars Šumperk, kam bolo po železnici odvezené 11. mája 2002. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Rubber38
Ničmenej, prípadná absencia nízkopodlažnosti by mi až tak nevadila, za predpokladu, že T6 budú okrem pár modernizovaných T3 jedinými zástupcami ČKD PCC vozidiel. Tvorili by menšinu vozoparku využívanú pravdepodobne najmä na špičkovú posilu, proste by bol na niektorých radiálach dajme tomu každý tretí voz vysokopodlažný. Pri jednolinkovom variante je to skoro jedno (max. si dotyčný imobilný počká 3-4 minútky na ďalší spoj), pri súčasnom si viem prestaviť polku liniek čiste bezbariérovú (napr. 1, 3, 4, 9) a na polke hold časť starých ČKD. Furt sa bude dať bez väčších problémov dostať odvšadiaľ všade