Aktualne je odstavena pre nadbytocnost, alebo kvoli dakej zavade?
Evidenčné číslo: | 7085 | ||||||||||||||||||||
Typ: | K2YU (1983 - 2001)
K2G (od 2001) | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||||||||||||
Výrobné číslo: | 172202 | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1983 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.5.1983 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 745 020 Kčs | ||||||||||||||||||||
Depo: | Krasňany
Jurajov dvor (11/2023 - ) | ||||||||||||||||||||
Domovská linka: | 7/3, 17/3 (od 2/2006) | ||||||||||||||||||||
Reklamy: | Vianočná električka (11 - 12/2020)
Vianočná električka II (11 - 12/2021) Vianočná električka III (12/2022 - 1/2023) Vianočná električka IV (12/2023 - 1/2024) | ||||||||||||||||||||
Nehody: | Zrážka s kamiónom pri Botanickej záhrade (5/1998). | ||||||||||||||||||||
Rekonštrukcie a úpravy: | Po vážnej nehode (1998) bola električka v dielňach DPB zmodernizovaná na typ K2G (výzbroj 2x ČKD TV8, nový interiér, informačný systém BUSE, elektricky ovládaný polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100, nové pracovisko vodiča s ručným radičom Lekov). Pri modernizácii bol havarovaný predný článok nahradený článkom z vozidla #7072. Modernizácia sa neúmerne predĺžila napríklad aj pre nehodu s dielenským žeriavom, ktorý poškodil čelo električky. Začiatok prevádzky s cestujúcimi po modernizácii 7.8.2005.
Dosadenie klimatizácie kabíny vodiča Thermo King (11/2006) Rekonštrukcia vnútorného vykurovania (2012 - 2013) Úprava na Vianočnú električku 2020 (11/2020) - električka dostala vonkajší vianočný polep, svetelné reťaze v exteriéri aj interiéri, tyče v interiéri dostali modrú farbu, rovnako aj sedadlá dostali modré poťahy. Modrá farba interiéru už následne električke zostala. Úprava na Vianočnú električku 2021 (11/2021) Úprava na Vianočnú električku 2022 (11/2022) Úprava na Vianočnú električku 2023 (11/2023) Úprava na Vianočnú električku 2024 (11/2024) | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2005) BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2005) BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Solider
Nikde nie je dané, aký koncept musí mať Vianočná električka. Čo sa týka víkendov, v decembri počas adventných víkendov bývajú z dôvodu zvýšených prepravných nárokov vypravované iba súpravy, čiže kačica by tam kapacitne nepostačovala. Navyše kačica bola vybraná kvôli tomu, že pôvodne sólo T6 na samostatnej vianočnej linke kapacitne nepostačovala. To však neznamená, že by vianočnú výzdobu/svetielka nemohla mať iná prevádzková električka (napríklad Škodovka).