VozidláElektričkyČKD Tatra T3 › #7843

Evidenčné číslo:7843
Typ: T3/VI.SUCS
T3G (od 1993)
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 178454
Rok výroby: 1989
Sprevádzkovanie: 1.12.1989
Depo: Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015)
Krasňany (9/2015 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Súprava s vozidlom: 7843+7844 (od dodania)
7844+7843 (krátky čas v 1990-tych rokoch)
7843+7844 (od 1. strednej prehliadky)
Reklamy: Marlboro

SaS Slovensko (9/2001 - 5/2002)

Adlo (10/2007 - 11/2010)

Majstri ducha - výstava SNM (11/2010 - 7/2012)
Rekonštrukcie a úpravy: Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)

Informačný systém BUSE (10/2004)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005)

Dosadenie jedného veľkého stierača namiesto pôvodných dvoch menších (2008/2009)

Celková oprava (7/2012 - 3/2013)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich

Celočervený náter (2021)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 10/2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 10/2004)
BUSE BS 200 (od 2005)
Iné údaje: Vozidlá #7843 a 7844 sú označené v opačnom poradí ako idú ich výrobné čísla. Na vysvetlenie tejto anomálie je potrebné poznať fakty o začiatku ich prevádzky: Od zaradenia do premávky boli električky deponované v Krasňanoch a jazdili ako dvojica #7843+7844. V prvých rokoch prevádzky došlo k poruche na spojovacích zásuvkách medzi vozidlami, a tak bolo poradie električiek v súprave otočené, aby ich bolo naďalej možné prevádzkovať vo dvojici. Istý čas preto jazdili ako súprava #7844+7843. Po prvej strednej prehliadke (začiatkom 1990-tych rokov) začala opäť jazdiť súprava #7843+7844, u ktorej už bolo preukázané, že mala výrobné čísla v opačnom poradí. Existujú dve možné vysvetlenia, prečo nastala táto skutočnosť:

1. Električky mali omylom prehodené čísla už po dodaní, tzn. v opačnom poradí ako je poradie výrobných čísiel. Pri strednej prehliadke teda bola porucha na spojovacích zásuvkách odstránená a vozidlá boli vrátené do pôvodného poradia #7843+7844, ktoré malo od začiatku výrobné čísla naopak.

2. Električkám pri prvej strednej prehliadke neboli opravené zásuvky a boli ponechané v opačnom poradí, avšak už s prečíslovanými evidenčnými číslami #7843/II (ex 7844) a #7844/II (ex 7843).

Dodnes nie je známe, ktorá z uvedených možností skutočne nastala.
Posledné záznamy o vypravení:
18.11.2024 ZV-E/2
15.11.2024 4/26
14.11.2024 ZV-E/2
4/9
4/7
13.11.2024 ZV-E/2
12.11.2024 4/19
ZV-E/3
11.11.2024 ZV-E/4
ZV-E/2
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kam sa stratili všetky fotky tohoto vozu?