Evidenčné číslo:7523
Typ: Škoda 30T2 ForCity Plus
Výrobca: Škoda Transportation, Plzeň
Výrobné číslo: 10205
Rok výroby: 2015
Sprevádzkovanie: 8.12.2015
Nadobúdacia cena: 2 620 000 €
Depo: Jurajov dvor
Informačný systém: BUSE BS 300, BS 300, BS 301, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px)
BUSE BS 310, BS 310
Doplňujúce informácie: nízkopodlažné vozidlo, klimatizované vozidlo
Posledné záznamy o vypravení:
24.11.2024 4/11
21.11.2024 4/1
20.11.2024 3/5
19.11.2024 3/3
18.11.2024 4/5
17.11.2024 3/4
15.11.2024 3/11
14.11.2024 3/13
13.11.2024 3/4
12.11.2024 4/7
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Od 2.9. do 29.9.2020 odstavená kvôli strednej oprave po ubehnutých 200.000 km
Od 19.8. do 18.10.2021 odstavená po nehode s chodcom - počas opravy rozbitého čelného okna bola čiastočne zkanibalizovaná...
Od 4.7. do 4.8.2023 odstavená kvôli druhej strednej oprave po ubehnutých 400.000 km
Zaujímavé video o nakoľajovaní #7523 12.1.2024 na Štúrovej.
https://www.youtube.com/watch?v=FmbLlXhLEHI
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Len tak úplne mimo tému - spomenul som si, aký rev nastal zo strany skúsených pracovníkov, keď bola AVIA - nakoľajovač nahradená Defenderom, že to je salónne vozidlo a na nič nebude...
Reakcia na: S499.1023 #5:
Inak toto nieje uz druhy Defender?
Reakcia na: 6503 #6:
Isteže je. Práve preto - že sa po údajnej nepoužiteľnosti Defendera nevrátili pokorne k nejakému ekvivalentu Avie 😆.
Reakcia na: S499.1023 #7:
Opýtam sa ako laik - v čom je ten Defender lepší do mesta?
Reakcia na: Miro #8:
Vie sa dostat na otvoreny zvrsok kolajnic, na useky trate, kde nieje paralelne cesta.
Reakcia na: S499.1023 #7:
Až na to, že nakoľajovacie zariadenia maju v Sorke 😉
Reakcia na: 6503 #9:
Ďakujem, to som nevedel.
Reakcia na: Solider #10:
Boli časy, keď všetko vozili v Obrancovi.
Reakcia na: Solider #10:
Iba na Skodovky
Reakcia na: 6503 #9:
Furgon to nedá? Videl som celkom zaujímavé offroad. V Avii furgon som sa iba viezol, nešoféroval som ju.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Ale tak snad nebudu kupovat Aviu. Ale ano, existuju aj alternativy - napr. terenne Iveco 4x4.
Reakcia na: 6503 #15:
Tatra je Tatra. Ale inak Upratovač fotiek je priaznivcom zvrhlostí ako Avia, Š 1203 a podobných.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Aviu nenávidím, do Š1203 ma dokopal makrokufor. So stratou som ju pred rokmi predal a nahradil Škodou 130. Čo je tiež zvrhlosť, ale nie až taká extrémna.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Škoda 130 podľa mňa zvrhlosť nie je, naopak, je to auto, s ktorým sa dá v pohode jazdiť aj dnes. Ešte lepšie teda 135/136. Keby táto konfigurácia (simeringy na driekoch ventilov, päťkvalt, uhlová zadná náprava) bola hneď pri nástupe modelu 742, tak by to nebol taký predmet celosvetového posmechu.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Škoda 742 model 130 od roku 1987 má iba drobnú chybu krásy - liatinovú hlavu motora. Škoda 135/136 (ináč typ 746) s hliníkovou osemkanálovou hlavou už áno, najmä verzie so zalisovanými tvrdenými sedlami, ktoré mohli už jazdiť na natural. 135 GLi so vstrekovaním by zvládol naštartovať aj vodič zhýčkaný súčasnými autami prepchatými elektronikou. Viac-menej identický motor sa robil tuším do roku 2005 ako 1.4 MPI (čo je na motor, konštrukčne navrhnutý v 60. rokoch celkom slušné). V roku 1984, až 8 rokov po nábehu výroby typu 742, bola Š130 L to najlepšie, čo AZNP dokázal vyprodukovať. Ale aj tak trpela poddimenzovanou zadnou nápravou. Ja mám ešte pôvodnú konštrukciu (ročník 1986), ktorú AZNP "zlepilo" zo závodných špeciálov a sériových vozov. Na Garde to až tak nevadilo, lebo úzky rozchod, ale pri širokom dochádzka k deformácii spojenia šikmého a pozdĺžneho ramena ako aj samotného šikmého ramena (pozdĺžne som menil) a "áčkuje" to jedna radosť. Darmo som menil aj pružiny a tlmiče, musel som aj tak pridať 3 cm hrubé silonové podložky, aby to stálo v nezaťaženom stave o niečo lepšie. Aj tak je to mierne do áčka, keď si do zadu sadnú dve dospelé osoby, tak výrazne do A. Pôvodné priečne ramená sú poddimentované a krútia sa. Chcem to riešiť tak, že zoženiam inú priečku prevodovky a upravím oká uchytenia šikmých ramien, aby sa zlepšila geometria. Nechcem rezať do jedinej priečky ktorú mám.

Súhlasím, ak by Škoda 742 mala od roku 1976 sériovo hrebeňové riadenie, posilňovač bŕzd, štvorpiesty vpredu a tzv. vlečku vzadu (aj "ľudový" VW chrobák mal podobnú zadnú nápravu už v 60. rokoch) s dostatočne dimenzovanými ramenami, a zároveň širší rozchod, tak by to bolo obstojné auto. A nevzniklo by také veľké množstvo vtipov o Škode. Lenže Škodovka s motorom vzadu a dobrým handlingom prišla až 8 rokov po začatí výroby, pričom jej náprava bola poddimenzovaná a montovala sa iba do "prémiových" modelov, ktoých sa vyrobilo, ak porovnám s ostatnými modelmi typu 742, naozaj málo. Drvivá väčšina toho, čo po cestách jazdilo, bolo brutálne zastaralé. Bežná Škoda 105S alebo 120L boli fakt úbohé autá s nie práve dobrými jazdnými vlastnosťami a socka výbavou. Niet divu, že tzv. prémiové modely išli najmä na export. V roku 1987 prišla Škoda 135/136, tá už bola iba koncepčne zastaralá (motor aj pohon vzadu), ale po technickej stráne to bolo maximum čo sa dalo dosiahnuť.

Môžem potvrdiť, že Š130 L sa chová oveľa lepšie než jej predchodkyne s tzv. "kyvkou", blbol som za dažďa na veľkých kruháčoch medzi Lamačom a Devínskou. Svoje spravili aj kvalitné nové "široké" gumy (modely 130/135/136 ich majú schválené v techničáku od výroby). S bežnou Š105/120 by som dávno skončil v hodinách ak nie rovno v botanike alebo ešte horšie nejakom stĺpe.
Od 21.6. do 26.7.2024 odstavená pre poruchu tarifného systému