Od 2.9. do 29.9.2020 odstavená kvôli strednej oprave po ubehnutých 200.000 km
Evidenčné číslo: | 7523 | ||||||||||||||||||||
Typ: | Škoda 30T2 ForCity Plus | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | Škoda Transportation, Plzeň | ||||||||||||||||||||
Výrobné číslo: | 10205 | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 2015 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 8.12.2015 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 2 620 000 € | ||||||||||||||||||||
Depo: | Jurajov dvor | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 300, BS 300, BS 301, BS 301
BUSE BS 303 BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V) BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px) BUSE BS 310, BS 310 | ||||||||||||||||||||
Doplňujúce informácie: | nízkopodlažné vozidlo, klimatizované vozidlo | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
upravovač fotiek
Súhlasím, ak by Škoda 742 mala od roku 1976 sériovo hrebeňové riadenie, posilňovač bŕzd, štvorpiesty vpredu a tzv. vlečku vzadu (aj "ľudový" VW chrobák mal podobnú zadnú nápravu už v 60. rokoch) s dostatočne dimenzovanými ramenami, a zároveň širší rozchod, tak by to bolo obstojné auto. A nevzniklo by také veľké množstvo vtipov o Škode. Lenže Škodovka s motorom vzadu a dobrým handlingom prišla až 8 rokov po začatí výroby, pričom jej náprava bola poddimenzovaná a montovala sa iba do "prémiových" modelov, ktoých sa vyrobilo, ak porovnám s ostatnými modelmi typu 742, naozaj málo. Drvivá väčšina toho, čo po cestách jazdilo, bolo brutálne zastaralé. Bežná Škoda 105S alebo 120L boli fakt úbohé autá s nie práve dobrými jazdnými vlastnosťami a socka výbavou. Niet divu, že tzv. prémiové modely išli najmä na export. V roku 1987 prišla Škoda 135/136, tá už bola iba koncepčne zastaralá (motor aj pohon vzadu), ale po technickej stráne to bolo maximum čo sa dalo dosiahnuť.
Môžem potvrdiť, že Š130 L sa chová oveľa lepšie než jej predchodkyne s tzv. "kyvkou", blbol som za dažďa na veľkých kruháčoch medzi Lamačom a Devínskou. Svoje spravili aj kvalitné nové "široké" gumy (modely 130/135/136 ich majú schválené v techničáku od výroby). S bežnou Š105/120 by som dávno skončil v hodinách ak nie rovno v botanike alebo ešte horšie nejakom stĺpe.