Fleet number:4938
Type: Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Builder: EvoBus GmbH, Nemecko
VIN: WEB62848613124725
Plate: BL-630DZ
BL-077GZ
Manufactured: 2012
In service: January 2013
Acquisition price: 490 644 €
Depot: Petržalka
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
BUSE BS 120
BUSE BS 200 (dodatočne nainštalovaný)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Other data: V období 5/2023 - 5/2024 vozidlo pre poškodenie pohonnej jednotky nejazdilo.
Last records of service:
18 Dec 2024 83/2
17 Dec 2024 83/4
16 Dec 2024 84/5
15 Dec 2024 131/1
14 Dec 2024 83/9
13 Dec 2024 N95/2
93/2
12 Dec 2024 83/11
93/13
11 Dec 2024 83/7
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V tomto autobuse vždy keď ním idem vyhráva rádio v celom voze cez reproduktory. Ale v iných som ešte niečo také nezažil.
Nieco jak slavne repraciky v 6619, 6620 ked cez ne bolo pocut vyzbroj ? 😃
Reply on: mirec240 #1:
V Meďákoch sa zapína hlásenie zastávok tlačítkom na pustenie rádia do interiéru - teda v tých, ktoré ho majú nainštalované. 4938 to zrovna nemá, vodič to asi zapol v domnení že bude teta rozprávať. 😃
SixSixTrooper

SixSixTrooper

RIP #4938 Patronka si tvoj olej bude pamatat naveky.
Reply on: SixSixTrooper #4:
Tento uzol sa stáva dosť osudný pre Mercedesy. Najprv 4926, teraz 38... Mali by im zakázať prechádzať cez Patrónku 😁
Reply on: Andrej #5:
To máš de facto na celej trase z Petržalky do Dúbravky a naspäť. Tie Mercedesy sa kazia každý deň a na celej trase. Možno by som už dal zaparkovať jedno NB18 do Petrzky a druhé do Dúbravky, ktoré by neslúžili ako ZV, ale ako náhrada do konca služby za nejaké pokazené Mercedesy, keďže pravdepodobnosť, že sa ti každý deň pokazí na oboch linkách aspoň po jedinom kuse Mercedesu je veľmi vysoká.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Kľoko km majú meďáky nabehané? Však odkedy boli dodané, tak sú nasadzované na tie najväčšie výkony, aspoň mám pocit...
Reply on: upravovač fotiek #7:
Hlavne by mali zakazat s nimi vikendove jazdy. Museli by sice ist von horsie skvosty z Petrzalky,ale da sa poprehadzovat vikendova vyprava.
Reply on: upravovač fotiek #7:
nabehane maju 800 000 - 1 000 000 km
Reply on: SixSixTrooper #4:
Aké RIP? To poškodenie nie je na vyradenie a keď už chcú opravovať 4221 alebo 4914, určite príde na rad aj 4938
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ecomat #9:
Slušné, ak vezmem v úvahu, v akých podmienkach, po akých cestách. Mestská premávka, cesty samá jama, čochvíľa zastávka, davy ľudí, technika jazdy - plyn-brzda, letné horúčavy, zimné mrazy. Neviem si predstaviť pre autobus väčšiu mučiareň ako MHD. Milión km je slušný výkon.
Reply on: upravovač fotiek #11:
a to si zober že ich rovesníci - prvé sorky majú taktiež tolkoto kilometrov v sebe a niektorým sa už veru tachometre po milióne pretočili .. ja nerozumiem ako je to možné a jazdí ich stále zhruba rovnaký počet, pričom meďáky už akosi ubúdajú v premávke ... kedysi zvládali cez školský rok plnú výpravu 68+83+98, dneska už zväčša nevyjde ani len na 83+84 ... a tie libchavske rakvy idú furt.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ecomat #12:
Prvým SORom praskali rámy, museli ísť na opravy výrobcovi. Okrem toho si nemyslím že by Mercedesom praskali madlá pri kĺbe alebo odhnívali nohy sedadiel. Aj keď Mercedesmi som sa takmer nikdy nevozil, na linkách ktoré občas využívam nie sú.
Ako to vyzerá s jeho opravou???
Čím viac MBCC týmmenej soriek 🙂
Reply on: Ma178rek #14:
Definitívne odstavený
Reply on: Patari_k #15:
Ty kokos, pri takomto tempe sa už čoskoro samovyradí celá flotila.
Reply on: Patari_k #15:
Tipujem zase motor ci ?
Reply on: Petto #17:
Však sú tu fotky v galérii. Kompletne sa rozpadol.
Reply on: Solider #18:
Dik. Tak to je totálkam A ďakujem neznámym 🤩 za minusky za normálnu otazku.
Reply on: Petto #17:
utrhnutý kardan, poškodená prevodovka
Reply on: Andrej #16:
ako Ikarusy 435 čo sa lámali v premávke 😊
Reply on: Andrej #16:
Zostáva nám veriť, že to už dlho nepotrvá. 🙃
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Cancer #22:
Bude inak čím nahradiť tieto Mercedesy, pretože aj v súčasnosti nie je veľa voľných kĺbových autobusov? Teraz by bol asi najvyšší čas začať súťažiť nové kĺbové autobusy.
Reply on: Urbanway 2423 #23:
Bohuzial neuvazuje sa s nakupom kapacitnejsich vozov ako 18m, cize ak sa nahradia 18m, tak to bude dalsie zhorsenie ponuky.
Public Transport

Public Transport

Reply on: marek1978 #24:
Je aj nejaký relevantný dôvod prečo by sa nemohli kúpiť aspoň 21 metrové autobusy, keď dvojkĺbové trolejbusy sa kúpiť mohli?
Reply on: Public Transport #25:
Je, ľudia vo vedení.
Reply on: marek1978 #24:
Zase az taky rozdiel medzi takym Otokarom s 18.75m a Capacity s 19,5 m rozdiel nie je. Predny clanok takmer rovnaky. Rozdiel je len vo vlecke o 1 okno (napravu) navyse. V rannej kritickej spicke to sa da poriesit upravou CP. No len ci je vola. 😈
Reply on: Public Transport #25:
Lebo by sme si ich museli platit sami, kdezto 2-klbaky mame takmer "zadarmo" cez EU fondy.
ADD2 V ponuke su len Otokar Kent XL a Medak Capacity s 2 dlzkami cize lowcost vs. predrazena mašina.
Public Transport

Public Transport

Reply on: Petto #28:
Príde mi výhodnejšie kúpiť menej dlhších autobusov ako viac kratších a zlepšiť interval = treba viac vodičov. Samozrejme tu sa to urobí tak, že sa kúpia 18m a interval sa nezmení..

Z pohľadu cestujúceho sú podľa mňa Otokary celkom fajn, hoci sú tu len 2 roky.
Reply on: Public Transport #29:
Ako fanusik Solarisu to nerad priznavam,ale aj mne sa ide ovela lepsie v Otokare ako Solarise. 😐
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: marek1978 #24:
Ja som ale myslel, či máme vôbec dostatok tých 18m, aby sa nestalo, že sa budú na kĺbové linky nasadzovať 12m vozy, prípadne bude nedostatok aj tých a budú nevypravené poradia, pretože cca 20 kĺbových vozov môže byť celkom problém nahradiť. V súčasnosti ešte MBCC jazdia, ale onedlho sa môže stať, že sa začnú, spolu s najstaršími NB18, vo veľkom kaziť a bude problém zabezpečiť základnú výpravu (aj keby sa to asi vyriešilo zhoršením intervalu). Preto by sa malo čím skôr urobiť VO na aspoň 30 kĺbových autobusov, aj keby boli iba 18m, pretože vždy je to lepšie ako keby sme nemali nič.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #28:
A nemohli by sa na 83, 84 kúpiť nejaké elektrické autobusy (možno aj dvojkĺbové), keď sú dotované z EÚ? V Dúbravke už meniareň je, takže po úprave a doplnení technológie by sa tam dalo zriadiť nabíjacie miesto.
Reply on: Urbanway 2423 #31:
Dnes sa objavilo vo vestniku z roku 2022 obstaranie 100ks 18m vozov, kto sa prihlasil do sutaze, takze uvidime.. Su tam 4 znacky.
Reply on: Urbanway 2423 #32:
Myslim, ze by stacilo len na L83, ta je vytazenejsia.
Reply on: Urbanway 2423 #32:
Aktualne nie je ziadna vyzva na nove vozidla pokial viem.
Otvorene je len Plan obnovy pre dalsie 29T (7451-7460).
Elektricke 2klbaky nestrasme. 😁
Reply on: marek1978 #33:
To uz ani aktualne nemusi byt. Prihlasili sa v 11/2022. No vyhral by zrejme Otokar. Ponuky podali v abecednom poradi: Corex(Iveco), Otokar, SOR, Solaris.
Novy motor, kardan, prevodovka. Coskoro v premavke
Reply on: marek1978 #37:
Úžasná správa 😍
Reply on: marek1978 #37:
Koľko cca vychádza takáto oprava finančne??
Reply on: Ma178rek #39:
Podľa mňa veľa na to, aby sa to ekonomicky oplatilo. Ale keďže DPB zabudol na to, že budeme potrebovať aj nové kĺbové autobusy a nie len "MEGAtrolejbusy", ktoré vyzerajú pekne na instagrame, tak im neostáva nič iné, len opravovať staré vozy, ktoré sa rozpadajú počas jazdy.
Reply on: Depebe #40:
V článku pod opravou 4921 bolo uvedené že DPB podpísal zmluvu na opravy autobusov, takže možno aj výhodné...
A zase MBCC je stále na svoj vek veľmi dobre vozidlo a aj keby oprava stojí 50 000 a vozidlo bude jazdiť 2-3 roky stále sa to podľa mňa oplatí
Reply on: Ma178rek #41:
Ano, zmluvy su podpisane s Ivecom a Mercedesom.
Reply on: marek1978 #42:
Iveco zmluva v suvislosti s opravou Urbanway ? Ci co je predmetom zmluvy ? 😎
Reply on: Petto #43:
Nie, so vsetkymi vozmi. Aj medaky tam chodia na opravy.
Reply on: Ma178rek #41:
O tejto zmluve som nevedel. V tomto prípade to možno výhodné môže byť, ale aj tak si myslím že by sa tie peniaze mohli využiť skôr na nákup nových vozidiel a nie dávať extrémne sumy za obrovské opravy na vozoch ktoré sa dospova rozpadajú za jazdy. Jednoducho MBCC už nie sú také dobré vozidlá ako bývali. Bohužiaľ.
Reply on: Depebe #45:
tam je skor otazne ze ak sa tie peniaze na tu opravu investuju, ako dlho ten voz este vydrzi; co dalsie a kedy sa na nom rozpadne; nasledne teda je otazka aj co by stala GO (tu sa ale dostavame do krizku so standardmi BSK) a co stoji nove vozidlo podobnej kapacity....
no a okrem toho do toho vstupuju este aj take nabozenske problemy ako to ze opravy mas z balicka prevadzky a udrzby, kdezto nove vozidla z balicka investicii..... zaroven asi ked nie su peniaze tak novych vozidiel nevies objednat 20, ale priebezne opravovat to co sa prave rozpadne alebo poslat na GO ten najhorsi vrak tak akosi menej boli vo financnom rozpocte.....
Reply on: si #46:
S týmto plne súhlasím. Nestotožňujem sa však s výrokmi, že oprava takýto vozov či už MBCC alebo starých soriek by bola nejakou "úžasnou správou". Tu sa ľudia tešia z vecí, ktoré sú buď absolútne šoto, alebo z vecí ktoré sú totálnym štandardom kdekoľvek inde v meste, na ktoré sa chceme tak strašne podobať.
Reply on: Depebe #45:
Myslím si že nákup viacero nových vozidiel bude stáť oveľa viac než oprava jedného, a navyše dodávka nových autobusov môže trvať rok alebo aj dlhšie. Zatiaľ je každý SOR a Otokar ktorý je vypravený namiesto Mercedesu reálne kapacitné oslabenie.
Reply on: Andrej #48:
Samozrejme, že by to stálo viac. Ale do budúcna ti viac pomôže nákup nových vozidiel ako oprava jedného starého alebo dokonca viacerých. Ale na druhú stranu súhlasím, že financie na to nemusia byť. Ale ako písal "si" otázkou je ako dlho to vozdilo ešte vydrží. A ako rýchlo sa budú kaziť ostatné, ktoré sa zatiaľ nerozpadli počas jazdy ako to bolo pri tomto.
Reply on: Depebe #49:
Keby si mal na Vianoce (možno) dostať nové topánky, a tie čo dnes máš by boli v žalostnom stave, tak by si ich vyhodil, alebo by si sa snažil tie topánky aspoň trochu spraviť aby ti vydržali do vianoc?
Reply on: Andrej #50:
A potom ti namiesto MBCC prídu nejaké SORky alebo dačo ešte horšie z novej súťaže a dodávateľ sa ťa akurát opýta "Ty jsou, co?".
Ak vozidlo nie je morálne, technicky a prevádzkovo zastarené, tak vyšší stupeň opravy je správny krok. Moderné autobusy sú pri správnej údržbe schopné ďaleko prežiť svoju deklarovanú životnosť aj bez nutnosti GO ala B741. Taká GO sa už na moderných vozidlách ani neoplatí a ani ju nepotrebujú. Povedal by som, že stačí vyvariť hrdzu+nástrek dinitrolom, nastriekať to "aby to vyzeralo", dať nejaký väčší servis motoru, prevodovke a nápravám a takýto MB sa v pohode dožije aj 20 rokov. Treba podotknúť, že to nie je ŽIADNA nadštandardná starostlivosť! Keď sa hráme na takých ekológov, prečo radšej vozidlo, ktoré spĺňa všetky štandardy neopraviť? Ona aj tá "blbá" Sorka, ako im ľudia nadávajú, odjazdí s nejakou väčšou opravou 20 rokov. Skutočne by som to nenazýval len nejakou "šotoušinou"
Mozno uz zajtra pojde von