VehiclesBuses › Mercedes-Benz CapaCity

Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4921
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4901
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4937
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4910

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4020 2005 2008 1
2. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4901 – 4920, 4922 – 4926 2010 2010 from 2022 25
3. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4927 – 4941 2012 2013 15
Total 2005 – 2012   41

Technical Data

Length 19540 mm
Width 2550 mm
Height over air conditioning 3155 mm (s prvkami Metro-dizajnu)
Height of floor 320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Wheelbase 5845 mm, 5990 mm a 1600 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 1 (#1999)
45 + 1 (sériové vozidlá)
Number of standing places 132 (sériové vozidlá)
Design load 177 + 1 (sériové vozidlá)
Weight of unloaded vehicle 19330 kg (#1999)
18548 kg (#4901 - 4920, 4922 - 4926)
18700 kg (#4927 - 4941)
Engine Mercedes-Benz OM 457 hLA, EURO 4 (#1999) / EURO 5, naftový radový 6-valec s technológiou Blue-Tec
Continuous power output 260 kW / 2000 rpm
Piston displacement 11967 cm3
Maximum torque 1600 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h s obmedzovačom
Transmission ZF Ecomat 6 HP 602C, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom (#1999)
ZF EcoLife 6 AP 1700B, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná hnacia: ZF AV 132/87°, portálová
zadná vlečená: ZF RL 75 A, tuhá
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Spheros Aerosphere World
Cooling capacity 2 x 32 kW
Heating capacity 2 x 38 kW

Photos

Vehicle catalogue

4921

4901 4902 4903 4904 4905 4906 4907 4908 4909 4910 4911 4912 4913 4914 4915 4916 4917 4918 4919 4920 4922 4923 4924 4925 4926

4927 4928 4929 4930 4931 4932 4933 4934 4935 4936 4937 4938 4939 4940 4941

Legend and statistics

4921vehicle in service: 37 (90.2 %)
4901online: 10 (24.4 %)
4901today in service: 10 (24.4 %)
4913vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (4.9 %)
4913vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (4.9 %)
4906withdrawn vehicle: 4 (9.8 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 62.6 %, Monday to Friday 76.2 %

Currently in service on lines

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
4020from 20081999from 20084921from 2010

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #117:
To asi bol joke ze ? 😁
Reply on: Petto #114:
Kapacitu vykrýva posilnená L4 😎
Reply on: randomtipekzulic #112:
ale aspoň jeden na 131😅.
Reply on: Petto #114:
Aspoň na budúci rok budú vedieť* 🤣

* možno
Reply on: Fifoman24 #113:
Je uplne nevhodne pocas Bielej noci znizovat kapacitu na linke 83.
Reply on: randomtipekzulic #112:
kvôli počítaniu cestujúcich na 83.
randomtipekzulic

randomtipekzulic

Preco dnes neni ani jeden z mercedesov v premavke?
Preco tak zaporne hodnotenie pre toto dole
Reply on: Polocan_8998 #94:
😅
Uz sa opicime po viedenskych elektrickach
Dpb pridal tuningove vozidla do portfólia.
Mercedes "lowrider" capacity
Reply on: TomJ #104:
STU má študentov rozhádzaných všade - v podstate je len o medzifakultných kortešačkách, kto dostane koľko kapacity na Garde, Bernoláku, Dobrovičke a Mlynoch.
Reply on: Viko #99:
L1 by mala určite jazdiť aj do Petržalky . L93 by mala ostať ako doplnok pre Panónsku a okolie.
Reply on: TomJ #104:
L94 chýba aj teraz v sedle pre rýchle spojenie s Panónskou nie to ju ešte rušiť.
L31 s 20 min.int je o ničom pri prestupe s častejšie ako metroelektričky na bus s košickým intervalom..
Tie kratase sú ráno fest narvaté aj pri 4 min.int.
Reply on: Cancer #101:
40 aj tak plánovali predĺžiť pod most. Ale máš pravdu, že by nebola moc spoľahlivá.
Tá 31 by dávala zmysel, len neviem, či by nechýbala pri STU. Hoci, jej študenti bývajú asi skôr na Mladej Garde.
Alternatívne, zrušiť 94, zaviesť vložené spoje 93 HLST - Holíčska a 80 predĺžiť k Blumentálu.
Reply on: Viko #99:
Pre Mlynskú dolinu skôr odnož L132 skrátená verzia L32.
Ja by som to videl na spickovu L131 a sedlo 93 na 7,5min. a nakup 21m vozidiel.
Reply on: TomJ #100:
A bude to chytať zápchy nielen na Šancovej, ale aj na cyklonábreží. 😈

Podla mňa by bola lepším kandidátom L31.
Reply on: Viko #99:
Núka sa zokruhovať linku 40 do trasy HLST - Autobusová stanica - Nové SND - Most SNP - Zochova - HLST a samozrejme mať aj protismerný okruh označený napr. 140.
Reply on: Kubik96 #98:
Verím, že by situáciu vyriešila zmena konceptu obsluhy Hlavnej stanice. Pri reforme v Petržalke (2005) vznikla situácia, že prepravu od nábrežia na stanicu (31, 39) aj z ostatných častí Petržalky na stanicu musí pobrať samotná 93, ktorá má aj svoju vlastnú frekvenciu - a ako roky vidíme, výsledkom je tlačenica. Iste by to odľahčila elina z Petržky na stanicu, ale taká niekomu nesedela do jednolinkového variantu a teda zostáva jediné východisko - posilniť úsek, na ktorom dnes L93 vozí tri rôzne frekvencie. Či novým kyvadlom, či odklonením inej linky, to nechám na diskusiu.