VehiclesBusesIrisbus Citelis 12M › #1034

Fleet number:1034
Type: Irisbus PS09D1 Citelis 12M TP
Builder: Iveco Czech Republic, Vysoké Mýto
Serial number: 034
VIN: VNEPS09D10M000034
Plate: BL-429BF
Manufactured: 2011
In service: April 2011
Acquisition price: 230 000 €
Depot: Trnávka
Krasňany (1/2023 - 11/2023, záloha pre elektrobusy)
Trnávka (od 11/2023)
Home line: 32 (leto 2011)
Záložné vozidlo (do 12/2022)
Accidents: Vzájomná kolízia s autobusom SOR NB 18 #2859 v obratisku Cintorín Slávičie údolie (16.8.2022)
Overhauls and changes: Červené poťahy sedadiel (2017)
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 120
BUSE BS 200
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Other data: Od polovice októbra 2011 pridelený na bežné linky MHD.
Last records of service:
5 Nov 2024 88/6
4 Nov 2024 75/6
31 Oct 2024 67/6
78/6
25 Oct 2024 20/7
24 Oct 2024 20/7
23 Oct 2024 88/7
22 Oct 2024 20/7
88/6
16 Oct 2024 88/7
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes som mal možnosť odviezť sa týmto vozidlom, keďže samotná výprava zostalých oranžových Citelisov je sporadickejšia ako výprava tbusu 21Tr.

Najväčším problémom jazdy bola nezapnutá klimatizácia. Neviem, či ju mal vodič pokazenú alebo jednoducho ju nezapol, ale rozhodne maličké vyklápacie okienka (ktoré si všimnete aj na fotkách oranžových Citelisov) veľmi nepomohli. Ďalším nedostatkom boli dopytové tlačidlá na otváranie dverí. Tie nefungovali, resp. keď vodič v zastávke odblokoval dvere, niektoré sa dvere sa neotvorili napriek tomu, že to tlačidlo bolo stlačené (opravte ma, ak to otváranie dverí funguje inak). No a celý voz sa otriasal a hučal ako Tedomy a červené Citelisy vo svojich posledných rokoch. Cestujúci začali medzi sebou diskutovať, prečo vôbec takýto voz ešte jazdí, že to je staré a pod.

Tieto Citelisy určite nie sú plnohodnotnou náhradou za tiché elektrobusy, avšak nechápem prečo slúžia ako náhrada za elektrobusy. Nebolo by lepšie si požičať na jeden deň o trošku novšie Urbanwaye 12 z Juráku, resp. z Trnávky ako po niekoľkých mesiacoch vypraviť starý 12 ročný voz Citelis?
Reply on: Kubo123 #1:
Podľa mňa ich držia "pri živote" aj preto, lebo sa dajú v prípade potreby použiť aj ako záloha/náhrada za vozy jazdiace na školských linkách. Môže sa totiž stať, že nejaký z nich bude mať vážnu poruchu alebo nehodu a bude treba ho nahradiť. Akurát si myslím, že by to pomaly chcelo nákup nových vozidiel aj pre tieto linky.
Reply on: Kubo123 #1:
Nemyslím si že Urbanway je oproti týmto Citelisom nejak výrazne lepší. Ak je Citelis v dobrom stave (neviem ako teraz ale tieto oranžové boli minimálne keď ešte pravidelne jazdili v zachovalom stave) tak si myslím že je to lepšie zvezenie ako nejaký rozbitý Urbanway. Niektoré Urbanwaye už naozaj začínajú byť v hroznom stave. Naozaj jedinou nevýhodou je tá nefunkčná klíma.

Urbanway hučí úplne rovanko ako Citelis a čo sa týka dopytu tak ten sa nepoužíva v Citelisoch ani Urbanwayoch.
Reply on: ikarus31 #3:
Áno, pravda je, že Urbanwaye 12 rýchlo starnú, ale keby aspoň Krasňany pustili jedno poradie Trnávke/Juráku (napr. 65/10), aby v prípade nedostatku elektrobusov ich nemuseli nahrádzať dožívajúce Citelisy.
Včera som mal možnosť odviezť sa iným oranžovým citelisom a to #1032.
No a v tomto musím súhlasiť s Ikrarus31. Nebolo to o nič horšie a možno aj o trochu lepšie ako niektoré Urbanwaye v zlom stave. Je pravda, že klíma a teplo vo voze môže byť veľkým problémom. Ale keďže som sa viezol v noci, vôbec to nebola nepríjemná jazda. Práve naopak. Príjemné prekvapenie.
Reply on: Depebe #5:
Tak ale porovnávaš dva odlišné kusy #1032 a #1034. Zatiaľ čo #1032 premávala pravidelne počas školského roka, tak #1034 vypravovaná Krasňanmi jazdila párkrát vo februári tohto roka, raz v marci a potom sa až teraz v auguste vrátila do premávky. A tam ten rozdiel v kvalite vozidla, údržbe a pod. môže byť veľký.
Reply on: Kubo123 #6:
Neporovnaval som tieto dva kusy. Ale konkretne #1032 ku Urbanwayom. Ak to vyznelo inak - nemalo. Nepochybujem o tom, ze #1032 a #1034 su na tom vyrazne odlisne.