VehiclesBuses › Irisbus Citelis 12M

Irisbus Citelis 12M #2331 - 2343
Irisbus Citelis 12M #2344 - 2346
Irisbus Citelis 12M TP
Irisbus Citelis 12M TP
Irisbus Citelis 12M TP

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Irisbus PS09D1 Citelis 12M 2331 – 2343 2008 2009 2022 13
2. Irisbus PS09D1 Citelis 12M 2344 – 2346 2009 2009 2022 3
3. Irisbus PS09D1 Citelis 12M 2347 – 2363 2007 2009 2021 – 2022* 17
4. Irisbus PS09D1 Citelis 12M 2364 – 2365 2009 2010 2019 – 2022 2
5. Irisbus PS09D1 Citelis 12M TP 1031 – 1033 2010 2010 3
6. Irisbus PS09D1 Citelis 12M TP 1034 – 1036 2011 2011 3
Total 2007 – 2011   41
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 11990 mm
Width 2500 mm
Height 2980 mm
Height of floor 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 3. dvere)
Wheelbase 6120 mm
Doors 3
Number of seats 26 + 1
22 + 1 (#1031 - 1036)
Number of standing places 80
26 (#1031 - 1036)
Design load 106 + 1
48 + 1 (#1031 - 1036)
Weight of unloaded vehicle 10520 kg
Engine Iveco Cursor 8 F2BE3682C, Euro 5, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Iveco Cursor 8 F2BE3682D, Euro 5, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (#1031 - 1036)
Continuous power output 213 kW / 2050 rpm (#2331 - 2365)
180 kW / 1850 rpm (#1031 - 1036)
Piston displacement 7790 cm3
Maximum torque 1100 Nm / 1080 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecomat 5 HP 502C, automatická, 5-stupňová, s integrovaným retardérom (#2331 - 2343, 2347 - 2365)
VOITH D 854.5, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom (#2344 - 2346)
ZF Ecomat 6 HP 504C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom (#1031 - 1036)
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: Irisbus RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, portálová s dvojstupňovou redukciou (#2331 - 2343, #2364 - 2365)
zadná: ZF AV 132, portálová s dvojstupňovou redukciou (#2344 - 2363, 1031 - 1036)
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 136 G3 II (#1031 - 1036)
Cooling capacity 32 kW
Heating capacity 42 kW

Photos

Vehicle catalogue

2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 2338 2339 2340 2341 2342 2343

2344 2345 2346

2347 2348 2349 2350 2351 2352 2353 4001 4002 4003 4004 4005 4006 4007 4008 4009 4010

4011 4012

1031 1032 1033

1034 1035 1036

Legend and statistics

4005vehicle in service: 7 (17.1 %)
1031today in service: 3 (7.3 %)
1034vehicle ot of service (more than 2 weeks): 1 (2.4 %)
4005vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (2.4 %)
2331withdrawn vehicle: 34 (82.9 %)
4005historic vehicle: 1 (2.4 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 38.7 %, Monday to Friday 52.2 %

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
2354 4001from 2011
2355 4002from 2011
2356 4003from 2011
2357 4004from 2011
2358 4005from 2011
2359 4006from 2011
1.2.
2360 4007from 2011
2361 4008from 2011
2362 4009from 2011
2363 4010from 2011
2364 4011from 2011
2365 4012from 2011

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Boli tu už nejaké fotky bratislavských Citelisov v ukrajinských mestách?
https://busphoto.eu/photo/580288/
https://busphoto.eu/photo/589612/
https://busphoto.eu/photo/585863/
Reply on: N/A #6:
Ja som ako vodič nemal rád napríklad kachny a Ikarusy a nemám nič proti vozidlu 7000 ani proti zbierke Milana Jiroša 😁.
Reply on: N/A #6:
Ziadne stare vozidlo ktore zasahuje do beznej premavky neni oblubene medzi cestujucimi, toto by do rozhodnutia vobec nemalo figurovat.

Tiez nesuhlasim, ze historicak ma zmysel len ked ludom pripomina nieco pozitivne. Historia sa musi studovat z kazdeho uhla. Pri zamozrejmostiach ako su T3, 14 Tr, Ikarusy, etc musime mat aj menej uspesne typy vozidiel, aby buduce generacie rozumeli preco sme zvolili jednu cestu a nie druhu, ake riesenia sa v tom obdobi pouzivalo, atd. Ci tieto autobusy boli velmi oblubene u ludi alebo nie (u mna rozhodne nie), su to sucastou dopravnej historii a historicak na mieste urcite je.

Nezabudme tiez na to, ze ak by sme eliminovali vozidla ktore nepripominaju nieco pozitivne, nemali by sme tu TAM Busy (nepohodlne sedacky), Skody TrM (zastaraly dizajn), alebo hocijake vozidlo bez klimy (leto).
Reply on: N/A #6:
Aby si sa nedivil, keď za 20 rokov budú šotouši nostalgicky plakať za tým, aký krásny zážitok bol viesť sa zamrznutý v Citelise za permanentného trieskania všetkých jeho častí 😃
a treba z tohto typu vobec zachovat nejake nostalgicke vozidlo? nemam pocit zeby tie vozy boli nejako oblubene medzi cestujucimi a medzi vodicmi boli doslova nenavidene ... v zime s tym cestovat to bolo jak na motorke jak to vsade prefukovalo ... kazili sa nonstop, neboli to spolahlive vozy .. historicak ma zmysel ked ludom pripomina nieco pozitivne, no na Citelis toto podla mna prilis neplati ..
Reply on: pressburger #2:
A pekne do poradia. Po Ikarusoch tu máme predsa na čakacej lehote ešte kinderko 3514. 😁
Reply on: ikarus31 #3:
Dúfam, že aspoň raz v živote spravia rozumnú vec.
Reply on: Tectie #1:
Je to neoverené ale vraj sa uvažuje o zachovaní 4005.
Reply on: Tectie #1:
Jeden isto, ale najskôr musí chátrať pod holým nebol vo vozovni aspoň 20 rokov aby všetko riadne skorodovalo a prehnilo a až potom sa uvidí či sa bude rekonštruovať do pôvodného stavu 😈
Viď Ikarusy...
budu historicaky z tychto novsich autobusov?