Fleet numbers:
  1. 4020    February 2008
  2. 1999    from December 2008
  3. 4921    from November 2010
Type: Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Builder: EvoBus GmbH, Nemecko
VIN: WEB62828513108765
Plate: MA-XI 145 (D)
BA-MA934
BA-196UY (od 12/2008)
BT-828EP (od 12/2021)
Manufactured: 2005
In service: December 2008
Acquisition price: 10 891 850 Sk
Depot: Trnávka (do 31.10.2010)
Petržalka (od 31.10.2010)
Home line: 96 (do 1/2013)
68 (2013 - 2019)
84 (6/2019 - 3/2024)
191 (od 3/2024)
Ads: Avion - Ikea (7/2009 - 12/2010)

Slovenský hokejový tím (13.2.2011 - 2011)
Accidents: Nehoda s nákupným vozíkom, ktorý ušiel zákazníkovi nákupného centra (8.12.2008) - autobus mal poškodený pravý bok zadného nárazníka.
Information system: BUSE BS 100 (od 12/2008)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2008)
BUSE BS 120, BS 120 (od 12/2008)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Other data: 2. prototyp

Prezentačné vozidlo výrobcu (2005 - 2008)

Autobus od 3/2023 do 3/2024 nejazdil pre poškodený rám.
Last records of service:
18 Dec 2024 191/2
17 Dec 2024 191/2
16 Dec 2024 191/2
13 Dec 2024 191/2
12 Dec 2024 191/2
11 Dec 2024 191/2
10 Dec 2024 191/2
9 Dec 2024 191/5
191/2
6 Dec 2024 191/2
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Možno blbá otázka ale prečo má daný voz od 1. do 2.dverí modré ledky a následne biele do konca???
Reply on: Ma178rek #1:
Nie sú to ledky, sú to neónky.
Sú tam preto, lebo vodič nie je zvedavý na odraz cestujúcich v čelnom skle.
Reply on: Ma178rek #1:
Ma to viac vozov
Reply on: Jadran #2:
mne by sa to páčilo v celom interiéri, neviem prečo ale 4921 oproti ostatným MBCC pôsobí zvonka na mňa luxusnejšie 😃 😃
Reply on: marek1978 #3:
iba mercedesy či aj iné?.. neviem asi som to potom nikdy nevnímal..
Reply on: Ma178rek #4:
Na mňa práveže pôsobí najhoršie, hlavne preto, že je najstarší (pôvodné zakúpený na linku jazdiacu k Avionu-IKEA).
Reply on: Ma178rek #5:
Aj iné. Je to skôr vlastná výroba vodičov, než štandardná výbava.
Reply on: Ma178rek #4:
Zvonku možno, ale v interiéri to rozhodne veľký luxus nie je. Niektoré sedadlá v prednej časti sú spravené tak natesno, že sa tam človek ako ja (čo má dlhé nohy) nevojde tak, aby sedel pohodlne. A ešte k tomu ten nepríjemný zvuk, čo vychádza niekde z oblasti kĺbu... Sériové vozy majú interiér spravený lepšie.
Reply on: shaggy #7:
Samozrejme že ide o snahu vodičov - dôvodom je hlavne bezpečnosť (odrazy interiéru).
Z rovnakého dôvodu sa napríklad nesvieti v mnohých SORkách v prednom článku v oblasti prvých dvoch (-troch) dverí.
Reply on: Jadran #9:
a v mnohych K2Skach sa po zavreti dveri automaticky stlmi osvetlenie interieru (predpokladam ze to ma podobny dovod a je to tam original od rekonstrukcie)
Reply on: shaggy #7:
Blahej pamäti 9Tr aj staršie T3 to mávali od podniku.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Má tento voz nejaké iné (kvalitnejšie?) odpruženie, príp. je lepšie udržiavaný, ako sériové MBCC, pretože sériové MBCC mi prídu oveľa viac "vymlátené" ako tento voz? Alebo to je tým, že jazdí prevažne na delených službách počas PD?
Neviete prečo zase stojí? Čo sa s ním stalo?
Reply on: SimonMHD #14:
Preto lebo vedenie šetrí a nekupujú náhradné diely. A to je zo všetkými autobusmi na nič nie sú peniaze čo myslíš dokedy vydržia tie šroty jazdiť a o pár rokov budeme mať kone a koče. Stakým to vedením nič dobré nečakaj.💀 💀 💀
Reply on: JurajSK #15:
Zase ale liať prachy do vyše štrnásťročného vozidla, navyše atypického (predvádzacieho vozidla) by z pohladu prerozdelenia dostupných financií nebolo najrozumnejšie.

To že sa neopravujú ani vozidlá z roku 2017 (jedny z najnovších) je svinstvo, ale toto vozidlo kludne môže zostať odstavené až kým neprídu lepšie časy alebo čas ho zošrotovať.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Cancer #16:
Teraz uprimna otazka, kolko si myslis ze mozu nahradne diely stat. Mali by sme upobit zpierku zpomedzi milovnikov "sedej 84"
Reply on: SixSixTrooper #17:
Ja nevidim vobec realne ze by bola zbierka na opravu vozidla ktore ako jediny Medak je tento rok po zivotnosti, a ani si nemyslim, ze by mali sukromnici brat zodpovednost za to, ako DPB zaobchadza so svojim prevadzkovym majetkom.

Myslim si ze ovela realnejsie by bolo zorganizovat zbierku na opravu tohto vozidla ako historicke. Uz boli kecy ze prave takto to vozidlo malo skoncit uz tento rok.
Reply on: Andrej #18:
Ak by mal zostať historický tak určite nie pod DPB, nech si ho odkúpi kto chce a môže si ho zrekonštruovať. Ako historický by mal zostať len červený voz, ktorý by reprezentoval stav sériových vozidiel.

Voz vraj ešte bude jazdiť (po oprave) ale vzhľadom na vek aj jeho stav (hrdzavý podvozok) si myslím, že už dlho v premávke nepobudne.
Reply on: mirec240 #19:
odstaveny je na motor a bude ešte jazdiť
Reply on: mirec240 #19:
Aku cenu moze mat takyto voz (pytam sa za kamarata)
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Ma niekto stav? Uz dosli diely?
Reply on: SixSixTrooper #22:
aktuálne je vraj projekt oživenia tohto voza odložený na neurčito .. už sa nevie naisto či pôjde ešte do premávky. Darmo no .. teraz treba peniaze na iné veci.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: TeBeCe #24:
18-ročný voz - tiež má to najlepšie dávno za sebou
Reply on: Ma178rek #1:
Aby sa nedráždi interiér v sklách
Modre osvetlenie vpredu mal aj ten MB, co nedavno bural v Petrzke na Dvoroch.
Inak za mna by tie interiery fakt nemuseli byt tak vysvietene. Prepdokladam, ze je na to nejaka Europska norma, ale je to moc a zbytocne. Hlavne v Skodovkach elektrickach. Von cez tie okna nie je absolut vidno, vsetko sa odraza. Zlate T2 a Kinderka. 😉
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: 6503 #27:
Ja som za osvetlenie rád, pri presúvaní MHD-čkou využívam čas na čítanie a pri nepodsvietenej čítačke celkom bodne, keď na to vidím 🙂
Reply on: trolejbus6207 #28:
A niektorí čítame aj noviny alebo časopisy...
Ale no zas sa netvarte, ze zijete v 80. rokoch. 😉
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: 6503 #30:
My s Mhr1 sme staršia generácia 🙄
Opraveny. V pondelok ide von.
Reply on: marek1978 #32:
úžasná správa 😍
Reply on: marek1978 #32:
Dufam ze aspon na Capacity linku a nie linku podla zelania.
Reply on: Petto #34:
nebude v zadeleni
je teraz na 191/5
Normalne asi najkrajsi autobus v BA teraz, ako je opat v striebornej Petronas Mercedes-Benz AMG farbe. 😃 Inak toto vozidlo by som nechal urcite ako historicak v tejto farbe! To by mozno aj Nemci od nas brali... 😉
Aktualne ho vidam na 191.
Reply on: 6503 #37:
Aj redbull by mohol vyrobiť autobus 😂😂
Je nejaký dôvod prečo chodí primárne na 191?
Reply on: Ma178rek #39:
Vodiči si povedali
Reply on: Ma178rek #39:
presne toto mi napadlo včera poobede keď som túto šotokrásu míňal autom niekde na Dvoroch, že tu mnohí argumentujú že tieto vozy sa oplatí za každých okolností živiť nech to stojí čo to stojí lebo KAPACITA ... keď už sa to za drahé peniaze slávnostne oživilo a zázračná kapacita je k dispozícii, prečo to neťahá celodenné 83-ky v 4-2 zadelení ale jazdí to iba počas špičiek?
Najkrajsi a najluxusnejsi autobus. Ked ho clovek vidi, oci na nom necha. Z interieru je citit luxus a kvalita.
Reply on: kohut2012 #42:
Presne, vsetky tieto Capacity medaky su tak stale dobre a pekne, nezhumplovane ako Sorky, ktore prisli neskor, bodaj by sme v buducnosti opat nakupili Mercedesy.
Reply on: pharel #43:
Neviem ako vodiči, ale ako občasný cestujúci ich mám najradšej. A sú fakt pekné aj po rokoch.
Reply on: pharel #43:
Dalsie Capacity tu uz pravdepodobne nebudu nikdy. Jednak cena a dvak su to 4napravove vozidla, o ktore mesto zaujem nema lebo cena.
Reply on: Petto #45:
No ved ked nie 4-napravove capacity tak ine modely mercedesu s 3 napravami ale urcite kvalitne. Nechapem ci sa im viac oplati kupovat castejsie nekvaline Sorky co uz po 2 rokoch jazdenia vyzeraju na rozpadnutie alebo zainvestuju raz a maju na 8r pokoj. Inak uz aj v Kentoch sa zacina kazit klima alebo ju soferi nepustaju, lebo tieto prve letne dni co boli, v ziadnom co som isiel nefungovala a boli otvorene okna.
Reply on: pharel #46:
Mercedes 3napravovy je nevysutazitelny u nas (lebo cena). Mozno tak Conecto este.
Nevie niekto koľko kilometrov má tento zázrak odjazdených? Dnes som sa s ním zviezol a bola to nenormálne luxusná jazda, by som nevedel že ten voz nie je nový. Je jasné že niekto má k nemu vzťah.
Reply on: Andrej #48:
do 800tis.
Reply on: marek1978 #49:
Ďakujem pekne.