Fleet numbers:
  1. 314    1971 – 1983
  2. 7006    1983 – 1992
  3. 7047II    1992 – 1997
  4. 7103    from December 1998 (Administratívne ex #7066?)
Type: K2 (1971 - 1999)
K2S (od 12/1998)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 160534
Manufactured: 1971
In service: 1972
Acquisition price: 678 931 Kčs (modernizácia na typ K2S: 8 965 895 Sk)
Depot: Jurajov dvor (1971 - 1973)
Krasňany (1973 - 11/2023)
Jurajov dvor (11/2023 - )
Ads: PKB

AGFA

Frey Wille (4.12.2007 - 4/2008)

Ikar (8/2008 - 2/2009)

Becherovka (30.5.2011 - 10/2011)

Egypt (10/2011 - 6/2012)

Becherovka (6 - 8/2012)

Párty električka (9 - 12/2012)

Prima banka (12/2012 - 1/2017)

Proxenta Residence (10/2017 - 10/2018)

Designer Outlet Parndorf (11/2018 - 2019)
Accidents: Čelný náraz do #7087 (13.12.2007)

Vykoľajenie na križovatke Radlinského-Vazovova (9.10.2021; električka sa po oprave do premávky vrátila v 4/2022)

Zrážka s policajnou dodávkou na Vajnorskej ulici (2.3.2024)
Overhauls and changes: GO 8/1984; rovné plechy

Modernizácia na typ K2S vo firme Pars DMN, s.r.o., Šumperk (1998)

Výmena klimatizácie kabíny vodiča Brema za klimatizáciu Webasto (2003)

Zakrytie podvozkov (2010)

Prelakovanie do celočerveného náteru, výmena DOT displejov za DOT-LED displeje (12/2020 - 5/2021)

Prelakovanie do pôvodného červeno-modro-sivého náteru (leto 2024)
Information system: BUSE BS 100 (od 1998)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 1998)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (28 × 19 px) (1998 - 2020)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2021)
BUSE BS 200
Additional information: historic vehicle
Other data: V roku 1992 bola prečíslovaná na 7047/II
Last records of service:
7 Nov 2024 Skúšobná jazda
2 Mar 2024 4/10
26 Feb 2024 1/6
21 Feb 2024 1/6
16 Feb 2024 1/9
15 Feb 2024 1/9
14 Feb 2024 1/9
13 Feb 2024 1/5
1/9
12 Feb 2024 1/9
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete niekto prečo je odstavená?
Už je evidovaná ako historické vozidlo
Reply on: Mano #2:
Dúfam že podobný osud očakáva 7733.
Reply on: Andrej #3:
Akurát že o tom, že 7103 bude historická, sa hovorilo roky, zatiaľ čo o zachovaní T3M som nikdy nepočul (oficiálne priamo z DPB). Neviem či je vôľa v podniku mať tu toľko historických T3 (ak by sme pridali aj T3G a T3P v budúcnosti).

O zachovaní 7602 alebo 7610 sa dlho šírili reči, ale len na neoficiálnej úrovni, boli to skôr klebety na úrovni JPP, preto ma vôbec neprekvapilo, že tie električky skončili ako skončili.
Reply on: mirec240 #4:
Ja navrhujem aby ako historická T3M ostala sólo #7734. Na nej by stačilo demontovať BUSE trasnparenty, doplniť držiaky na linkové tabule (predný má, zadný premontovať zo #7733), vymeniť polpantograf za pantograf a označovače nahradiť pôvodnými (ak ešte dáke sú).
upravovač fotiek

upravovač fotiek

A ja zasa navrhujem spraviť sólo 7610 v stave v roku 1984 ako zástupcu prvých polovodičových električiek v Bratislave.
Reply on: mirec240 #4:
7602-10 nemala byť historičák, už v čase keď dojazdila bolo jasné, že sa zachová 7733-34, ktorá bola po prehliadke. Okrem toho, 7733 nie je až tak zásadne poškodená, po oprave môže teoreticky ešte niečo pojazdiť. Akurát je aj tak v poradovníku za 7947, 7782 a 7949.

Pokiaľ ide o historičáky, tak načo T3G? Tie vozy neboli ničím extra výnimočné. Ak zachovať niečo s TV8, tak podľa mňa skôr 7085. Treba si uvedomiť, že možnosti na skladovanie nie sú ústretové a aby tie vozy stáli vonku niekde v koprive, to tiež nie je bohviečo.
Reply on: Solider #7:
Súhlasím, že T3G nie je tak extra výnimočná. T3M má viac znakov, ktorými sa líši od T3SUCS, napríklad tá skriňa na streche, výrazne odlišný zvuk rozbiehania a brzdenia. Môj názor je, že nemôžeme mať ako historičák každú verziu T3. Za mňa majme 275 reprezentujúcu originálny vzhľad, 7819+20 v stave na konci éry zrýchľovačov a nejakú T3M ako reprezenta tyristorových električiek. Čo sa týka T3P, tých nie je tak veľa a do budúcna sa určite nejaká zachová v Prahe, skôr zachovať tú K2G.
Reply on: mirec240 #4:
Ja som bol v tom že 7733 bude historičák lebo sa na nej urobila ďalšia prehliadka pred 2 rokmi, a navyše jej bol obnovený pôvodný lak. Neviem si ináč predstaviť prečo by do nej znova investovali, v tej dobe už začali odstavovať kačice.
Reply on: ES499.0001 #5:
Nemáme už dosť historických vozov s pôvodným pantografom? Oveľa viac zmyslu by dalo T3M zachovať s polpantografom v stave zodpovedajúcim cca roku 2005, BUSE a Lekov a 2+1 sedenie.
Reply on: Solider #7:
Samozrejme, ja by som bol radšej za T3M ako za T3G... Tie priestorové možnosti a aj využitie historičákov nie sú v súčasnosti bohvieaké, 7819+20 alebo aj 215, 275 a 317 jazdia priemerne tak raz/dvakrát do roka (s výnimkou 2022, kedy bola letná premávka historičákov), v Prahe a počas letnej sezóny aj v Brne majú aspoň pre historické vozidlá vyčlenené špeciálne linky. Čiže preto by sa mala 7733+34 po prípadnej oprave vrátiť do premávky na bežné linky a určite nie hniť vo vozovni podobne ako 7086.
Reply on: Andrej #9:
Tak z troch súprav T3M, ktoré zostali v premávke po roku 2015, bola v najlepšom stave. Jazdia T3G, nechali v premávke aj túto T3M... Tie názory na to, čo by malo zostať zachované sa rôznia a pokiaľ nie je niečo potvrdené priamo z DPB, sú to len dohady.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #7:
7733+7734 sa zachová ako súprava? Ja by som kľudne nechal aj T3G. K2G je atypické vozidlo, jediné svojho druhu a priestoru zasa až o toľko oproti súprave neušetrí. A nemáme žiaden historičák s pôvodnou kabínkou doplnenou o vysoké dvere. 275 a 317 majú pôvodné vyhotovenie. Chcelo by to spraviť 211 s vysokými dverami:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/216643/Interi%C3%A9r-elektri%C4%8Dky-T3-1525
https://www.tram-bus.cz/wp-content/uploads/2016/04/3867-Tatra-T3M-star%C3%A1-kabina-8014.jpg
Keby DPB nezošrotoval 7607, tak to mohla byť ona, navyše to bola posledná pôvodná prestavba na TV1, nie transplantácia výzbroje do novšej skrine.
Reply on: mirec240 #11:
Nerobia sa akcie, nejazdia ani historičáky. Na druhej strane, asi to nie je ani cieľom, aby tie vozy jazdili každý týždeň. Ale jednu sobotu do mesiaca alebo na štátne sviatky by tie vozy jazdiť mohli. Snáď keď odklepnú eurofondy na modernizáciu vozovne JD a bude krytá stojánka, tak aj sa tie podmienky deponovania historičákov zlepšia.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #14:
Historičáky musia byť v stavebne oddelenej hale. Minimálne nejakým múrom, aby sa na ne neprášilo, lebo prevádzkové vozy jazdiace po koľajách vedľa rovzívira dosť prachu.
Reply on: upravovač fotiek #15:
Prášenie je skôr vecou údržby, ak by sa pravidelne zametalo, tak by sa toľko neprášilo. Aj v Krasňanoch keď sa povysávalo tými UrbanSweepermi, tak tam nebol až taký prach a bordel. Navyše nové vozy nemajú deravé pieskovače, tak nenechávajú toľko bordelu pod vozom.

A ideálne by bolo urobiť aspoň nejakú halu alebo hangár pre účely expozície prístupnej pre verejnosť. Pritom v Krasňanoch na to bola príležitosť, škoda.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Mne by sa páčil aj stav z 80. rokov so strešnými reklamami, ale to by už bol trochu nepôvodný bizár pre tento voz, aj keď nebol by prvý ani posledný 😉
Reply on: TomJ #8:
Však ponechať sa môže aj T3G, ale čím viac toho bude, tým je menšia šanca, že to všetko bude (raz) zrekonštruované. Plus pri tej početnosti akcií s historičákmi to skôr bude zaprášený stojaci exponát. Pretože som počul už aj také, že ponechať tetris, ponechať dve žehličkové súpravy, jednu v stave po dodaní, druhú platňovú. Ako poviem úprimne, týmto by som sa teraz vôbec nezaoberal. Potešil by som sa viac z dokončenia Studénky, ktorá by bola spolu s ostatnými historičákmi prezentovaná v dôstojných podmienkach.
Reply on: Solider #18:
Ja by som T3G ponechal ako "špeciálne" vozidlo. Snáď by nejaký voz zo skupiny 7839-7846 mohol byť v dosť dobrom stave po vyradení keď jazdia od 2022 v tak obmedzenom rozsahu.

Zachovanie Tetrisu je podľa mňa nezmysel.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #17:
Súhlasím. 211 s týmito dobovými strešnými panelmi, anténou a vysokými dverami pôvodnej kabíny vodiča. https://imhd.sk/ba/galeria-media/4586/7523-na-rohu-Gottwaldovho-n%C3%A1mestia
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #18:
K Studánke to chce aj vlek. 141 by sa dal spraviť, ale z Liberca treba splašiť solinajku z toho nákladného nízkostenného vozňa. S ním už jazdiť nebudú, ako statický exponát to nebude potrebovať.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #18:
Zachovať T3G si nebude vyžadovať nejakú rekonštrukciu. Stačí vybrať najlepšiu súpravu a nechať tak ako dojazdí v celočervenom laku so sivým polpantografom a novým fontom čísel (je vôbec nejaká T3G s novými číslami?). Jediné čo bude tá súprava vyžadovať budú revízie aby ostala pojazdná.
Reply on: TomJ #8:
Súhlas, až na tú T3P. Predsa len, bolo ich rekonštruovaných najviac (11 súprav), mala by sa jedna zachovať. A pokojne novostavba, to by bolo zasa niečo aspoň trochu odlišné od T3.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #23:
7717+7718. Dovtedy ešte veľa vody pretečie Dunajom. Predpokladám, že tá súprava prežije aj T6ky.
Reply on: upravovač fotiek #21:
A Studánka bude pojazdná? Pôjde tam tá pôvodná výzbroj zo Schorlingu?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #25:
Výzbroj problém nie je. Možno trakčáky, ak sa nepodarí zohnať, tak pôjdu zo Schörlingu.
Nezachovala sa náhodou klimatizácia Brema zo 7304 ktorú by mohli na tento voz nasadiť?
#7103 znovu so starým náterom