VehiclesBuses › Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris Urbino 12 hydrogen

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 12 hydrogen 2601 – 2604 2023 2023 4
Total 2023   4

Technical Data

Length 12000 mm
Width 2550 mm
Height 3300 mm
Height of floor 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla)
Wheelbase 5900 mm
Doors 3
Number of seats 29 + 1
Number of standing places 51 (pri 5 os./m2)
Design load 80 + 1
Weight of unloaded vehicle ~13200 kg
Gross vehicle weight 18745 kg
Motor control trakčný menič Medcom

vodíkový palivový článok Ballard FCmove s výkonom 70 kW
Traction battery capacity Solaris High Power, LTO, 30,4 kWh, 750 V, 576 článkov
Engine 2x asynchrónny trojfázový motor zabudovaný v nábojoch kolies zadnej nápravy, kvapalinou chladený
Continuous power output 125 kW
Total power output 250 kW
Maximum torque 22000 Nm / 10300 rpm
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AxTrax AVE 130, portálová, so zabudovanými elektromotormi v nábojoch kolies
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta UltraLight 500 CO2 HP, s možnosťou vykurovania tepelným čerpadlom
Cooling capacity 20 kW
Heating capacity 14 kW

Photos

Vehicle catalogue

2601 2602 2603 2604

Legend and statistics

2601vehicle in service: 4 (100 %)
2602online: 1 (25 %)
2602today in service: 2 (50 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 52.5 %, Monday to Friday 75 %

Currently in service on lines

75 / 4

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Myslíte si, že ostanú takéto alebo tam podnik zas pridá nejakú reklamu ala kábel na elektrobusoch? 😬
Reply on: Dadino #1:
Im tam chýba displej s číslom linky na ľavej strane.
Reply on: Dadino #1:
Myslíš ten obrázok vybitej červenej baterky? 😂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Vie niekto akú hmotnosť majú tie nábojové motory vrátane ložisiek ktoré vydržia to extrémne namáhanie, keďže motor je neodpruženou hmotou?
Reply on: Cancer #2:
To je vec, ktorá nie je štandardne vo výbave. Na obrázku je ich klasický model s návrhom riešenia farieb.
Reply on: upravovač fotiek #4:
V súboroch na UVO boli pridané všetky dokumenty. Skús pozrieť tam. Je tam aj podrobný opis vozidla. 🙂
Reply on: Ike #3:
Myslím skôr nejakú takúto ohavnosť s nálepkami na karosérií aby náhodou cestujúci neboli ukrátený o to, že nastupujú do Hydrogenu. 😅
(foto zdroj: Google.sk)
Reply on: Dadino #7:
To nie, ale možno modrý polep alebo farbu by som im dal. V rámci PR.
Reply on: Ike #8:
Lakovanie/polep vozidiel má informačnú hodnotu pre prepravcu, že ide o vozidlo konkrétneho dopravcu/IDS a teda viem, aké tarifné podmienky v ňom platia.
Reply on: Dadino #7:
Prosím, je rok 2022, písať "zdroj google" sa nepatrilo ani pätnásť rokov dozadu - google tie fotky ani nefotí ani nezverejňuje, iba ti ukáže, kde sú. Zdrojom je vždy pôvodný web, aj s menom autora ak ho uvádzajú.
Reply on: Ike #8:
Neviem, kombinácia červenej a modrej je taká... Ale nejaký decentný polep, podobne ako to bolo pri elektrickom kĺbovom Solarise na testovaní (má ho dodnes 😂 ) by nemusel byť zlý.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Viko #10:
Ešte mohol napísať "zdroj: internet". Úplne vážne, takto som to raz videl v novinách.

Potom môžem ukradnúť akúkoľvek fotku a napísať "zdroj: fotografia".
Reply on: Dadino #7:
Cestujúcy neboly ukrátený?
Je nejaka sanca,ze budu nasadene tieto vozy aj inde ci len L50?
Reply on: Petto #14:
Aj keď bola linka 50 v obstarávaní ako hlavná, ktorú má dokázať vyjazdiť tak si myslím, že určite. Veď keď ich bude 20,30,40ks tak asi nebudú jazdiť všetky na 50ke. Veď to by bol čo za interval. 😃
Reply on: Dadino #15:
Pokial si dobre pamatam, kym boli sola tak bol interval 6 až 7.5 minut pri 18 vozidlach. Trasa bola sice cez Stary most este obojsmerne ale to je asi cca rovnako 1 kolo na linke.
Reply on: Petto #16:
No tak pri štyroch kusoch bude vôbec náhoda to chytiť na tej 50ke, nie to ešte na inej linke. 😃 Osobne by som najradšej videl 50ku aj naďalej kĺbovu. Keď ešte chodila sólo, tak dosť často sa stalo, že prišiel dosť preplnený voz.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: henko151 #17:
Tiež nerozumiem, prečo sa chcú na 50 opäť nasadiť 12-metrové vozy? Jedine, že by chceli zlepšiť jej interval, ktorý je ale (s výnimkou prázdnin) dobrý a aj 18-metrové vozy bývajú slušne zaplnené. Veď SU12 môžu kľudne jazdiť na 67, 78, 80,...
Reply on: Urbanway 2423 #18:
Marketing linky, kde budú viditeľné tieto vodikove vozidla. L50 je nosná a zároveň spája dosť veľa zaujímavých a dôležitých cieľov. Aspon tak mi bolo povedané z DPB. Ak ich bude naozaj 40 ks tak sa dostanú aj inde.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #19:
Tak to je teda dobré, že na úkor marketingu sa zníži kapacita linky (ak sa tam nezlepší interval). Radšej ich mohli nasadiť napr. na 29, ktorá jazdí tiež cez centrum a využívajú ju aj turisti. A ak by tie vozidlá striedali na 29, 53, 67, 78, 87, tak by sa objavili skoro všade v meste.
Reply on: Urbanway 2423 #20:
Hádam si nemyslíš, že zoberú kĺb z 50ky, dajú kraťas a nechajú rovnaký interval. Zas sa netvárme jak keby v DPB robili negramotní ľudia. Už len to, že tých vozov má byť vo finále 40ks a priorita pre nich je linka 50 je jasné, že tam príde k zhusteniu intervalu. 🙂 Ale ako som písal nižšie. Určite budú nasadené aj na iné linky lebo 40 vozidiel vo finále nebude možné nasadiť len na linku 50.
A myslím si, že linka 50 bola vybratá aj pre to, že spája niekoľko mestských častí. Jej premenou na vodíkový pohon bude kvázi mesto čistejšie o niečo. 🙂
Reply on: Dadino #21:
A DPB má nejaký stroj na klonovanie vodičov, že si môže len tak z kĺbových liniek robiť sólolinky bez dopadu na kvalitu obsluhy v iných častiach mesta?
Reply on: Dadino #21:
a bude aj patricne navysena objednavka poctu najazdenych vozokilometrov zo strany mesta alebo to zas len odnesie nejaka ina linka zhorsenim intervalu ?
Reply on: Urbanway 2423 #20:
Kapacita sa určite nezníži, tam na to nie je priestor, už teraz to chodí na fullkované. Že to zrejme bude mať dopad niekde inde v sieti je druhá vec.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Dadino #21:
Ak tam chcú mať rovnakú kapacitu, tak tam bude musieť byť 5-minútový interval, čomu sa mi veľmi nechce veriť, ale tak nechajme sa prekvapiť. Namiesto navyšovania počtu poradí na 50 (zo 14 na 19/20) sa radšej mohla zaviesť/zlepšiť obsluha nových lokalít, kam by sa tiež mohli tie vodíkové autobusy nasadiť. 🙂
Čo sa týka čistoty mesta, tak na 29, 53 67/78, 80 a 87 by sa so 40 vozidlami dala zabezpečiť takmer celá výprava, čiže mesto by sa tiež "vyčistilo" vo viacerých mestských častiach.
Reply on: Urbanway 2423 #25:
Nepočíta tento plán s tým, že v čase skompletizovania flotily už bude stáť električková trať po Košickej a L50 bude skrátená po Tomášikovu/Nemocnicu Ružinov? 😁
Reply on: Viko #22:
Tak budúci rok tu majú byť zatiaľ len 4, tak pochybujem, že kvôli tomu spravia z linky 50 hneď sólo linku. Ak niekedy vôbec prídu zvyšné, tak možno už bude dostavaná Petržalka a uvoľnia sa vozy a vodiči z linky 95.
Ja osobne by som ale pri linke 50 nešiel späť k sólam. Pochybujem, že tam bude interval 5 minút (kedysi pri sólach mala poobede 6 min a to dosť často jazdila vo vláčikoch kvôli zápcham) a horší interval už bude znamenať plné vozy. Navyše, 50 je dosť špecifická linka a plná chodí len v niektorých častiach trasy. Napríklad v úseku Stn. Nové Mesto - Kukučínova by podľa mňa bol 5 min interval zbytočný, no 10 min (každý druhý spoj) zasa neatraktívny a navyše by potom od stanice do centra bol pravidelný 5 min interval v špičke len na papieri.
Reply on: 3pa3ck3 #26:
Aj toto ma napadlo, že linka 50 by mala byť v časti trasy nahradená električkou. Potom by možno na zvyšnom úseku sóla stačili.
Reply on: Urbanway 2423 #25:
Podla mna sa vrati ranny 7,5 a od 14hod. 6-minutovy, ale tiez nie som zastanca sol na L50. L29 uz vidim na celorocne klbaky skor alebo pocas letneho CP aspon (od aprila do oktobra).
Reply on: Petto #29:
Linka 50 ma teraz s klbmi interval rano 7,5 min a prazdna teda nejazdi, hlavne ak chyti prichod vlaku na Novom Meste. Sola by boli sardinkarne.
Reply on: TomJ #30:
Ak dojde vlak, mas uplne jedno ci ti pride solo alebo klbak. Sardinkaren mas v 1.spoji takcitak. Tam treba vlozene spoje ale ci je to realne a ci treba v celej trase neviem.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #29:
29 by sa zišlo aj posilnenie na 15-minútový mimo špičky, cez víkend býva aj kĺbový autobus dosť plný.
Reply on: Urbanway 2423 #32:
V letnom CP vikend urcite.
Na FB GR DPB uz fotky vodikovych Solarisov pre BA.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Petto #34:
Link pre ludi ktory FB nemaju?
Vyzerá to tak, že keď už dostali čísla, obstarával sa vodík s predpokladaným začiatkom plnenia zákazky Júl 2023, že sa nám tu už asi do pár dní objavia tieto vozy. 🙂
https://josephine.proebiz.com/sk/tender/43529/summary
Vodnici su doma.
Reply on: TeBeCe #38:
Takto potichu. Žiadne videá z diaľnice ako bolo pri Otokaroch. Škoda. 😃
Reply on: Dadino #39:
Storka na IG bude tipujem dnes/zajtra. Zaujima ma vsak ale, že ako dosli tie vozidla. Nemyslim trasu, ale ci to slo po svojich,bo najst tu v SR cerpacku na vodik od Bolechova (Polsko) az sem, to musel byt tazky oriesok 😊.
Mestsky dojazd to sice ma 350 km ale po dialnici asi sotva.
Reply on: Petto #40:
boli dovezené na kamiónoch, okolo 9tej som ich videl pri Jurajovom Dvore😀
Reply on: Petto #40:
Samozrejme, že prišli na kamióne. 😄 To by nikto nepustil samotné rovnako ako elektrobus. 😬 No ja predpokladám talčovku tak do konca týždňa. Polep by mali mať z výroby už a teda asi sa len dolepia Mirri/Eu nálepky a musí sa doniesť vysúťažený vodík. Pak podľa mňa spravia tlačovku. 😁
V suvislosti s dodanim tychto vozov prejde ta L50 teda na sola ? A mame vobec este dalsich asi 10-12 solo diesel vozov pre vypravu? Daco sa sice usetri z L74 ale dalej netusim.
Reply on: Petto #43:
Mňa by skôr zaujímalo, či má v čase šetrenia a rušenia spojov DPB peniaze na zaplatenie ďalších vodičov tak, aby vyšiel interval 6/7,5/6//10. Alebo budeme mať super vodíkové busy a cestovať v nich budeme telo na telo?
Reply on: TomJ #44:
6 min je myslim uz utopia,hlavne rano.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #45:
Najlepšie by bolo potom nechať na 50 kĺbové autobusy a SU12 poslať niekde inde? Sú tieto autobusy viazané na 50, alebo môžu jazdiť aj inde?
SU12 maju ist jazdit 75 s vodicmi co jazdili 74 do teraz.
Reply on: 2232S #47:
Takze tu mame fiasko. Kupili sme hydrogeny ale bez vhodnej plnicky budu mat podobny dojazd ako libchavacke elektromašiny. 💀
Prebieha fotoakcia na Novom SND (L90).
Reply on: TeBeCe #50:
Aj povedia ze ich nemaju kde plnohodnotne natankovat ? 😃
Reply on: N/A #49:
Prebieha predstavenie autobusov hlavne médiám
Reply on: Petto #51:
Jasné porad to dajú na transparent. 😂
Nejako rýchlo pochopili že na L. 50 sa neoplatí dávať sólo busy
Reply on: Marcelino #54:
A upovedomili aj EU organy na to ? Projekt hydrogenov bol spominany na L50 v celom projekte.
Reply on: Petto #55:
A nestačilo by vymeniť čísla liniek, aby jazdili na L50 s úplne inou trasou? 😃 Samozrejme za predpokladu, že to bude sedieť do oblastného číslovania 😉
"Vodíkové autobusy budú jazdiť na linke 75 z Krasnian na Dolné hony. DPB hovorí, že pracuje aj na projekte vlastnej čerpacej stanice."
https://e.dennikn.sk/minuta/3501059
Nemali mať EL- evidenčné čísla?
Reply on: Ike #58:
"Na žiadosť držiteľa vozidla alebo vlastníka vozidla, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina, alebo hybridného elektrického vozidla s možnosťou externého nabíjania možno takému vozidlu vydať tabuľku s evidenčným číslom určenú pre také vozidlá."
Tento text sa síce dá čítať tak, že túto podmienku spĺňajú, avšak potom by mohli mať tieto EČV aj napr. hypotetické dieselelektrické vozidlá (pre pochopenie: "DeGeše bez palíc"), čo asi veľmi nechceme. Preto by som sa priklonil k výkladu, že podmienkou je, aby dané vozidlo bolo možné nabíjať z externej elektrickej siete.
Reply on: Ike #58:
Tiez si myslim ze mali mat. Ved je to elektrobus s inym sposobom dodavania energie.
Reply on: 3pa3ck3 #59:
Na Slovensku existuje vodíkový autobus, ktorý má ,,elektročísla“. To znamená, že nebola splnená len podmienka z úvodu vety, na žiadosť držiteľa.
Reply on: mathre #61:
Tak zrejme DPB o ne nepožiadal. Tak isto ako nepožiadal o tabuľky so zeleným podkladom na elektrické sorky.
Reply on: 3pa3ck3 #56:
A keby to nesedelo do oblastného číslovania, komu by to vadilo? Oblastné číslovanie aj tak väčšine cestujúcich nič nehovorí a aj tak sú v ňom výnimky.
Reply on: 3pa3ck3 #57:
A stihnú to pred vyradením týchto autobusov?
Reply on: upravovač fotiek #65:
A nie je problém vo fakte, že ide o produkt Škoda-Temsa? Pretože mali problém aj s elektrobusmi.
Dobrý deň, budú tieto autobusy chodiť aj na inej linke❓
Reply on: Ike #58:
Nie lebo to není elektro. pokiaľ sa nejedná o elektro nemajú zelenú špztku.👍
Nejak sa nám už vyše 2 týždňov neukázal v premávke hydrogénbus 2602. Netušíte niekto príčinu? Na druhej strane 2604 ku dnešnému dňu ani raz nevynechal.
Reply on: Petto #70:
Vďaka za info.
12.9. prezentácia autobusu v Žiline.
uz by mohol skoncit experiment na linke 75. nestacil kapacitne ani cez leto. a teraz nestaci uz vobec, uz je full na bajkalskej.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: steve666 #73:
Ja by som skôr dúfal v to, že sa 75 nezruší úplne po tohtoročných zmenách v MHD...
Môžem sa opýtať čo sa deje keďže nie su až tak časti vypravované, nemame ako dodávať vodík? Alebo ako? Mohol by mi to prosim niekto vysvetliť?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Marcelino #75:
Neviem čo sa deje. Ale asi narazila ideálna predstava prevádzky vodíkových autobusov na realitu, teda kosa na kameň, lebo trávniček nie je dokonalý, ale plný reálnych prevádzkových okolností. Teda nerovností, šutrov a psích ... A ako sa v angličtine vraví "shit hits the fan" nastane vtedy, keď sa veci naozaj "pokakajú".

Očakávam tiché utlmenie prevádzky a odstavenie autobusov, prípadne ich predaj do nejakého mesta, kde ešte stále fičia na "zelených víziách" a kde považujú slovíčko "trolejbus" za niečo archaické, prekonané, čo patrí do múzea, ak nie rovno za urážku.

Ak by som chcel byť zlý, tak by som rýpal že nastalo presne to, čoho som sa obával, aj keď nie v úplne najhoršom možnom scenári. A všetky tie plány ako sa objektívne porovnajú vodíkové autobusy s naftovými na linke 50 skončili v koši. Keď by som to vtedy tvrdil, bol by som zlý neprajník s ktorým je potrebné prerušiť kontakt, lebo maľuje veci čierno a vidí samé problémy aj tam, kde žiadne nie sú.

Síce iba "škrabkám na povrchu" v znalosti vodíkovej technológie, ale zároveň som dostatočne imúnny voči "bullshitizmu" ideologicky ladených pseudoekologických "hnutí", takže si dokážem položiť na stôl fyzikálne zákony (ktoré ovládam tiež iba povrchne, ale to stačí) a z nich vychádzať.

Obávam sa, že situácia je ešte horšia ako vyzerá a prevádzka vodíkových autobusov je "zachraňovaná" kreatívnymi rozhodnutiami niektorých ľudí v DPB. Stačí si zistiť, ako dopadli vodíkové autobusy v iných mestách. A to prosím pekne dávno predtým, než sa vôbec DPB do toho experimentu pustil. Nebyť dotácií, tak je to mŕtve dávno. A aj s dotáciami to pokrivkáva a otázne je, ako dlho sa to ešte bude držať pri živote.

Miesto štyroch vodíkových 12 metrových "autobusov" sme mohli mať 4,5 ks 18 metrových trolejbusov Škoda 27 Tr Solaris, ktoré by boli oveľa užitočnejšie, ak by sa správne využili.
Tiež nie som zástancom tohoto pohonu, najmä keď nie je vodík bezemisný, ako ten zo Slovnaftu. Ale spočítajme fakty. Od 1.8. mohli byť v prevádzke 75x (počet PD + X56). A realita? 2601 bol v premávke 60x, 2602 55x, 2603 tiež 55x a 2604 vynechal len jedenkrát - teraz vo štvrtok. A naviac 20.10., keď bol na vine Slovnaft. Takže podľa poradia: 14, 19, 19 a 1 deň neschopnosti. Na percentá vypravenosť 81, 74, 74 a 98%. Dobré? Zlé? Ja neviem, nech okomentujú iní. Pobavme sa o tom 31.1.24. To budú mať za sebou pol roka v premávke.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #77:
Prosím doplniť náklady na prevádzku (reálne) + emisie CO2 z celej prevádzky, lebo ten vodík nie je "zelený", ale vyrábaný z fosílneho zdroja (zmený plyn). Prosím do CO2 započítať výrobu, stláčanie, distribúciu, tankovanie, účinnosť premeny v palivovom článku atď. A porovnovať emisie CO2 s naftovým autobusom. Ďakujem.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #77:
Pre úplnosť treba dodať, že #2601 bol 12.9.2023 na prezentácii v Žiline, takže s cestou sú to 2-3 dni, čo nemohol byť v prevádzke.
Reply on: upravovač fotiek #76:
Súhlasím. Pri terajšom slabom využití hydrogenov radšej mali kúpiť 4ks 27tr pre 33. Do oprav 25tr a ťahania 31 tr sa investuju neustale peniaze. S 4 ks ďalšími 27tr mohlo byt po probléme. Spoliehali sa na TT Mlynská ale to nebude ani 2025.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #80:
Zhodneme sa na 100% v tom, že 4 ks naviac pre 33 by boli oveľa účelnejšie vynaložené peanize. Aj keď sú z eurofondov.
Reply on: upravovač fotiek #81:
Ale PR by z toho nebolo také dobré a to je to jediné o čo tu pri mnohých rozhodnutiach ide...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Cancer #82:
Na PR môžem vieš čo.
Reply on: upravovač fotiek #78:
Hej, ale mne nešlo o to zhodnotiť ekologický efekt, ten je nanič, to je jasné. Ale len o prevádzkyschopnosť/spoľahlivosť vozidiel. Aspekty ekonomické, teda reálne náklady na prevádzku, by však zaujímali aj mňa. Viete to niekto spočítať?
Reply on: Petto #80:
Prečo by sa mali kupovať ďalšie 27 Tr, keď už tu sú? 😛 Však ešte chvíľu počkaj a možno sa ich tam aj dočkáš.
Reply on: Solider #85:
Ja ich na 33 nepotrebujem, len žasnem skôr jak sa tu šafari s peniazmi.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #85:
Ako to najnovšie vyzerá so 61, pôjdu na ňu 27Tr? Viackrát som totiž v poslednej dobe počul, že kvôli nedostatku vodičov pôjdu zatiaľ len na 40 a klasické trolejbusové linky.
Reply on: Urbanway 2423 #87:
V tom prípade by mohli aj na t33.
Reply on: Urbanway 2423 #87:
Pôjdu, prečo by nemali? Skôr zatiaľ nebude predĺžená 40 pod most.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #89:
Aby sa zasekla v zápche?
Reply on: Mhr1 #88:
Uz sa šumi ze celodenky L33 (1 a 2.poradie) idu na Trnavku celotyzdenne. Delenky 3,4 ostany Hrobustovu s 25tr a 33/5 ostane bus z 2DP.
Reply on: upravovač fotiek #90:
Predpokladal by som hlavný dôvod navýšenie výkonov, ale tie zápchy tomu rozhodne nepomohli ani do budúcnosti. Ale tak priority mesta sú iné 🤐
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #89:
Niektorí vodiči mi tvrdili, že ešte nič nie je isté, keďže to závisí od toho, či bude dostatok vodičov trolejbusov, keďže na 61 ich bude treba cca 18.
Akosi sa nám vodíkobusy z premávky vytratili, teda zatiaľ až na 2602. Neviete niekto, čo majú za poruchy? Ani si nechcem predstaviť, ako by vyzerala ich reálna prevádzka, keby sme ich tu mali 20 a plne obsadenú a-50 týmito vozmi...
Reply on: Mhr1 #94:
Ten odborar spominal ze nie je prisposobeny vnutorny priestor na ich udrzbu a vonku teraz asi nikto nebude robit udrzbu
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #94:
Výborne, poďme sa o tom baviť. Možno zrušia aj diskusiu tu, keď už zrušili pri TNS, 27Tr a Trollino 24.

Pitvať tému čím viac, písať subjektívne pocity, domnienky a vôbec, slobodne diskutovať.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Viliam22 #95:
A vopred sa to nevedelo, že priestory na údržbu je nutné prispôsobovať?
Ako teraz sú v premávke ale podľa Vás chcú nakúpiť dalsie vodíkové busy? Moj nazor je ten, že lepšie sú klasické.
Reply on: Solider #85:
Včera na 33 už jazdil jedne kus minimálne.
Reply on: Spajdy #99:
Asi si si pomýlil typ. Vodíkové busy jazdia iba na linke 75.
Mpj názor je taký, že vychvalujú sa, že máme vodíkové autobusy a cez víkendy sa málinko vypravujú max. 1 a cez týždeň len 2-3.
Reply on: Viktor85 #101:
Cez víkendy sa nevypravujú vôbec.
Reply on: Viktor85 #101:
Viazane su myslim na 75, ktora cez vikend nejazdi.
Reply on: Petto #103:
Môže mi niekto vysvetliť prečo objednávame vozidlá ktoré sú viazané na konkrétne linky? Čiže ak by bola porucha na nejakej inej linke, a jediný voz ktorý by bolo dostupný by bol jeden z týchto, radšej vynechajú spoj lebo nejaký politik ktorý sa vôbec nevyzná do dopravy tak povedal?

Takéto hračky na našich uliciach fakt nepotrebujeme.
Reply on: Petto #103:
Podľa mňa viazanie na linku nie je len niekto rozhodol že budú tam a hotovo ..
Reply on: Andrej #104:
Plnička je v Slovnafte, kapacita len na nízke naplnenie, čo stačí iba na špičkovú premávku, a75 jazdí neďaleko Slovnaftu - takže jednoduché dôvody. Tak kam inam by si ich nasadil? Viazané na a75 ničím nie sú, len ich nasadenie sem je jednoducho praktické.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #106:
Má sa ešte vybudovať plnička priamo v areáli DPB? Na druhej strane pri súčasnom počte vozov ju asi ani netreba, pokiaľ sa nepočíta v horizonte niekoľkých rokov s ďalším nákupom vodíkových autobusov.
Reply on: Urbanway 2423 #107:
Pochybujem. Zatiaľ to nevyzerá, že sa vodíkové autobusy v dohľadnej dobe presadia.
Reply on: Andrej #104:
Účel týchto vozidiel je jeden: povedať, že ich máme.
Reply on: Mhr1 #106:
Lenže fyzické obmedzenia sú niečo úplne iné než to, čo napísal Petto (už sme počuli aj že 27Tr sú viazané na 40/61, čo asi bude tiež nezmysel, lebo 6712 je dosť často ZV).

Kupovať vozy ktoré nesmú ísť na X linku kvôli fyzickým parametrom problém není. Kupovať vozy ktoré nesmú ísť na hocijakú inú linku ako tú, ktorá bola stanovená v zmluve, je nezmysel. Samozrejme ak je to pravda. Neviem si predstaviť aký blbec by s takým nápadom vôbec súhlasil a minimálne v prípade 27 Tr to ani nedodržuje.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ike #109:
Tak ako v iných mestách očakávam aj podobný výsledok. Teda ak v Bratislave platia tie isté fyzikálne zákony a ekonomické pravidlá.
Reply on: Andrej #110:
Aké viazanie? Na t40/61 musia ísť baterkobusy, lebo nie sú všade drôty, takže okrem záloh už nevyjde na to, aby jazdili inde. A cez prázdniny to vraj vyjde počtom aj na t33. Čiže nejde o byrokratické viazanie, ale o to, že jazdia tam, kde sú nezastupiteľné. Načo by jazdili na iných linkách, kde stačia 31Tr? Ktoré ešte k tomu nemajú poriadne kde jazdiť a vypravenosť je okolo 50%.