Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR TNS 12 A02 6121 – 6131 2023 2023 – 2024 11
Total 2023   11

Technical Data

Length 12000 mm
Width 2500 mm
Height 3400 mm
Height of floor 340 mm
Wheelbase 5900 mm
Doors 3
Number of seats 31 + 1
Number of standing places 37
Design load 68 + 1
Weight of unloaded vehicle 12550 kg
Motor control Škoda Electric SJ 10.4, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.1
Traction battery capacity 42 kWh
Engine Škoda Electric 1ML 3438 K/4, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou, 3x 520 V, 238,8 A
Continuous power output 180 kW
Number of motors 1
Total power output 180 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Eberspächer AC 515T II (priestor pre cestujúcich)
Eberspächer K403 E G2 (kabína vodiča)
Cooling capacity 22 kW (AC 515T)
7 kW (K403 E)

Photos

Vehicle catalogue

6121 6122 6123 6124 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131

Legend and statistics

6121vehicle in service: 11 (100 %)
6122online: 7 (63.6 %)
6121today in service: 9 (81.8 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 85.5 %, Monday to Friday 91.4 %

Currently in service on lines

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V nedávnej minulosti sa mi 3 krát stalo, že pri sťahovaní zberačov na Búdkovej sa ich nepodarilo vodičovi stiahnuť. Niekedy ani na druhý raz. Vždy to vyzeralo, ako keby zadné háky ich nezaistili (po stiahnutí
vpodstate ,,vzlietli" späť hore). Chyba vodiča, alebo vozidla?
Reply on: SixSixTrooper #272:
Zvolenské vŕzgali príšerne keď prišli nové a teraz po 2 rokoch idú úplne tichučko. Ono si to musí všetko trochu "sadnúť"
Reply on: Agent007 #280:
Kvôli čomu? Kým sa nezavreli Krasňany, naše ENSká celkom v pohode jazdili. Dva brnianske TNS tiež jazdia prakticky denne.
Reply on: Viko #278:
spravny dodavatel sem, spravny dodavatel tam... vyzbroj od Rail Electronics by si nechcel, ani keby iny vyrobca na celom svete nebol...
Reply on: Viko #278:
Prešov by tiež chcel výzbroj od Škoda Electric, akurát kvôli podmienkam tendra tam musela byť hmotnostne ľahšia výzbroj.
Reply on: upravovač fotiek #276:
Chyba sa stala tam, že Bratislava na rozdiel od Prešova dostala výzbroj "správneho dodávateľa".
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #276:
Errata motorovej veže.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

V Prešove majú dvojnásobnú kapacitu trakčného akumulátoru a interiér bez trolejvovej veže:

https://imhd.sk/po/popis-typu-vozidla/1066/SOR-TNS-12

Kde sa stala chyba?
Reply on: tbus #274:
Ani nie, Trolosorky síce trieskali (jak každé NB-čko) ale neškrípali.
Reply on: 6503 #269:
Cim tichsi pohon, tym silnejsie je pocut vrzganie.
Reply on: SixSixTrooper #272:
😆 😆 😅 😅 👍
To sa len trú plasty. Nič čo by nevyriešili staré noviny a korok z fliaš.
Reply on: Viko #270:
No to prave neviem. Ale len INTERIEROVE oblozenie to asi nebude. 😉
Reply on: 6503 #269:
Ozaj vŕzga rám, alebo len plastové interiérové obloženie?
Tak som si konecne nasiel cas na sotojazdu Hl. st. - Koliba. Trolejbus pekny (asi to najkrajsie co v BA mame), ale brutalne vrzga skrina/ram. Zejmena ked prekonava esicko Hrobonova - Drotarska. To je hotovy koncert! 😉 Ale aj inde. Ten ram, alebo skrina asi nebudu moc pevne.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #267:
Vďaka za vysvetlenie. Prekvapilo ma to, pretože 30 a 31Tr, ktoré boli hneď za TNS 12, ich prehadzovali bez problémov.

Inak, vodiči majú zakázané stiahnuť zberače mimo určených miest, pretože ak sa im neprehodí napr. tá výhybka DD, tak by mohli pokračovať aj na batérie, keďže na Sokolskej aj tak stiahnu zberače a ak už napríklad z Hl. st. zaťahujú, tak by s kapacitou batérie nebol problém.
Reply on: Urbanway 2423 #265:
Áno, s dvojpísmenkovými býva problém.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Urbanway 2423 #264:
Možno obratisko musia vybudovať v novej polohe a tak, aby ho neupchali osobné automobily. Zvládli by trakčné akumulátory jazdu až hore na každom kole? V zmysle či by sa stihli dobiť nielen na krátky úsek po Drotárskej a pri Hlavnej stanici, ale aj pre úsek Koliba - Kamzík.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Nemajú tieto TNS 12 nejaký problém s ovládaním výhybiek? Viacero z nich totiž vôbec nedokázalo prehodiť výhybky BB a DD pri Depe Hroboňova, aj keď ostatné výhybky (napr. na Hodžovom nám.) prehadzovali bez problémov.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: upravovač fotiek #263:
Aspoň zatiaľ nie, aj keď o tom DPB pôvodne písal. Problém by mal byť v obratisku na Kamzíku.