Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 27 TrA Solaris 6711 – 6733 2023 2023 – 2024 23
Total 2023   23

Technical Data

Length 18250 mm
Width 2550 mm
Height 3400 mm
Height of floor 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla)
Wheelbase 5900 mm / 6000 mm
Doors 4
Number of seats 36 + 1
Number of standing places 79
Design load 115 + 1
Motor control Škoda Electric SJ 11.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.5
Engine Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou
Continuous power output 250 kW
Number of motors 1
Total power output 250 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner 2x Konvekta UltraLight 500 EM
Cooling capacity 2x 24 kW
Heating capacity 2x 30 kW

Photos

Vehicle catalogue

6711 6712 6713 6714 6715 6716 6717 6718 6719 6720 6721 6722 6723 6724 6725 6726 6727 6728 6729 6730 6731 6732 6733

Legend and statistics

6711vehicle in service: 23 (100 %)
6711online: 2 (8.7 %)
6711today in service: 2 (8.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 76.6 %, Monday to Friday 82.2 %

Currently in service on lines

N47 / 51
N72 / 52

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #420:
Problem sa samovyriesil ochladenim vonkajsej teploty
Reply on: SixSixTrooper #419:
TNSky sice par dni vypadavali ale v utorok uz bola plna vyprava na L44 + aj 1ks celodenka na L33 tak asi uz vyrieseny problem.🙂
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Mhr1 #418:
A Pán Boh chcel zaplatiť mastercard, ktorú tu neberú.

Každopádne paedpokladám že Škodovka dostala nahnevaný telefonát po tom čo už aj TNSky začali vypadávať.
Som rád, že sa aspoň nateraz podarilo situáciu s 27TrA vyriešiť. Neviete, čo bolo vo veci? Pred mesiacom sa nezvládala ani víkendová výprava a dnes bolo vypravených 18 vozov + záloha. Viem, niečo sa vrátilo z opravy, ale to bolo len pár vozov. Čo za zázrak sa stal? Každopádne, zaplať Pán Boh za to.
Reply on: Gremlin Charles #416:
V Prešove bol tiež jeden voz zo šesťkusovej série, ktorý bol dva a pol mesiaca odstavený hneď po prvom dni prevádzky. V Bratislave boli tiež vozy, ktoré skladali z kamióna nepojazdné alebo s plnou diagnostikou porúch. To nie je príliš o technike jazdy alebo údržbe. Samozrejme potom v prevádzke sa už prejaví, keď sa neopravujú poruchy, ale nie pri úplne nových vozoch.
Gremlin Charles

Gremlin Charles

Reply on: Solider #415:
Nepovedal by som že ide o nekvalitu od výrobcu ale o to že to bolo všetko čo najrýchlejšie vyrobené a samozrejme sa do toho zapája údržba DPB a štýl jazdy vodičov. Pre príklad boli vozidlá s podobnou výbavou dodané v približnom časovom období do ÚnL, Prešova či Plzne pričom neviem o tom, že by s tým boli také problémy ale hlavne tak dlhotrvajúce. To isté platí aj u 38Tr a 29 a 30T3, ktoré neprešli výstupnou kontrolou v takej miere ako staré škodovky.
Reply on: Andrej #414:
Ale na Hroboňovej objektívne JE lepšia údržba ako na Trnávke a preto tam tie vozy jazdia a sú v lepšom stave. Na druhej strane, niektoré 27 Tr a dvojklbáky boli už od príchodu do Bratislavy v nevyhovujúcom stave, nepojazdné alebo s vážnymi poruchami. Vizitka výrobcu.
Reply on: Petto #411:
Pokiaľ toto nie je od nezávislej osoby tak táto informácia nemá vôbec žiadnu hodnotu. Ono totiž v prácach je dosť bežné že ľudia z daného oddelenia si myslia že všetci ostatní majú nás***e v hlave a že oni sú jediní ktorí vedia ako na to. Ruku by som dal do ohňa že na Trnávke majú také isté blbé kecy o Hroboňovej.
Reply on: Petto #411:
Petto, čítaj s porozumením. Jasne som napísal, že neargumentujte zlou údržbou, keďže to sa úplne nových vozidiel, ktoré sú v premávke len pár mesiacov, nemôže týkať.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #411:
Petto, niekedy mi pripadáš, ako keby si prišiel z inej galaxie - prídeš, stretneš prvého človeka, od ktorého sa niečo dozvieš a považuješ to za písmo sväté...
Priznám sa, že som bol veľmi skeptický pri myšlienke nasadenia degešov na Dieloch, momentálny stav je aj pre mňa príjemným prekvapením. Ale že by za tým bola údržba, o tom silne pochybujem. Nebudem tu hodnotiť úroveň údržby na Trnávke a už vôbec ju porovnávať s Hroboňkou, pritom mám údaje od niekoho, kto do toho naozaj vidí. Konštrukcia degešov a aj kvalita ich výroby stoja za deravý groš, ale je šialený rozdiel, keď APÚ naštartujú 2x za deň, ako ich štartovať raz/dvakrát za kolo. Zo začiatku som mal snahu dokumentovať ich problémy, potom ma to prešlo, lebo je to čistá tragédia...
Reply on: Mhr1 #410:
Údržba na Trnavke je vraj otrasná. Hrobustov opravil takmer všetky degese pre 33,ktoré chatrali a jazdia ukážkovo česť výnimkam. Aspoň tak mám info od jedného 33tkara.
Je to s týmito trolejbusmi katastrofa, keď sa nedarí zaistiť naplno ani víkendová výprava (dnes, 10.8.). Tých ťukancov zasa toľko nie je, dlhodobo sú odstavené 4, nemal by to teda byť problém. Rozumiete tomu niekto? Výzbroj Škoda v trolejbusoch SOR funguje bez problémov, autobusy Solaris všetkých prevedení vrátane vodíkových jazdia bez väčších problémov. 27Tr v českých mestách i v Žiline, pokiaľ viem, tiež bez problémov. V Prahe sa to podarilo vyriešiť, čo je také špecifické u nás? A nepíšte o zlej údržbe, tá by sa prejavila po 5-6 rokoch, ale toto sú nové vozidlá. Niečo na nich muselo byť odfláknuté. Je na nich niečo iné, ako na ostatných 27Tr?
Reply on: Miro #401:
je to tam síce úzke ale v živote som nepočul žeby tam niekto musel cúvať lebo nevytočil, pravdu má 810zssk, títo vodiči nemajú ešte "v oku" tú križovatku a zrejme ani jazdné vlastnosti toho Solarisu, musia si zvyknúť.
Reply on: Miro #401:
Bude to asi najmä vec zvyku, trolejbusári tade do minulého týždňa nezvykli jazdiť, tak to ešte asi nemajú "v oku" tak ako autobusoví vodiči.
Reply on: Miro #401:
Ja vystupujem bežne Pri zvonici a závisí to od konkrétneho vodiča, robili to aj busy