Reakcia na: Petto #420:
Problem sa samovyriesil ochladenim vonkajsej teploty
V roku 2021 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 23 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris pre linky 40 a 61, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 538 950 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 15 trolejbusov navýšila na 601 145 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 27 TrA Solaris | 6711 – 6733 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 23 |
Spolu | 2023 | 23 |
Dĺžka | 18250 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 36 + 1 |
Počet miest na státie | 79 |
Celkový počet miest | 115 + 1 |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 11.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.5 |
Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
Výkon motora | 250 kW |
Počet motorov | 1 |
---|---|
Celkový výkon | 250 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500 EM |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW |
6711 6712 6713 6714 6715 6716 6717 6718 6719 6720 6721 6722 6723 6724 6725 6726 6727 6728 6729 6730 6731 6732 6733 |
6711 | nevyradené vozidlo: 23 (100 %) |
6711 | online: 11 (47,8 %) |
6711 | dnes v premávke: 19 (82,6 %) |