No co, ake cislo budu mat NB12?
Do vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava ako prvé v roku 2017 pribudlo jedno vozidlo SOR NBG 12 formou ročného prenájmu od spoločnosti SPP CNG s.r.o. z Bratislavy, ktoré pôvodne slúžilo ako predvádzacie vozidlo výrobcu. Ďalších 28 nových naftových vozidiel SOR NB 12 bolo dodaných na základe výsledkov verejnej súťaže v druhej polovici roka 2017. Cena jedného vozidla bola 241 371 € (vrátane náhradných dielov na tri roky).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NBG 12 City | 2990 | 2014 | 2017 | 2018 | 1 |
2. | SOR NB 12 City | 2031 – 2048, 1021 – 1030 | 2017 | 2017 | — | 28 |
Spolu | 2014 – 2017 | 29 |
Dĺžka | 12180 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3330 mm (NBG 12)
2900 mm (NB 12) |
Výška s klimatizáciou | 3110 mm (NB 12) |
Rázvor | 6180 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 29 + 1 (NBG 12)
25 + 1 (NB 12) |
Počet miest na státie | 54 (NBG 12)
64 (NB 12) |
Celkový počet miest | 83 + 1 (NBG 12)
89 + 1 (NB 12) |
Pohotovostná hmotnosť | 11700 kg (NBG 12)
11090 kg (NB 12) |
Motor | FPT Industrial Cursor 8 F2BFA602F, CNG, Euro 6, plynový radový šesťvalec (NBG 12)
FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (NB 12) |
Výkon motora | 213 kW / 2000 rpm (Cursor)
210 kW / 2500 rpm (Tector) |
Objem motora | 7800 cm3 (Cursor)
6728 cm3 (Tector) |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1200 Nm / 1200 rpm (Cursor)
1000 Nm / 1250 rpm (Tector) |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NBG 12)
ZF EcoLife 6 AP 1000B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NB 12) |
Nápravy | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NBG 12) zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NB 12) |
Pneumatiky | 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava) |
Klimatizácia | Webasto Cool Top RTC 250 (NB 12) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 25 kW |
Vykurovací výkon klimatizácie | 30 kW |
2990 |
2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 |
2031 | nevyradené vozidlo: 28 (96,6 %) |
2031 | online: 9 (31 %) |
2031 | dnes v premávke: 21 (72,4 %) |
2041 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 3 (10,3 %) |
2041 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (3,4 %) |
2990 | vyradené vozidlo: 1 (3,4 %) |
Viko
A keď uvážime, že 1000 autobusov naraz tu už azda nikdy nebude, dalo by sa tie vozy číslovať bez dupľovania koncového trojčíslia, čím by mohlo odpadnúť to kadejaké doliepanie piatych číslic pri presune.