Zlé to nie je ale tie tlačítka. Chýbajú mi tam tie na dverách a keď som mal prvý krát možnosť ním ísť jedna pani sa načahovala za tlačítkom ''núdzové zastavenie''. Budeme si na to musieť zvyknúť...?
Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s kĺbovou verziou Škoda 31 Tr SOR) stala v roku 2013 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Bratislavu. Časť trolejbusov (rad #6100) bola vybavená dieselgenerátorom (APU - Auxiliary Power Unit) umožňujúcim jazdu mimo trolejového vedenia. Spolu bolo v rokoch 2014 - 2015 dodaných 50 vozidiel Škoda 30 Tr, z toho 15 vybavených APU. Cena jedného trolejbusu bez APU bola 403 578 €, vozidlo s APU stálo 498 338 €.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 30 Tr SOR | 6001 – 6015 | 2013 – 2014 | 2014 | — | 15 |
2. | Škoda 30 TrDG SOR | 6101 | 2014 | 2014 | — | 1 |
3. | Škoda 30 TrDG SOR | 6102 – 6115 | 2015 | 2015 | — | 14 |
4. | Škoda 30 Tr SOR | 6016 – 6035 | 2015 | 2015 | — | 20 |
Spolu | 2013 – 2015 | 50 |
Dĺžka | 12180 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 360 mm
320 mm (nástupná hrana dverí) / 240 mm (s kneelingom) |
Rázvor | 6180 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 32 + 1 + 2
28 + 1 + 2 (s APU) |
Počet miest na státie | 62
32 (s APU) |
Celkový počet miest | 94 + 1 + 2
60 + 1 + 2 (s APU) |
Pohotovostná hmotnosť | 10680 kg
12780 kg (s APU) |
Celková hmotnosť | 17550 kg
17270 kg (s APU) |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 3.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/280 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
Motor | Škoda Electric 4 ML 3444 K/4, trojfázový asynchrónny
APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF N40ENT (Euro 5, 118 kW / 2700 rpm) s elektrickým generátorom PME 250 s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC |
Výkon motora | 160 kW |
---|---|
Počet motorov | 1 |
Celkový výkon | 160 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom |
Nápravy | predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: ZF AV 132 II/80, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava) |
Klimatizácia | Eberspächer Sütrak AC 515 G2 |
Chladiaci výkon klimatizácie | 22 kW |
6001 | nevyradené vozidlo: 50 (100 %) |
6015 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 5 (10 %) |
Ámos