Trolejbus štandardnej dĺžky Škoda 30 Tr SOR vznikol zástavbou elektrickej výzbroje od firmy Škoda Electric do autobusovej karosérie SOR NB 12 City. Prvé vozidlo Škoda 30 Tr SOR bolo výrobcom predstavené v roku 2010. Vyrobené bolo pre Banskú Bystricu a časť jeho homologizačných skúšok sa v roku 2011 vykonávala aj v Bratislave. Sériová výroba tohto typu prebiehala v rokoch 2011 až 2020, vozidlá nakupovali dopravné podniky viacerých miest Českej a Slovenskej republiky.
Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s kĺbovou verziou Škoda 31 Tr SOR) stala v roku 2013 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Bratislavu. Časť trolejbusov (rad #6100) bola vybavená dieselgenerátorom (APU - Auxiliary Power Unit) umožňujúcim jazdu mimo trolejového vedenia. Spolu bolo v rokoch 2014 - 2015 dodaných 50 vozidiel Škoda 30 Tr, z toho 15 vybavených APU. Cena jedného trolejbusu bez APU bola 403 578 €, vozidlo s APU stálo 498 338 €.
benko2992