Autobusy z prvej dodávky sa začali zaraďovať do premávky od 12. januára 2009 najmä na linke 32, krátko premávali aj na linke 133 po jej obnovení. Po sprevádzkovaní nových autobusov TEDOM C12 G od februára 2009 boli autobusy SOR BN 10.5 vypravované z vozovne Krasňany preradené na linky 20 a 22. V sezóne boli počas víkendov vypravované aj na linku 37. Po zaradení nových autobusov Tedom, resp. Citelis 12M v priebehu roku 2009 boli vypravované najmä na linky 30, 37, 65.
Vozidlá z druhej dodávky boli zaradené do vozovní Krasňany a Jurajov dvor a začali jazdiť postupne od 10. júna 2009. Vozovňa Jurajov dvor ich vypravovala prevažne na linky 20, 22, 50, 53 a 67. Od konca októbra 2009 do apríla 2010 boli postupne všetky SORy BN 10.5 z Jurajovho dvora preradené do vozovní Petržalka (3 vozidlá) a Krasňany.
Vozidlá z tretej série boli zaradené do vozovní Petržalka a Krasňany (2 vozidlá). Autobusy z Petržalky boli od konca roka 2009 vypravované na linky 80, 99 a 191. V čase nedostatku kĺbových vozidiel sa objavili aj na linke 94. V októbri 2010 sa všetky vozidlá z Petržalky presunuli do vozovne Krasňany.
Vozidlá 3409/II, 3410/II a 3412 boli vďaka digitálnemu tachografu nasadzované aj na cezhraničné linky 801 a 901. Vozidlá 3409/II a 3410/II premávali od 1. októbra 2010 pravidelne (do dodania autobusov Iveco Crossway) na linke 801 do Rajky a pri tejto príležitosti dostali na bočnice nálepky propagujúce Operačný program cezhraničnej spolupráce SR - MR.
Ďalšia zmena v deponovaní vozidiel sa udiala po zrušení autobusovej časti vozovne Krasňany od 1. septembra 2011. Väčšina autobusov SOR BN 10.5 bola preradená do vozovne Trnávka, s výnimkou vozidiel #3401, 3409, 3410, 3412, 3416, 3417 a 3422 - 3425, ktoré boli zaradené do vozovne Jurajov dvor. Putovanie vozidiel medzi vozovňami pokračovalo v máji 2015, kedy boli do vozovne Trnávka z Jurajovho dvora preradené aj zvyšné vozidlá BN 10.5, okrem autobusov #3409, 3410 a 3412 pre cezhraničnú dopravu. Vozidlo #3409 bývalo často využívané ako záložné vozidlo.
Vozovňa Trnávka vypravovala vozidlá SOR BN 10.5 najmä na linky 20, 53, 66, 67, 77 a 139. V apríli 2018 boli na linke 20 nahradené midibusmi Iveco Urbanway 10,5M a autobusmi SOR NB 12 City, keďže obsluhu tejto linky prevzala vozovňa Jurajov dvor.
V lete 2016 dostali vozidlá #3409, 3410 a 3412 odnímateľné cyklonosiče na zadné čelo a vypravované boli na linku 65 medzi Račou a Dolnými honmi. V letnej sezóne 2017 boli tieto cyklobusy nasadzované na lamačskú linku 30.
Po obnovení autobusovej prevádzky vo vozovni Krasňany bolo niekoľko vozidiel od 11. júna 2018 opäť deponovaných vo vozovni Krasňany a nasadzované boli na linky 52, 53 a 56. Zároveň prestali byť autobusy tohto typu vypravované na linku 66, kde ich nahradili vozidlá Iveco Urbanway 10,5M. Počet autobusov deponovaných v Krasňanoch sa podľa potreby zvyšoval, alebo znižoval. Administratívne tieto vozidlá spadali pod vozovňu Trnávka.
Autobusy SOR BN 10.5 boli často využívané aj ako náhrada za trolejbusy v prípade nedostatku prevádzkyschopných vozidiel Škoda 30 TrDG. V septembri 2019 boli z rovnakého dôvodu nasadené na linku 210 namiesto trolejbusov. Podľa potreby boli SORy BN 10.5 zapožičiavané aj do vozovne Petržalka, odkiaľ boli vypravované na rôzne petržalské linky.
Vozidlá #3407 a 3408 boli po vyradení z osobnej prevádzky preradené medzi technologické vozidlá strediska údržby koľajových tratí, resp. zimnej údržby zastávok. V novembri 2022 po sprevádzkovaní nových autobusov SOR NS 12 diesel bolo na zimnú službu preradených ďalších 9 vozidiel BN 10.5.
Ako posledné boli potom do premávky nasadzované vozidlá #3409, 3413, 3414, 3420, 3423, 3424, 3425, ktoré boli vypravované vozovňou Trnávka na linky 41, 51, 52, 53, 56, 69, 77, 79 alebo vozovňou Jurajov dvor na linky 23/123, 30, 57, 66, 79 v prípade nedostatku pojazdných novších autobusov.
Po zmenách v MHD v priebehu roka 2023 sa k septembru 2023 zostávajúce autobusy nasadzovali podľa potreby na linky 41, 51, 52, 56, 69, 77 a 79. V januári 2024 zostal v premávke už len autobus #3423, ktorý bol sporadicky nasadzovaný počas špičky pracovných dní výlučne na linku 56.
V júni 2018 boli štyri prebytočné vozidlá - #3428, 3432, 3434 a 3437 - prenajaté Dopravnému podniku mesta Prešov. V polovici júna 2018 bolo z premávky odstavených viacero vozidiel prvej a druhej série, pričom boli následne ponúknuté na predaj. Z nich bolo v máji 2019 odpredaných niekoľko vozidiel, predaj zvyšných bol zrušený a po roku sa vrátili do premávky. Autobus #3402 sa po predaji firme DZS-M.K. Trans zaradil do MHD v Humennom a vozidlo #3403 našlo nový domov v Michalovciach. Vozidlo #3412 po predaji do ČR jazdilo od roku 2020 na linkách PID. V júni 2019 boli do Prešova prenajaté aj autobusy #3406, 3418 a 3436. Všetkých 7 autobusov prenajatých do Prešova bolo v lete 2020 odpredaných DPMP a zároveň boli v auguste 2020 do Prešova prenajaté ďalšie dve vozidlá #3431 a 3433, pričom vo februári 2021 ich DPMP tiež odkúpil. V septembri 2022 boli zošrotované autobusy #3405 a 3438. Ďalšie vozidlá boli vyraďované po zaradení nových autobusov SOR NS 12 diesel do premávky. Vyradené autobusy #3404, 3408, 3411, 3422 a 3429 boli na jeseň 2023 odpredané. V septembri 2023 dojazdili autobusy #3413 a 3414.
Autobusy #3420, 3424 a 3425 boli v januári 2024 prenajaté Dopravnému podniku mesta Prešov, z nich dva pre poruchy dojazdili už po niekoľkých týždňoch a v lete 2024 ich DPB ponúkol spolu s ďalšími vyradenými autobusmi tohto typu na predaj, no predať sa ich nepodarilo. V roku 2024 pre zlý technický stav doslúžili aj autobusy zimnej údržby zastávok.
Adam137
Chcel by som Vás ale ešte poprosiť o pomoc. Aby tieto modely nevyzerali ako z omalovávanky potrebujem ich natexturovať. Je tu prosím niekto kto má k týmto autobusom prístup a vedel by mi ich kvalitne nafotiť? (návod prikladám ako obrázok) Potrebujem hlavne exteriér (tam stačí 1 fotka z každej strany), kabínu (tam volant, sedadlo a palubnú dosku po častiach) a z interiéru asi iba podlahu (optimálne čo najväčšiu plochu). Detailnejšie vonkajšie svetlá a ŠPZetku.
Nemusí ísť nutne o 3401 a 3536. Ktoré dva hrbáče (BN 9,5 ; BN 10,5) sa podaria tie budú... Prikladám aj zopár fotiek ako 3401 vyzerá teraz. Vopred ďakujem, keby boli nejaké otázky, mail mám verejný (alebo kľudne aj tu odpoviem).
Modely sú pre hru SIMT MHD - českú hru na ktorej pracuje vlastne iba jeden človek a ja mu aspoň takto trochu chcem pomôcť rozšíriť vozový park.
3536 + 3401