V roku 1958 odkúpili licenciu na autobusové karosérie typu Škoda 706 RTO Jelczańskie Zakłady Samochodowe v Poľsku, ktoré "RTO-čky" začali od roku 1959 vyrábať s označením Jelcz 043. Išlo o medzimestský typ autobusu s dvomi ručne otváranými jednokrídlovými dverami. Keďže poľské mestá v tom čase stále dovážali mestské verzie RTO-čiek z Československa, v roku 1963 vznikla úpravou typu Jelcz 043 aj mestská verzia, ktorá dostala označenie Jelcz MEX 272. Podvozky a motory na autobusy Jelcz (okrem typu Jelcz 044) sa dovážali z Československa. Mestské autobusy exportované do Československa mali označenie Jelcz MEX 272 E. Ako zaujímavosť treba spomenúť, že Poliaci vyrábali aj vlastné kĺbové verzie "Uhoriek" s označeniami Jelcz AP 02 a Jelcz 021, ktoré sa však do Československa nedovážali.
V roku 1975 dopravný podnik zakúpil niekoľko mestských vozidiel Jelcz MEX 272 E. Išlo už v tom čase o zastarané autobusy, ale podnik ich dostal bilančným prídelom namiesto Ikarusov 280. V roku 1980 boli zakúpené ešte štyri vozidlá Jelcz 043 ako pojazdné predajne, ktoré boli následne upravené na dielenské servisné vozidlá.