VehiclesBuses › Jelcz MEX 272 E & Jelcz 043

Jelcz MEX 272 E
Jelcz 043

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Jelcz MEX 272 E 24, 29, 57, 64, 135, 149 1975 1976 1980's 6
2. Jelcz 043 PP 8247 – 8249, 8260 1980 1981 – 1982 1980's – 1990 4
Total 1975 – 1980   10

Technical Data

Length 10520 mm
10870 mm (MEX 272, celková)
10800 mm (Jelcz 043, celková)
Width 2500 mm
Height 2900 mm
Height of floor 885 mm
Wheelbase 5450 mm
Doors 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Number of seats ~ 22 + 1 (MEX 272)
Number of standing places ~ 58 (MEX 272)
Design load ~ 80 + 1 (MEX 272)
Weight of unloaded vehicle 8570 kg (MEX 272)
8700 kg (Jelcz 043)
Gross vehicle weight 14440 kg (MEX 272)
Engine Škoda 706 RTO, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (MEX 272)
Continuous power output 117,8 kW / 1900 rpm
Piston displacement 11781 cm3
Maximum torque 686 Nm / 1200 rpm
Maximum speed ~ 70 km/h
Transmission Praga, manuálna, 5-stupňová
Ignition system PAL
Axles predná: Liaz, riadená, diskové kolesá (MEX 272)
predná: Škoda, riadená, ráfiky kolies trilex
(Jelcz 043)
zadná: RÁBA, tuhá, hnacia (MEX 272)
zadná: Škoda, tuhá, hnacia, ráfiky kolies trilex (Jelcz 043)
Tyres 11,00-20 eHD

Photos

Vehicle catalogue

8205 8206 8216 8219 8207 8203

8247 8248 8249 8260

Legend and statistics

8205withdrawn vehicle: 10 (100 %)
8205work vehicle: 10 (100 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
24 1044from 19768205from 1979
29 1045from 19768206 
57 1046from 19768216 
64 2048from 19768219 
135 2049from 19768207from 1979
149 2050from 19768203 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #4:
So všetkým súhlasím. Len mi príde divné, že v porovnaní s inou ikonou 9Tr sú tie intervaly polovičné. O tom "boli čím nahrádzať" som už viackrát písal na margo košických električiek - "čo by sme sa zahadzovali s nejakou údržbou, však bilančný prídel je vysoký".
Reply on: Viko #4:
Presne tak. RTO sa podrobovali každý 1-1,5 roka strednej prehliadke, každá druhá bola veľká prehliadka s GO motora, výmenou umakartov, čalúnenia, plechov podľa potreby a s novým lakom. Bežný cyklus bol SP-VP-SP-VP-šrot. Výnimočne ešte jedna SP - to boli tie čo sa dožili i 9 rokov.
Reply on: S499.1023 #3:
Je, ale myslím, že to zodpovedalo vtedajšej úrovni tunajšieho strojárstva. Úžasná, najdokonalejšia, ikonická a neviem ešte aká RTOčka totiž mala predpísané dosť krátke cykly vyšších stupňov opráv. Nečudo, že sa s tým nikomu nechcelo babrať, keď bolo čím novým nahrádzať.
Reply on: Mhr1 #2:
Čo je teda pre rámový autobus kuxevsky málo!
Reply on: Polocan_8998 #1:
Životnosť RTO bola 6+ rokov. Máloktorý sa v Bratislave dožil cez 9 rokov!
Je tu nejaký pamätník ktorý vie prečo boli v premávke tak maximálne 9 rokov?