Je tu nejaký pamätník ktorý vie prečo boli v premávke tak maximálne 9 rokov?
V roku 1975 dopravný podnik zakúpil niekoľko mestských vozidiel Jelcz MEX 272 E. Išlo už v tom čase o zastarané autobusy, ale podnik ich dostal bilančným prídelom namiesto Ikarusov 280. V roku 1980 boli zakúpené ešte štyri vozidlá Jelcz 043 ako pojazdné predajne, ktoré boli následne upravené na dielenské servisné vozidlá.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jelcz MEX 272 E | 24, 29, 57, 64, 135, 149 | 1975 | 1976 | 1980. roky | 6 |
2. | Jelcz 043 PP | 8247 – 8249, 8260 | 1980 | 1981 – 1982 | 1980. roky – 1990 | 4 |
Spolu | 1975 – 1980 | 10 |
Dĺžka | 10520 mm
10870 mm (MEX 272, celková) 10800 mm (Jelcz 043, celková) |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 2900 mm |
Výška podlahy | 885 mm |
Rázvor | 5450 mm |
Počet dverí | 2 + 1 manipulačné pre vodiča |
Počet miest na sedenie | ~ 22 + 1 (MEX 272) |
Počet miest na státie | ~ 58 (MEX 272) |
Celkový počet miest | ~ 80 + 1 (MEX 272) |
Pohotovostná hmotnosť | 8570 kg (MEX 272)
8700 kg (Jelcz 043) |
Celková hmotnosť | 14440 kg (MEX 272) |
Motor | Škoda 706 RTO, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (MEX 272) |
---|---|
Výkon motora | 117,8 kW / 1900 rpm |
Objem motora | 11781 cm3 |
Krútiaci moment motora | 686 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | ~ 70 km/h |
Prevodovka | Praga, manuálna, 5-stupňová |
Zapaľovanie | PAL |
Nápravy | predná: Liaz, riadená, diskové kolesá (MEX 272)
predná: Škoda, riadená, ráfiky kolies trilex (Jelcz 043) zadná: RÁBA, tuhá, hnacia (MEX 272) zadná: Škoda, tuhá, hnacia, ráfiky kolies trilex (Jelcz 043) |
Pneumatiky | 11,00-20 eHD |
1. | 2. | 3. | |||
---|---|---|---|---|---|
24 | 1044 | od 1976 | 8205 | od 1979 | |
29 | 1045 | od 1976 | 8206 | ||
57 | 1046 | od 1976 | 8216 | ||
64 | 2048 | od 1976 | 8219 | ||
135 | 2049 | od 1976 | 8207 | od 1979 | |
149 | 2050 | od 1976 | 8203 |
Viko