Mesto ďalším projektom opäť spomalí MHD

Pri plánovanom zjednosmernení Dunajskej ulice mesto na MHD nemyslí.

Vedenie hlavného mesta v poslednom období zrealizovalo viacero projektov v oblasti dopravy, ktorých cieľom bolo zvýšiť ochranu zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Vo výsledku však na ich realizáciu doplatila plynulosť mestskej hromadnej dopravy, ktorú používajú tisíce cestujúcich.

Asi najviac MHD poškodilo vybudovanie cyklopruhov na Vajanského a Rázusovom nábreží a následné snahy o nápravu problémov, ktoré to prinieslo. Mesto síce opakovane deklarovalo, že k žiadnemu zhoršeniu v uvedenom úseku neprišlo, zrušenie preferencie nosnej električkovej dopravy na Šafárikovom námestí vo vybraných časoch a predĺženie čakania na signál voľno aj na Námestí Ľudovíta Štúra na viac ako dve minúty (z dôvodu predĺženia zelenej vlny na nábreží pre automobilovú dopravu) už nespomenulo. Ak musí električka linky 4 navyše čakať v kolóne áut pred zastávkou, nezriedka si tu počká aj 4 minúty. Električky sú tiež pravidelne blokované autami, ktoré zostanú stáť v križovatke na Šafárikovom námestí. Tento problém nezmizol ani po úprave signálneho plánu križovatky. Zatiaľ nie je známe, ako bude zabezpečená plynulosť električiek po pripravovanom skrátení intervalov linky 3 po otvorení trate do Janíkovho dvora v najbližších mesiacoch. Kolízie medzi električkami a motorovými vozidlami vznikajú aj na samotnom nábreží pre neoddelenie koľajovej trate od vozovky. Ani najnovšie prezentovaná úprava cyklopruhov nepočíta s doplnením oddeľovačov. Každé spomalenie MHD okrem negatívneho dopadu na cestujúcich predstavuje aj zvýšenie prevádzkových nákladov pre dopravcu.

Ďalšie spomalenie MHD nastalo na sídlisku Dlhé diely po prekreslení jazdných pruhov na uliciach Molecova a Hany Meličkovej, kde vznikli cyklopruhy a parkovací pruh. Posunutím jazdného pruhu sa trolejbusy pri jazde na Dlhé diely odklonili z ideálnej stopy pod trolejovým vedením a dochádzalo tak k vypadávaniu zberačov z vedenia. Dopravný podnik preto následne znížil rýchlosť jazdy trolejbusov na 25 km/h medzi zastávkami Janotova a Hany Meličkovej, aby sa vypadávanie palíc eliminovalo. Definitívnym riešením bude až prestavba trolejového vedenia, čo si vyžiada nemalé finančné náklady, ktoré by inak mohli byť použité na potrebnejšie zlepšenia MHD.

Naposledy boli trolejbusy spomalené na Červenom kríži, kde bol v rámci prestavby križovatky na Mudroňovej ulici vybudovaný zvýšený prah s priechodom pre chodcov. Aj po následnej úprave pôvodného riešenia tohto prahu, na ktorom hrozilo poškodzovanie vozidiel, je rýchlosť trolejbusov v tomto úseku znížená na 10 km/h.

Realizácia opatrení na zvýšenie bezpečnosti chodcov a cyklistov je rozhodne potrebná, no mesto by malo viac dbať na to, aby súčasne neuškodilo mestskej hromadnej doprave, ak má byť atraktívna pre cestujúcich.

Zjednosmernenie Dunajskej ulice

V uplynulých dňoch vedenie hlavného mesta prezentovalo projekt na zjednosmernenie Dunajskej ulice, ktorý má zvýšiť bezpečnosť pre zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Zlepšujeme situáciu pre všetkých, ktorí týmto územím prechádzajú peši, autom alebo na bicykli, ale najmä rezidentom a rezidentkám zóny," uviedol primátor mesta Matúš Vallo na sociálnej sieti.

Hoci po tejto ulici premáva aj dôležitá nosná trolejbusová doprava z centra mesta cez Autobusovú stanicu na sídlisko Dolné hony, pri prezentácii projektu sa vplyv projektu na MHD na Dunajskej ulici nespomína ani jediným slovom (s výnimkou zmienky o ohrozovaní áut vozidlami MHD na zbabranej križovatke Mlynské nivy - Karadžičova). Dopad bude mať pritom nielen na súčasné linky, ktoré tadiaľ premávajú, ale aj na v minulosti prezentované plány na rozvoj MHD. Po Dunajskej ulici dnes jednosmerne premávajú trolejbusové linky 60 a 72 a obojsmerne nočná linka N61.

Podobne ako na Červenom kríži, aj na Dunajskej ulici sa plánuje vybudovanie zvýšeného prahu s priechodom pre chodcov. Pri prejazde týmto prahom budú musieť byť trolejbusy spomalené. Po zjednosmernení ulice nebude možná obojsmerná premávka linky N61 a tak v smere z Autobusovej stanice do centra mesta bude musieť byť presmerovaná z Dunajskej ul. na obchádzku cez Ul. 29. augusta, Cintorínsku a Rajskú, čím sa cestovný čas v tomto úseku predĺži.

V súvislosti s plánmi na predĺženie trolejbusov bližšie do centra mesta na Námestie SNP/Kamenné nám. sa opakovane spomínalo vybudovanie obojsmernej trolejbusovej trate na Dunajskej ulici. V smere do centra by sa trať napriamila (eliminácia štyroch odbočení) a cestovanie by sa zrýchlilo. S týmto riešením počítal aj víťazný návrh pre oblasť Námestia SNP a Kamenného námestia v rámci projektu Živé námestia, na ktorom tiež súčasné vedenie mesta spolu s MIB pracuje. V návrhu na riešenie dopravy sa konkrétne spomína: „Na Kamenné námestie a Námestie SNP sa má postupne presunúť aj trolejbusová doprava, čo pomôže vytvoriť prestupný uzol na jednom mieste a odbremení teraz vyťaženú Cintorínsku ulicu." Po zjednosmernení Dunajskej ulice už takéto riešenie nebude možné a pri prípadnom predĺžení trolejbusov na Kamenné námestie by naďalej museli kľučkovať cez Cintorínsku a Rajskú ulicu. Efektívnosť vynakladania verejných financií na prípravu projektov, ktoré sa navzájom vylučujú, je preto otázna.

Možné predĺženie trolejbusovej trate k zastávke Centrum s využitím obojsmernej trate na Dunajskej ulici sa spomína tiež v Pláne Bratislava, aj vďaka ktorému súčasný primátor Matúš Vallo získal svoj prvý primátorský post. V tomto dokumente sa spomína aj prípadné vybudovanie električkovej trate z centra mesta po Dunajskej ulici smerom na Mlynské nivy, ktorá bola navrhnutá aj v Územnom genereli dopravy hlavného mesta.

Trolejbusy boli v dávnejšej minulosti vnímané ako pomalé a tvorili brzdu bratislavskej premávky, preto bola snaha o ich likvidáciu. Súčasnými opatreniami, ktoré ekologickú trolejbusovú dopravu spomaľujú viac ako autá, sa im táto nálepka môže opäť vrátiť...

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To je fakt šokujúce zistenie že pán PRimátor so svojou bandou má MHD totálne na háku 😄 Vôbec to nebolo vidieť už pri slávnom Vajanského nábreží, kde sa totálne nemyslelo na prejazd autobusov v určitých miestach alebo na spomalenie električiek vypnutím preferencie pri Šafku... 👏👏👏
Reakcia na: Matej138 #1:
Čo čakať od kinder vedenia tohto podniku a primátora ktorý sa ide prsiť nad “funkčnou” a “skvelou” MHD aj keď je realita úplne niekde inde. Treba dať všade jednosmerky, zúžiť pruhy a dopravu nechať tak. Podľa mna sa tam časy daných liniek nezmenia,vodiči tam budú naberať meškania a tak ako to je za posledný rok- opäť sa tým skrátia prestávky a podporí sa zbytočná agresia ale to sme uz zvyknutí.
Teraz týmto článkom bude verejný boj DPB s PRímatorom Valllllom?
Radsej malo konecne spravit otrasne Namestie SNP a nie Dunajska.
Reakcia na: jancigyu #3:
Clanok bude musiet pan hlavny- pan De****** stiahnut. 😁
Ešte by som doplnil zdržiavanie autobusov MHD na Mýtnej ul. Tam je 100% preferencia električiek zapnutá no v kolónach okrem áut stojí nosná L94 a L31,39,59. Ráno je na I. Karvaša interval električiek 2 min. v každom smere.
Reakcia na: david11 #6:
Zial nosna elektricka vs nosny autobus pri tak hustom intervale byt nemoze.
Prečo autor článku neadresoval mestu konkrétne otázky a nespravil článok aj s odpoveďami od nich, keď už si dal námahu spraviť k tomuto článok? Mňa by to napríklad veľmi zaujímalo. Viac ako "prezentácia" niečieho názoru na rekonštrukciu lebo tých máme možnosť prečítať si veľa všade. Nespochybňujem jednotlivé tvrdenia, ktoré v článku sú. Len by to chcelo vyjadrenie aj druhej strany. Ja pokiaľ viem, zmeny komunikované s DPB boli. To bola vec, ktorá ma zaujímala ako prvá. Preto by bolo fajn, mať tie vyjadrenia možno nie len od mesta ale možno aj DPB. 🙂
Reakcia na: Dadino #8:
Súhlasím. Netreba len zhrnúť fakty, ale aj komunikovať s dotknutými subjektmi a žiadať ich o vysvetlenie, upozorniť ich, že si protirečia a pod. Takto sa robí seriózny článok.
Bývam na DD, zníženie rýchlosti v danom úseku nevnímam až tak veľmi. Samotní vodiči by povedali asi niečo iné 🙂 Jednému keď spadli palice, zapol motor a predpokladám, že išiel až na obratisko na agregát 😃 vystúpil som na Matejkovej.
Eliny na Štúrovej (aj na Šafku) by mohli mať znova preferenciu. Všimol som si tie spomínané 4 minúty aj ja. V kontexte (električiek a MHD) ako (nosného/preferovaného) dopravného systému, ísť z Karlovky do Rače (Borská Komisárky) je dosť. To si neviem predstaviť cestovať potenciálnou električkou z Borov do Rače. Preferencia MHD by mala byť ideálne, kde sa dá. 4 minúty na Štúrovej, plánovaná nová zastávka pri Zuckermandeli so semaformi, semafory bez preferencie na celej Riviére a ďalšie.
Inak by ma zaujímalo technické riešenie preferencie. Napríklad signálny plán na Imricha Karvaša. Moja predstava bola, že električka prejde cez návestidlo, naskočí jej zelená, prejde križovatku, návestidlo za ňou a jej semafor preskočí na červenú a križovatka funguje ďalej. Aktuálny plán je "zaradenie fázy po prihlásení a predlžovanie fázy max. 100 sekúnd pre električky", čo spôsobuje, že celá križovatka môže čakať na prejazd električky, ktorá je ešte na zastávke (dolnej/hornej).
Ďalšia otázka je vyhradenie električkového pásu na nábreží od tunela až po Nový Most pre busy. Momentálne to však nie je možné z dôvodu povrchu (dlažobných kociek). Nie je ževraj prispôsobený na ne. Lebo tiež by to urýchlilo výrazne jazdu (aj 10 minút v prípade zápchy) všetkým bus linkám (29/31/37/39).
Ps. postujem toto po prečítaní komentárov, že treba komunikovať s dotknutými orgánmi. Neviem v čom je problém. Vysvetľujem si to ako zmes PR, stavu financií, možno priorít, či technického riešenia. Informácie ohľadom preferencie a nábrežia mám od mesta.
Reakcia na: Dadino #8:
Možno by nebolo zlé, aby sa autor aj podpísal. 🙂
Hmm, ďalšia Vallovina... ale však je to na nás, o rok sú voľby, treba ich poslať svinským krokom kade ľahšie...
Reakcia na: Dadino #8:
Primátor si pripíše najväčšiu zásluhu na ďalšom rozvoji MHD, keď konečne spraví s autorom článku a jeho kinderklikou v DPB poriadky.
Reakcia na: jancigyu #3:
Bodaj by nastal, to by som sa rehotal od rána do večera, vidieť dvoch neschopných ako sa medzi sebou naťahujú je najkrajší feeling 😂

Avšak, to si reálne niekto naivne myslí, že medzi DPB a PRimátorom niekedy prebiehal alebo bude prebiehať boj ? Skúsme trikrát hádať, že kto nominoval pána Rybanského do funkcie riaditeľa DPB

https://dennikn.sk/minuta/1502538/?ref=ampm
Čo sa týka predĺženia trolejbusovej trate po zastávku Centrum, tak sa tak nejako automaticky uvažuje, že by pri nezobojsmernenej Dunajskej musela viesť z Cintorínskej po Rajskej, Dunajskej na konečnú a späť po Špitálskej, Rajskej a Dunajskej. Čo je naozaj celkom kľukatá trasa.

Ale ja si viem celkom dobre predstaviť aj alternatívne vedenie, teda že by za dnešnou konečnou zatočila z Cintorínskej doprava a po Rajskej vyšla na Špitálsku. Zároveň by sa otočilo smerovanie Dunajskej medzi Štúrovou a Rajskou, čiže celou Dunajskou smerom z mesta by trolejbusy prešli priamo.

Výstupná a nástupná zastávka by boli pri električkovej zastávke smerom na Špitálsku. IAD by bola zo Špitálskej medzi Dunajskou a Rajskou vylúčená. Tento pruh by bol protismerný a slúžil len pre trolejbusy. Náhradou výjazdu zo Štúrovej pre IAD by bola otočená Dunajská.

Kilometricky je tento okruh rovnako dlhý ako Dunajská, Špitálska, Rajská, Dunajská. Voči nemu je tu jedna 90° zákruta naviac.

Problémom by nebolo ani prípadné pokračovanie trate cez Námestie SNP a napojenie na Hodžovom námestí.
Ja si stále myslím, že na Dunajskej by sa mala vybudovať obojsmerná trolejbusová trať až k električkám. Malé trolejbusové obratisko okolo napojenia podzemenej garáže považujem za efektívne využitie priestoru. Tie trolejbusy tam aj tak niekde stáť budú, nehovorím že celé hodiny, ale pár minút určite. Minimálne tam bude čas pre vyrovnanie meškania. Takže tá dvadsaťmetrová obluda niekde zavadziať bude. Podľa mňa by menej zavadzala pri rampách podzemných garáži, než odstvená niekde na Špitálskej.
Reakcia na: tr3mp #15:
6 ostrých odbočení. Zrušenie jazdného pruhu na Špitálskej smer Americké nám. To už fakt radšej ako som navrol ja. Najpriamejšie s malým obratiskom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/20476/

Zo všetkých možných riešení má toto najkratšiu jazdnú dobu.
Reakcia na: tr3mp #15:
A keby sa toto celé udialo opačným okruhom? Bolo by síce treba prerobiť trolejové križovatky na 29. augusta, ale na druhej strane by odpadli dve ľavé odbočenia s krížením trolejbusového a električkového vedenia.
"po pripravovanom skrátení intervalov linky 3 po otvorení trate do Janíkovho dvora"

Toto sa už niekde oficiálne prezentovalo?
Reakcia na: Valec #19:
nuz, pokial sa po sprevadzkovani predlzenia ponecha sucasny interval a ani sa neprida druha linka (do petrzalky) tak to tam bude vyzerat minimalne v spicke rovnako ako na opacnom konci L3, teda ze nepobera..... ale ci to bude aj videne z primacialneho namestia
Reakcia na: MatejKumo #10:
vidavam casto v diskusiach prispevky o tom co budu robit neboraci iduci z Borov do Race ale realne - kolko takych ludi v skutocnosti je? Ja by som povedal ze dost malo. Velka vacsina vystupi niekde v centre.
V idealnejsom svete by lahko mohli ist vlakom Bory-Raca ktory by bol rychlejsi
Reakcia na: Ike #11:
Súhlas
Reakcia na: Valec #19:
Nie
Ale asi niekto kto sa venuje tomuto portálu vie niečo viac 🙂 ale tak v materiáli k električkovej trati do Petržalky bolo že v špičke budú električku premávať kazde 2-3 minúty...
Čo by bolo super ale ráno by to chcelo v celej trase 2 minúty, minimálne v Rači .. (možno by na začiatku stálo na zváženie viesť skrátené spoje na trase Raca-NLŠ, keďže v Petržalke na začiatku bude určite stačiť 4 minúty)

V takom prípade by sa ukončila prevádzka linky 7
No askratenu linku 3 by sa použili vozy z linky 7, počtom vozov by to vychádzalo rovnako 🙂
Reakcia na: MatejKumo #10:
bohužiaľ technológia neumožňuje "dokonalú" preferenciu - sú tam dlhé odozvy pri komunikácii vozidlo - križovatka a späť
Reakcia na: Trolley #22:
Ja som to nebol. 😁 Nemám problém podpísať sa pod svoj názor vlastným menom.
Reakcia na: Ma178rek #23:
Na to, že Petržalke budú stačiť v špičke 3 minúty (pri dĺžke súpravy 32,5 metra), by som sa veru nespoliehal. Skôr to vidím na dvojminútový interval, alebo presmerovanie linky 1 do Petržalky.
Reakcia na: tr3mp #15:
Skôr si myslím, že so žiadnym predĺžením trolejbusovej trate na Centrum už nepočítajú.
Reakcia na: Ma178rek #23:
Interval 2 minúty je pri električkách totálne úchylný, to fakt stačí aby sa jedna električka, respektíve ten kto ju riadi niekde zamotal a má za sebou dve ďalšie, okrem toho meniareň by bola z toho vybúchaná jak automaty v Rimavskej Sobote...

V prípade Rače by podľa mňa stálo za zvážanie posilnenie linky 59 a vytvoriť u ľudí návyk že nie je cesta sa tlačiť o štvrtej poobede v zúfalo plnej 3, keď vedľa tú istú cestu od Blumentálu, respektíve Račka kopíruje 59... Alebo druhá možnosť a to už tiež dávno malo byť a to 7 do Rače aj poobede... Nakoniec obe možnosti sú síce krásne ale netuším, kto tie posilnené linky pri tom zúfalom personálnom nedostatku odjazdil
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Tiež som toho názoru .. ale zjavne DPB chce mať 1 linku s ultra luxusným intervalom... Kde keď sa nieco stane hold smola...
Pričom linka 7 by bola ideálna keby sa vie otočiť niekde normálne za Obchodnou ... Prípadne prekopať tento systém liniek lebo nie je to ok 😞
Reakcia na: Solider #27:
Po obojsmernej Dunajskej do obraitska pri Priore to pritom nepredstavuje nárast kilometrov. A časovo to bude ešte kratšie, než je súčasný stav. Dávnajšie som spočítal, že nevhodné trasovanie trolejbusov znamená nárast asi o 40 tisíc vozokilometrov ročne. Neviem koľko € stojí v súčasnosti jeden vzkm trolejbusu, ale určite to nebude málo a cena bude len rásť. Vynásob tú hodnotu 40 000 a zistíš koľko € ročne "vyhodíš" za niečo, čo v žiadnom prípade nezlepší dopravnú obslužnosť územia, a pre cestujúcich iba zbytočne predĺži jazdnú dobu, čo sú ďalšie vyčísliteľné ekonomické straty. A všetko len preto, lebo odmitetneme malé obratisko okolo vjazdu garáži, ktoré zo svojej podstaty budú vždy tvoriť fyzickú bariéru v území pre pohyb chodcov. Malé obratisko podobné tomu pri zimáku úplne stačí. Obzlášť umiestnené v prieluke medzi domami, kde naozaj priestor nejaké iné rozumné využitie neponúka. A umožní ti to využit naplno priestor Špitálskej, nebudeš na nej musieť rátať s jazdným pruhom trolejbusov, ani s miestom, kde budú pár minút stáť.
Reakcia na: Matej138 #28:
A v čom by bolo lepšie, keby bol interval 4 minúty a dve linky? To už úchylné nie je? V príapde, že sa zamotá vodič, tak nenaruší iba prevádzku jednej linky, ale "stiahne" so sebou aj ďalšiu linku. Prípadné prestoje sa tak budú prenášať do väčšej časti siete. Meniareň to vybúcha rovnako. Ak je niečo úchylné, tak prenášanie prúseru jednej linky na ďalšiu linku. Vo Viedni máš najkratší linkový interval 3 minúty na 6, 11, 43, 46, 71. A to má 11 a 71 ešte značnú časť trasy spoločnú, robia návoz na metro U3 na Simmeringu. Tam je traťový interval v špičke 90 sekúnd. A fakt to tak často chodí. Minulý týždň vo štvrtok nás REX7 vyhodil na Zentralfriedhoe kvôli problémom na trati. Stovky ľudí sa pešo presúvalo popri plote cmiteru na tramvaje. Zastávka praskala vo švíkoch, lebo to nebol iba REX7, ale aj pár minút pred nami na rovnakom mieste ukončená S7. Masy ľudí z oboch súprav sa počas presunu spojili do spoločného "sťahovania národov". A električky to k môjmu vlastnému počudovaniu zvládali pobrať relatívne bezbolestne. Ako odchovanec bratislavskej MHD som vedel, že nemá cenu postaviť sa na prepchatý ostrovček, hoci tam naozaj často prichádzali spoje. Nastúpil som na prvé čo išlo opačným smerom. Stačilo odviezť sa jednu zastávku a pohodlne prestúpiť na spoj smerom do mesta. Nebol som sám, ale drvivú väčšinu ľudí to nenapadlo. A že S7 a REX7 ráno vozia do Viede balíky ľudí asi rozporovať nebudeš. Ani to, že obsaditeľnosť 150 metrových súprav (dve trojvozové jednotky) asi nebude malá.
Reakcia na: Ma178rek #29:
Nemám problém s dvoma linkami cez Starý most, ak bude v rámci Petržalky odbočka, aby sa obslúžila väčšia časť jej územia. Stačila by aj odbočka s jednou zastávkou. Ale ak to má ísť v celom úseku od mosta až po Janíkov dvor v súbehu, tak to je blbosť. Jednolinkový variant sa v praxi osvedčil a ja som ho navrhoval už dávno predtým, než sa konečne zaviedol. V Bratislave by bolo vhodné spraviť na Račianskej odbočku pri Peknej ceste a poslať tam linku 7, ktorá by bola celodenná. Odbočka so zastávkami Hubeného a Kadnárova (Kadrnárova by bola konečnou). Alternatívne by sa mohla odbočka urobiť aj inde, záleží od aktuálneho "plnenia" linky 3, kde by to dávalo zmysel nielen pre odľahčenie, ale aj zlepšenie obslzhy územia.
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Aj na predlzenie L1 podla mna nemame tolko vozov. Hoc tiez som zastanca vratenia L1 do Petrzalky. A Raci by ostali 3+7.

Realita je ale taka ze L7 chcu zrusit ale to neviem ako chcu prezentovat kedze tam dojde k oslabeniu kapacity z ranneho prekladu 2min (3+7) na 3min na racianskej radiale. A rano nebude poberat zase L3 ludi zo zastavok , uz druha vec ze L7 nechodi vraj tak natrieskana az po dvere.
Reakcia na: Matej138 #28:
O 59 uz mozes uvazovat len v rovine sci-fi 😆. Absolutne uz zbytocna linka. Popod kancel mi to jazdi na Nam1maja a ked vidim obsadenie ludi tak sa chytam za hlavu.
Pán Valo a čo tak opraviť Cintorínsku tankodrom už dlhé roky .asi pre vás nezaujímavá ulica 🥴🥴
Reakcia na: Petto #33:
Natrieskanosť L7 so súpravami ráno veľmi závisí od toho, či a ktorý vlak na Vinohradoch chytíš a či to zrovna nekoliduje so študentami z Gardy idúcimi na prvú (nultú?) hodinu. Bežne sa preto stáva, že jedna L7 ide narieskaná, zatiaľ čo tá pred ňou aj niekoľko za ňou má miesta na sedenie aj za Vinohradmi. Proste stačí počkať 4 minúty a dá sa viezť bez tlačenia.
Podľa mňa 3 minúty ráno s 32 m vozidlami na Račianskej budú nateraz stačiť, 49m vlaky s týmto intervalom by to vyriešili úplne.
Reakcia na: Petto #33:
L7 sa na 95% vyprázdni na Blumentále a ľudia čakajú na L9 či bus.
Čiže v tomto hľadaj nerovnomerné rozloženie kapacity + v lete si dosť ľudí počkalo na voz s klímou. Určite by malo niečo jazdiť na stanicu s východných radiál no fakt tam netreba 4-5 min.int. v úseku Blumentál - Hl.St.
L7 by som vrátil do centra ráno smer Obchodná - SNP -Špitálska, poobede naopak.
Reakcia na: Valec #36:
49m vlaky prezentovane budu riesenie ale ak sa kupia na celu L3. Prezentovanych 10ks od Magistratu ci DPB (uz neviem) tomu nepomoze. A kombinacia 32m a 49m na L3 uff.
Reakcia na: Valec #36:
Rozdiel medzi L3 a L7 je, že v L3 sa tlačíš v každej jednej za Vinohradmi a v L7 si niekedy aj sadneš.
Reakcia na: Petto #34:
O tej zbytočnosti skús povedať obyvateľom a pracujúcim na Rybničnej. Rozdiel jazdnej doby od Račianskeho mýta je dvojnásobný. Aj z konca Lúk idú radšej na L90.
Reakcia na: david11 #40:
To mozem aj ja povedat potom nech mi obnovia 133 expresnu. Uplne identicka situacia bus kopirujuci elektricky. Mimo spicky po 8.hodine bola tiez rychlejsia. Na smeny kludne nech ostane 59 ako funguje 92.
Reakcia na: Petto #33:
Ja som počul, že interval e-3 má byť ráno 2'30". Vraj sa to dá zaistiť i s tou presnosťou na polminúty.
Reakcia na: Mhr1 #42:
To rovno mozu uz vypnut preferenciu na Safku aj rano. 😁
Reakcia na: Petto #34:
59 máva slušnú obsadenosť v úseku Pánty - Vinohrady/Račko, skôr ako ju zrušiť úplne by bolo dobré, keby v exponovaných časoch zostala v úseku Pánty - Račko (v minulosti tak malá časť spojov jazdila).
Reakcia na: david11 #40:
Problém je, že v normálnom meste koľajová doprava nestojí pri každej vŕbe a autobusová doprava je doplnková a (okrem výnimočných prípadov) plní funkciu návozu na koľajovú dopravu. Na Račianskej radiále je to naopak.
Reakcia na: Ike #45:
Okrem toho by mali busy plniť aj tangenciálnu funkciu... áno, električkové trate bývajú v centre a na pár miestach na radiálach prepojené, ale nie toľkokrát, ako by to dokázali busy pri minimálnych investíciách do infraštruktúry(porovnaj si náklady na vybudovanie zastávkových zálivov a prípadne obratísk vs. na vybudovanie električkovej trate)
Reakcia na: Trammat #44:
59 ako Pánty - Račko - Blumentál - Pánty je presne to o čom furt hovorím a čo by pomohlo pri cestovaní do Rače... Ak teda vychádzam z toho, čo už DPB v minulosti verejne komunikoval a to, že viac sa už interval na 3 v špičke posilniť nedá (a aj preto treba nakúpiť 50m električky)

A osobne som názoru, že vzhľadom na fakt, že cestovanie 3 je veľakrát ako za trest, tak potenciál 59 je absolútne nevyužitý
Objektívne je ale pravda že trolejbusy sú najpomalšie vozidlá v DPB. Len fakty.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Jasné že odbočka v Petržalke má zmysel či už smer Aupark, plánované Lido alebo niekde do smeru Ovsište... Ale tak Petržalka ako sídlisko tým že bola pripravená na metro a má električku nie je roztrhaná ..
A velka časť populácie bude mať električku 10 minút od vchodu pešo
V Rači je problém ten že regionálne busy vypluju cestujúcich a je tam príliš veľký prúd ľudí naraz....
Žiadna iná radikála týmto problemom tak netrpí (Vajnorská sa dá vyriešiť presmerovaním všetkým spojov alebo každého druhého z Nového Mesta)

Pre Petržalku sme už riešili inde aj druhú alternatívnu trať niekde napojenu za zastávkou Chatám Sófer smer mesto a mohla by ísť po Rusovskej ceste a mohla by končiť niekde pri Dostihovej dráhe....
Reakcia na: Vlk1968 #35:
Keby si si ten projekt preštudoval poriadne, tak vieš, že opravovať povrch sa ide na Dunajskej, zvyšku 29. augusta čo ešte nie je a celej Cintorínskej. 🙂 Je to súčasťou tejto rekonštrukcie.
Žiaľ, na čo siahli mestský kolobežkový dopravní inžinieri, tam sk...ili verejnú dopravu.
Reakcia na: Ike #45:
No pozor, v Prahe tiež busy na niektorých radiálach slúžia ako expresné spojenia a práve tramvaje majú kopu zastávok.
Reakcia na: Ike #45:
Mna sa nezda ze by na Racianskej bolo privela zastavok, ale ja prichadzam z Toronta kde na takmer kazdej ulici su zastavky kazdych 150-200 m. Ktore by si zrusil?
Reakcia na: Bronislav Weigl #52:
Doučiť gramatiku, Broňo!
Reakcia na: Andrej #54:
V Rači sú zastávky v priemere každých 700m.conje akurát 🙂 Karlovka má cca 400m čo nie je OK
Tých 500-600m na sídlisku je prijateľná vzdialenosť
Reakcia na: Ma178rek #56:
V kopcovitom teréne sa ale zmenšuje vzdialenosť, koľko sú ľudia ochotní prejsť na zastávku.
Reakcia na: Viko #57:
tym myslis tu racu ? (z domu na zastavku elektricky mam cca 130 vyskovych metrov 😃 nuz a odkedy od februara ozavorovali parkovisko pri nkd tak ani nechat auto dole a prestupit na elektricku uz velmi zaujimave nie je.....)
Reakcia na: Viko #57:
Netvarme sa že v Karlovej Vsi resp v Bratislave sú brutálne kopce .. proste keby sú tie zastávky 500m od seba je to ok... Ale hlavne Nad Luckami-Kutiky je to extrémne prehustené
Keby sa zruší zastávka Kútiky a posunie sa zastávka Borská asi o 80m v smere jazdy do Dúbravky nič sa nestane a zrýchli sa doprava...
V Obratisku Metrologicky Ústav by vznikla vystupno/nástupná zastávka... (Len teda využívala by sa iba vnútorná koľaj len asi cez týždeň sa to nezvláda )
Reakcia na: Ma178rek #59:
Netreba nic zrusit, staci mat zastavky na znamenie.

Preco je 500 m OK ale 400 uz nie?
Reakcia na: Andrej #60:
V Karlovke skoro po celý deň stoja ľudia ma zastávke.
Málokedy sa stane že nikto nechce nastúpiť/vystúpiť...
Áno na znamenie zastávky by boli super.. pred zastávkou spomaliť na 30km/h keby sa niekto neskoro spamätal... A myslím si že by sme zrýchlili električky o možno 5% za celkovej jazdnej doby???
Reakcia na: Mhr1 #42:
To by musela byť všade 100% preferencia, aby to fungovalo a rovnaký štýl jazdy vodičov. . To je, ale sci-fi čiže sa to bude klasicky vláčikovať.
Reakcia na: Bronislav Weigl #52:
You made my morning, real BW or not 😉
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
Pozri, to diskutované riešenie s obojsmerným zatrolejovaním Dunajskej bolo najideálnejšie a nevidím teraz dôvod meniť to len kvôli tomu, že sa nejaké rozzúrené matky alebo cyklomilícia rozhodli prefarbičkovať Dunajskú. To nie je nezvrátiteľný stav, jednoducho sa vymení politické vedenie mesta a odfrézuje sa to.
Reakcia na: Dadino #8:
Veď vyjadrenia druhej strany máš v tlačovej správe magistrátu. Oni tam dali priestor na vyjadrenie DPB alebo imhd? Alebo to bolo tak klasicky, že keď DPB vzniesol objektívnu kritiku, tak mu bolo z mesta oznámené, že im „ničia ich projekty”?
Reakcia na: Petto #5:
imhd je snáď tlačový orgán Teamu Vallo alebo čo?
Reakcia na: tosomja #48:
Máš k tomu nejaké dáta alebo dôkazy na podporu tvrdení alebo je to len taká dojmológia kvôli tomu, že sa cez nejaké križovatky plazia 20 km/h kvôli stavu a geometrii trolejového vedenia?
Reakcia na: Solider #67:
Ešte keď som jazdil ja, a to bolo vedenie v neporovnateľne horšom stave, som nikdy nemal problém stíhať autobusy.
Reakcia na: Solider #66:
A nie je ? Ista spojitost medzi IMHD a DPB tam je. A DPB patri mestu,ktore vedie Vallo.
Reakcia na: Ma178rek #56:
Samozrejme, stačí. V Bratislave mám na zastávky 500 m, v Prahe 650 a 720 m. Ani vo sne by ma nenapadlo sťažovať sa.
Reakcia na: S499.1023 #68:
Raz sme mali počas napäťovej výluky nejaké lenivé Sorky a to pokým sa vôbec rozhýbalo, tak som nestíhal žiadne semafory 😂
No ja ked vidim ako sa plazia trolejbusy na zbiehacej vyhybke za zastavkou Pod stanicou smer Prazska tak verim, ze autous tak vcelku dost sekund ziska.😃 Ale tak mozno je to zrovna najhorsia vyhybka v sieti? Ci mame ich viac v podobnom stave?
Reakcia na: Solider #64:
Celé je to absurdné. V jednom dokumente je električková trať po Dunajskej, v druhom cyklotrasa po Dunajskej, do toho by sme chceli ešte aj obojsmernú trolejbusovú trať po Dunajskej - a chúďa Dunajská nie a nie narásť do šírky, takže zostáva len prístup TKM a reči o odfrézovaní. Podľa akej vízie idú buď jedny, alebo druhé kroky?
Reakcia na: Adam3 #72:
To je práve jedna z výhybiek, ktoré som ešte zažil aj ja.
Reakcia na: tosomja #48:
To som predsa ja, vstúp ku mne do raja, nech oči netaja, čo vieme obaja.
To som predsa ja, láska nás opája, od mája do mája!
Reakcia na: Viko #73:
A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom absurdný?
Reakcia na: Adam3 #72:
Tak tá vyhybka je konštrukčne zlá. Pripájajúca stopa sa pripája pod veľkým uhlom a prejazd výhybkou nie je plynulý ale je tam lom. Nie som odborník na trakčné vedenie, ale jeden z nich mi spomínal, že tu mala byť stopa na spôsob pripájacieho pruhu.
Reakcia na: Ike #77:
Konštrukčne nie je zlá, akurát je na zlom mieste.
Reakcia na: Viko #73:
Áno, určite je absurdné, že mesto si systematicky torpéduje vlastné dopravné plány. Totiž električková trať a trolejbusová trať sa vzájomne nijako nevylučujú, hoci je celkom evidentné, že najbližšie obdobie nevznikne električková trať na Dunajskej, ale trolejbusová by mohla, keďže jej výstavba je oveľa lacnejšia, účelnejšia a počíta s ňou projekt prestavby Námestia SNP. Dunajská sa nemusí nafukovať, stačí k tomu len pristupovať s rozumom, nerobiť takéto nezmyselné rozhodnutia rok pred voľbami.
Tento projekt treba spolu s týmto vedením mesta poslať kade ľahšie. Ďalšia ukážka nekompetentnosti ľudí tejto kasty.
Odklonia trolejbus z ideálnej stopy čo spôsobuje padanie zberačov a vyriešia to spomalením,rýchlokvasení inžinieri v praxi 👌

Inak chcel by som vidieť stats kolko ludí denne je ochotých driapať sa na bajku hore kopcom na Dlháče že tam bolo treba namachliť taký honosný cyklopruh ..
Reakcia na: Ike #77:
Problém je v inom - vedenie ide vonkajšou stranou oblúka.
Reakcia na: S499.1023 #82:
Tu sa natíska obligátna otázka Eugena Kordu: "a to sa ako podarilo?"
Reakcia na: Solider #78:
Veru tak, posunúť minimálne o jeden stĺp ďalej.
Reakcia na: S499.1023 #82:
(Ešte sa to týka aj #84)
Problém síce je aj že oblúk má otrasnú geometriu, ale ak by tú geometriu opravili, výhybka by bola ešte ostrejšia. Treba prerobiť oblúk, a posunúť tú výhybku.
Reakcia na: NOKS #81:
Jeden afroameričan tú cyklocestu na dlháče využíva každý deň, zrejme jazdí na bicykli do práce a z práce a vyzerá byť namakaný, jazdí aj smerom hore dosť svižne. Pomerne veľká časť cyklistov jazdí hore dlháčmi na bicykloch tak, že s nimi na Riviére nastúpia do trolejbusu.
Ten výklon, akým jazdia trolejbusy je naozaj veľmi nešťastný, je dosť náročné pochopiť ako to myslel ten, kto naprojektoval takú cyklocestu. A keď pri jazde hore náhodou padnú zberače buď pred, alebo za zastávkou "Pri podchode", tak trolejbusárovi neostáva nič iné, ako štartovať dízel, lebo tam zberače naspäť nenahodí. Keby ich nahodiť chcel, musel by vyliezať na kapoty zaparkovaných áut, ktoré stoja priamo pod trolejmi, keďže medzi obrubník a autá vymysleli cyklocestu a trolejbusy odtlačili ešte ďalej od stopy.
Reakcia na: rixphili #86:
"je dosť náročné pochopiť ako to myslel ten, kto naprojektoval takú cyklocestu"

Dotyčný proste nemyslel. Nemyslel na to, že nad ulicou visia aj trolejové drôty pre niečo, čomu sa hovorí trolejbusy a čo po tej ulici jazdí. A niečo ako ideálna stopa vedenia je pre neho neznámy pojem, tak to nemohol zohľadniť v návrhu prekreslenia čiar. Ale v poriadku, on to ani vedieť nemusel, ani dohliadať na to. Problém je, že nemysleli ani nami volený zastupitelia, ktorých z našich daní platíme, aby mysleli a koordinovali projektovanie a realizáciu úprav verejného priestoru. Že oni "zabudli" na to, že tam jazdia trolejbusy a že tie trolejbusy vyžadujú pre svoje normálne fungovanie aj normálne umiestnenie trolejového vedenia. Totálny fail zo strany mesta.

A zjednosmernenie Dunajskej je v protiklade s inými zámermi mesta taktiež. Troška konšpirácie: Pomaly sa blížia voľby, tak sa asi PRimátor chce ukázať s nejakým "pekným projektom", ktorý má pekne vypracovné vizuálizácie, kresby. Nemyslím to vôbec posmešne, je to naozaj pekné, kto by pri pohľade na to mohol byť proti? Na každej z troch vizualizácii ulice nechýbajú minimálne dvaja cyklisti.

Ja ponúkam alternatívne vybudovanie rovnako pohodlnej, bezpečnej a peknej cyklotrasy: po Grösslingovej, pričom tú cyklotrasu môžu napojiť priamo na Štúrovu ulicu a výhľadovo potiahnuť aj po Medenej ďalej.

Na Dunajskej by, v súlade s už prezentovanými rozvojovými plánmi, mala vzniknúť obojsmerná trolejbusová trať, pričom trolejbusová trať na Cintorínskej a Rajskej by mohla zaniknúť (aj keď by som preferoval nechať ju tam ako manipulačnú spojku v prípade potreby). Môj osobný názor je, že z dopravného hľadiska najlepšie je ukončenie trolejbusovej trate na Dunasjkej fromou malého obratiska okolo plánovaného napojenia vjazdu do podzemnej garáže. Je to najefektívnejšie, najrýchlejšie a najpriamejšie spojenie centra mesta s autobusovou stanicou.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/20476/

Mnohí mi vyčítali, že preferujem obratisko v prieluke, okolo vjazdu do garáží. Že trolejbusy budú zavadziať chodcom, že nebude prestup na hrane na električky a že tie trolejbusy tam budú zavadzať. Na to odpoviem iba toľko, že prestup na hrane by nebol tak či tak, možno iba na jeden smer a trolejbusy by zavadzali inde a nayvše by fyzicky prechádzali územím, kde by sa im museli vyhýbať chodci, a aj tak by niekde zastavili, aby čerpali krátku prestávku na vyrovnanie meškania. A neviem kde je lepšie nechať ich stáť, ako okolo vjazdu do podzemných garáží. To majú len tak stáť na ulici? To je akože lepšie? V čom? Navyše odmietanie obratiska prnáša negatíva trasovania "blokovej sľučky" v podobe viacerých ostrých odbočení cez neriadené križovatky neprinášajú žiadne zlepšenie dopravnej ublužnosti územia. Naopak, predlžujú jazdnú dobu, znamenajú nárast kilometrických výkovon, čo predstavuje trvalé zvýšenie nákladov na zabezpečenie rovnakej obslužnosti územia.

Isteže, čas na obrat v malom obratisku tiež je. Trolejbus sa tam zázračne neotočí o 180° za nanosekndu. Je tam čas obratu. Ale je to čas, ktorý sa nezapočítava do cestovného času cestujúcich. Kdežto vozenie cestujúcich po nejakej blokovej slučke, cez ostré zákruty sa do času, ktorý si cestujúci platí (teda ak nejde na čierno) do jeho času ráta.
Reakcia na: upravovač fotiek #87:
Osobne si myslim.ze rekonstrukciou Dunajskej sa zase zabudne na toto tiez. Aj ked tam stopa ide viacmenej stredom cesty dnes a podla fotiek to vyzera ze IAD/MHD pojdu stredom.
Reakcia na: upravovač fotiek #87:
Ja len k "Totálny fail zo strany mesta" - nebola náhodou prax taká, že projekty vyvolávajúce zmeny organizácie dopravy sa dávajú na vyjadrenie aj DPB?
Reakcia na: Ike #83:
Zrážka neznalosti s nekompetentnosťou.
Reakcia na: rixphili #86:
Jeden cyklista vs. koľko tisícov cestujúcich v trolejbusoch?
Reakcia na: upravovač fotiek #91:
Mesto s DPB pri podobných projektoch nekomunikuje? Ja si pamätám, že DPB sa k PODčkam vyjadroval.
Reakcia na: Ike #92:
To neviem. Ak aj komunikuje, koho tam DPB posiela? Ak upratovačku, tak sa nečudujme výsledku. V tom prípade by mal maslo na hlave DPB. Ale silne pochybujem, že DPB by tam poslal osobu bez potrebných kompetencií. Možno DPB aj súhlsil, ale podmienil to úpravou polohy trolejového vedenia. A práve tá podmienka sa akosi "straila v preklade" a výsledok tu máme.
Reakcia na: upravovač fotiek #93:
V minulosti PODčka rozhodne riešili kompetentní ľudia.
Reakcia na: rixphili #86:
Rozmýšlal asi tak ako ten čo maloval tú na Vajanského a potom sa dodatočne dávali preč obrubníky a podobne...ale každý hrdý člen cyklokoalície ti povie že to robili špičkoví odborníci 👌

Fajn,tých duo busov tam ešte pár žije ale vídam tam kopec klasických kĺbových SORiek...keď na takom mrsknú palice tak nasleduje takýto cirkus? 😱
Reakcia na: Jur@j #84:
To by platilo v prípade symetrickej výhybky, ale v prípade tejto asymetrickej zjazdovej výhybky by ju bolo treba presunúť do pravého jazdného pruhu, v súčasnosti je v ľavom jazdnom pruhu a to spôsobuje, že voz je síce už narovnaný, ale zberače musia ešte urobiť prudký švih do výhybky vo vedľajšom jazdnom pruhu, idú rýchlejšie ako voz, čo spôsobuje ich uvoľnenie z trolejového vedenia. Tam sa dá ísť aj 30, ale treba ísť pod vedením v ľavom pruhu. Takýchto výhybiek je po meste mnoho, napríklad pripájanie z Legionárskej na Šancovú na linke 40, či pripájanie z Miletičovej na Prievozskú na 71 a zberače tam nepadajú a dá sa tam ísť aj viac ako 10.
Reakcia na: NOKS #95:
Neviem o tom že od 1.7.2024 by tam dotiahli 31tr, ktorých je v depe voľných viac než dosť. Ak je na DD kĺbová sorka, tak je to autobus na linke 32.
Reakcia na: Pe67 #97:
Nenechávajú sa tam nejaké trolejbusy na noc v obratisku na Kuklovskej aby sa nemuseli ťahať? Tak hovoril známy čo jazdí L33 🤷 aj minule keď som stále na riviére na svetlách tak bola tuším SORka na Molecke v obratisku
Reakcia na: NOKS #98:
Nechavali sa tam, kym tam jazdili klbaky, pokial nebolo dost pojazdnych 25 Tr.
Reakcia na: NOKS #98:
Klbova SORka je uz maximalne zalozak na L33 ale aj to uz je takmer nikdy. Zalozak chodi ZV Kutiky SOR NS12 s peknym cislo 25-33 😁 alebo potom TNS12 dojde zalozak na baterky - ako napr. dnes.
Reakcia na: NOKS #98:
31Tr tam bývali v obratisku ale to už je minulosť ..
Keď sa predĺži trať cez Botanickú a Zoo, pravdepodobne sa 31Tr vrátia na linku 33 lebo 30TrDG v špičke nemá zmysel...
Neskutočné sa oslabila kapacita na DD a niektoré vozidlá chodia natrieskané, hlavne keď chytia 2 električky po sebe ...
Reakcia na: Ma178rek #101:
Degeše sú tie vôbec najmenej vhodné vozidlá na zvládanie takýchto balíkov. Žiaľ platíme za minulé rozhodnutia (a neschopnosť predĺžiť trať z Patrónky).
Reakcia na: Zberač mínusiek #102:
Degeše by boli fajn na nejakú vymetaciu "motákovú" linku, kde by strávili 100% času pod trolejovým vedením a kde zároveň nie sú nejaké extra balíky ľudí na vozenie. Len kde by taká mohla vzniknúť?
Reakcia na: upravovač fotiek #103:
Mozme obnovit byvalu 208 😂 - Sulekova - Ruzova dolina
Reakcia na: Petto #104:
To nie je vymeták, to je paralelná linka k iným linkám. Ja myslím niečo vyslovene pre návoz cestujúcich k nosnému systému.
Reakcia na: upravovač fotiek #105:
Nazvime to ako chceme. Vytazenie tam bolo ale velmi slabe.
Reakcia na: Petto #106:
Asi rovnaké ako na 64 a tú ešte prevádzkovo nezosekali, asi už netreba šetriť.
Reakcia na: Solider #107:
Suhlasim. 32+64 by sa dala vikendovo spojit uz teraz a nasadit s 27tr. Ale zial nemoze 27tr, musel by byt abus. Detto mrhanie vzkm vikendy na 33, kde sa tocia 30Tr jak blbe kazdych 5min v preklade s 32.
Reakcia na: Zberač mínusiek #102:
Degese sú super na výluky alebo tak ...
Akože pokiaľ nie je špička je to pre mňa ako cestujúceho lepšie lebo ide to častejšie... A stalo sa mi iba raz že som sa nevošiel do trolejbusu...
Reakcia na: Solider #107:
L64 v tejto blbej verzii by stačila v špičkách prac.dní a odpoludniach vo voľných. No asi to už nechajú ako je do spojenia s L32.
Čakám, ale veľa sťažností na zrušenie priameho spojenia Hl. Stanica - Kramáre - Ml.Dolina a DD ak to nebude zachádzať na stanicu.
Reakcia na: Petto #108:
Skade furt chodíš na tento nezmysel, kde všade "nemôže" 27Tr?
Reakcia na: Viko #111:
Podľa mňa tu popis na imhd kde je uvedené zo vozidlá boli zakúpené na linky 40+61...
Takže niekto z toho usúdil že to je takto...

Reakcia na: Viko #111:
A chodia dakde inde ? Okrem vyluk a ZV ?
Reakcia na: Petto #113:
Už sme to raz riešili...
Reakcia na: SixSixTrooper #114:
Keby len raz...
JPp povedala že 27Tr sú viazane a ty si tomu uveril...
To ako keď ZSSK nakúpila vozne na regionálnu dopravu a vymysleli si kategóriu regionálny rýchlik aby ich tam mohli nasadiť...
Reakcia na: SixSixTrooper #114:
Nechcem otvarat tu temu na novo. Ale stale som nedostal odpoved, preco teda nejazdia inde cez vikend standardne? A teraz neberme ohlad na to,ze sa vozim sa s 32,33.
Vyprava je 9ks 40+61 vikend a 1 ZV. Tj vieme pokryt celu 32+33 s potencialom predlzenia aj do L64 (cca 9 vozidiel by bola vyprava)
Usetri sa vkzm, soferi s takmer nulovym dopadom na cestujucich a obsluhu uzemia (len vynechania Valasskej cez vikend).
Ak vie niekto odpoved a nechce to pisat verejne sem, moze mi napisat mail kliknutim na nick.
Reakcia na: Petto #116:
Odpoveď je logická : jediná linka na ktorej by sa našlo logické využitie pre 27 Tr cez víkend je 33, a tam nemôžu ísť lebo troloSORy majú biedne nízku výpravu a aj oni musia niekde jazdiť.

To že sa vozidlo používa len na obmedzenom počte liniek nie je to isté ako viazanosť na dané linky. MBCC bežné nejazdia na 79, ale to neznamená že tú linku majú explicitne zakázanú.
Reakcia na: Petto #116:
#nikdysatotaknerobilo
Reakcia na: david11 #110:
32 myslím má zachádzať na stanicu.
Reakcia na: Solider #119:
M,a ale realita je aktualna taka, ze TT Mlynska dolina bude skor. No obojsmerna odbocka na/z stanice nebude,ked zacnu 31tr na L32.
Reakcia na: Petto #120:
Tú odbočku môžu kľudne za jeden večer urobiť vrchári.
Reakcia na: Andrej #117:
To máš ako K2S bol to omyl že sa nakúpili v roku 2008 novostavby...
Teraz tu musia strašiť vozidla ktoré nemajú až také opodstatnenie...
Ale pred takmer 20 rokmi boli linky kde stačila ich kapacita, teraz je to skôr o Tom že je to nepohodlné a lenivé vozidlo...

Pred 10 rokmi keď sa dodali 30TRDG našlo sa využite pre linku 40(210) a zároveň sa predĺžila trasa.. to že teraz trpí linka 33 dočasne takto prežijeme... Však po postavení trate cez Mlynský Dolinu na 90% skončia na Dlhacoch a vrátia sa 31Tr
Reakcia na: SixSixTrooper #121:
A urobia ?
V súvislosti s cyklopsychózou na Vajanského nábreží tento článok akosi zabúda na dôsledky pre autobusové linky používajúce v smere do centra Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, ktoré bolo z ľahko domysliteľných dôvodov umelo upchávané nastavením svetelnej signalizácie pri zjazde z Mosta SNP. V spojení s "optimalizačným" zrušením linky 94 po 8:40 to znamenalo, že trasa od Zochovej na Blumentál zostávala počas minulého roka po tomto čase nezriedka aj pol hodiny úplne bez obsluhy, čo je krásna vizitka tohto mesta, inak majúceho plnú hubu kecov o "podpore verejnej dopravy" 👎
Reakcia na: klobasa #80:
A ešte aj arogancie - už je naplnená výzva KDI ohľadom Vajanského?
Reakcia na: Huitzilopochtli #124:
Zo Zochovej na Blumentál sa dostaneš pohodlne linkou 9. Len si musí prejsť od zastávky autobusu "Zochova" na zastávku električky "Kapucínska".
Reakcia na: upravovač fotiek #126:
1. Možno Blumentál nebol mojím cieľom. 2. Možno som si nikam pohodlne prejsť nemohol, keď som ostal zaseknutý v 31/39 na nábreží. 3. Možno by tých 20-30 zúfalcov na Zochovej aj bolo nepohodlne prebehlo na 9, keby nebolo dúfalo v príchod aspoň jedného z tých troch spojov blikajúcich na tabuli. 4. Možno ďalších sto zúfalcov medzitým pohodlne, ale márne prešľapovalo na Blumentáli, Gottwalďáku alebo Kollárku v nádeji, že pôjde nejaká 31 opačným smerom. 5. Možno by bolo potom asi dobré celú túto autobusovú vetvu zrušiť, keď teda existuje pohodlná súbežná alternatíva, nie?
Reakcia na: tr3mp #15:
Deklarovaným cieľom zmeny je upokojiť dopravu vylúčením tranzitu z Dunajskej, čo očividne chcú dosiahnuť tak, že dve tretiny bude jednosmerka von z mesta a jednu tretinu do mesta, takže Dunajská bude neprejazdná. Ak by sa realizovalo Tvoje riešenie, tak by to znamenalo obnovenie prejazdnosti, len v opačnom smere. Síce by tam potom by tam asi tranzitovalo menej áut, než dnes (lebo Štúrova nie je prejazdná a trasa z nábrežia cez Palackého je dosť krkolomná, kým dnes sa po Špitálskej dostaneš do veľkej oblasti), ale aj tak mám pochybnosti, či by bola šanca na presadenie Tvojho riešenia.
Reakcia na: si #20:
Dnes jazdia na L95 autobusy s dvojnásobným intervalom a cca dvojtretinovou kapacitou oproti L3. Predĺžením L3 na koniec Petržalky sa stane táto trasa atraktívnejšou, takže počet cestujúcich narastie, o tom niet pochýb, ale podľa môjho osobného názoru ten nárast nebude taký rýchly a taký výrazný, aby tam 3-násobné zvýšenie kapacity nestačilo, aspoň spočiatku.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Kde by si si predstavoval konečnú Kadnárova? Trať po SV okraji Peknej cesty by som si predstaviť vedel.
Reakcia na: Trammat #44:
V exponovanom čase ráno v smere do mesta nemá 59 zmysel, pretože by stála v takých zápchach, že s prestupom na električku na prvej možnej zastávke by si sa dostal do centra podstatne skôr (aj preto ráno končí jej premávka z Rače tak skoro). Ostatne, preto sa tam aj toľko cestujúcich vysype z PAD.
Reakcia na: SixSixTrooper #121:
Ozaj? Dodaj záväznú ponuku, asi na to vypíšem zbierku na Donio.
Reakcia na: Huitzilopochtli #127:
2. Ono sa dá prestúpiť aj na Lanfranconi.
Reakcia na: Martin Fundárek #130:
Ja si viem predstaviť odbočku, ktorá by končila niekde v oblasti pri bývalom obratisku Slanec... Zároveň by bolo fajn aby sa linka 51 predĺžila cez Malokrasňanakú a Horskú ku Kadnarovej
Reakcia na: Martin Fundárek #128:
Ale čo je ten tranzit a kam smeruje? Veď smerom do centra sa z Dunajskej dá odbočiť len na Špitálsku a v opačnom smere sa nič nezmení. Podľa mňa sa tie autá, ktoré teraz chodia od Nív cez Dunajskú na Špitálsku proste presunú na Cintorínsku a Rajskú alebo na Grosslingovú. Čiže jednu ulicu upokoja a na dvoch paralelných zvýšia intenzitu dopravy.
Reakcia na: S499.1023 #132:
Ja len hovorím že by to bez problémov zvládol podnik lokálne. Dokázali už aj väčšie veci.

To že to nie je priorita je niečo úplne iné.
Reakcia na: kvorka #125:
Mýlim si aroganciu s brutálnym porušovaním zakona. Mea culpa.
Reakcia na: Martin Fundárek #131:
Nebolo by potom lepšie ráno skrátiť PAD po Trávnu, keď aj tak potom uviazne v zápchach a väčšina ľudí prestúpi na električku?
Reakcia na: Urbanway 2423 #138:
Už teraz končia v Rači 515 a 531
520 ide na Bajkalskú
506,540 idú na autobusku...
Predsa len aj PAD vedie po zaujímavej trase pre cestujúcich
A 75 bohužiaľ tiež chytá meškania... Všetko sa hýbe za Vinohradmi resp Čabelkovej križovatke
Reakcia na: Martin Fundárek #129:
Akože, pred desaťročím som si myslel, že prvá etapa sama osebe nebude atraktívna a nezaplní sa - ale ľudí prilákala možnosť nestáť na moste v zápche a dostať sa na lepšie miesta v centre.
Práve okresanie 95-ky do toho značne hodilo vidly: ak je prestup pri TPD náhodný a ešte skomplikovaný dementnou križovatkou s dlhými cyklami, dalo sa očakávať, že to ľudí odradí. Plus posledné roky sú tam aj zdržania kvôli obchádzkam. Čiže zo súčasnej vyťaženosti L95 odhadovať vyťaženosť eliny sa mi zdá veľmi odvážne.
Reakcia na: SixSixTrooper #136:
Aké väčšie veci dokázali v nebalkánskej kvalite?
Reakcia na: TomJ #135:
Tranzitom myslím tých, čo cez Dunajskú prechádzajú. Dá sa tradiaľ dostať na Mariánsku, s otočkou pri Mariánskej aj na Kolársku a Heydukova, a tiež na parkoviská pri Tescu. Nié možnosti sú cez Cintorínsku (v dosť zlom stave) a Rajskú, alebo cez Cintorínsku a Lazaretskú (kde je odbočenie doľava dosť o hubu). S dôsledkami riešenia súhlasím, mám rovnaký názor (aj keď cez Grösslingovú by som osobne nešiel, ani keby mi platili).
Reakcia na: Urbanway 2423 #138:
PAD by bolo lepšie skrátiť po Pezinok a popri železnici len dve linky - jednu z južného konca Sv. Jura do Pezinka a druhú z Kačačníc do Rače. Lebo cestovať poobede z Pezinka na sever je lotéria, autobusy tam prichádzajú s náhodným meškaním.
Reakcia na: Viko #140:
Pred okresaním 95 na nej jazdili kraťasy, čo je kapacitne veľmi podobné dnešnému stavu, a prestupy neboli až také náhodné (resp. pri intervale 4-5 minút nestihnutie spoja až tak nevadilo).
Reakcia na: Ma178rek #134:
Tam by už boli od Geodézie vyššie problémy so šírkou a ak by sa aj podarilo nejako tam trať napchať, tak na Slanci obratisko neurobiš. Musel by si tam trať stočiť buď doľava a obratisko urobiť v pustatine za jehovistami, alebo doprava a obratisko urobiť v pustatine za Grafiou. Čo sú všetko asi súkromné pozemky (vrátane pozemkov na Peknej ceste, ktoré by bolo treba vykúpiť kvôli šírke) a stálo by to pekné prachy.
Linku 51 v žiadnom prípade nepredlžovať, lebo by sa na úsek Depo - New City Local Office prenášali meškania zo zápchy pred Vinohradmi. Obsluhu by to chcelo, ale osobitnou linkou od Depa, ktorá by na Slanec iba zachádzala a pokračovala by cez Kadnárovu do Rače (späť by musela cez Cyprichovu), napr. cez Sadmelijskú, Alstrovu, Barónku, Kubačovu, Detviansku, Púchovskú, zachádzka ku Kauflandu, Pri VInohradoch, Rustaveliho, Detviansku na Potočnú, čiže totálny vymeták, ktorý by navážal ľudí na prestupné zastávky (Pri Vinohradoch, Detvianska, Pekná cesta - tam by sa musela zastávka v aspoň v smere nadol posunúť aspoň ku Kraju). 56 potom skrátiť do trasy Studená - Tbiliská. V hornej Rači sa dosť stavalo a tá oblasť by potrebovala lepšiu obsluhu, a Krasňanom by tiež svedčalo lepšie spojenie na polikliniku.
Reakcia na: Martin Fundárek #145:
Doprava by to dávalo zmysel... Prípadne urobiť obratisko pre obojsmerné vozy...
Ono sa ťažko stávajú trate všade lebo všetky vhodné pozemky sú už bloknute ...

Ja som chcel predĺženie 51 pre to, lebo okrem návozu na električku dáva aj iné spojenia s mestom
Ale veľké meškania tak bývajú??? Lebo sem-tam idem 51 a nikdy sa mi nezdalo že by tam boli brutálne meškania (iba vlaky to môžu spôsobiť)
Reakcia na: Martin Fundárek #145:
Ja hlavne nechapem, preco sa drzime dogmy, ze musi byt obratisko vsade. Petrzalka vydrzala roky ako provizorium s uvratou, pricom po predlzeni bude mat normalne obratisko. Takze sa nam 40 obojsmernych elektriciek uvolni

Tak mozeme predsa rozsirovat siet napriklad uvratami po ciastkovych predlzeniach, ako cakat na celu trat dekady. Urcite bude lahsie a lacnejsie v dlhodobom horizonte postavit napriklad predlzenie o 500-750m, ako cakat 10+ rokov, kym inflacia zvysi ceny.

Uplne s kludom by mohla byt uvrat na Kadnarovej, a okruh po Peknej Ceste - Kadnarovej - Cernockeho/Heckovej.

A za dalsie - preco by tam nemohla viest trat napriklad po ceste? Taka doprava tam nie je, a nizsie moze mat vyhradeny bud bus pruh alebo samostatne teleso, aby v krizovatke nestala s autami.
Reakcia na: MatejBA #147:
Viem si predstaviť úvrať, ale niekde bokom, na Peknej ceste by to asi nebolo predpisovo možné kvôli sklonu. Ale môžem sa mýliť.
Okruh cez Kadnárovu a Černockého, prosím, nie. Kadnárova je vnútrosídlisková a dnes celkom slušne upokojená komunikácia. Navyše to nedáva dosť dobrý zmysel, táto časť Krasňan má zastávku Černockého alebo Pekná cesta v dobrej pešej dostupnosti.
A v zásade súhlasím s tým, že nad Kadnárovou by nemusel byť problém s traťou na ceste.
Reakcia na: Ma178rek #146:
Dnes na 51 nebývajú brutálne meškania práve preto, že začína v Depe a cez križovatku pri viadukte prejde do dvoch cyklov. Ak by išla zo Slanca, tak by od Peknej cesty stála v zápche, ktorá sa bežne začína kdesi pri Černockého (nie v tomto období, pretože teraz je kvôli rekonštrukcii vodovodu či kanalizácie či čoho zúžená Púchovská, takže tým úzkym hrdlom prejde výrazne menej áut; preto je dnes 75 použiteľná aj v rannej špičke; kedysi, keď jazdila 59 ráno z Rače dlhšie, tak mávala v Gaštaňáku tak 15 minút sekeru).
Reakcia na: Martin Fundárek #149:
Veď keby prešla 51 po predĺženej Malokrasňanskej na Horskú a Slanec, tak by stála v zápche len o nejakých 200 metrov navyše, to by ju snáď až tak nespomalilo. 51 by poskytla Slancu dobré spojenie nielen s električkou ale aj s Vajnorskou a Vivom, čo by bolo atraktívnejšie spojenie, ako keby tam išla len nejaká linka od Depa Krasňany. Z Peknej cesty by mohla teoreticky pokračovať až do Rače, ako si písal v #145 o novej linke, len by sa musela vybrať nejaká konečná so sociálkou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #150:
56 viesť priamo všetky spoje zo zastávky Detvianska doľava na Rustaveliho a ukončiť všetky spoje pri OC rača
51 viest po trase Depo Krasňany-Malokrasňanská-Horska-Kadnarova-Kubacova-Baronka, Alstrova-Detviadka a odtiaľ na obratisko Tbiliská...
Naspäť v podstate rovnaká trasa len namiesto cez Kadnárova sa musí ísť cez Cyprichovu...

A samozrejme odbočka pre linku 7 smer Slanec

Reakcia na: Ma178rek #146:
Ráno mešká L51 čakanie pred odbočením na Nobelovu tak 2 cykly a ak chytí vlak tak zaleží či iba jeden alebo v pohode naraz aj dva. Vtedy aj +10 min. Potom po 7:30 h. a poobede po 16h aj čakanie pred križovatkou s Tomášikovou. Ubrali tam cca. 20sek. zo zelenej smer Trnavské mýto. poobede býva spoločné meškanie aj jej int.do 15min. Zelený signál bol aj vo fáze zelenej smer vľavo na Tomášikovu. Teraz už nie. Kolóny sú po križovatku s Odborárskou.
To predĺženie by bolo fajn, ale jedine vrchom no obávam sa, že aj tam budú kolóny všetkých čo budú obchádzať Račiansku ul.

Tam pomôže rozptýleniu dopravy jedine predĺženie Bojnickej po Račiansku. No to sa spomína jedine pred voľbami. Most cez železnicu je roky v havarijnom stave. Premávka v jednom pruhu striedavo riadená semaforom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #138:
V tej električke, ale moc voľnej kapacity už nemáš. Skôr PK a Jur smerovať na vlaky no tam to tiež okresali. S55 pre to zriadená je zrušená a pred zrušením aj osekaná a pomaly 2-3x do týždňa odriekaná.. Podobne S65 od Senca.
Fascinuje ma, ako sa z väčšiny Vallových fanúšikov na tomto fóre postupne stali jeho odporcovia. A to nás zachvíľu čakajú jarné výluky kvôli maratónom a podobným akciám... 👍 👍 👍 Som zvedavý, ako dopadnú najbližšie voľby.
Reakcia na: johnnyjanko #154:
Len zo zaujimavosti, nepoznam nikoho, kto by Valla volil, lebo bol jeho fanusikom. Hodili mu to zo zatatymi zubami, lebo alternativy boli vsetky do jednej horsie.
Niekto z jeho timu by mu mozno mal vysvetlit, ze ma dobre nasliapnute na to byt v dalsich volbach tou horsou alternativou on.
Reakcia na: johnnyjanko #154:
Tak ako tie predošlé...budúci rok sú na jeseň voľby a doteraz sa nevyprofiloval žiadny schopný oponent (ideálne aj s nejakým schopným tímom keďže primátor nestačí) čo by predniesol nejakú víziu ako robiť veci lepšie...takže opäť sa tam objaví maximálne nejaký recyklát typu Kusý alebo nejaký rýchlokvas a ludia si urobia lepší program na sobotu a pár stoviek alebo tisícok verných nochsledov predĺži Vallovi obdobie na ďalšie 4 roky 👌
Reakcia na: NOKS #156:
Zvažujem čo je "menšie zlo" a či vôbec mám niekoho voliť. Možno hodím prázdnu obálku...
Reakcia na: irizar #155:
Ego nepusti, najlepsi P.R.imator Bratislavy a prilahleho vesmiru, a jeho ludia, kritiku neznesie 😃
Reakcia na: johnnyjanko #154:
Vallo začal relatívne dobre, samozrejme pri druhých voľbách konkurencie Martin Jakubec a Kusý nebolo o čom.

Ale na jednej strane, treba pochváliť, že mesto vyzerá oveľa lepšie, na druhú stranu, dôležité infraštruktúrne projekty dosť haprujú. A aj údržba..
Reakcia na: bobitwo #159:
Mesto miestami vyzerá oveľa lepšie, chvalabohu. Ale keby mal otvoriť Plán Bratislava a spraviť odpočet, koľko z neho splnil, neviem, ako by sa obhájil. U mnohých expriaznivcov podľa mňa ani tak nie je problém, že by nevideli niektoré plusy, ale v tom, že sľúbil omnoho viac a s úplne novým prístupom - čo sa akosi neudialo.
Reakcia na: Viko #160:
https://www.planbratislava.sk/

Strana 171

Kde vznikla preferencia električiek a kde naopak zanikla a prečo?
Kde bola obmedzená jazda áut po koľajniciach? Na Mostovej to určite nebolo. Aké meškania tam linka č. 4 naberá?
Reakcia na: upravovač fotiek #157:
Sprav si matematický model, čo znamená prázdna obálka v realite.
Reakcia na: NOKS #156:
Zatiaľ čo ty by si mal aké riešenie?
Reakcia na: MatejBA #158:
Môžeš navrhnúť aj voliť pani Čahojovú!
Reakcia na: S499.1023 #162:
Prd v stromovke.
Reakcia na: S499.1023 #164:
Nestraš, tandem Cahojova-Záhradník je snáď jediná voľba, kde ak by to bolo medzi nimi a Vallom, tak voliť nepôjdem.
Reakcia na: upravovač fotiek #161:
Kde bola obmedzená jazda áut po koľajniciach? Odpoviem si sám:
V roku 2021 boli autá vykopnuté z koľajníc na Radlinského. Ale tiež len vďaka tomu, že sa podarilo zrušiť jeden jazdný pruh v smere do Rače. Bola to rozsiahla zmena z ktorej profitovali aj chodci.
Reakcia na: upravovač fotiek #167:
Boli aj neboli, je tam na trati oficiálne pripájací pruh od Námestia Mateja Korvína, čiže v špičke sa jeden problém presunul o sto metrov ďalej.
Reakcia na: irizar #155:
Môže byť, ale ja si celkom pamätám, že v prvých rokoch jeho vlády bola na tomto fóre akákoľvek kritika jeho rozhodnutí ihneď umínuskovaná. To už teraz neplatí.
Reakcia na: Solider #168:
Prejazd cez Nám. M. Korvína pravidelne využívam, keď potrebujem odbočiť zo Šancovej smerom do Rače. Koľko áut to odbočenie využíva podobne ako ja? Lebo ja tam jazdím iba mimo špičky, spravidla cez víkend.
Reakcia na: Solider #168:
Ako to tam aktuálne vyzerá? Nevyskytujem sa veľmi v týchto končinách, ale podľa toho, čo je Streetview z augusta, mi to nepríde ako pripájací pruh, ale pokračovanie bus pruhu, ktorý kúsok za križovatkou končí https://maps.app.goo.gl/RBH67jQVHDkaC1Ht5
Reakcia na: upravovač fotiek #170:
Využíva sa dosť.. IAD z Račianskej smer Legionárska. Niekto sa pichne na trať a niekto vyčkáva na odbočenie pokiaľ sa nepohne kolóna od Vazovovej. Inak trať blokujú aj busy L39,59 , ktoré tam tiež čakajú na zaradenie pred križovatkou. L39 až o dva pruhy sa musí presunúť.
Reakcia na: upravovač fotiek #170:
Podľa mňa lepšie ísť okruhom Šancová - Jiskrova - Legionárska. Ak nie si na Šancovej vyslovenene na pole position, stratíš tak síce jeden cyklus na semaforoch, ale vyhneš sa tomu extra vysokému retardéru na nám. M. Korvína.
Reakcia na: birch #173:
Ja tam jazdím v drvivej väčšine cez víkendy. A vychádza to vždy akurát na zelenú sme Rača. Ten retardér na Nám. M. Korvína je katastrofický, súhlasím, ale zasa až tak moc nezdržuje.
Reakcia na: S499.1023 #163:
Ja neviem o tom že by som sa dakedy hlásil na kandidatúru...takéto šplechy mi pripomínajú športové diskusie kde dakto vyjadrí negatívny názor na nejakého hráča a dakto mu potom napíše "a ty čo si dokázal?" 🤦

Ale aby si dačo dostal tak minimálne by som nezamestnával haldu zbytočných ludí a nešiel do projektov ktoré mi potom inšpektorát prikáže zrušiť a nevyhadzoval peniaze už tak slušne zadlženého mesta 🤷
Reakcia na: 3pa3ck3 #171:
nie je tam pripájací pruh
Reakcia na: NOKS #81:
Molecova opäť nebola upravená len pre to aby sa tam vyznačila cyklotrasa: Vyriešilo to mnoho problémov, ktoré tam boli - najmä bezpečnosť chodcov na priechodoch. Tiež sa tam upratalo parkovanie zo státia v pravom jazdnom pruhu náhodne, prípadne aj v zastávkach. Jeden detail bol aj to, že v prudkom pravom odbočení z Hany Meličkovej na Molecovu už nemusí trolejbus dávať prednosť "protiidúcim" odbočujúcim vľavo na Hany Meličkovej, lebo sa tam rozšírilo to odbočenie. Popisované problémy s TV tuším vznikli z politických dôvodov lebo všade treba maximalizovať parkovacie miesta!
Reakcia na: upravovač fotiek #87:
Predĺženie TT na Kamenné námestie je hudbou "ďalekej" budúcnosti. Úprava Dunajskej je z veľkej miery riešená dočasnou formou, iná forma by si vyžadovala siahodlhé stavebné povolenia (trvajúce pravdepodobne niekoľko rokov). Čiže prípadná zmena Dunajskej späť na obojsmernú pre trolejbusy za 10 rokov nie je zabetónovaná...
Reakcia na: danlo #178:
Haleluja.... Konečne rozumný príspevok.
Reakcia na: danlo #178:
Toho sa desím najviac. Dočasná forma. Ako vieme, v Bratislave je jednotka dočasnosti jedna večnosť!
Reakcia na: danlo #177:
Aha, cize velkej casti obyvatelov zrusis sluzbu (parkovanie) od mesta, lebo...? Podme takto rusit chodniky, vsak naco ludia budu chodit, maju ist MHD ci na bicykli 😃
Reakcia na: MatejBA #181:
...lebo to kazdu obytnu stvrt robi nebezpecnu a skaredu a z toho parkovania nema nikto nic, okrem toho jedneho vyvoleneho, co si tam zaparkuje plechovku.
Reakcia na: M@trixX #182:
a vies o tom ze to iste sa da povedat aj na cyklistu ? 😃
Ako si tak spätne pozerám, čo som na týchto stránkach zverejnil... Nenapadá ma výstižnejšie:

https://youtu.be/i6x10hlwuvM?t=2578
Reakcia na: M@trixX #182:
A co mam ja z parku na druhej strane mesta? Co mam ja z nejakeho seminaru v mestskej kniznici? Co mam ja z MHD do Cunova? Alebo z lavicky pri Pentagone? Co mam ja z P.R.imatora, ktory ma iba rozculuje? A co mam ja z teba, ze s tebou zdielam rovnake mesto, platim rovnake dane, ale chces urcovat, ze ja nemam narok zaparkovat svoju plechovicu ked je to moj narok na mesto za moj prispevok mestu, ale ja ti musim platit tvoje naroky na mesto, vratane inych zbytocnosti, co ja nevyuzijem ale ty mozno ano?
Reakcia na: M@trixX #182:
Napríklad mi vysvetli, prečo si potom niekto môže robiť biznis a nechávať kolobežky kade tade? Pohádzané po chodníkoch, po tráve a podobne? Prečo ich mám prekračovať a báť sa, aby som som sa o ne nerozbil? Čo mám z toho ja okrem problémov? Mne napríklad vadia aj bicykle na chodníkoch, ktoré zaberajú už aj tak to málo chodníkov, čo si ich tam majitelia nechávajú a zaberajú miesto. Či cyklista a kolobežkár je vyvolený, čo môže všetko?
Reakcia na: MatejBA #185:
Otázka sa ale dá položiť opačne: čo mám ja z toho, ak Ti mesto z verejného rozpočtu zaplatí parkovacie miesto? Čo má z toho mesto?

Toto sa volá dopravná politika. Mesto má obmedzený rozpočet a malo by (teraz mi hlavou behajú nie len osobné výdavky MIBu) rozumne hospodáriť, aby malo peniaze na prospešné veci.

Doprava je slušný žrút rozpočtu a rozširovanie ciest a parkovísk nie len, že stojí viac peňazí, ale zároveň viac motoristov = častejšie výdavky na údržbu.

Preto mesto investuje do dopravných módov, ktoré sú finančne udržateľné. Každý jeden cyklista a každý jeden cestujúci MHD sa prejaví v nižších výdavkoch na údržbu ciest. Čiže dá sa povedať, že z cestujúceho MHD, cyklistu a pešieho má mesto hmatateľný prospech, kým motorista s plechovicou generuje výdavky. A to nehovoriac o tom, že rozširovanie infraštruktúry z dôvodu dopravnej indukcie nikam nevedie. Vedia o tom aj v LA, kde skúšali diaľnicu rozšíriť cca 11x a autá stále stoja v zápche.

Tvoja námietka ohľadom PR do ktorého sa leje veľa financií sa prijíma.
Reakcia na: MatejBA #185:
Keby chcel niekto poznať definíciu individualistu, resp. sebca, egoistu, tak by som mu dal prečítať tvoj príspevok. Nie že by si z tvojho pohľadu nemal pravdu, ale slovo egoista na takto napisany príspevok sedí pekne. Tým nechcem napísať, že ty si egoista, možno si fajn človek. Len príspevok na mňa tak pôsobí.
Reakcia na: Ike #187:
Tu ti budem oponovať trocha
1/ štát vyberie ročne od motoristov cca 2 miliardy € na daniach len z paliva. Na údržbu ciest sa ročne minie (posledný údaj, čo som našiel z 2021 čo som rýchlo hľadal, tak SSC mala rozpočet na údržbu na všetky slovenské cesty v jej správe okolo 150 miliónov €.). Keby sa všetky peniaze, čo sa ročne vyberú od motoristov aj minulo na motoristov, tak tá infraštruktúra vyzerá úplne inak a neriešime tu, že podľa odhadov do 10 rokov je možné, že bude nutné odstaviť 1/3 mostov na Slovensku.
2/ peniaze od motoristov idú do štátneho rozpočtu a tam sa rozdeľujú ďalej na školstvo, zdravotníctvo, železnice aj obciam z toho idú peniaze...
3/ koľko km nových ciest postavila Bratislava pre svojich občanov? Alebo iné mesto? Ak aj niečo nové pribudlo, tak v drvivej väčšine prípadov to postavili developeri v nových štvrtiach, lebo ak chcú skolaudovať svoje projekty, musia postaviť cestu
4/ väčšina ciest v Bratislave má okolo 30 rokov a za tých 30 rokov sa max tak zaplátali diery, aj to koľkokrát fušersky. Podľa intenzity dopravy, tak vrchnú obrusnú vrstvu vozovky by si mal meniť každých 10-15 rokov, zároveň ak vidíš chyby (prepadnutia, vydutia atď, mal by si to opraviť). Ako vyzerá typická "oprava" vozovky na Slovensku, aj v Bratislave? Odfrézujem a zarovnám pár cm starého asfaltu, dám nový asfalt. Ak je tam diera, tak nech tam vylejú viac asfaltu a hotovo.
5/ veľa ciest na Slovenku, aj v Bratislave leží na súkromných pozemkoch. Štát za bývalého režimu to neriešil a nevysporiadal pozemky. Napríklad moja rodina má na svojich pozemkoch cez 2000m² ciest, z tých pozemkov ale musíme platiť dane a štát nám nič nekompenzuje, a my nevieme nič s tým robiť.
6/ Bratislava zaviedla parkovaciu politiku, kde sa platí za všetko. Takže ako vlastník auta sa teda pýtam, že ak mám platiť 50€ ročne za to, že mám auto a všade kam prídem tak platím ešte za parkovanie, tak by som čakal, že mesto mi za tie peniaze poskytne adekvátne služby. Kamoš býva na Dvoroch. Jeho otec hovorí, že cesta a parkovisko, za ktoré tam platia tam stojí už niečo cez 40 rokov a jediné čo sa za ten čas zmenilo, že prišiel PAAS, namaľovali čiary, ale všetky diery, a nerovnosti tam ostali a darmo sa domáci sťažujú na prepadnuté miesta už 10 rokov, nič sa stým nerobí. Navyše musia platiť, či tam majú kde zaparkovať, alebo nie. Predstav si že platíš za službu, napríklad elektrinu, či vodu paušálne každý mesiac a raz ti ide a raz nie. A ak ti to nejde, tak to povedia, že tak si kúp batériu a vody z obchodu, to nie je máš problém. Podľa zákona to je nedovolené obohacovanie.
7/samozrejme, nikto nehovorí, že treba stavať vo veľkom cesty, ale stará norma z čias socializmu hovorila, že potrebuješ 1 parkovacie miesto na 4 byty (bez udania veľkosti). Takže máš ti jasný deficit parkovacích miest a mesto ich ešte aj tak ruší, ruší pruhy pre autá atď.

Samozrejme MHD by mala byť preferovaná pred IAD, ale proste tie autá nezmiznú a ak už človek to auto má, tak ho zväčša potrebuje a minimálne mi sa nemali rušiť už existujúce parkovacie miesta, alebo len v minimálnej miere, alebo by mali byť iné možnosti, kde si zaparkovať auto, keď už si za to motorista platí.
Reakcia na: bobitwo #189:
MHD rátame medzi motoristov, alebo ju dávame do inej kategórie? Len sa pýtam, nerýpem.
Reakcia na: Ike #187:
"Otázka sa ale dá položiť opačne: čo mám ja z toho, ak Ti mesto z verejného rozpočtu zaplatí parkovacie miesto? Čo má z toho mesto?

Toto sa volá dopravná politika. Mesto má obmedzený rozpočet a malo by (teraz mi hlavou behajú nie len osobné výdavky MIBu) rozumne hospodáriť, aby malo peniaze na prospešné veci."

napriklad mesto usetri na verejnej doprave, ktora je uz aj dnes v mnohych oblastiach kapacitne nedostacujuca a ak by do nej mali preliezt aj vsetcia z aut, tak ani miesto na streche vozidla VHD by asi nepostacovalo.... a kedze mesto uz 35 rokov napriek tomu ze sa rozrastlo nie je ochotne objednat viac dopravnych vykonov, tak to ber tak ze ti co vlastnia auto a prepravuju sa nim, tak v podstate pre svoju potrebu supluju jednu z uloh mesta....

PS: asi nikoho pricetneho co sa hoc vyhradne prepravuje v individualnej plechovici nenapadne snaha obmedzovat verejnu dopravu lebo mu je jasne ze ak sa aj ta masa ludi z VHD presunie do plechoviek tak na tych cestach na to nebude miesto ani nahodou a nepoznam nikoho kto by rozporoval potrebu verejnej dopravy a dotacii do nej... zato rozne pseudoprojekty tohto vedenia mesta vytvarajuce len viac problemov ako uzitku maju medzi tymi co ich poznam len minimalnu podporu.....
Reakcia na: rixphili #190:
predpokladam ze v pripade cestnej nedrahovej (autobusy) asi ano, kedze ani DPB asi nebude oslobodeny od platia spotrebnych dani z paliv....
v pripade drahovych vozidiel elektrickej trakcie (bez ohladu na to ci su kolajove alebo cestne) sa tam tato zlozka asi objavovat nebude....
Reakcia na: M@trixX #182:
Toto je taká sebečina ako keď cez lockdowny lietali také perly ako "načo ti je rešika,posilka ...žer a cvič doma " 🤦
To že ty auto nemáš a nepotrebuješ neznamená že tak funguje ďalších 500tis ludí...keď ti v tvojej mč nevezmú dieťa do škôlky skrz kapacitu atď..ďalšie tisíce ludí majú auto ako súčasť svojej práce ...mhd je len doplnok,to je proste fakt a nemáme sa na čo hrať ...

Takéto perly najviac lúbi sorta ludí čo tu ani nemajú TB a bývajú tu v podnájmoch na čierno 👌
Reakcia na: NOKS #193:
Pred 58 rokmi sme bývali pri Lanfranconi, moji rodičia chodili do práce električkou do mesta a ja s mladším bratom do ZDŠ v Karlovej Vsi. Ja som mal 10 rokov, brat 6. Auto sme mali, ale jazdenie bolo drahé, používalo sa na cesty k starým rodičom na Moravu a cez prázdniny k moru.

To bola len spomienka na detstvo. Nech si každý cestuje ako chce.
Reakcia na: si #191:
Napríklad ja osobne už možno 15 rokov chodím do práce bicyklom v rámci Bratislavy, okrem cca 1,5 ročného obdobia, keď som pracoval 24km od domu a nejaká rozumne rýchla alternatívna pre bike tam proste nebola (prišlo mi blbé jazdiť bikom po Devínskej ceste v dopravnej špičke a zbytočne tam spomaľovať dopravu, napriek tomu že jazdím stabilne okolo 28-30km/h, ale sú jedinci, čo s tým problém nemajú a jazdia pomalšie). Napriek tomu vlastním aj auto a aj ho používam, keď potrebujem. MHD už využívam minimálne.

Takže áno, som za podporu cyklistov, ale má to mať hlavu aj pätu a nemá preto trpieť aj MHD, ale zase nedá sa ani úplne odstaviť IAD.

Ale medzi cyklofanatikmi nájdeš ľudí, čo ti a kľudom angličana povedia, že to, že MHD sa spomalila na Vajanského nie je problém vzniknutej cyklotrasy, ale toho, že MHD blokujú autá. Oni majú svoj pruh, viac ich nezaujíma. Podľa jednej diskusie na istom portály v MHD denne vykonajú ľudia 726 tisíc ciest, že vraj jedna osoba vykoná 2,26 cesty, čo znamená, že denne využije MHD cca 321 tisíc ľudí. Súhrn sčítačov cyklistov (nevedia vytriediť, že či je to jeden a ten istý cyklista), tak podľa nich mesačné maximá v najsilnejších mesiacov dosahujú sumu cca 350 tisíc nameraných cyklistov a to 85 tisíc z toho je hrádza, čo je rekreačná trasa pre veľa cyklistov. A to sú len najsilnejšie mesiace. Mimo nich napríklad v zime klesajú mesačné výkony na 1/4 až 1/5. Ja do roboty idem cez 2 sčítače, takže tam svietim 4x. Takže za mňa pár desiatok ľudí na bicykloch by nemalo blokovať a zdržiavať tisíce ľudí v MHD.
Reakcia na: bobitwo #189:
Daň z palív je aj environmentálna daň, preto je pochopiteľné, že z nej nie sú financované iba cesty
Reakcia na: Miro #194:
Mňa tiež nikto nikdy nedoviezol do MŠ ,ZŠ a SŠ...a to som dochádzal na strednú z DNV do Rače...rovnako neuznávam rozmaznávanie pomaly 17 ročných školákov vozením ich pomaly až do triedy...
Ale treba si uvedomiť že ako narástlo obyvateľstvo a že v dnešnej dobe nehrozí že do pár minút peši ale pár zástavok mhd bude škôlka alebo ZŠ čo tie decká kapacitne poberie...nové sa za posledné roky nestavali skôr sa rušili tak sa niet čo čudovať že to vozia rodičia pomaly na druhý koniec mesta 🤷 plus tomu nepomáhajú vznikajúce satelity ktoré majú úplne zúfalú občiansku vybavenosť..

V poslednej vete si to napísal dobre,nech sa každý rozhodne akú zvolí variantu.Takže nevidím dôvod na to aby boli tí motorizovaní (ktorí za to prispievajú aj štátu aj mestu) šikanovaní...