Hlavné mesto vyhlásilo aj súťaž na modernizáciu Ružinovskej radiály

Pri modernizácii Ružinovskej radiály chce mesto predísť problémom z predchádzajúcich električkových projektov.

Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej radiály. V rámci projektu pôjde o modernizáciu troch úsekov električkovej trate:

  1. Americké nám. – križovatka Krížna x Legionárska.
  2. križovatka Krížna x Legionárska – zastávka Líščie nivy (len menšie úpravy, najmä zastávok, výmena výhybiek na Trnavskom mýte).
  3. zastávka Líščie nivy – križovatka Ružinovská x Čmelíkova.

Súčasťou projektu bude aj komplexná rekonštrukcia Krížnej ulice od fasády k fasáde.  Pre projekt bol vypracovaný samostatný dizajnmanuál, ktorý je k dispozícii v súťažných podkladoch. V celej trase budú vymenené stožiare a svietidlá verejného osvetlenia za nové dizajnové (vzor Viedeň). Odlišnosťou od doterajších zelených tratí má byť použitie zeleného vegetačného krytu (v úsekoch, kde je navrhnutý) vo forme rozoberateľných blokov s rozchodníkovou vegetáciou, na rozdiel od doterajších rozchodníkových kobercov. Mesto požaduje aj návrh riešenia, ktoré by zabraňovalo poškodzovaniu zeleného povrchu na trati a vedľa trate chodcami.

Predpokladaná hodnota zákazky je 95 mil. € bez DPH. Lehota na predkladanie ponúk je do 4. marca 2025. Kritériami vyhodnotenie ponúk budú cena (70 %), skúsenosti odborníkov (6 %) a zníženie hluku a vibrácií (24 %). Posledné kritérium má za cieľ navrhnúť lepšie riešenie na zníženie hluku a vibrácií, než navrhol projektant v dokumentácii pre stavebné povolenie. Ak sa navrhnuté zníženie po realizácii ukáže ako nedosiahnuteľné, mesto bude od zhotoviteľa požadovať pokutu. Po nevydarenej modernizácii Dúbravsko-karloveskej radiály sa tak mesto chce lepšie zamerať na zníženie hlučnosti električkovej trate.

Požadovaná lehota na vykonanie celej modernizácie bude 30 mesiacov od začiatku prác, pričom práce budú prebiehať na etapy. Začiatok prác bude možný až po získaní právoplatného stavebného povolenia a zároveň získaní financovania. Harmonogram prác si stanoví zhotoviteľ na základe požiadaviek mesta. Financovanie by malo byť zabezpečené z fondov EÚ v rámci Programu Slovensko.

Po neblahých skúsenostiach s výstavbou Petržalskej električky bude v zmluve o dielo zakotvená možnosť nahradenia zhotoviteľa iným zhotoviteľom (ktorý sa v súťaži umiestni na 2. príp. 3. mieste) v prípade podstatného porušenia zmluvy. Okrem hrozby vyhodenia zo stavby bude mesto od zhotoviteľa ako náhradu škody požadovať "mobilizačné" pre nového zhotoviteľa vo výške 100-tisíc €.

Mesto stanovilo nasledujúce míľniky, ktoré bude musieť zhotoviteľ splniť:

  • Míľnik č. 1 (do 120 dní) - vypracovanie dokumentácie pre realizáciu stavby v podrobnostiach dokumentácie pre vykonanie prác pre električkovú trať a vypracovanie dokumentácie pre zmenu navrhnutej polohy novej meniane Astronomická (kvôli budúcemu predĺženiu radiály).
  • Míľnik č. 2 (do 210 dní) - stavebné úpravy meniarne Ružová dolina a vypracovanie dokumentácie pre zmenu v prekládke vody a kanalizácie na Krížnej.
  • Míľnik č. 3 (do 300 dní) - dokončiť aspoň 1,5 km zmodernizovanej trate na Ružinovskej ulici
  • Míľnik č. 4 (do 420 dní) - nová meniareň Astronomická, ukončenie prvej etapy (Líščie nivy - Čmelíkova), vyasfaltovanie Ružinovskej ulice.
  • Míľnik č. 5 (do 630 dní) - prekládky inžinierskych sietí na Americkom námestí a Krížnej (od Špitálskej po Vazovovu), cesty a chodníky a uvedenie zmodernizovanej električkovej trate v tejto časti do prevádzky.
  • Míľnik č. 6 (do 720 dní) - prekládky inžinierskych sietí na Krížnej (Vazovova - Legionárska), cesty a chodníky a uvedenie zmodernizovanej električkovej trate v tomto úseku do prevádzky.
  • Míľnik č. 7 (do 780 dní) - prekládky inžinierskych sietí v úseku Legionárska - Líščie nivy + cesty a chodníky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Som zvedavý, papier znesie veľa.
Vytvára to dojem, že mesto sa z chýb poučilo. Som mierne optimistický.
Za mňa veľmi milé prekvapenie. Vyzerá to tak, že mesto si naozaj maklo na podkladoch. Za mňa je tam nádej na optimizmus keďže podmienky sú raz dané. Osobne si myslím, že takéto "prísnejšie" pravidlá odradia aj rôznych špekulantov od prihlasovania sa do súťaže práve z dôvodu možnosti prebratia zákazky inou firmou a ešte aj poskytnutia financií pre ďalšiu firmu. Držím palce nech sa to podarí a vyhrá konečne ozaj dobrý zhotoviteľ. 🙂
Keď je už zahrnutá časť Krížnej ulice, mohli by zahrnúť aj trať na Vazovovej (aspoň vyhýbky), je inak v zlom stave.
Reakcia na: Škoda Forcity #4:
Vsak budu zahrnute nie ? Cela trat od cca zastavky Americke namestie (zast.smer Trmy) az po krizovatku Krizna x Legio.
Reakcia na: Petto #5:
Som zvedavý, ako budú vedené linky 4 a 9, keď bude zrovna prebiehať reko medzi Americkým a Krížnou, lebo v smere z KV ich nebude kde rozumne otočiť.
Reakcia na: TomJ #6:
Predpokladam, ze budu vedene po jednej kolaji tak, aby obisli tu cast, kde sa bude pracovat ... ze budu robit vzdy iba jeden smer a cez "pracovne" vyhybky to povedu riadene jednou kolajou ... ale mozno mam len bujnu fantaziu 🙂
Reakcia na: whedro #7:
Čo si tak otvoriť projektovú dokumentáciu a nájsť odpovede? 🤔
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
Snáď. Ale aj v Petržalke boli míľniky a nikto ich nevymáha...
Reakcia na: B K #8:
i tak sa 😉 … priznavam, nepozeral som to este …
Reakcia na: whedro #10:
Plánovaná je štvormesačná výluka medzi Americkým nám. a Trnavským mýtom od 4. týždňa v máji po 3. týždeň v septembri s tým, že na jej začiatku sa počíta s max. týždennou výlukou Ružinovskej a Vajnorskej radiály (po Tomášikovu) kvôli vkladaniu nových výhybiek na Trnavskom mýte. Trať zo Špitálskej na Radlinského bude prejazdná.

O tom, ako v tomto čase bude riešená prevádzka liniek z Dúbravky a Ružinova a aká presne bude NAD sa tam nepíše. Keďže obojsmerné električky budú premávať medzi Zlatkými pieskami a Ružinovom, tak ani potenciálne by nemalo zmysel umiestniť kaliforňana na Vazovovu, lebo by sa tam nemalo čo točiť. Ukončovať spoje cúvaním v triangli Vazovova-Radlinského, ak by to aj umožnil stav zjazdových výhybiek, je vzhľadom na vyťaženosť Radlinského nepredstaviteľné. Takže predpokladám, že jedna z liniek bude premávať na Vinohrady ako náhrada L7 a druhá na hlavnú stanicu ako náhrada L1.

Následne bude 4. týždňa v septembri po 2. týždeň v decembri výluka na Špitálskej a Krížnej po Vazovovu, tzn. všetky električky budú premávať cez Obchodnú a Blumentál. NAD sa nepredpokladá.
Reakcia na: TomJ #6:
Zrejme aj L3 bude musieť ísť docasne Obchodnou, keďže sa ide celá os trate posúvať na Spitalskej hlavne zastavka L4 (Americké smer Centrum) co ovplyvni aj vetvu kade chodí L3 smer.
Reakcia na: Petto #12:
Ja to vidím tak že linka 4 bude skrátená po Šafárikovo námestie
9 pôjde po trase Karlova Ves-Blumental-Vinohrady/Rača(v rannej špičke)
7ka zrušená
3ka cez obchodnú
1 ostane v trase
Reakcia na: Ma178rek #13:
4 môžeš spojit rovno s 1. Hoc sedlo prác.dni chodí L4 častejšie ako L1. Skôr ma zaujíma NAD ci vôbec dačo pôjde a ako lebo dúfam ze Spitalsku dúfam neodrezu od MHD. Napr. X Jelacicova - Trmy - Krížna - Centrum - NLS (naspat cez Safko)
Reakcia na: Petto #14:
Dala by sa taká NAD vôbec urobiť, keď bude rozkopané Americké námestie? Veď to by musela NAD nejako obchádzať okolo Alžbetky aj to až po nejakej úprave VDZ. Ak však bude 47 odklonená a bude obojsmerne zastavovať na Odborárskom námestí, kde by mohla byť zastávka aj normálne, tak aspoň čiastočne nahradí 4. Tiež by sa dala odkloniť 60 cez Centrum (B - posunutá na začiatok nástupišťa, aby bola bližšie k C a D), Mariánsku (B) a Špitálsku (A), čím by sa síce s obchádzkou ale predsa zachovalo spojenie Špitálskej s Ružinovom. Keďže by na to nebol dostatok 30TrDG, tak by sa na 60 museli nasadiť autobusy, ak nechceme opäť ťahať 31Tr na Dlhé diely. 6 sólo vozidiel na 60 by sa snáď našlo.
Reakcia na: birch #11:
Takže 4 by išla na Hl. st., čím v podstate nahradí 1. Linka 9 pôjde z Blumentálu na Vinohrady a na Špitálskej zostane 3. Medzi Blumentálom a Trnavským mýtom (prípadne Jelačičovou) by mohla premávať NAD alebo predĺžená 31 (s vloženými spojmi po Blumentál).
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Len ta L3 pojde docasne aj cez Obchodnu, kedze idu posuvat celu os trate pri Americkom a s tym suvisiace odstavenie celej trate na Spitalskej.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Podla mna ano. Ved nova trat pri Americkom pojde blizsie k parciku (dnes su tam az 3 pruhy pre MHD/IAD) a sucasna trat moze byt pojazdovana NAD/IAD plus jeden pruh je tam aj dnes smer justickak - kade chodi L47
Viete mi prosím vysvetliť, ako je možné vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa, ak bolo pred pár dňami zrušené stavebné povolenie? Projektová dokumentácia sa predsa musí zmeniť, čo bude mať vplyv na cenu obstarania stavby. Plus opäť musí BSK vydať hlavnému mestu stavebné povolenie. Je možné vyhlásiť verejné obstarávanie, ak nie je stavebné povolenie? Ďakujem za objasnenie.
Reakcia na: Petto #17:
Podľa toho v ktorej fáze. Krížna medzi Americkým nám. a Vazovovou bude odstavená sedem mesiacov od konca mája do polovice decembra. Počas tejto doby bude v lete ešte možné jazdiť medzi Špitálskou a Blumentálom, na jeseň už bude celé Americké nám. pre električky uzavreté.
Prosím len nech tam zase nedajú tie biele LED lampy popri hlavnej ceste. Je to čistá depresia keď sa na to pozerám každý deň.