Ružinovská radiála sa má zmodernizovať v štyroch etapách

Navrhovaný priebeh modernizácie Ružinovskej radiály.

Mesto Bratislava vyhlásilo na prelome júla a augusta verejnú súťaž na obstaranie stavebného dozoru pre projekt modernizácie Ružinovskej radiály. V súťažných podkladoch je možné nájsť dokumentáciu pre stavebné povolenie, ktorej súčasťou je aj návrh projektu organizácie výstavby (POV). Projektant navrhuje celú modernizáciu rozložiť do štyroch etáp v priebehu dvoch rokov. Začiatok je nateraz ešte otázny, keďže bude závisieť od výberu zhotoviteľa stavby (súťaž zatiaľ nevyhlásená) a získania financovania projektu.

V prvom roku realizácie sa navrhuje realizovať modernizáciu električkovej trate na Ružinovskej ulici v úseku od zastávky Líščie nivy po Čmelíkovu ulicu v dĺžke približne 2,5 km. Súčasťou je aj modernizácia meniarne Ružová dolina a výstavba novej meniarne v obratisku Astronomická. Odhadované trvanie tejto 1. etapy je 8 mesiacov, z toho 6 mesiacov pre samotné stavebné práce a 2 mesiace pre kolaudáciu. Táto etapa bude realizovaná za úplnej výluky električiek v úseku Trnavské mýto – Ružinov. Električky budú počas výluky nahradené autobusovou dopravou. V ďalších etapách by už bola táto zmodernizovaná trať v prevádzke.

Najnáročnejšie stavebné práce na Americkom námestí a Krížnej ulici by sa mali realizovať v druhom roku v ďalších troch etapách. Druhá etapa má zahŕňať modernizáciu električkovej trate a celého uličného priestoru v úseku od Amerického námestia po koľajový triangel na Vazovovej ulici v dĺžke 410 metrov. Na ňu nadväzuje tretia etapa od koľajového triangla po Legionársku ulicu v dĺžke 355 metrov, vrátane úpravy Trnavského mýta. Na realizáciu oboch týchto etáp je navrhovaných približne 8 mesiacov. V týchto etapách bude zmodernizovaná aj meniareň Legionárska. Počas 2. a 3. etapy bude úplná výluka električiek medzi Americkým nám. a Vazovovou (so zachovanou premávkou medzi Špitálskou a Blumentálom) a zároveň počas tretej etapy aj výluka električiek medzi Vazovovou a Trnavským mýtom. Dopravný podnik požaduje prerušenie premávky medzi Vazovovou a Trnavským mýtom maximálne na 4 mesiace v období mimo vysokoškolského vyučovania (máj až september). Pre zabezpečenie premávky električiek na Vajnorskej a Ružinovskej radiále počas tejto výluky je na Trnavskom mýte navrhnutá stavebná výhybka, ktorá umožní premávku obojsmerných električiek v úsekoch Trnavské mýto – Zlaté piesky a Trnavské mýto – Ružinov. Zvyšné radiály by boli obsluhované električkami z vozovne Krasňany. Vytvorené tak budú dve samostatné električkové prevádzky, jedna obsluhovaná električkami z Jurajovho dvora, druhá električkami z Krasňan. Potreba zmodernizovania dvoch koľajových výhybiek na Trnavskom mýte si vyžiada krátkodobú výluku električiek aj na Vajnorskej a Ružinovskej s nasadením náhradnej autobusovej dopravy.

V poslednej etape by malo prísť k napojeniu modernizovanej trate na Americkom námestí na trať na Špitálskej ulici, čo si vyžiada úpravu trate pred Metropolkou v dĺžke 211 metrov. Trvanie tejto etape je odhadované na 3 mesiace s výlukou električiek na Špitálskej, Americkom námestí a Krížnej (po Vazovovou).

Konkrétny priebeh prác bude známy až po výbere zhotoviteľa stavby, ktorý si stanoví harmonogram prác na základe vlastných možností.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #11:
Kedy a v akom počte plánuje DPB obstarať nové kĺbové autobusy, keď na jar zrušil vyhlásené súťaže (na 100 naftových kĺbových autobusov a 150 plynových kĺbových autobusov)?
Reakcia na: Solider #10:
Je slabší ale kvôli autobusom som to riešil ... Keďže autobusy zaskakuju vo vyššom počte aj za trolejbusy ... A kĺbových autobusov nemáme na rozdávanie ... Skôr či neskôr začnú odchádzať SORky keďže sú v dosť dexolatnom stave ...
Reakcia na: Ma178rek #3:
Reálne to môžu robiť od júna do septembra, pretože už aj jún je slabší. Ale to už závisí od mesta, aké si stanoví podmienky. Podľa môjho názoru môže byť trať sprevádzkovaná k 1. septembru a dokončovacie práce, keďže sa úsek Vazovova – Krížna robí od fasády k fasáde, môžu pokračovať popri prevádzke električiek.
Reakcia na: Ma178rek #8:
12 vozov len v hale. V obratisku a pred halou ďalších minimálne 15 vozov.
Reakcia na: Valec #7:
Tých 12 vozov v Petržalke je ako leukoplast ale samozrejme že z Vozovne Krasňany sa to bude dať vyjazdit bez problémov..
Reakcia na: Erasmus #1:
V tom čase bude už aj odstavná hala Petržalka, Krasňany s viacerými novými koľajami a máme vyskúšané aj nocovanie vozov na Komisárkach.
Reakcia na: Erasmus #4:
2 dní iba vtedy bola ale výluka bola spravená takmer perfektne .. keďže trebalo vykonať troška dlhší peší presun medzi zastávkou Krížna a náhradnou zastávkou Vazovova
Reakcia na: Erasmus #1:
Opäť škoda, že stále neexistuje spojnica - električková trať v predĺžení Tomášikovej ul. na Račiansku - mohlo byť vyriešené aspoň napojenie do vozovne JRD
Reakcia na: pharel #2:
Pochopil som to tak, že v 3. etape bude stavebná výhybka za esíčkom za zastávkou TrMy v smere do centra.
Podobná situácia bola na jeseň 2018, len stavebná výhybka o zastávku ďalej. Niekoľko dní bola vtedy výluka medzi zastávkou Krížna a križovatkou Krížna x Vazovova so stavebnou výhybkou na zast. Krížna, kde končili električky zo ZP a Ružinova.
V Ideálnom svete by úsek Krizna-trnavske Mýto robili iba cez letné prázdniny kedy sú menšie prepravné nároky aj menšie dopravné zaťaženie... (Za 2 mesiace to musia stihnúť)
Zdravim. Ako sa zabezpeci prevadzka obojsmernych elektriciek na Ruzinovskej radiale ked sa bude opravovat trat po Trnavske myto? Vajnorska pojde z depa Jurajov dvor. To tam nasadia elektricky este pred vykukou na Ruzinovsku alebo urobia docasne kolajnicove spojenie Ruzinovskej a Vajnorskej radialy? Pvedel by som si to predstavit taky obluk ako byva kalifornsn a auta by cez to prechadzali takou rampou pomalsou rychlostou. Dik 🙂
PS: niekto tu v minulosti spominal ze v projekte videl zakreslene prepojenie tychto dvoch radial, je to realne?
Tá 3. etapa bude zaujímavá. Dve samostatné električkové prevádzky sme mali v lete 2010 počas rekonštrukcie trate na TrMy, ale to ešte nebola trať do Petržalky. Má Depo Krasňany dostatočnú kapacitu na odstavy, aby samo vypravilo všetky električky na Račiansku, Karlovesko-Dúbravskú i Petržalskú radiálu (po jej dostavbe)?