Bratislavské Škodovky bude opravovať ostravská Ekova.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil vyhodnotenie verejnej súťaže na zhotoviteľa veľkých opráv nízkopodlažných električiek Škoda 29T a Škoda 30T. Do súťaže sa prihlásila iba ostravská firma Škoda Ekova, ktorá ponúkla cenu 31 499 940 € bez DPH na úrovni predpokladanej hodnoty zákazky. Uvedená firma patrí do skupiny firiem výrobcu električiek Škoda Transportation. Zameriava sa najmä na opravy, modernizácie a výrobu koľajových vozidiel, nedávno tiež kompletizovala najnovšie električky pre Bratislavu a dopravnému podniku opravuje aj havarovanú električku #7417.
Zmluva s víťazom súťaže bude uzavretá na 4 roky. Termín na vykonanie veľkých opráv má byť pre prvé dve električky do 100 dní, pre ďalšie vozidlá do 60, resp. 75 dní.
Dopravca sa rozhodol pre externé vykonávanie veľkých opráv nízkopodlažných električiek z dôvodu nevykonania príprav na tieto opravy vo svojej réžii v uplynulých rokoch. Odkladanie vykonávania veľkých opráv sa v poslednom období prejavilo okrem iného prevádzkou električiek s nadmerne opotrebovanými kolesami, ktoré svojim neznesiteľným hrmotaním znepríjemňujú život obyvateľom v okolí "moderných" betónových električkových tratí.
bobitwo
Výhodou tratí v štrkovom lôžku je to, že lepšie pohlcujú vibrácie, sú lacnejšie, vedia byť aj tichšie, keďže zvuk sa viac láme na kamenive, kým na rovnej betónovej ploche sa všetko hneď odráža. Dokonca trate v štrkovom lôžku je možné v prípade potreby rozobrať a kamenivo, podvaly použiť inde. Čo pri pri tom vybetónovanom zázraku nehrozí. Takže dokonca aj viac eko. Oba spôsoby môžu byť zatrávnené. Akurát, údržba štrkovej trate je trocha viac nákladná, ale zase nie je to nejaká prehnaná suma.