Verejnosť môže pripomienkovať návrh predĺženia Ružinovskej radiály k TIOP Ružinov

Predĺženie Ružinovskej radiály ide magistrát zapracovať do územného plánu mesta.

Ako sme už informovali, hlavné mesto pripravuje v súvislosti s plánovaným predĺžením Ružinovskej radiály k budúcemu TIOP Ružinov zmenu územného plánu. Aktuálne magistrát hlavného mesta uskutočňuje v termíne od 5. decembra 2024 do 31. januára 2025 prerokovanie návrhu územnoplánovacej dokumentácie Územný plán hlavného mesta SR Bratislavy rok 2007 v znení neskorších zmien a doplnkov, zmeny a doplnky 13, ktorou sa aktualizuje územný plán o navrhované trasovanie električkovej trate a mení sa funkčné využitie plôch disponibilne vhodných na umiestenie obratiska.

Celá dokumentácia je prístupná na webovom sídle hlavného mesta. V tlačenej forme je verejnosti dostupná v priestoroch Magistrátu hlavného mesta na Primaciálnom námestí 1 v pracovnom čase pracoviska Služieb občanom. Osobne sa budú môcť záujemcovia s návrhom zmien podrobnejšie oboznámiť dňa 22. januára 2025 v čase od 16:00 do 18:00 v Justiho sieni Primaciálneho paláca, kde bude v uvedenom čase zriadený konzultačný stánok.

Verejnosť môže dokumentáciu pripomienkovať písomne do 31. januára 2025 na adresu Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, Oddelenie obstarávania územnoplánovacích dokumentov, Primaciálne nám. 1, P. O. BOX 192, 814 99 Bratislava 1, alebo elektronickou poštou na adresu zad13-elektrickovatrat@bratislava.sk.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte by mohli dať bezpečnostné dvere a vysoko podlažné nástupištia ako v Dúbravke alebo v Petržalke. A vedené to môže byť na moste teda bez priecestí. A rýchlosť môže byť 80km/h na tejto trati. A nástupišťa môžu byť dlhšie ak by bolo treba 100 metrov dlhé súpravy kvôli vyťaženosti linky.
Reakcia na: Klempomeister #1:
Tá električková trať má byť vedená po estakáde. Rýchlosť 80 km/h na cca 500-metrovom úseku trate medzi Astronomickou a TIOP Ružinov by však nedávala zmysel? Veď to by sa tá električka na tých 80 km/h ani nerozbehla, keď má ešte vystúpať aj na estakádu.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale z tých dokumentov vôbec nie je jasné, ako chcú napojiť tú novú komunikáciu na Ružinovskú. Ak teda má byť obojsmerná.
Ak ma byt TIOP Ruzinov naozaj len 1.faza predlzenia,tak naco tam chcu stavat obratisko ? Nestaci len uvrat ? Skoro rovnaky scenar ako stavba petrzalskej radialy, ked sa obratisko zrusilo na poslednu chvilu.
U nas by sa nemalo robit nic na etapy, lebo 10r rozdiel v etapach je vela. Nechapem preco proste nemozme vsetko stavat naraz, ved je to par km, my naozaj nic nevieme poriadne nic robit. Takto sa to k letisku dostane o 20r.
Reakcia na: Petto #4:
To bola najväčšia chyba. Ak by tam to obrátisko bolo, mohli by tam v prípade akcií na Tyršovom nábreží prestávkovať posilové spoje a aj nedávno, keď v meste okrem pár T6 poldňa nejazdilo v meste nič, mohla byť L3 vedená v celej trase. A určite by teraz mohla táto linka začínať na Jungmanovej.
Reakcia na: Trolley #6:
Nahodou jedna kolaj v povodnom obratisku Astro nezostane ? Tu by som urcite nechal ale nie len kvoli posilovkam. Posilovky mozu cakat aj vo vozovnach alebo Karlovka,ktora je blizsie k Tyrsaku. L9 chodi aj tak len na 1 kolaj z 2 v obratisku KV.
Doekdy bude Vallo takto oblbovať verejnosť? Koľko nových tratí električiek dokázal vybudovať? Zatiaľ vyzerá reálne iba tá v petržalke. A vôbec ma neprekvapuje to novinárske ticho okolo zlyhania pri TIOP BORY z Plánu obnovy. Pritom zlyhalo mesto, železnice boli pripravené. Ale progresívci sa predsa nekritizujú. Celé zlé, takto sa nepohneme nikdy vpred. Plány a realita sú dve odlišné veci. Budovanie Vallovi nejde, to je fakt. Za to na projekty dávame milony eur a niektoré projekty sa nikdy ani realizovať nebudú.
Reakcia na: tosomja #8:
Mas sancu kandidovat ked to dokazes robit lepsie. Ale v zasade s tebou suhlasim. No Vallom to zrejme nebude, na Slovensku nieco rychlo postavit hlavne co sa tyka dopravnych projektov je tragedia na n-tú.
Reakcia na: tosomja #8:
Problém je, že nemáme nič lepšie v ponuke. Takže keď prídu voľby, budem to zasa výber menšieho zla. Ešte je možnosť nevoliť, ale to tiež nie je riešenie.
Textu plno ale chyba mi tam zrozumiteľne mapka,ako bude trať vyzerať,kade presne povedie. Mohli by spraviť obra-tisko električiek na Trnavskom Myte smer a do Ružinova,ako som videl tu na imhd vtedy návrh otačanie električiek v centre mesta Levická a Metodova UL.,aby to bolo v pláne už zaznamenané pre budúcnosť.Viem,že niekto tu mapku zverejňoval v minulosti.
Reakcia na: lamark #11:
Obratisko po Levickej a Metodovej? Netvrdím že by sa tam jedna koľaj nezmestia, ale nemyslím si že je to reálne už iba kvôli protestom obyvateľov dotknutých ulíc. To už je reálnejšie jednokoľajné manipulačné obratisko v križovatke Záhradnícka - Miletičova, okolo parku Sv. Ondreja.
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Myslel som po zastávke STN Ružinov. Tam už není stúpanie ani nič iba 3 zastávky
Reakcia na: Petto #9:
myslis ze nie ? ti predchadzajuci boli povazovani za takych co poriadne nic nespravili, ale vallovi aspon nechali predpripravene pokracovanie elektricky v petrzalke (a prvu etapu aj postavili, aj ked tam paradajky stihli narast a dozriet 😃 ); vallo tam je 1.5 volebneho obdobia, co dalsie stihol predpripravit aby ti dalsi (alebo hoc aj on) v dalsich volebnych obdobiach mali sancu nieco zrealizovat ? ano, mas pravdu ze vsetko trva dlho, ale ten sucasny ansabel tak to vyzera ze nic pouzitelneho spravit nevie.... hlavne ze ich je tam o ~500 ks viacej ako za tych minulych a miestne dane dvihnut stihli poznatelne....
Reakcia na: si #14:
Nie je prave toto sprava o predpriprave niecoho?
Reakcia na: Petto #4:
Skôr nechápem, prečo prvú fázu neukončia pri Avione, kde by konečne vzniklo Trambus obratisko a nie súčasný battle o parkovací box medzi autobusmi a autami... Akože, predĺženie k TIOPu je vždy super, ale prakticky to zvýši využiteľnosť MHD o pár percent....väčšina čo tu vystúpi z vlakov LESK na ele, sú tí istí čo teraz vystupujú na BANM....čiže pridaná hodnota 0,00.... Naopak pri napojení sa až na Avion/Ikeu....wuuuuu, to už by bolo niečo iné.
Reakcia na: si #14:
No predpripravene tazko povedat. Vela veci sa menilo aj na KV radiale zase a v petrzalke tiez. Vallo zase rozbieha trat Kosicka a reko Ruzinovska takze zase predpripravuje tiez.
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Tiez vravim ze vacsi osoh ma konecna Avion ako TIOP, kde ide vlak raz za polhodinu v spicke. Hoc ta poloha zastavky Avion je uplne odveci dakde v pr*eli. Mala byt situovana dakde juznejsie pri kruhaci/hoteli Vienna House, kde by si Avion dobudoval estekadu k zastavke.
Reakcia na: Petto #18:
Tak treba poslať pripomienku magistrátu 🙂
Otazka je,, ci bude skor trat alebo TIOP 😃
Reakcia na: mku81 #20:
TIOP, trať nebude skôr ako o 7–8 rokov.