Hlavné mesto predstavilo návrh svojho rozpočtu na budúci rok.
Magistrát hlavného mesta predstavil návrh rozpočtu na rok 2025, ktorý sa bude schvaľovať na decembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Na zabezpečovanie MHD sú v rozpočte navrhované výdavky vo výške 115,521 mil. €, čo je približne na úrovni schváleného rozpočtu na rok 2024 (115,581 mil. €), rozdielna je však štruktúra bežných a kapitálových výdavkov. Na rok 2025 sú plánované bežné výdavky 99,594 mil. € (nárast +12 mil. € oproti schválenej výške na r. 2024) a kapitálové výdavky pre DPB vo výške 3,927 mil. € (zníženie o 4,8 mil. € oproti r. 2024). Ďalších 12 mil. € je plánovaných na dofinancovanie ekonomicky oprávnených nákladov za rok 2024 (skutočnosť môže byť iná).
Návrh rozpočtu predpokladá objem výkonov MHD na rovnakej úrovni ako predpokladal rozpočet na tento rok, t. j. vo výške 41,2 mil. vlkm. Zmenila sa len cieľová hodnota počtu liniek z 96 na 131, nie je však jasné, ako sa tento nárast má docieliť. Rozpočet počíta aj s tým, že tržby a výnosy DPB budú vo výške 77,2 mil. € (nárast o 30 mil. € oproti predpokladu na rok 2024).
Kapitálové výdavky 3,927 mil. € pre DPB budú určené na dofinancovanie modernizácie vozovne Krasňany, dokončenie projektových dokumentácií pre nové trolejbusové trate (prerokovanie DSP + DRS) a na menšie kapitálové projekty do 200-tisíc € (spolu 600-tisíc €).
V podporgrame Nosný dopravný systém má mesto na rok 2025 plánovaných 49,9 mil. € na dokončenie električkovej trate do Janíkovho dvora a 0,473 mil. € na začiatok realizácie modernizácie Ružinovskej radiály. Ďalšie výdavky v tomto podprograme sú plánované na projektovanie a majetkové vysporiadavanie plánovaných električkových tratí (predĺženie Ružinovskej radiály po TIOP Ružinov, ET Pribinova - Košická). Financie boli vyčlenené aj na hlukovú štúdiu modernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály a zrezanie nástupištných hrán, aby mohla byť táto stavba skolaudovaná. S potrebnou výstavbou nových trolejbusových tratí mestský rozpočet v budúcom roku nepočíta.
bobitwo
Ak cestuješ z Jasovskej L90 na Ekonomickú Univerzitu či opačne, je to 6 minút, L98 je 23 minút. Ak to riešime z Rusoviec, tak L90 to má za 18 minút, kombinácia 12 minút L91/191, musíš prestupovať 5 minút a 23 minút L98, čo je dohromady 40 minút. A to zvyčajne ešte cestuješ niekam ďalej za Prístavný/Apollo most.
Ak cestuješ L91/191 z Jasovskej na Aupark, či opačne, je to 9 minút. Tam prestupuješ ďalej smer centrum, či Dúbravka, Rača. Ak ideš kombinácia L98 a L93/L94 v čase dopravnej špičky, tak ideš Jasovská - Smolenická 10 minút, 5 minút prestup a Smolenická - Aupark je 6 minút, takže si na 21 minútach. A pozor, mimo dopravnej špičky väčšinou 98 príde tak blbo, ak cestuješ na Jasovskú, že z L93/94 vidíš odchádzať L98 a 10 minút čakáš. Z konečnej L93 na Vyšehradskej je to na Jasovskú rezkou chôdzou 10 minút, nie je tam žiaden normálny chodník, či svetlá ma jednej časti, ideš po ceste.
Takže človek, čo sa bude potrebovať dostať z Jasovskej smer centrum cez Aupark, potrebuje minimálne 2 linky v Petržalke, má to o 10-15 minút dlhšie v čase špičky. Ak si obyvateľ Jarovce/Rusovce/Čunovo, tak pôjdeš L91/191 na Jasovskú, tam na L98, potom na L93/94 smer Aupark a pri Auparku prestúpiš na spoj, ktorým potrebuješ ísť ďalej. Namiesto 2 liniek a 1 prestupu, si zrazu na 4 linkách a 3 prestupoch. Keby to aspoň bolo rýchlejšie, ale v realite to bude o minimálne 15 minút pomalšie, keďže budeš čakaj na Jasovskej, Smolenickej a pri Auparku.