Objem výkonov MHD by sa v budúcom roku nemal výraznejšie meniť

Hlavné mesto predstavilo návrh svojho rozpočtu na budúci rok.

Magistrát hlavného mesta predstavil návrh rozpočtu na rok 2025, ktorý sa bude schvaľovať na decembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Na zabezpečovanie MHD sú v rozpočte navrhované výdavky vo výške 115,521 mil. €, čo je približne na úrovni schváleného rozpočtu na rok 2024 (115,581 mil. €), rozdielna je však štruktúra bežných a kapitálových výdavkov. Na rok 2025 sú plánované bežné výdavky 99,594 mil. € (nárast +12 mil. € oproti schválenej výške na r. 2024) a kapitálové výdavky pre DPB vo výške 3,927 mil. € (zníženie o 4,8 mil. € oproti r. 2024). Ďalších 12 mil. € je plánovaných na dofinancovanie ekonomicky oprávnených nákladov za rok 2024 (skutočnosť môže byť iná).

Návrh rozpočtu predpokladá objem výkonov MHD na rovnakej úrovni ako predpokladal rozpočet na tento rok, t. j. vo výške 41,2 mil. vlkm. Zmenila sa len cieľová hodnota počtu liniek z 96 na 131, nie je však jasné, ako sa tento nárast má docieliť. Rozpočet počíta aj s tým, že tržby a výnosy DPB budú vo výške 77,2 mil. € (nárast o 30 mil. € oproti predpokladu na rok 2024).

Kapitálové výdavky 3,927 mil. € pre DPB budú určené na dofinancovanie modernizácie vozovne Krasňany, dokončenie projektových dokumentácií pre nové trolejbusové trate (prerokovanie DSP + DRS) a na menšie kapitálové projekty do 200-tisíc € (spolu 600-tisíc €).

V podporgrame Nosný dopravný systém má mesto na rok 2025 plánovaných 49,9 mil. € na dokončenie električkovej trate do Janíkovho dvora a 0,473 mil. € na začiatok realizácie modernizácie Ružinovskej radiály. Ďalšie výdavky v tomto podprograme sú plánované na projektovanie a majetkové vysporiadavanie plánovaných električkových tratí (predĺženie Ružinovskej radiály po TIOP Ružinov, ET Pribinova - Košická). Financie boli vyčlenené aj na hlukovú štúdiu modernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály a zrezanie nástupištných hrán, aby mohla byť táto stavba skolaudovaná. S potrebnou výstavbou nových trolejbusových tratí mestský rozpočet v budúcom roku nepočíta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V podporgrame Nosný dopravný systém má mesto na rok 2025 plánovaných 49,9 mil. € na dokončenie električkovej trate do Janíkovho dvora

A vraj tam električky budú jazdiť už tento rok v Decembri. 😮 😠
Karlovesko-Dúbravská radiála ešte nie je skolaudovaná?

Pokiaľ sa pamätám, tak hluk sa tam, podľa magistrátu, vyriešil. Tak prečo treba peniaze na hlukovú štúdiu? Aha ten hluk sa nevyriešil.
Reakcia na: BA2301 #1:
Takéto niečo nikto netvrdil. Bolo povedané, že prvá električka by mohla prejsť v rámci skúšok zhotoviteľa okolo 15.12.2024 a následne sa začína niekoľkomesačný proces schvaľovania trate na predčasné užívanie. Takže prosím nešírme takéto reči, že niekto povedal, že tam budú chodiť električky ešte do konca roka. 😉 Prvá električka s ľuďmi tam skôr ako Apríl/Máj podľa mňa určite neprejde.
Navyše neviem čo je na tej sume také prekvapujúce keď samotná stavba bude fičať ďalej a tie všetky objekty treba dostavať, teda aj dofinancovať a zároveň si myslím ale to by bolo na podrobnú štúdiu rozpočtu, že v tej sume sú zahrnuté aj výdavky, ktoré mesto robí navyše popri električke, ktoré neboli z neznámeho dôvodu zahrnuté do pôvodného projektu električky. Ale to je len moja domnienka keďže som návrh rozpočtu neštudoval dopodrobna čo všetko tá suma obnáša.
Na nové vozidlá: 0
Stále žiadne nové tbus trate. Čože?
35 nových liniek, hmmmm...
Nárast tržieb a výnosov r/r o 68 %, to tiež znie zaujímavo. Prelejú sa do DPB tržby z PAAS alebo ako to chce byť dosiahnuté?
Reakcia na: Color #4:
2025 neni predvolebny tak co by sme cakali 😁.
"Zmenila sa len cieľová hodnota počtu liniek z 96 na 131, nie je však jasné, ako sa tento nárast má docieliť. "

Toto chapem ze ideme nejako rozdelit variantne linky na samostatne linky. Cislovanie sa mozno nezmeni ale variantne linky budu ratane asi samostatne linky,ktore maju viac konecnych tipujem napr 4,21,30,43,80 atd.
Reakcia na: BA2301 #2:
Co hluk ? A ta rozhegana trat od Lanfranconi k Botanickej co ? 😃
Reakcia na: BA2301 #2:
Aby štúdia potvrdila, že hluk sa riešiť nemusí a nebude.
Takže TIOP Bory je už pasé? "Dakujeme" Vallovi že nezvládol predĺžiť Saratovskú ulicu a prepadli tak milióny z Plánu obnovy.
Reakcia na: Dadino #3:
Tých termínov bolo milión.. čiže čo tlačová správa to nový termín.. pred voľbami sľubovali spustenie do konca min. roka.
Rovnake vykony? Cize ani predlzenie L3 do Janikovho dvora nikdy v roku 2025?
Reakcia na: lostrail #11:
Presne nad tým rozmýšľam - musia tým pádom odniekiaľ z električiek ubrať?
Reakcia na: lostrail #11:
A nie je to tak, že linka 3 sa predĺži a linky 95 a 59 sa zrušia, teda objem výkonov zostane cca rovnaký?
Reakcia na: TomJ #13:
L59 s 95 nemajú spolu ani náhodou toľko vozokm ako bude mať predĺžená L3.
Reakcia na: david11 #14:
mozno to na vozokm vyde podobne (predsalen narast je len o predlzenie), avsak to by bolo vidno v zmene specifikacie vlakokm/miestokm, tieto 2 cisla spolu s vozokm Ti dost presne urcia ake vozidla/typy vozidiel kolko najazdia (nepozeral som co tam v sucasnosti je)

PS: aj tak si skor myslim ze si takuto vyznamnu zmenu v linkovani proste niekto len neuvedomil....

PS2: a velmi smutne je ze sa pokracuje v systeme, ze ak nieco niekde treba posilnit/pridat, tak treba najst nieco ine co sa kvoli tomu zredukuje/zrusi; presne tak ako to tu funguje uz 30 rokov pocas ktorych sa to mesto pozorovatelne rozrastlo..... a potom sa este nasi zeleni papalasi cuduju ze preco tolko ludi doslova musi pouzivat tie hnusne auta.....
Reakcia na: si #15:
L95 ide iba ku každej druhej L3 a L59 si jazdí furt v režime prázdniny.. ráno čudný 24 min.int a poobede 30 až 45 min. Čiže električkové predĺženie bude určite výrazné navýšenie vozokm aj keby sme rátali že tam dajú iba L3. No a rád by som sa dožil obnovenia poobednej špičky na električkách a zrušení obmedzení na L31,39 a L94.
Reakcia na: david11 #16:
na druhej strane ale myslim ze kilometricky je trasa/kolecko L95 dlhsie ako predlzenie elektricky; predsalen cestna siet a jej trasa nie je tak priama ako trasa budovanej trate....
Reakcia na: si #17:
Dobre ale pri 2 nasobnom intervale to nemôže vychádzať... Ono to má celej trase obojsmerne môže robiť Max 2km čo je možno 1.3 násobok trasy električky...
Reakcia na: Ma178rek #18:
tak som si to nahrubo zmeral (nemam oficialne podklady) na mape a vyslo mi:
kolecko na L95 ma ~12.25km
kolecko elektricky v petrzalke od jungmannovej po vozovnu v janikovom dvore (a nazad) ma ~7.8km
ak dobre pocitam, tak na riadnej trase ma L95 v pracovne dni skolskeho vyucovania 104 koleciek, takze za den nabeha 1274 vozokm, to ak rozdelim na tych cca 7.8 km predlzenia elektrickovej trate, tak mi z toho vyde ~163 koleciek....
a ak dobre pocitam a pozeram cestak L3, tak ta ma za rovnaky den 206 koleciek
takze len samotne nahradenie L95 predlzenou L3 v dnesnych intervalovych realiach pokryje viac nez 3/4 z narastu (mam vykrytych 163 z 206 spojov za den)
no a nieco malo tam spravi aj L59...
ale ved nechajme sa prekvapit....
Reakcia na: si #19:
Tak ten rozdiel má reálne prekvapil...
Lebo reálne sa to nezdá až tak ďaleko od telesa trate...
Mne to vyšlo o kilometer menej... Ale aj tak taký rozdiel som až nečakal ..
Reakcia na: TomJ #13:
Výkony môžu byť navýšené v každom roku o max. 2% alebo podľa dohody s objednávateľom.

Proste mesto doobjedná výkony a je to vyriešené. Načo by navyšovali naslepo, keď nevedia keby bude finálna pečiatka na jazdy s cestujúcimi?
Este mozno zosekaju ine linky v PE, ktore po novom budu len navozy k elektricke, taky Bordeaux styl.
Reakcia na: lostrail #22:
Toho sa aj ja dosť bojím. Možno taká 91 /191 budú končiť na Janíkovom dvore a nepôjdu pod Most SNP, či 90 k SND
Reakcia na: bobitwo #23:
Ja som napr. takou L90 išiel málokrát, ale vždy bola slušne obsadená a na Žehrianskej vystupovalo dosť ľudí. Nakoniec jej trasa nie je v trase električky a nakoľko centrum mesta sa rozrastá smerom na východ, tak expres po Dolnozemskej má väčšie opodstatnenie ako expres po Panónskej (91,191), kde je každých pár metrov semafor
Modernizácia Ružinovskej radiály začne v apríli 2025. Ak nikto nebude mať záujem o obstarávanie tak modernizácia začne na jeseň v 2025
Reakcia na: pressburger #24:
Lenže porovnávaš niečo, čo sa veľmi porovnať nedá. L90 jazdí v čase špičky raz za 30 minút, okrem rána medzi 7-8h, vtedy raz za 20 minút. L91/191 z Rusoviec má 10 minútový interval a majú aj dlhé vozidlá.

Ak cestuješ z Jasovskej L90 na Ekonomickú Univerzitu či opačne, je to 6 minút, L98 je 23 minút. Ak to riešime z Rusoviec, tak L90 to má za 18 minút, kombinácia 12 minút L91/191, musíš prestupovať 5 minút a 23 minút L98, čo je dohromady 40 minút. A to zvyčajne ešte cestuješ niekam ďalej za Prístavný/Apollo most.

Ak cestuješ L91/191 z Jasovskej na Aupark, či opačne, je to 9 minút. Tam prestupuješ ďalej smer centrum, či Dúbravka, Rača. Ak ideš kombinácia L98 a L93/L94 v čase dopravnej špičky, tak ideš Jasovská - Smolenická 10 minút, 5 minút prestup a Smolenická - Aupark je 6 minút, takže si na 21 minútach. A pozor, mimo dopravnej špičky väčšinou 98 príde tak blbo, ak cestuješ na Jasovskú, že z L93/94 vidíš odchádzať L98 a 10 minút čakáš. Z konečnej L93 na Vyšehradskej je to na Jasovskú rezkou chôdzou 10 minút, nie je tam žiaden normálny chodník, či svetlá ma jednej časti, ideš po ceste.

Takže človek, čo sa bude potrebovať dostať z Jasovskej smer centrum cez Aupark, potrebuje minimálne 2 linky v Petržalke, má to o 10-15 minút dlhšie v čase špičky. Ak si obyvateľ Jarovce/Rusovce/Čunovo, tak pôjdeš L91/191 na Jasovskú, tam na L98, potom na L93/94 smer Aupark a pri Auparku prestúpiš na spoj, ktorým potrebuješ ísť ďalej. Namiesto 2 liniek a 1 prestupu, si zrazu na 4 linkách a 3 prestupoch. Keby to aspoň bolo rýchlejšie, ale v realite to bude o minimálne 15 minút pomalšie, keďže budeš čakaj na Jasovskej, Smolenickej a pri Auparku.

Reakcia na: bobitwo #26:
Ja som len chcel vyjadriť, že cestovanie do východnej časti mesta je praktickejšie s L90 ako ísť napr. 91 pod Nový most a odtiaľ L70 cez Cyklonábrežie. Na EUBA sa dá prestúpiť na 98 smer Bajkalská alebo 68 smer TT mýto, 87 smer Slovnaft. Možno by bolo fajn, ak by L90 mala trasu aj so zastávkami na Mlynských nivách, aby sa dalo prestúpiť na 42,60,72... (ak by napr. robila okruh ako kedysi L89 - prestávky by vedeli byť asi aj v Rusovciach - v Danubiane neviem)
Kvôli električke, ktorá ide cez stred Petržalky, by sa nemali rušiť linky, ktoré idú cez petržalské "obchvaty" ja som sa snažil vyjadriť, že aj linka cez Dolnozemskú má svoj zmysel, možno aj väčší ako 91 a neboli by od veci aj nejaké vložené spoje SND-Jasovská.
To, že som za posilnenie 90 neznamená, že som sa zrušenie 91. Obe majú svoj zmysel a každá ide do centra iným smerom
A vodičom by ste mali planovat zvýšiť mzdu ale tak aby to cítili a nie tých 70centov navyše no na účet im dôjde rovnaká suma ako spred pól roka(za rovnaký počet hodín)
Reakcia na: jancigyu #28:
Áno, tých 70 centov je presne to, na čo sa musíme sústrediť.
Reakcia na: bobitwo #23:
Rusit vazby na Most SNP by bola dost chyba. To je uplne ina skupina cestujucich aj ine prestupy, ako Safko. Napr. L37, L30, L88, nehovoriac o linkach ako napr. na Viedenske letisko.