Mesto si pripravuje pôdu pre predĺženie Ružinovskej radiály

Na Ostredkoch by mohol v nasledujúcich rokoch vzniknúť veľký prestupný dopravný uzol.

Mesto Bratislava si v minulom roku dalo spracovať technicko-ekonomickú štúdiu pre predĺženie Ružinovskej električkovej radiály od jej súčasnej konečnej zastávky v Ružinove až po Letisko M. R. Štefánika. Cieľom tejto štúdie bolo podrobné preverenie realizovateľnosti navrhnutého trasovania električkovej trate a porovanie variatných riešení z hľadiska technického, ekonomického, prevádzkového a majetkovo právneho. Technicko-ekonomickú štúdiu vypracovala firma Valbek SK na základe predtým spracovanej štúdie trasovania od firmy Prokos a zadania magistrátu hlavného mesta. Kompletná štúdia je dostupná na stránke hlavného mesta.

Navrhované trasovanie trate

Predĺženie Ružinovskej radiály bolo rozvrhnuté do troch etáp. V prvej etape by sa trať predĺžila od súčasnej konečnej zastávky Astronomická estakádou ponad Vrakunskú cestu a železnicu, ďalej okolo Hornbachu až k plánovanej železničnej zastávke Ružinov, ktorá má vzniknúť pri terajšom obratisku autobusov Ostredky, Súhvezdná. Tu by bola električková trať ukončená novým slučkovým obratiskom na ploche medzi železnicou a biznis zónou na Galvaniho ulici. V tejto etape by vznikla jedna nová konečná zastávka a súčasná zastávka Astronomická by sa preložila do priestoru dnešného obratiska. Dĺžka tohto predĺženia by bola 995 metrov.

V druhej etape by trať mohla pokračovať krížom cez Galvaniho ulicu (križovanie mostom) k obchodnému centru Avion, kde by viedla v dnešnom zelenom páse medzi diaľnicou a parkoviskami obchodného centra. Druhá etapa by končila pri obchodnom dome IKEA úvraťovým obratiskom (ako v súčasnosti v Petržalke), keďže tam nie je priestor na vybudovanie slučkového obratiska. Na tejto predĺženej trase sa uvažuje s jednou novou zastávkou na úrovni parkoviska obchodného centra. Zároveň by bolo potrebné preložiť zastávku pri stanici Ružinov vybudovanú v prvej etape do novej polohy. Aj dĺžka trate v druhej etape by bola tesne pod 1 kilometer.

V poslednej etape by trať prekrižovala diaľnicu (navrhnuté sú dve alternatívy - šikmé a kolmé nadzemné križovanie) a pokračovala by koridorom paralelne s Ivanskou cestou až k Letisku, kde sú navrhnuté dve alternatívy umiestnenia slučkového obratiska (prvá v blízkosti letiskového terminálu, druhá v priestore medzi parkoviskom a plánovanou železničnou stanicou projektu TEN-T 17. Na tejto trase sa uvažuje s dvomi zastávkami električky. Prvá by bola za úrovňovým križovaním ulice Pri letisku, druhá na konci trasy pri letisku. Situovanie zastávky električky bližšie k terminálu letiska sa podľa autorov štúdie ukázalo ako nepriechodné pre odmietavý postoj Letiska s vedením električky pred terminálom a cez parkovisko. Tretia etapa predĺženia by bola dlhá v závislosti od realizovaného variantu buď 1281 m (kratší variant), alebo 1607 m (dlhší variant).

V súčasnosti majú s ohľadom na počet potenciálnych používateľov najväčší význam prvé dve etapy predĺženia Ružinovskej radiály, o tretej etape bude možné uvažovať, až keď bude lokalita okolo letiska generovať dostatočný počet pravidelných cestujúcich.

Navrhované trasovanie električkovej trate k Letisku je odlišné od návrhu z Územného generelu dopravy (znázornené v schéme). Vedenie trate podľa generelu dopravy sa ukázalo v prvej časti ako nerealizovateľné a v ďalších častiach by mohlo byť menej výhodné oproti aktuálnemu návrhu.

V rámci návrhu trasovania električkovej trate sa uvažovalo aj s podzemným vedením trate v prvej etape medzi Astronomickou a žel. zastávkou Ružinov. Toto riešenie sa ale ukázalo ako nerealizovateľné pre kolíziu električkového tunela s tunelom navrhovanej trate TEN-T 17 v úseku Bratislava Nové Mesto – Letisko.

Príprava prvej etapy

Prvým krokom k realizácii predĺženia električkovej trate po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je zmena územného plánu hlavného mesta. Magistrát v súčasnosti pripravuje obstarávanie zmien a doplnkov územného plánu tak, aby bolo možné zrealizovať navrhovanú prvú etapu predĺženia Ružinovskej radiály. Na vybudovanie navrhovaného električkového obratiska bude mesto potrebovať získať do svojho vlastníctva pozemok, ktorý dnes vlastní súkromný investor. Za vysporiadanie pozemku plánuje mesto zmenou územného plánu umožniť zastavať jeho vlastníkovi iný pozemok.

V nasledujúcich rokoch by sa mal priestor pri dnešnom zapadnutom obratisku autobusov na Súhvezdnej zmeniť na významný dopravný uzol. Železnice tu plánujú vybudovať novú železničnú zastávku, mestská časť Ružinov pripravuje výstavbu záchytného parkovacieho domu a mesto sem predĺži električkovú trať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Trat podla mna super, az na tie polohy zastavok . Avion zastavka uplne odveci. Jedna zastavka by mohla byt niekde medzi hotelom Vienna House a AVION na novej estekade/elek.moste a druha blizsie k Ikey kde by bola aj hned uvrat.
A zas navrhujú cyklo pustiť ponad niečom v tomto prípade ponad železnicu 😠
Reakcia na: Petto #1:
Tiez si myslim, zeby mohli kludne spravit 2 zastavky, a kebyze je to na estakade za kruhacom pri Vienna House, tak to rovno mohlo ist "po rovine" s novym vchodom na 1 poschodie Avionu a verim, ze oni by boli viac nez radi za novy vchod (trebars aj kryty, aby ludia nemokli). A zaroven by si mohol dat zastavku aj blizsie k Ikea obchodu.

A ak by vadilo, ze su "len" 300-350 metrov od seba, tak v pripade variantu, ktory by isiel blizsie k Pestovatelskej, by sa zastavka mohla posunut pre lepsiu obsluhu Ivanskej/Pestovatelskej.
Súhlasím, čo tu bolo povedané k Avionu. Zároveň by ešte chcelo premyslieť to letisko. Zastávka je imho ďaleko. Malo by to byť rovno pri vstupe do budovy, najlepšie integrovane s autobusmi.
Chýba mi terminál prímestkých autobusov. Ináč niečo, čo som dávno kreslil:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/am/320715/
Už je to neaktuálne

Budovať po kratučkých etapách nie je dobré. Minimálne prvá a druhá by sa mali realizovať spoločne. Petržalka bude dokončená, takže dočasná úvrať by nevadila.
Reakcia na: MatejBA #3:
Mne pride lepsie spravit lavku a zastavky (zelena ciara) rovno do budovy Avionu 1 poschodie - podla mapy Avionu su tam dnes toalety a Golem vedla. Modra farba je dnesny jestvujuci prechod k buducej zastavke Avion Ikea ale je aj v plane. Nech nie su tie zastavky Avion a Ikea na 200m + eventualne sa moze spravit aj lavka (zelena ciara) k hotelu alebo schody.
Tvoja zastavka by bola pravdepodobne v kopci kedze by musela stupat na estekadu.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Z akého smeru prímestské busy by si tam ťahal? Väčší zmysel by podľa mňa dávalo prestúpiť už na ŽST PB / Vrakuňa, než sa vliecť úzkymi plnými ulicami hlbšie do mesta.
Reakcia na: Petto #6:
Ako plus minus meter tam a spat je jedno, ale princip je, ze ak to tam je na estakade vo vyske cca 1 poschodia Avionu, tak je lepsie tam spravit zastavku "urovnovo" s prepojom do Avionu, ako spravit zastavku mimo, kde vacsina ludi aj tak radsej pojde k McDonaldu na autobus, kedze je to hned pri vchode. 🙂

EDIT: A plus od tvojho navrhu sa este moze spravit prepoj na cestny most ponad Galvaniho pre lepsiu/alternativnu dostupnost GBC a Hornbachu 🙂
😂 Už čoskoro, v roku 2040. Na základe tempa výstavby el. trate v Petržalke v desaťročia predpripravenom zelenom koridore.
A kto furt blúzni o TEN-T 17 podzemnej žel. trati? omFG. Silný matroš musí dostávať. V tejto krajine sa za 30 rokov nevvybudoval ani 1m novej žel. trate.
Reakcia na: Viko #7:
Prímestské autobusy od Mostu pri Bratislave by tam mohli ísť. 710 a 730 už teraz končia na Astronomickej. Viazať ich na vlak v PB alebo Vrakuni bude mať zmysel až po zdvojkoľajnení trate, aby tam mohol byť špičkový interval vlakov aspoň 15 min (inak nemá zmysel ukončiť prímestský bus pri stanici vlaku, kde budú cestujúci čakať 20-30 min na vlak, aj 15 min je veľa).
Keď som to kreslil, tak som zapracoval neoficiálnu požiadavku zo strany BID, aby som tam spravil ten terminál. Dnes by to asi zmysel nedávalo.

Ako som už dávnejšie nakreslil, navrhujem zastávku na estakáde nad Galvaniho vedľa súčasného nadjazdu. V tej polohe by zároveň obslúžila nielen Avion, ale aj biznis centrá, Hornbach a hotel. Napojenie do Avionu asi 115 metrov, podobne ako v príspevku #3, ale ako je Golem klub (celé by to bolo lávkou, ideálne aspoň čiastočne zakrytou kvôli tieňu, resp. ochrane pri daždi, aby sa dalo "suchou nohou" dostať z medzi zastávkou električky a Avionom). Zastávka IKEA by bola asi 560 metrov ďalej, čo je akceptovateľná medzizastávková vzdialenosť. Môj pôvodný návrh estakádu síce nezatočil pozdĺž diaľnice, ale to bolo dávno. Z praktického hľadiska by som celú estakádu viedol v protismernej premávke, aby sa dali obsluhovať jednosmernými električkami ostrovné nástupiská, keď sa trať predĺži po letisko, kde by bolo plnohodnotné obratisko. Kľudne môže byť potom celý zvyšný úsek až na letisko v ľavostrannej premávke (pozor na priecestia, musia byť zabezpečené svetelnou signalizáciou).
Mne sa tiež zdá byť konečná na letisku ďaleko od budovy a tiež sa prikláňam k dvom zastávkam pri Avione.
Hlavne ale treba myslieť aj na to, aký interval bude mať zamýšľaná linka. Rozhodne nebude stačiť potiahnuť tam linku 9 s dnešným intervalom 5 min poobede. Takže buď sa vrátime k poobednému intervalu 4 min (čo podľa mňa stále bude na hrane, lebo nová zastávka vlaku a Avion vygenerujú určitý dopyt) alebo sa do Ružinova pridá nejaká ďalšia linka.
Reakcia na: TomJ #12:
Kým ta trat bude, tak už bude aj trat Kosicka,kde bude jedna linka pokračovať určite na Ružinov. No trat na Avion je tak môj odhad 2030 prinajlepsom 😁 takže času dosť.
Reakcia na: Petto #13:
Trať po TIOP Ružinov bude v lepšom prípade okolo roku 2030 😉
Reakcia na: TomJ #12:
Letisko je aj podľa mňa úplne nevhodne riešené, obchádza Ovocné sady, kde postupne vzniká bytová výstavba pre niekoľko tisíc obyvateľov. Takisto aj tá jedna osirelá zastávka uprostred parkoviska pri Avione je na zamyslenie. Jednoznačne by mala byť zastávka priamo pri Avione, ako aj pri Ikei. Takisto by bolo dobré prehodnotiť umiestnenie zastávok v obratisku Stn. Ružinov, aby boli priamo pri východe z podchodu od železničnej zastávky a aby túto zastávku mohli využívať v budúcnosti aj vozidlá idúce k Avionu.

Pokiaľ ide o Ružinov, tak ďalšia linka zrejme bude, najväčší zmysel by podľa mňa dávala linka 8 v trase Ružinov – Košická – Petržalka s tým, že by nahradila aj súbežne idúcu linku 50, ktorá by sa skrátila len na úsek Slimák – Nemocnica Ružinov.
Reakcia na: Solider #15:
To môžeš linku 50 rovno zrušiť a nahradiť v celej trase električkou, keď bude trať po Tomášikovej a Riazanskej (resp. po nejakej paralelnej ulici k Riazanskej). Prepojenie radiál by bolo viac ako potrebné. Navyše to je relácia, kde vozidlo o kapacite K2 možno dáva zmysel. Lenže dovtedy budú aj novostavby K2S na konci technickej životnosti (koncepčne boli "po životnosti" už v čase ich výroby).
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Trať po Košickej tu bude skôr ako trať po Tomášikovej, ktorá skôr ako v roku 2040 určite nebude.
Reakcia na: Solider #14:
V to verim, 2.etapa po Ikeu to bude horsie skrz dalsie estekady/mosty tipujem.
Reakcia na: Petto #18:
To je už v prvej etape po TIOP, v druhej etape sa využije zrejme existujúci most ponad Galvaniho, ináč tam iné mosty nie sú.
Reakcia na: Solider #19:
Az teraz pozeram ze dnes su tam vlastne 2 mosty ponad Galvanku, no kazdy ma len pruh pre IAD. To bude musiet byt potom kombinovany pruh IAD + elina alebo zrusia mosty pre IAD.
Plus tam niekde umiestnit zastavku v terene (cca GOLEM)je dost nerealne uz priestorovo - mozno keby dali to jazierko prec a pojde tade trat.
Reakcia na: andrewsh #2:
Čo sa ti na tom nepáči? Ako by si to inak riešil?
Reakcia na: Ike #4:
V jednom z variantov (výkres 03a) je to zakreslené až pred letisko.
Reakcia na: bobitwo #21:
Samozrejme, lepší by bol podjazd. Nadjazdy majú oveľa väčšie prevýšenie, čo na bicykli je dosť podstatný rozdiel, najmä pre slabších cyklistov, detí alebo cyklistov s nákladom.
Reakcia na: andrewsh #23:
Ale cyklisti podjazdom jazdiť nechcú, aspoň tak to tvrdí Cyklokoalícia. Sklony prevýšenia sú rovnaké, či pri nadjazde, alebo podjazde. Nikde som nevidel, že by tam mala byť súčasťou predĺženia električkovej trate cyklotrasa. Ak aj áno, tak ten podjazd bude mať cca 70m na dĺžku a pôjde do oblúka. Už vidím, ako bude nad tým cyklistická verejnosť na čele s Cyklokoaliciou skákať od radosti. Navyše zabúdaš na dôležitý fakt, že daný podjazd by už bol pod úrovňou podzemnej vody, teda by tam museli byť čerpadlá a pravidelná údržba potrubí a vstupov do nich, aby sa to nezanášalo. Čo niečo stojí ak kto to bude platiť? Skús hádať, prečo napríklad v Petržalke nie je na križovaní električkovej trate s cestou na Rusovskej ceste tá cesta polozapustená/v podjazde, Romanova, prečo nejde električka v podjazde na Pajštúnskej električka/cesta podjadz/nadjazd/polozapustený variant, Šintavská v podjazde električka, Lietavská tak isto.
Reakcia na: bobitwo #24:
Mimoúrovňové križovania v Petržalke sa zrušili preto, že ich Bajan nechcel, nie kvôli spodnej vode.
Reakcia na: Petto #20:
V čase výstavby "malého obchvatu" bolo zrejme jednoduchšie 2x zopakovať projekt diaľničného nadjazdu pre miestne cesty, než projektovať široký most. Práve preto si ale nemyslím, že tie mosty majú nosnosť s dostatočnou rezervou na elinu. Skôr sa vedľa pristavia tretí 😃
Reakcia na: Viko #25:
Ja už neviem s akou verziou operoval Bajan. Faktom je, že podjazdy sú náročnejšie na údržbu a nikto ich nechce.
Reakcia na: bobitwo #24:
na nadjazd nad trolejom treba vystúpať o niečo viac, než klesnúť do podjazdu. Veľký rozdiel to nebude, ale predsa.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
ale musel by si nejako poriešiť obsluhu dolnej zastávky pri auparku.
Reakcia na: samkoh #29:
Stačilo by keby bol svetelne riadený priechod hore medzi zastávkami Pri sade a zastávka dole by nebola vôbec potrebná.
Reakcia na: Cancer #30:
Bud ten prechod, alebo ked sa bude robit vetva elektricky Lido, tak preco rovno nepotiahnut trat aj k Auparku? Miesto tam je + to by si potom kludne mohol spravit linku 8 Aupark - Eurovea - Kosicka - Faleziani - Ruzinov - Avion/Letisko

EDIT: A dokonca, ked pri Avione bude uvrat, tak by sa aspon 30T vyuzili naplno na jednej linke.
Reakcia na: samkoh #28:
To nie, ale stále si sa to ľuďom páčiť nebude. Hlavne "nezávislej" organizácií zvanej Cyklokoalícia, ktorá najviac kecá do mesta čo má robiť a nemá ohľadom dopravy.

Cyklisti zvládajú sa dostať hore na Starý most, tak tam problém nie je.
Reakcia na: MatejBA #31:
Snívajte s nami... ale nápad je to dobrý.
Reakcia na: Miro #33:
Neviem, či je zrovna dobrý nápad ubrať 10m zo Sadu Janka Kráľa.
Reakcia na: MatejBA #31:
Pretože sa ma potiahnuť trať na opačnú stranu do Nového Lida.
Reakcia na: Solider #35:
Veď môže premávať shuttle po trase Nové Lidlo – Za sadom s prestupm na zastávke Sad Janka Krála, alebo polovica spojov na jednu stranu a polovica na druhú 😛
Reakcia na: Solider #35:
A to je problem lebo...? Ci mame nove pravidlo, ze konecne nesmu byt blizsie ako kilometer ci dva od seba? Vsak do Lida by si mohol potiahnut 1 a pripadne spickovu 6 cez Lafranconi na Molecku pre studentov, ak by to islo do blizkosti EKUBA.

Elektricka k Auparku dava zmysel. Mas tam "Biznis Centrum" Krasovskeho, velke nakupne centrum, Biznis Centrum Aupark tower, lepsiu obsluhu parku a vies tym padom zrusit komplet linku 50. A ked by nam padol Most SNP, co sa v tomto meste a krajine stane, tak budes mat alternativnu obsluhu (co by samotna 50 nedala)
Reakcia na: MatejBA #37:
Električka by sa hodila po Viedenskej nielen k Auparku, ale aj ďalej cez Dvory k ŽST Petržalka.
Reakcia na: Mhr1 #38:
a na to by sa zisiel povodny zeleznicny nasyp, keby este jestvoval....
Reakcia na: MatejBA #37:
Nie som si istý ci Starý most a hlavne Safko zvládne tretiu linku do Petržalky... Už linka 3 a plánovaná budúca linka cez Euroveu z Petržalky budú dosť hardcore na dopravnú situáciu v križovatke. Takže dalsia odbočka či už Lido alebo Aupark by bola pre tretiu linku, co asi nebude možné. Linka cez Euroveu sa síce vyhne Safku (pôjde poza Umelku)1 ale aj tak.
Reakcia na: Petto #40:
Starý most to určite zvládne. Problémom môže byť práve Šafárikovo nám. A najviac ma na tom celom štve, že ani v Územnom pláne mesta ani v Územnom genereli dopravy stále nie je zapracované zdvojkoľajnenie Vajanského nábrežia a nepostrehol som vyhlásenia mesta aby sa 2. koľaj v úseku Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra doplnila. A samozrejme ma štve aj absolútna absencia diskusie ohľadom obnovenia trate na Štefánikovej v súvislosti s linkou do Petržalky. Akoby to nikto nechcel, nevedel čo s tým, či sa to vôbec dá realizovať povrchovo (to skôr zrealizujú cyklodiaľnicu na Štefánikovej po vzore Vajanského nábrežia, než aby tam obnovili elekričku). Električka do Petržalky, ako náhrada metra (v jeho trase) mala vždy tri etapy. Prvá už nejaký ten rok jazdí. Druhá sa buduje. Tretia mala riešiť práve spojenie Šafárikovho nám. a Hlavného nádražia. Akosi sa úplne zabudlo, že súčasné vedenie po Obchodnej a priečnej osi nie je ideálne.

Zároveň som čítal veľa rôznych článkov o trati na Pribinovej, ale dokopy nič o linkovom vedení električiek a autobusov (a možno aj trolejbusov), ak nerátam rôzne diskusné príspevky napr. na tejto stránke. Odkiaľ - kam, interval, kapacita vozidla, atď. Teda okrem dojmológie rôznych diskutérov, mňa vrátane.
Reakcia na: upravovač fotiek #41:
Tak ta linka Petržalka Eurovea Ruzinov je jasná viacmenej. Druhá linka Euroveou je otázna. Verím že 1 pôjde do Petržalky už čoskoro, samotná 3 nemôže stačiť hoc aj s 3min.int špičky.
Reakcia na: Petto #42:
Máš niekde zdroj, kde by "mesto" (hovorca mesta alebo mestskej organizácie) alebo niekto "oficiálny" z "prevádzky" hovoril o tej linke?
Reakcia na: Petto #40:
Len nema byt odbočka smer Eurovea na zjazde z mosta pred križovatkou? To by jednu linku z križovatky odstránilo.

Druha vec je ako sa to tam zorganizoVallo s cyklodialnicou, nemám pocit, žeby moc ľudí trápilo ako to tam bude s cestou a plynulosťou mestského okruhu.
Reakcia na: upravovač fotiek #43:
Uz sa to viackrat dakde spominalo a nielen toto forum. 🙂
Reakcia na: MatejBA #44:
Cyklodialnica pojde dole,ked prejde ten zakon "Lex Vajanskeho"- aspon si myslim.
Reakcia na: Petto #46:
Ak by sa postavila 2 Koľajná trať na Vajanského, ťa by mohla byť pojazdovaná autobusmi, stále by ostalo miesto na ochranné cyklopruhy o šírke možno meter, a samozrejme 1+1 pruh pre autá a toto by bolo najlepšie riešenie pre všetkých 🙂
Od Vajanského nábrežia by šla len koľaj smer Eurovea (ak by sme chceli odbočku na Šafárikovo námestie ako je teraz tu by som zrušil, dá sa ísť cez Jesenského alebo tunel stále), vybudovala by sa obojsmerná zastávka pred hranicou križovatky... Stále by bolo dostupné odbočenie zo všetkých smerov 🙂
Reakcia na: Ma178rek #47:
Dobre a co s tou kolajou potom ? A nejaka linka. Dajme tomu z Karlovky cez Euroveu a ist dalej od trhoviska na TrMy ci Ruzinov ? Najsamlepsie by bolo keby sme mali aj spojku na Vajnorsku ako volakedy.
Reakcia na: Petto #46:
Mne by tá cyklodiaľnica neprekážala, ak by zároveň slúžila ako BUS pruh. Zvyšnej cestnej doprave by som kľudne nechal iba jeden pruh každým smerom.
Reakcia na: Ma178rek #47:
Ak by sa postavila 2. koľaj a vznikla električková linka v tej relácii, tak by tam žiaden autobus jazdiť nemusel. A ak áno, tak by mohla električková trať slúžiť ako BUS pruh v úseku Most SNP - Šafárikovo nám. Mám to nakreslené. Odbočenie z Vajanského na Štúrovu by som v žiadnom prípade nerušil, naopak, doplnil by som aj odbočenie zo Štrúovej na 2. koľaj smerom k Nám. Ľ. Štúra. Koľajová spojka medzi traťou na Miletičovej a Vajnorskou by sa obnoviť mohla, ale neviem akú linku by si tade chcel ťahať.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
"Koľajová spojka medzi traťou na Miletičovej a Vajnorskou by sa obnoviť mohla, ale neviem akú linku by si tade chcel ťahať. "

vzhladom na to ze sa jedna len o spojku, tak aj samotne vyjazdy + moznost odklonov by mohla byt vcelku cenna; otazne je ale co by to narobilo so signalnym planom krizovatky (hoc aj ked by dany smer pustalo len na zaklade dopytu)
Reakcia na: si #51:
Ak by to bolo len manipulacne, tak kludne sa moze vlozit do signalu, ked ide Vajnorska - Krizna, len teda smer z mesta by mal ten cyklus cervenu resp. skratenu zelenu ak by sa to tam voslo.

Ale ak by tam malo jazdit nieco pravidelne, mozno by stalo za uvahu presunut tu trat do stredoveho pasu, aby potom pri odboceni od Mileticky ci uz doprava alebo dolava vedel ist aspon jeden smer Sancova - Trnavske myto.
Reakcia na: MatejBA #52:
Neviem, či by sa to tam vošlo, keďže by musela ostať aj súčasná trať pre L9 popri Centrali (inak by to v signálnom plán narobilo paseku ešte väčšiu). Zrejme by bolo nutné zredukovať počet jazdných pruhov.
Reakcia na: 3pa3ck3 #53:
Podla mna by to voslo. Staci urobit len kratke "odbocovacie kolaje" nieco na sposob ako mame dnes rieseny triangel na Kamennom. Nech sa jednotlive linky neblokuju.
Pri "obetovani" jedneho pruhu pre IAD by tam mohla byt aj zastavka pre smer Vajnorska. Samozrejme IAD pruhy sa daju aj posunut severne na ukor stredovej zelene.
Reakcia na: Petto #54:
Nejako takto napriklad.
Reakcia na: Petto #56:
Okej, z toho opisu som si to predstavoval inak
Reakcia na: 3pa3ck3 #57:
Ja som osobne myslel dat to do toho stredoveho pasu, ale Pettov napad nie je zly. Plus by elektricka nezavadzala, kym by cakala na zelenu.

Inak teraz, ked vypadali stromy pri Centrali, mozno by stalo za zvazenie posunut tu trat kusok blizsie k Centralu bez nutnosti menit cestu 😃
Reakcia na: MatejBA #58:
Asi spím aj takto napoludnie a nečítam, kto je autorom príspevkov 🙂
Reakcia na: Petto #55:
čo si na tom obrázku vyznačil?
Reakcia na: Ma178rek #47:
Myslíš niečo takéto?

Reakcia na: Petto #56:
Som si pred piatimi rokmi niečo kreslil...

Podpovrchová električková trať pod Šancovou na Trnavskom mýte na povrchu, s rampou, lebo podchod pre peších by musel ostať. Aj Račko som podobne navrhol.

Žiadne trojkoľajné úseky nie sú potrebné, ak sa jedná iba o výjazdy/dojazdy.
Reakcia na: upravovač fotiek #61:
Toto som už videl od teba a aj toto riešenie je dobré 🙂
A prečo by som zrušil odbočenie z Vajanského smer Štúrova???
Už teraz je tá križovatka dosť vyťažená a odpadol by 1 smer čo by skrátilo cyklus...
V mojom návrhu by bol cyklus na 3 fázy... Takto by to muselo byť na 4...
Reakcia na: Ma178rek #63:
Vidieť si to nemohol, lebo verziu 601 som spravil až dnes večer ako kombináciu verzií 456 a 59. Zrušenie odbočenia z Vajanského na Štúrovu akceptujem jedine v prípade, že pod Mostom SNP bude vybudované minimálne jednokoľajné obratisko pre električky. Technicky to viem nakresliť aj odlišne (cez Hviezdoslavovo nám. a Rybné nám./Rigeliho jednokoľajne). Po vypití 1,5 litra Dornfelderu som ešte príliš triezvy na to, aby som to kreslil. Vzhľadom na obmedzenú zásobu "prevádzkovej kvapaliny" (aj keď som si nalial ďalší pohár) na kreslenie nič ďalšie kresliť nebudem. Aj tak je to úplne jedno a ГОВНО z toho bude (ako napr. z mojej práce v roku z roku 2012 https://imhd.sk/ba/media/gn/00094395/Navrh-obnovy-elektrickovej-trate-na-Stefanikovej-ulici-a-revitalizacie-predstanicneho-priestoru-Hlavnej-stanice.pdf). Ako zo všetkého, o čo som sa snažil. Či už súkromne, ako súčasť nejakej skupiny, ako zamestnanec DPB (2012, 2017). Proste to je jedno. Taká je realita. Aj súčasné vedenie DPB, teda minimálne isté "sivé eminencie" ma (z čiastočne pochopiteľných dôvodov), resp. ľudia na Magorstráte, nemajú radi. Zaslúžim si aspoň 50 mínusiek. ИЕБЕМ na to všetko. TAK DAJTE MI MÍNUSKY!!!
Reakcia na: upravovač fotiek #64:
Keď nie od teba tak niekto spravil podobný návrh ...
Ale už to tu bolo raz a popravde toto je naozaj schodné riešenie hoc nevidím význam trate po možnom dobudovaní trati, aby bola zachovaná odbočka z Vajanského na Štúrovu... Všetko vieme obísť a ešte aj s lepšou obsluhou, keďže by to išlo po Jesenského...
Reakcia na: Ma178rek #65:
Áno? KTO?
Reakcia na: Ma178rek #65:
prestup z KV do Petržalky je lepší na Šafku, než na centre.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Ja som tu 3.kolaj kreslil len ak by tade sla linka od cca Centralu smer Vajnorska. V tej krizovatke mat elektricka preferenciu mat nikdy nebude, preto ta 3.kolaj nech si nova linka nezavadzia s 9 od Ruzinova alebo 4 od ZP.
Ak teda budeme mat trat Euroveou, tak kde smerovat linky tadial premavajuce od trhoviska ?
Jedna by sla smer Ruzinov Astro, no druha smer Saleziani a dalej ? Ak sa teda planuje ta Riazanska tak by bolo super mat linku z Eurovey cez Pribinovu, Kosicku, Mileticovu, Vajnorsku a Riazansku az na Raciansku radialu. 🙂
Reakcia na: lupask #69:
Mali by mu nalievat Palavu, mozno by ho to menej chytalo 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #66:
Niekde som to tu už videl, nepamatam si kde.
Reakcia na: MatejBA #52:
Dneska nie je problém prepojiť palubný počítač s radičom križovatky a vložiť tam aj osobitný signál pre toto odbočenie v rámci preferencie, jednoducho by sa vtedy nejaký cyklus ad hoc vynechal a išlo by toto odbočenie. Samozrejme, pri tomto odbočení sa stále bavíme o manipulačnom využití najmä ráno a v noci, keď to takú paseku nenarobí.
Reakcia na: MatejBA #37:
Takže návrat k trojlinkovému variantu a 12-minútovým intervalom? Alebo ako ináč tam chceš na radiálach pomestiť tri alebo štyri linky?
Reakcia na: Solider #73:
Ak sa nám bude rozrastať a vetviť sieť, tak s jednolinkovym variantom to už nebude fungovať. A v Petržalke by to vetvenie v budúcnosti dávalo zmysel, čiže tam budeš musieť pridať linky alebo vetviť jednu linku tak ako dnes 4 na ZP/NM.
Reakcia na: Solider #73:
Ako pisal Tom - to, ze momentalne mame "metro" siet elektriciek kde vieme prevadzkovat ako-taky jednolinkovy variant neznamena, ze to tak bude naveky a treba sa toho drzat ako dogmy. Ked budes mat rozvetvenu siet, tak nie vsade budes vediet mat iba "1 linku" "castejsie ako metro".

Niektore linky potom budu spickove, niektore budu mat dlhsi interval, a mozno dojde aj na vetvenie tras ako v pripade 4. Mozno ked by bola trat Aupark a trat Lido, tak tam by si vetvil 1 linku na 2 rozne konecne.

EDIT: A ked teda tak velmi chces, potreboval by si v mojom navrhu 2 linky:
- L8: klasicka (Lido/Aupark - Eurovea - Kosicka - Zahradnicka - Ruzinov - Avion - Letisko) v 4/5/5//7,5 - Lido/Aupark 8/10/10//15 pripadne mierne posilneny vikend
- L6: spickova/iba pracovne dni (Riviera - Botanicka - Lafranconi - Jesenskeho - Safko - Lido - vyhladovo EKUBA) v intervale 8/- alebo 10/10//- aby ti ostal v Lide dobry interval.

Auparku moc obsluhu nezhorsis a Lido vies pripadne doobsluzit tou L6 alebo aj inymi (autobusovymi) spojmi.
Reakcia na: TomJ #74:
Prosím choď do Viedne vysvetliť, že im jednolinkový systém nemôže v tak veľkej sieti fungovať.
Reakcia na: MatejBA #75:
Nie je problém mať súbeh dvoch alebo troch liniek, tomu sa aj tak nevyhneš, ale vyrábať linkovanie pri ktorom budeš mať na obratiskách na koncoch radiál vždy dve, nebodaj tri linky je opačný extrém.
k tomu odbočeniu električiek od saleziánov na českú: hm, a keď sa čosi pokazí medzi TrMy a križovatkou KrížnaxVazovova, tak na 90% sa dispečeri budú snažiť dostať električky, čo uviaznu na Vajnorskej, na Miletičovu. Ak to bude len núdzovo zaraditeľný signál, tak nechcem vedieť, kam až budú tie električky stáť.
Reakcia na: upravovač fotiek #76:
Viedenský električkový systém až tak neovládam, ale raz keď som sa nudil, tak som sa pokúsil vytvoriť jednolinkový variant pražských električiek a skončilo to tým, že polovica liniek mala aspoň dva varianty trasy, čo neviem, či zrovna pridáva prehľadnosti systému.
Reakcia na: samkoh #78:
A bez toho odbočenia sa nedostanú nikam, takže stoja ešte ďalej.
Inak v rámci šetrenia by mohlo byť križovanie diaľnice a električkovej trate úrovňové, električky by tam mali preferenciu.
Mali by sme svetový unikát.
Skúsenosti už máme z Mierovej ulice.
Reakcia na: SuchSoft #81:
Keď sa dokončí križovatka D1xD4, tak mestský úsek D1 by sa pokojne mohol degradovať na obyčajnú cestu
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Cize nestaci, ze pokaslali Vajanskeho a brusia si zuby na Sancovu, este aj Einsteinku chces do**bat? 😃 Fajn, ale jedine ak bude D4 tunel pod Karpatmi.
Reakcia na: SuchSoft #81:
¿?
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Dokončením križovatky D1xD4 sa nejako samovoľne samodostavia aj zvyšok D4 až po D2?