Autobusy linky 51 dočasne nepôjdu na Tehelnú a Trnavské mýto.
Pre opravu Račianskej ulice bude v dňoch 15. až 19. apríla 2024 (pondelok - piatok) zmenená premávka linky 51, ktorá bude premávať po dvoch protismerných okruhoch a zároveň nebude premávať po Kukučínovej ulici, k Poliklinike Tehelná a na Trnavské mýto.
Autobusy budú premávať:
- zo zastávky Depo Krasňany (E) okruhom po trase Račianska – Jarošova – Vajnorská – Odborárska – Nobelova – Račianska – Depo Krasňany s obsluhou zastávok:
- Stn. Vinohrady (E)
- Nám. Biely kríž (C)
- Mladá garda (C)
- Riazanská (C)
- Pionierska (C)
- MiÚ Nové Mesto (D)
- Kuchajda (D)
- Odborárska (F)
- Staré Ihrisko (A)
- Trojdomy (A)
- Nobelova (B)
- Depo Krasňany (F)
- V úseku Depo Krasňany – MiÚ Nové Mesto pôjdu autobusy označené ako linka X51, v úseku MiÚ Nové Mesto – Depo Krasňany ako linka 51.
- zo zastávky Stn. Vinohrady (F) okruhom po trase Nobelova – Odborárska – Vajnorská – Račianska – Stn. Vinohrady s obsluhou zastávok:
- Nobelova (A)
- Trojdomy (B)
- Staré ihrisko (B)
- Odborárska (C)
- Kuchajda (C)
- MiÚ Nové Mesto (F)
- Hálkova (B)
- Riazanská (D)
- Mladá garda (D)
- Nám. Biely kríž (D)
- Stn. Vinohrady (F)
- V úseku Stn. Vinohrady – MiÚ Nové Mesto pôjdu autobusy označené ako linka 51, v úseku MiÚ Nové Mesto – Stn. Vinohrady ako linka X51.
3pa3ck3
2.9.2.2 Vyznačenie zastávky vo všeobecnom jazdnom pruhu
Na miestach, kde je viac ako jeden priebežný jazdný pruh v danom smere premávky, sa tento spôsob umiestnenia zastávky smie použiť len ak sú prijaté vhodné opatrenia proti nežiaducemu prechádzaniu chodcov cez vozovku.
Takáto zastávka sa vyznačuje vodorovnou Z 621 Cikcak čiara s vloženým nápisom BUS tak, že sa začína cca 10 m pred a končí cca 10 m za nástupišťom; ak ide o zastávku električky bez nástupného ostrovčeka, kde cestujúci pri nastupovaní a vystupovaní prechádzajú z chodníka cez všeobecný jazdný pruh, vyznačí sa cikcak čiara s vloženým nápisom TRAM, ktorá začína cca 5 m pred a končí cca 5 m za nástupišťom.
Ak sa zastávka nachádza bezprostredne za križovatkou, začiatočná časť cikcak čiary sa smie skrátiť na 5 m pred nástupišťom tak, že sa táto časť skladá len z 1,5 šikmého ťahu namiesto 3,5 šikmého ťahu, prípadne sa vyznačí tak, že zasahuje až do priestoru nástupišťa. To analogicky platí pri umiestnení zastávky bezprostredne pred križovatkou vo vzťahu ku koncovej časti cikcak čiary.
Na zastávkach neobsluhovaných pravidelnou linkou sa smie od vyznačenia cikcak čiary upustiť, ak postačuje zákaz zastavenia pre iné vozidlá vyplývajúci zo zákona, voči polohe označníka.