Dopravný podnik zaraďuje na linky už aj nové električky Škoda 29T3 ForCity+.
Od 26. januára 2024 sa do pravidelnej premávky s cestujúcimi postupne zaraďujú už aj novododané nízkopodlažné električky Škoda 29 T3 ForCity+ z minuloročnej 20-kusovej dodávky (čísla 7431 až 7450). Po vykonaní homologizačných skúšok ešte výrobca na električkách vykonával drobné úpravy, ktoré vyplývali zo zistení pri skúšobných jazdách.
Pre cestujúcich je viditeľnou zmenou doplnenie prídržnej tyče pri pozdĺžne umiestnených sedadlách v zadnom článku, ktorá má zvýšiť bezpečnosť cestujúceho napr. pri náhlom zabrzdení. Doplnené boli aj držadlá na miestach s operadlami, ktoré sú novinkou v týchto električkách. Z technických úprav možno spomenúť zjednotenie ovládania osvetlenia vozidla so starším typom týchto električiek a úpravu kamerového systému v kabíne vodiča.
Cestujúci môžu v týchto nových električkách využívať aj nabíjacie USB zásuvky na dobíjanie svojich mobilných elektronických zariadení. Zásuvky sú umiestnené v bočniciach pri niektorých sedadlách.
Novým električkám prajeme čo najviac kilometrov s dokonale okrúhlymi kolesami.
Majo
1. Nových električiek prišlo vlani 20 (29T3), tento rok príde 10 (30T3), čo je spolu 30. Žiadne ďalšie ešte nie sú isté. Je pravdepodobné, že príde ešte 10 (29T) v roku 2025 alebo neskôr. Čo je spolu 40. Na najdlhšie električky ešte neboli ani vyčlenené financie z eurofondov, ani vypísaný tender, takže ak prídu, najskôr v roku 2027.
2. Po predĺžení električkovej trate v Petržalke sa navýši výprava o cca 10 električiek.
3. Električky 29T a 30T starších sérií už začínajú nabiehať kilometre do opráv vyšších stupňov a bude ich preto v premávke menej.
Vzhľadom na uvedené body sa v dohľadnej dobe nebudú vyraďovať žiadne T6A5, T3S ani T3P. Vyraďovať sa budú postupne iba niektoré ďalšie K2S (bez nových skríň) a pravdepodobne niektoré T3G.
Je všeobecne známe, že Praha vyradila T6A5 preto, lebo ich jeden človek z vedenia DPhlmP subjektívne nemá rád. Taktiež sa na nich nerobili opravy vozidlových skríň v takom rozsahu ako v Bratislave. Pritom v Prahe ostali v premávke ďaleko staršie T3R.P a pražské T6A5 dnes spoľahlivo slúžia v Sofii a ďalších mestách.
Eurofondy by mali slúžiť hlavne na niečo, čo prinesie trvalé, resp. dlhodobé zlepšenie. Na výstavbu nových tratí a nákup vozidiel na nové trate. Je škoda ich preje...sť na výmenu vozidlového parku, lebo potom možno už nebude tie trate za čo postaviť. Obnova, ktorá prebehla v uplynulých rokoch, bola potrebná, ale do budúcna je lepšie mať niekoľko starších električiek a nové trate do lokalít, kde teraz nie sú, ako mať kompletne obnovený vozidlový park a väčšinu výkonov zabezpečovaných autobusmi.