V premávke sú už aj nové električky

Dopravný podnik zaraďuje na linky už aj nové električky Škoda 29T3 ForCity+.

Od 26. januára 2024 sa do pravidelnej premávky s cestujúcimi postupne zaraďujú už aj novododané nízkopodlažné električky Škoda 29 T3 ForCity+ z minuloročnej 20-kusovej dodávky (čísla 7431 až 7450). Po vykonaní homologizačných skúšok ešte výrobca na električkách vykonával drobné úpravy, ktoré vyplývali zo zistení pri skúšobných jazdách.

Pre cestujúcich je viditeľnou zmenou doplnenie prídržnej tyče pri pozdĺžne umiestnených sedadlách v zadnom článku, ktorá má zvýšiť bezpečnosť cestujúceho napr. pri náhlom zabrzdení. Doplnené boli aj držadlá na miestach s operadlami, ktoré sú novinkou v týchto električkách. Z technických úprav možno spomenúť zjednotenie ovládania osvetlenia vozidla so starším typom týchto električiek a úpravu kamerového systému v kabíne vodiča.

Cestujúci môžu v týchto nových električkách využívať aj nabíjacie USB zásuvky na dobíjanie svojich mobilných elektronických zariadení. Zásuvky sú umiestnené v bočniciach pri niektorých sedadlách.

Novým električkám prajeme čo najviac kilometrov s dokonale okrúhlymi kolesami.

Doplnená prídržná tyč pri sedadle
Doplnené držadlo pri strednom operadle

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Veľká škoda že sa zabudli zadať do špecikácie koženkové sedačky. A tie staršie električky by pomaly mali prečalúniť, tie textilné. Sú už zničené.
7437 uz skoncila, hradi 7845-6
To snáď nie. O čom budeme teraz pindať?
Level kreativita pri novych madlach - 1000. Funkcnost a design 💀 . Hlavne to pri opierke pre stojacich.
Namatkovo som si pozrel zopar Stadlerov a Siemensov ale nic take som tam nenasiel a tie maju trojopierky pre stojacich.
Reakcia na: Andrej #3:
Neboj, prva 30T 7531 je uz mozno dakde v priprave v ČR. 😁
Tieto vozidla by sa do premavky oproti Trolejbusom mali nasadit v plnej prevadzke skor vsak? Koli tomu ze vodici nepotrebuju zacvik.
Tie operky su fajn vec, len mala to byt jedna suvisla opierka a nie 3 a este predelene tym nezmyslom.
Úžas, už nejazdí ani #7431, hradí ju #7845 + #7846.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Veľký deň pre tyristorky 💗
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Asi to bolo len dočasne, lebo momentálne je tam opäť 7431.
Zajtra idú von 7431, 7437 a 7439.
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
Voz 7437 je nejaký začarovaný. Dnes opäť vypadol.
Reakcia na: juraj76 #12:
Už opäť jazdí.
Reakcia na: ES499.0001 #13:
A opäť nejazdí, hradí súprava #7703 + #7706.
7439 velmi dobry voz. Len ma prekvapil ten zvuk brzd. Nepil som dnes, ale pri odchode akoby som pocul vzdy detsky smiech - pri odbrzdeni. 😁
Reakcia na: Petto #15:
Slušný matroš! 😂 😂 😂 👍
Reakcia na: Petto #15:
Ak si "nepil dnes" a počuješ z bŕzd detský smiech, tak to bude absťák 😂
7431 je už popísaná...
Reakcia na: Michal_7719 #18:
Tak snad kamery odhalia identitu autora.
Reakcia na: Kubo123 #14:
Dnes som sa 7437 odviezol, takze zasa jazdi.
7431 už krásne trieska plochými kolesami.
Reakcia na: Michal_7719 #18:
dufam ze si to ten beusak aspon vsimne ze to pocarbali
Reakcia na: N/A #21:
Inak, ked som siel naspat prave tymto vozidlom, pocul som klepotanie, takze ma sluch neklamal.
Čakal som vyššiu vypravenost a nie Max 3 električky denne
Lebo takú 7432 od prezentácie nebolo vidieť napríklad 😆
Reakcia na: Ma178rek #24:
Ja som od nich očakával väčšiu spoľahlivosť a nie to, že sa každý deň aspoň jedna z nich pokazí.
Reakcia na: ES499.0001 #25:
Veď ale to je úplne bežný jav, že s postupným zabiehaním vozidla rastie aj jeho prevádzková spoľahlivosť.
Prečo sú stále vypravované len vozidlá 7431, 7437 a 7439? Čo je s ostatnými? Navyše aj po ich zaradení nedošlo k zvýšeniu nízkopodlažných električiek zaradených do premávky, lebo sú nasadzované stále len na garantované poradia. A výprava vyzerá tak, akokeby naďalej boli električky vo dvoch vozovniach a nie v jednej!
Reakcia na: Viko #26:
Ked si kupis NOVE auto, tiez si kazdy den v servise a kazdym dnom sa ti zvysuje spolahlivost?
Ludia nesrandujte! Kupili sa nove elektricky, trolejbusy, ale taketo dlhe zavadzania do premavky tu neboli pri ziadnych inych vozidlach! A to elektricky de facto nie su ani nove modely.
Berte toto len ako moj prispevok do diskusie.

Tie vozidla vsetkych trakcii ktore su teraz zaradovane, vypadavaju najma preto lebo su prvy krat v ostrej premavke. Tych skusobnych 200km naozaj nieco odhali, ale nie hlavne aspekty typu dvere u trolejbusov, ci elektronika alebo brzdy u elektriciek. Stale ich treba vyladit, a za povsimnutie stoji minimalne to, ze vozidla na ktorych prebiehala homologizacia a skusobna premavka, nevypadli ani raz. To ale, uz nikto nespomenie ze ?

Ten odlisny zvuk pri odbrzdovani u 29T3 robi prave iny system brzd.

Reakcia na: Edelweiß #29:
Dvere na trolejbusoch - ich mechanická konštrukcia až do posledného šróbika, elektropneumatické ovládanie až do posledného káblu a kódu v softvéri sa nejako zmenili oproti autobusom? Napr. NS12 vs. TNS12 alebo Solaris Urbino 18 vs. Škoda 27 TrA Solaris / Škoda Solaris Trollino 24. Dnes už je aj na takú primitívnu vec ako ovldanie dverí dvadsaťstranová bichla textu a schém?

29T3 je dosť odlišné vozidlo v mnohých detailoch. Viem, že sa isté veci zjednotili aspoň pre obsluhu, ale veľa konštrukčných zmien ide na vrub zmeneným normám. Že brzdy ostali hydraulické, ale od iného výrobcu, je trochu nešťastné. Osobne som moc zvedavý na brzdy 52T v Prahe, ktoré majú byť elektromechanické. Ak sa v Prahe osvedčia, tak by som ich spätne vrazil do všetkých 29T/30T v Bratislave pri vyšších stupňoch opráv.
To Dako na 29T3 tam nie je len preto, lebo chcelo niečo dodávať?😁
Reakcia na: 6503 #28:
Ježišmária, ale tu sa nekupuje auto, ktorého bolo iks konceptov a prototypov, kým sa začalo vyrábať v tisícoch. Škoda diskusie fakt.
Reakcia na: juraj76 #27:
Nebolo by oveľa logickejšie, aby sa počkalo, kým sa vyriešia všetky muchy, predtým čo sa zvýši podiel garantovaných poradí? Alebo musí výprava vyzerať dobre len na papieri?

Tieto rárohy tu strašia 3 dní. V 2015 keď sa zaradila prvá séria, tiež trvalo viac než 3 dní predtým čo boli zavedené garantované poradia.
Reakcia na: Andrej #33:
On narážal na to, že tie nízkopodlažné vozidlá by mohli byť vypravené aj na negarantované poradie ale to sa nedeje a sú iba na garantovaných kde nič iné ani ísť nemôže – teda keď tam je novoelektrička znamená to že staro29/30T čo tam jazdili doteraz stoja v depe.
Reakcia na: Cancer #34:
Presne na to som narážal.
Reakcia na: juraj76 #35:
coskoro uz bude vsetko inak verte mi
Reakcia na: VladoPal86 #36:
Ja mám pocit, že nejazdia preto, aby staré šerble ešte nabehali čo najviac kilometrov a mohli sa odstaviť. Proste nech sa ešte čo najviac "zoderie" staré železo.
Reakcia na: upravovač fotiek #37:
nebojte sa - kacice postupne idu z premavky... dalsia vec je administrativne zmeny vodicov z Krasnan a Jurajovho dvora, rovnomerne spravit sluzby....maju jednu vozovnu teraz ale administrativne veci nepustia...vsetko by sa malo ale vyriesit do dvoch tyzdnov co som pocul od viacerich zdrojov takze zostava len cakat...kacice skoncia, supravy daju miesto nich a miesto suprav daju nove skody...
Reakcia na: VladoPal86 #38:
Staré K2S ostanú 7103 historičák a 7121 autoškola. Nové K2S ostanú tiež, aj keď neviem načo sa budú využívať (možno zálohy?). Čo bude so 7135 a 7085 neviem (možno skončia ako 7086?).

Čoskoro príde ešte 10 obojsmerných Škodoviek. V súvlistosti s tým ma zaujíma osud T3S, T3AS+T3Mod a T3M. Tieto tri súpravy budú asi tiež na odstrel. T3G do studenej zálohy. T3P zrejme ostanú. Z novostavieb T3P by sa dali spraviť pracáky, tie skrine sú zánovné a hlavne ešte dlho vydržia, takže ideálne na pracáky. 8437 a 8434 budú potrebovať skôr či neskôr nahradiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
#7085 má ževraj ostať ako špeciálna/historická.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Ja som zvedavý, kam sa zmestí tých 10 nových obojsmerných vozov. To T3G nepôjdu do studenej zálohy, ale najskôr niekde na trávu 😂
Reakcia na: Solider #41:
To hádam pôjdu skôr na Ukrajinu.
Reakcia na: ES499.0001 #40:
Ja som za, 7085 a 7086 (za použitia dielov zo 7109, 7110 a 7117) zbastliť na niečo, čo by sa zvnútra podobalo tomuto. Ideálne so zrýchľovačom. Potenciálna premávka by generovala dosť šototuristov z ČR, DE a ďalších destinácií. Samozrejme by to bolo plnohodnotne obojsmerné.
Reakcia na: upravovač fotiek #43:
IMHO 7085 je dosť unikátna bez toho aby bola prerobená na nejakú Frankensteinovú K5.
Reakcia na: Andrej #44:
Hej, taká unikátna, že v Ostrave majú hneď dve odložené ako historičák. K2G nemá potrebný "šotovýtlak".
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
K2S neostanu kvôli víkendom?
Reakcia na: upravovač fotiek #45:
To máš odkiaľ? Podľa seznamu autobusu boli všetky Ostravské K2G zosrotované.

Ak chceš experimentovať s K5, radšej by som na ten účel obetoval 7086, lebo máme 317. Neviem si predstaviť že bude nejaká ochota zachovať T3G ktoré sú miešaniny T3SUCS a T3M (dúfam že sa mýlim), takže zachovanie 7085 možno bude jediná šanca zachovať voz s TV8.
Reakcia na: Petto #46:
A načo??
Dobre na 9ke to je možno postačujúce ale na 4ke je to cez krajšie dní utrpenie ..
Reakcia na: Andrej #47:
Pardón, v Ostrave majú odložené K2R.P. K5 zo 7086, ale zo 7085 potrebuješ dvere. A zo 7109, 7110 a 7117 dekle pohonov dverí. Môžeš byť kľudný, nič také sa vyrábať nebude. To sú len šotoúvahy. A 7085 ako historičák lebo TV8? Ten voz nie je ničím výnimočný, ani vzhľadom, ani funkčnosťou, ani výzbrojou. Jediný svojho druhu, maximálny atyp. Prečo práve niečo také zachovávať ako historické?
Reakcia na: Petto #46:
Nízkodpodlažnosť a klimatizácia?
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
2023 nikomu nechybala na polke spojov ?
Reakcia na: Ma178rek #48:
Ano L4 uz byvala utrpenie. No L9 v pohode polka spojov s K2S vikendy. Ak zrovna nie je nejaka velka akcia v meste alebo adventne vikendy.

A len polozim otazku bez ironie a dostanem minusky ? Bozia uroven tohoto fora 😁
Reakcia na: Petto #51:
Chýbala.
Reakcia na: Petto #52:
Ja mám skôr opačný pocit, a to, že 4 s kačicami po Nové Mesto je OK a skôr bol problém na 9, kde sa aj stálo.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Zostávajú 7123, 7124, 7125, alebo končia aj tie?
Reakcia na: LUKY 87 #55:
Predpokladám, že skončia tiež. Zo starých ostane iba 7103 ako historičák a 7121 ako autoškola, lebo má upravenú kabínu vodiča.
Reakcia na: Solider #54:
Ja mám pocit, že nie je OK vypravovať vysokopodlažky bez klimatizácie, len aby sme ušetrili pár centov. Akonáhle nabehnú kilometre, K2S bez milosti odstavovať. Nech sa ďalej využívajú ako záložáky, tam nemusí byť garancia nízkopodlažnosti ani klimatizácie. Hoci majú menšiu kapacitu, v prípade výpadku je to furt lepšie ako nič.
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Ja som za kompletnú nízkopodlažnú víkendovú výpravu, len som reagoval na aktuálnu situáciu.
Reakcia na: Solider #54:
Stalo sa zrejme len do Ruzinova. Karlovka je uplne free K2S. 🙂
Reakcia na: upravovač fotiek #43:
Ja som aspik, môj syn je aspik ale takto zaťatí nie sme ani spolu.
Reakcia na: S499.1023 #60:
Neber to vážne. To sú iba šotoúvahy podobné ako nápad spraviť zo 7086 kabriolet.
Reakcia na: Petto #46:
a co by to prinieslo a co by to stalo navyse ?
drzat cisto kvoli weekendom vozidla s nizsou kapacitou, vysokou podlahou a bez klimy ked by zatial vo vozovni stali vozidla s vyssou kapacitou, nizsou podlahou a klimou je s prepacenim ****
a jedine co usetris je nejaka trocha trakcnej energie (mozno) v case kedy Ta to nejak prilis neboli (nie je odberova spicka) a papierovo mozno este nejake odpisy (nizsi najazd novsich drahsich vozidiel)....
na druhej strane kapacita navyse (dlhsi voz) Ti moze v dlhodobom horizonte prilakat par cestujucich navyse....
Reakcia na: si #62:
Ano, to bol hlavny argument - setrit energiu.
Reakcia na: Petto #63:
No ,aby to nedošlo do štádia iba Škodovice a 15 min. int.cez víkendy.. v rámci šetrenia.
Reakcia na: Petto #59:
Tá 9 býva hlavne mimo špičky dosť nerovnomerne vyťažená. Na Obchodnej zvykne vystúpiť celkom veľké množstvo a do KV ich ide o dosť menej. Možno by stálo za zváženie, či by nebolo lepšie 9 ukončiť v niektorých časoch na Riviére (po uvoľnení 30T), prípadne niekde v centre, čím by sa ale oslabilo spojenie cez tunel. Dalo by sa tým celkom dosť ušetriť bez toho, aby sa niekde úplne zrušila obsluha, len by sa skrátil súbeh 4 a 9 v menej vyťažených časoch.
Reakcia na: david11 #64:
Toho sa bojim. Ze daju skodovice a hľa interval 10min celodenne vikend 15 je uz prehnane.
Reakcia na: upravovač fotiek #61:
Ako vyzerá kĺbový kabriolet? Aj harmonika je zaťahovacia? 😃 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #65:
Určite ponechať aspoň po Riviéru ..
Ešte že neexistuje kapacitný dopravný prostriedok, ktorý by bol trolejbus s kolajovym adaptérom a mal by aj električkový zberač 😂(potom by sme spojili 33a9 dokopy)
Reakcia na: Ma178rek #69:
Po Riviéru? A nechcel by niekto ušetriť ešte viac tým, že by zobojsmernil K2S? (prosím nebrať vážne)

Keď už, tak od Riviéry odkloniť na Dlhé diely. 😉 S výnimkou z normy na stúpanie 8,56% v dĺžke 100 metrov na hornom konci Molecovej ulice (norma povoľuje 7%).
https://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/6135-na-dlhe-diely-asi-bude-chodit-elektricka

Očakávam zasa kopu mínusiek za šotonápady. Aj keď tento bol preverovaný oficiálne s výsledkom "realizovateľný", aj keď obtiažne.
Reakcia na: upravovač fotiek #70:
O tomto pláne som už čítal
Akože určite by bolo vhodnejšie mať na DD elinu, ale zase buďme realisti, tu nevieme postaviť ani trať na rovnej lúke...
Reakcia na: Ma178rek #71:
Tak hlavne tá električka by znamenala, tak ako bola posudzovaná v roku 1992, zrušenie asi 450 parkovacích miest, čo je nereálne. Výnimku z normy by potrebovalo aj obratisko so sklonom 4% (norma povoľuje 2,5%). Trať bola v celej dĺžne navrhnutá v šírke 7 metrov a bez toho, aby bola pojazďovaná ostatnou dopravou. Z toho vyplývajú aj značné investičné nároky a rušenie parkovacích miest pri krajnici.

Ja si stále myslím, že by sa tam trať vybudovať mala. Ale otázka je, aké max. stúpanie majú nové Škodovky, aby tam vyšli. Resp. aby výrobca neodmietal uznať reklamáciu v prípade nejakých problémov s vozidlami, ktoré by mohli nastať keby jazdili na tej trati.

V prípade realizácie by sklon na Molecovej o hodnote 8,56% bol väčší ako v Prahe na Trojskej (8,02%) a zároveň najväčší v bývalom Československu. Ale bol by menší ako kedysi v Jablonci nad Nisou, ešte na metrovom rozchode, na Kubálkovej ulci, ktorý bol 10,85%. Trať tam bola v rokoch 1900 až 1965.
Reakcia na: upravovač fotiek #70:
Divne ze článok je z roku 2006 keď ten rok zacali práve 25tr na 33.
Reakcia na: Petto #73:
Preverovacia štúdia električkovej trate na Dlhé diely je z roku 1992. Malo by sa to realizovať, pričom by sa to mimoriadne hodilo pre novú linku z Dlhých dielov po nábreží cez Euroveu do Podunajských Biskupíc. Linku 29 ukončiť na Riviére s prestupom na električku, ktorá by mala dostatočnú kapacitu. V úseku Riviéra - tunel by boli vedené tri linky, špičkový interval 3 minúty na každej, takže čo 60 sekúnd, to električkový vlak. Bude nutné urpaviť signalizáciu na Riviére, pod Lanfranconi, vyústení Žižkovej a pri tuneli tak, aby to neskolabovalo. Na linke 4 predpokladám 53 metrové vlaky, linka 9 a nová linka z Dlhých dielov do Podunajských Biskupíc 32,5 metrové vlaky. V roku 2035 by to mohlo fungovať.
Reakcia na: upravovač fotiek #74:
Sorry. A potom si sa zobudil? 😄
Reakcia na: Petto #75:
Z delíria? 😂
K zachovavaniu starych vozov - ked sa obcas pritrafi starsia T6, je uz znacne citit, ze tieto vozy budu nasledovat po K2 a T3G. Ci uz reko T3P alebo novostavby maju este svetlu buducnost, mozno s poslednymi seriami T6 (s dvojdielnymi dverami), ale modely 1991-1994 su uz teda niekedy hruza (takmer sa mi neprihodi, ze by z tychto starsich elektriciek nejaka nahlas neklepotala a netriasla pocas jazdy, +/- to iste ako kacice).
Snad sa po dodani vsetkych novych vozov aspon niektore kusy starsich modelov T6 presunu bud do studenej zalohy, na L7, primarne na posilove spoje, ci aktivne zalozaky, aj ked je mi jasne, ze predstavuju podstatnu cast vozoveho parku a skor to vyzera na oddych cez vikendy, sviatky, ci prazdniny.

Idealny stav by bol, keby nakoniec zostali uz len reko T3P, novostavby T3P a T6 z rokov 1996-1997. Na to by ale bol potrebny aspon jeden dodatocny nakup v obdobnych cislach ako doteraz.
Reakcia na: upravovač fotiek #76:
Dajme tomu.
Staci keby boli Dlhace na druhej strane Dunaja a uz by to bolo aj 10x realnejsie.😁
Reakcia na: lostrail #77:
Ja by som najhoršie T6 rovno vyradil a pre ZV a L7 zachoval T3G, lebo sú schopné rekuperácie. Ale to by sa musel niekto v DPB vzdať jeho svätého grálu, a skôr očakávam že novostavby T3P vyradia skôr než hocijakú T6.
Reakcia na: Andrej #79:
A čo je dôležitejšie, 35 rokov bez generálky alebo rekuperácia? 🤔
Reakcia na: Petto #66:
To by stíhalo cez týždeň max. v Karlovke , kde sú dve linky.
Ak by rozdelili víkend tak v soboty poobede a v nedeľu doobeda by to kapacitne stíhalo s 15 min.
Reakcia na: Solider #80:
A lepšie je 33 rokov bez generálky?
Očakávam, že T6A5 sa budú spájať do trojičiek a budú slúžiť najmä ako posilové vlaky pre špičky. Cez víkendy bude výprava 100% novými vozmi. Robiť trojičky z T3 je blbé, lebo nemajú silové spojenie, jazdiť s troma zberačmi by bolo nepohodlné pre vodičov. Koľkokrát sa im nechce už ani s dvoma.
Reakcia na: lostrail #77:
V Bratislave vlastne jazdia najstaršie T6. V KE pokiaľ viem už tiež veľmi nejazdia, Praha a Ostrava ich vyradila, Brno má novšie. Lenže keď niektorí krasňanskí ich tak ľúbia... Ja by som tiež vyradil skôr T6 ako T3P. Ale snáď zvíťazí zdravý rozum a nie city 😥😅.
Reakcia na: upravovač fotiek #83:
To isté očakávam aj ja. Keďže plánovaný 3-min. interval s kapacitou 2*T v špičke bude na Petržalskej radiále postačovať tak prvé dva mesiace (a na Račianskej nebude postačovať ani v prvý deň), nič kapacitnejšie tu dovtedy nebude a na kratší interval tiež zrejme nebude dosť vozov (a už vôbec nie vodičov), ideálnym riešením bude vyskladať potrebný počet vlakov 3*T6, ktoré budú vypravované len v pracovných dňoch, primárne na špičkové poradia.
Tým dostanú príležitosť poslúžiť do doby, kým príde adekvátne kapacitná náhrada, starých vlakov bude v prevádzke menej a nebude si to vyžadovať ani nárast počtu personálu. Negatívom sú náklady na úpravy potrebné na zaradenie do trojvozňových vlakov. Úpravy zastávok nepočítam, tie bude treba tak či tak.
Reakcia na: Valec #85:
Ja som zvedavý, či sa tie trojičky budú robiť tak, že platňové T6 budú iba 3. vozeň súprav. Dôvod? Zrkadlá + výhľad vodičov. Predpokladám, že si to bude vyžadovať isté úpravy, ale nič, čo by sa nedalo realizovať a malo by to byť v silách DPB. Vybrané súpravy T6A5 I. a II. série dostanú tretí vozeň. Ak by bolo 10 súprav málo, tak sa dajú spraviť ďalšie vyskladané výlučne zo "skladacích vozňov". 7957 nemá vpredu ESW spriahadlo, takže by ostala ako predný vozeň dvojvozňového vlaku so 7958. Jazdiť by sa muselo na dva zberače, buď 1. a 2. alebo 2. a 3. V princípe mi je jendo ako sa to spraví, osobne by som preferoval 2. a 3. zberač, tak ako sa to testovalo na 7949+7950+7956.
Reakcia na: Valec #85:
Tak snad na Racianskej po zavedeni L3 s 3min vypomoze aspon L7 od Stn. Nm. Pripadne rano urobit interval 2/4 na L3 smer Pe a do toho pojde L7 kazdych 6min uz z Race smer HS. 2/4 interval z centra do Petrzalky asi vadit velmi nebude. Prip. urobit nieco ako vyrovnavaci cas na Americkom namesti smer Pe aby odtial uz chodili v takte 3min namiesto 2/4.
Reakcia na: Petto #87:
Kým sa dokončí Petržalka tak možno aj budú v premávke dlhšie električky a hlavne keď bude interval 3m ráno v Rači s rovnakými vozmi a nie ako teraz v intervale 4m a s kapacitou K2 130 ľudí a 30T s kapacitou 200 ľudí
Dávam zámerne menšie kapacity pri cca počte 4os na meter
Na vyrovnanie kapacity by trebalo vozy aspoň s kapacitou 250os, teda rovnalo by sa to 3*T6

Ale osobne by som bol radšej ak by bol ponechaný súčasný stav teda Rača ráno 3+7 a do Petržalky 3 s tým že mohli byť menšie obratisko niekde v Petržalke alebo prípade odbočka smer Ovsište po Trase Jungmannova-Namestie Hraničiarov-Furdekova a rovno smer Gettingova a zakončenie pri EUBE, kam by premávala 1ka...
Reakcia na: Mhr1 #84:
T3 je pre miniľudí. Nič z nich nie je vidieť, keď človek stojí, čumí len do tej zaoblenej strechy. Smola, že sa takáto skriňa robila ako novostavba ešte v 2000 rokoch, ale je to extrémne archaické. To už mohli pre T3P robiť skrine v tvare T2😁 nech je to dokonalé retro 50. roky.
Reakcia na: ufo #89:
Tri novostavby T3P na pracáky. Je to ideálne vozidlo, relatívne mladé, dobrý rám, po prekopaní na pracáky vydržia 40 rokov bez problémov.

Na 7703 vyhodiť 1. dvere a dať pluh z 8434, doplniť nezávislý pohon KIRSCH APU 100 DIPME z ľubovoľnej vyradenej 25Tr. Vybaviť zberač zariadením na postrek trolejového vedenia prípravkom proti námraze. Vybaviť zadný podvozok brúskou (podobne ako 104 brúsi koľaje v meste Gera) a nádržou na 4 kubíky vody (chladivo pri brúsení). Upraviť riadenie pre možnosť vytvorenia súpravy "PX" s vozňom 8441. Prečíslovať na 8440.
Náhrada 8434 a vznik brúsneho vozňa, možnosť jazdy aj bez napätia v troleji.

Na 7706 vyhodiť 1. dvere a vyrobiť nový pluh. Doplniť do zadnej časti vozidla nádrž o objeme 7 kubíkov vody a nataihnuť trubky na polievanie trate. Vybaviť zberač zariadením na postrek trolejového vedenia prípravkom proti námraze. Upraviť riadenie pre možnosť vytvorenia súpravy "PX" s vozňom 8440. Prečíslovať na 8441.
Náhrada funkcie tlačenia pluhu 8437 a možnosť vytvoriť obojsmerný pluh v prípade potreby pluhovať trať bez obratiska. Vznik polievacej električky na kropenie zatrávnených tratí.

Na 7704 doplniť kukaňu na trolejové vedenie pri 3. dverách a meracie zariadenie z 8437. Doplniť dieselagregát KIRSCH APU 100 DIPME z ľubovoľnej vyradenej 25Tr. Prečíslovať na 8442.
Náhrada 8437, možnosť jazdy aj bez napätia v troleji.

Odložiť dva dieselagregáty KIRSCH APU 100 DIPME z vyradených 25Tr ako zdroj náhradných dielov.

7717+7718 nechať ako záložnú súpravu.

T3P so starými skriňami, T3M (s výnimkou 7610), T3G, T3S, T3AS a T3Mod a 8434 darovať na Ukrajinu (8434 asi na diely). Z 8437 spraviť hisotričák 211 v stave pri dodaní (možnosť spraviť zrýchľovačovú trojičku 7819+7820+211 pre mimoriadne šotojazdy). 7610 ako sólo histroičák T3M v stave v roku 1984, reprezentujúci prvé polovodičové električky v Bratislave. Zo 7602 alebo 8439 vybrať a odložiť náhradné diely výzbroje TV1 pre historičák 7610. Prípadne aj z 8434 vybrať náhradné diely výzbroje Tr37 pre zrýchľovačové historičáky.

Nebrať príspevok vážne.
Reakcia na: upravovač fotiek #86:
Teraz majú všetky T6 kamerový systém, takže by sa dalo spraviť 3 vozňovú súpravu z hocičoho.
Reakcia na: Ma178rek #88:
Aký je problém potiahnuť do Petržalky aj L1? Veď s týmto sa pôvodne počítalo. Ráno by tam boli dve linky v 4 min intervale čiže spolu 2 min tak ako v Karlovke
Reakcia na: Ma178rek #88:
Tak to ťažko, nové 50 metrové vozy sa ešte ani nezačali tendrovať, skôr ako v roku 2028 tu určite nebudú. V polovici roka 2026 tu má prísť akurát 10 kusov 29T z opcie z Plánu obnovy, ak všetko pôjde podľa časového harmonogramu. Čo sa týka linky 7, tak platí to čo píšeš, že nie je vhodné takým spôsobom kombinovať ponúkanú kapacitu a zrejme v blízkej dobe príde k určitej korekcii tohto stavu.
Reakcia na: FFF13 #92:
Bude potrebný interval v celej časti 2 minúty??? A v prípade mimoriadnosti by mohla byť aspoň časť obsluhovana nejako preto by sa hodilo nejaké rozvetvenie, možno aj také ako je na ZSTNM proste iba s 1 zastávkou

Karlova je špecifická má lepší interval ale zase čo sa týka zvyšku okrem 32 nemá iné spojenie so mesta čo má každá mestská časť (dobre okrem Race, ale tam sú aj regionálne autobusy)
Reakcia na: upravovač fotiek #86:
T6 majú kamerový systém, v kabíne máš displej s pohľadom na 3. až 6. dvere. Takže to stačí len vhodne prepojiť a doplniť ďalším displejom s pohľadom aj na 7. až 9. dvere. A môžu sa spojiť vozy (z tohto pohľadu) z ľubovoľných sérií.

EDIT: Vidím, že s touto odpoveďou nie som jediný. 😉
Reakcia na: Valec #85:
To sú slová do BID-ky! 😉 A netreba mať obavy, náklady na zostavenie trojíc T6A5 nebudú veľké, pretože sú na to uspôsobené od výroby a zastávky na trase linky 3 sú dosť dlhé až na Komisárky, ktoré sa dajú jednoducho predĺžiť.
Reakcia na: Valec #95:
Áno, beriem. Som rád, že T6A5 majú už istú "prípravu". Budúcnosť je v dlhších súpravách. Len pozor, aby sme nedopadli tak, že cez víkend budeme mať polhodinové intervaly. Zatiaľ to nehrozí. Mňa už celkom štve polhodinový interval linky 20 večer. Lebo z mesta preferujem šotospojenie, pri ktorom v maximálnej možnej miere využívam električku. A keď sa vodič 4ky šuchce, mešká a svoje meškanie ešte zväčšuje (minútu po ňom príde ďalšia 4ka - áno, toto som zažil!), vďaka čomu mi zdrhne 20ka, tak ma to nesmierne vytáča. Samozrejme mi skončí platnosť lístka a v ďalšej 20ke potom cestujem načierno. Zatiaľ som nemal príležitosť hádať sa s revízorom, že 4ka meškala a ušiel mi prípoj.
Dovolím si uviesť pár faktov a nimi podložených predpokladov k "vyraďovacej diskusii", ktorá sa tu rozbehla:
1. Nových električiek prišlo vlani 20 (29T3), tento rok príde 10 (30T3), čo je spolu 30. Žiadne ďalšie ešte nie sú isté. Je pravdepodobné, že príde ešte 10 (29T) v roku 2025 alebo neskôr. Čo je spolu 40. Na najdlhšie električky ešte neboli ani vyčlenené financie z eurofondov, ani vypísaný tender, takže ak prídu, najskôr v roku 2027.
2. Po predĺžení električkovej trate v Petržalke sa navýši výprava o cca 10 električiek.
3. Električky 29T a 30T starších sérií už začínajú nabiehať kilometre do opráv vyšších stupňov a bude ich preto v premávke menej.

Vzhľadom na uvedené body sa v dohľadnej dobe nebudú vyraďovať žiadne T6A5, T3S ani T3P. Vyraďovať sa budú postupne iba niektoré ďalšie K2S (bez nových skríň) a pravdepodobne niektoré T3G.

Je všeobecne známe, že Praha vyradila T6A5 preto, lebo ich jeden človek z vedenia DPhlmP subjektívne nemá rád. Taktiež sa na nich nerobili opravy vozidlových skríň v takom rozsahu ako v Bratislave. Pritom v Prahe ostali v premávke ďaleko staršie T3R.P a pražské T6A5 dnes spoľahlivo slúžia v Sofii a ďalších mestách.

Eurofondy by mali slúžiť hlavne na niečo, čo prinesie trvalé, resp. dlhodobé zlepšenie. Na výstavbu nových tratí a nákup vozidiel na nové trate. Je škoda ich preje...sť na výmenu vozidlového parku, lebo potom možno už nebude tie trate za čo postaviť. Obnova, ktorá prebehla v uplynulých rokoch, bola potrebná, ale do budúcna je lepšie mať niekoľko starších električiek a nové trate do lokalít, kde teraz nie sú, ako mať kompletne obnovený vozidlový park a väčšinu výkonov zabezpečovaných autobusmi.

Reakcia na: Majo #98:
Pradoxné, že T3S má ostať v premávke, pričom o takmer 15 rokov mladšie T3G sa majú vyradiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #99:
T3S má modernizovaný interiér, pracovisko vodiča, elektrickú výzbroj, automatické spriahadlá, polpantografy, determálne sklá, modernejšie čelá, protišmykovú a protisklzovú ochranu... T3G má iba vymenenú výzbroj a polpantografy. Hoci z hľadiska prevádzkových nákladov sa určite oplatila aj iba výmena výzbroje, pre cestujúcich to žiadnu pridanú hodnotu nemá. Navyše u skríň T3 väčšinou platilo, že čím neskôr bola vyrobená, tým horšie bola remeselne vyhotovená.
Reakcia na: Majo #100:
Z vyradených K2S je a ešte pribudne plno plyšových sitzlov. Búda vodiča T3G môže z K2S dostať aj klímu, aj ručný radič (keď ho môže mať 7085, tak by to nemal byť až taký problém schváliť). T3G už protišmykovú podlahu majú (aj keď asi nie všetky, už si nepamätám ktoré, ale väčšina ju má vymenenú). Na sklá sa dajú dať fólie (ako vo Viedni). Súhlasím, že T3G pre cestujúcich žiadnu pridanú hodnotu oproti T3SUCS nemá. Klesajúca kvalita skríň je známa vec, otázka je, či ich stav tomu nazoaj zodpovedá (t.j. skrine T3G z roku 1989 sú na tom horšie ako T3CS z roku 1975). Nevidím problém v tom, aby T3G dostali komponenty vyťažené z vyradených K2S. Stačí, ak ich dostanú 4 súpravy, dve sa môžu vyradiť a budú slúžiť ako zdroj náhradných dielov pre výzbroj TV8.
Reakcia na: upravovač fotiek #101:
V prvom rade sa DPB snaží K2S v kompletnom stave predať. Keďže ani na Ukrajine už nemajú záujem kupovať vysokopodlahové vozidlá (a napríklad aj dobre udržiavané ostravské T3G a T6A5 skončili v šrote), je dosť malá šanca, že ich niekto vo väčšom počte kúpi a bude ďalej prevádzkovať. Možno zopár skončí u podnikateľských subjektov a neziskových organizácií. Následne teda bude namieste získať z K2S, čo je dobré a modernejšie ako v električkách, ktoré sa teraz nebudú vyraďovať. Už som dávnejšie navrhol, aby použili sedadlá, statické meniče, klimatizácie pracovísk vodiča a elektronické transparenty s "teplomermi" z vyradených K2S do T6A5. Kým pri sedadlách a transparentoch asi nebude problém, pri statických meničoch a klimatizáciach vyvstal v DPB neriešiteľný problém, že nemá kto naprojektovať úpravu elektrickej časti, pretože projektant DPB odišiel do dôchodku a nového v rámci úsporných opatrení neprijali. Ak máš dosť voľného času, môžeš to naprojektovať Ty. 😁 Do T3G už nikto investovať nebude, pred 5 rokmi by malo význam zrekonštruovať ich interiér a pracovisko vodiča podľa vzoru T3P, ale dnes už nie.
Turbo/Fobust/Tram Štefánikova/Upravovač fotiek: Ak máš veľa času a myslíš si, že je to technicky realizovateľné, mohol by si skúsiť navrhnúť aj trakčný podvozok s jednosmernými motormi na 760 mm pod T3 a poslať mi e-mailom. 😁
Reakcia na: Majo #103:
To som pred rokmi navrhoval Kremeňovi na K2. Motor som umiestnil mimo podvozok, otočil prevodovku o 180° a spojil kardanom (nie pôvodným). Nedoriešil som chladenie ani brzdič. Hnacia by bola iba jedna náprava krajných podvozkov a obe stredného podvozku (zvrátená konštrukcia). Nakoniec to skončilo tak, že motor vyhodiť úplne a na ten kardan pripojiť "črevá" zo šukafonu, keď to má tak či tak jazdiť na naftu. Len neviem kde by sa to tam pod podlahu zmestilo.

Načo vymýšľať vymyslené? Choď na Balog a tam si vezmi podvozky z BDe 4/4, ktoré nejakým spôsobom zaviažeš pod T3 (s úpravou T3), ak túžiš mať T3 na 760mm rozchode. Čo bude vzhľadom k šírke skrine celkom zaujímavé vozenie. A vôbec, kde by to mali jazdiť T3 na rozchode 760mm?
Reakcia na: Majo #102:
Zrovna s teplomermi by som sa fakt rozlúčil. Pokiaľ viem, jednotlivé malé displeje sú už roky prakticky nezohnateľné ako náhradný diel, čiže ich prevádzka by bola o permanentom preskladávaní z nejakej ďalšej zásoby vyradených teplomerov.
Reakcia na: Majo #102:
K2S sú nepredajné. Nikto o ne nemá záujem (zisťoval som). Je to atypické vozidlo pre všetky potenciálne prevádzky. Najväčšia šanca je do Sarajeva, kam by mohli ísť 7101, 7102, 7104, 7105 a 7106, lebo majú výzbroj TV14, rovnako ako SATRA II. Lenže aj to je dosť otázne, či budú chcieť. Síce podpísali aj opciu na Tango NF3, vraj sa chystajú spojazdniť do premávky staré nemodernizované K2YU, lebo nemajú dosť vozov do výpravy a idú predlžovať sieť. Paradoxne majú dosť SATRA II odstavených, neviem či kvôli problémom na elektrickej časti, alebo mechanickej časti.

Toľko času zasa nemám. Úplne mi stačí, že sa angažujem v prípade jedného dráhového nekoľajového historičáku, ktorý sa dúfam podarí spojazdniť do roku 2026, čo je najoptimistickejší možný termín. Elektrickú časť ti nenaprojektujem, nemám elektrotechnické vzdelanie. Neviem presne v čom má byť problém, ale 3. séria T6A5 klímu búdy vodiča má, takže to stačí obkresliť a upraviť z nej. Načo vymýšľať vymyslené?

Áno, modernizácia interiéru T3G sa tak dlho odkladala, až to stratilo význam. Viď https://imhd.sk/ba/doc/sk/16103/Sci-fi-Elektri%C4%8Dkov%C3%A9-novinky-z-krbu-v-roku-2017 Navrhoval som to aj predtým, ale padalo to na hluché uši v DPB, tak to skončilo v sci-fi. Uvidím, či za 5 rokov budeme tiež hovoriť, že to malo zmysel pred piatimi rokmi. Ak T3G budú ešte jazdiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #104:
Elektrické vozne radu 411 TREŽ majú šírku 2 440 mm a nie je problém.
Reakcia na: Viko #105:
Minimálne transparenty osvetlené žiarivkou stojí za to vymeniť za LED a keď už ich budeš meniť, môžeš tam dať rovno tie s (funkčným) "teplomerom".
Reakcia na: upravovač fotiek #106:
V tom článku bolo viac dobrých vecí, ktoré sa mohli realizovať, ale nerealizovali sa. Napríklad náter, ktorý si navrhol, je podstatne lepší ako červené more, ktoré sa používa dnes. https://imhd.sk/ba/galeria-media/u/10637/168729/Nov%C3%BD-korpor%C3%A1tny-n%C3%A1ter-sa-v-roku-2017-dostal-aj-na-elektri%C4%8Dky-typu-T6A5?ref=ba%2Fdoc%2Fsk%2F16103%2FSci-fi-Elektri%25C4%258Dkov%25C3%25A9-novinky-z-krbu-v-roku-2017 .
Reakcia na: upravovač fotiek #106:
Dráhový nekoľajový historičák je 6617? Neviem o tom že by sa aj na dačom inom momentálne pracovalo.
Reakcia na: Majo #108:
Jasné, vymeniť žiarivkáče za DOT-LEDy by bolo prospešné, rovnako ako dosádzanie hlásičov do starších autobusov (ktoré mám pocit, že sa akosi zaseklo). Ale sústrediť sa na nejaké šírenie teplomerov môže akurát pochovať úspech celej inak potrebnej výmeny.
Reakcia na: Ma178rek #94:
Nestačilo by tam len obratisko niekde na Topoľčianskej alebo Šintavskej?
Zdravim všetkých, chcem sa opýtať ako neodborník ohladne novej električky T3. Nezda sa vam ze nastup je vyšší ako u starsich 29T ? Skoro som sa potkol ako som nastupoval.
Kedy asi budú tieto neve elektricky zaradene do klasickej vypravy?