Predĺženie trasy linky 36 (od 10.12.2023)

Od nedele sa rozšíri autobusové spojenie Záhorskej Bystrice s OC Bory.

Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 10. decembra 2023 bude trasa lokálnej linky 36 predĺžená zo Záhorskej Bystrice až k OC Bory. V úseku Strmé vŕšky - Záhorská bude premávať po doterajšej trase, následne bude pokračovať cez Bratislavskú a Hodonínsku ulicu k OC Bory, pričom obslúži všetky zastávky na tejto trase.

V dňoch školského vyučovania budú vybrané spoje linky 36 ráno a popoludní pokračovať zo zastávky OC Bory až do Dúbravky na konečnú Žatevná ako nová linka Šk16.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
...čiže tam zrejme capnú celodenný 30 min interval. Celkom škoda lebo v špičkách to bolo už celkom použiteľné (nadväznosť z/na každú druhú 37)
Reakcia na: FFF13 #1:
60
Reakcia na: JamaVOku #2:
Uvidíme, ak to má byť atraktívne, tak dajú 30.
Reakcia na: Trolley #3:
S tymi 60 to bude zase take atraktivne,ze to prehodnotia na zrusenie 😁. Aspon spicka mala byt s 30 podla mna.
Reakcia na: Petto #4:
Minulý týždeň som sa potreboval dostať zo Záhroskej do Devínskej. Dva prestupy, prvý z linky s 10 minútovým intervalom na linku z 15 minútovým intervalom, druhý na linku s (v tom čase) 6 minútovým. Plus prebiehanie cez cestu. Som si zaspomínal na časy, kedy som to mal s jedným prestupom na hrane. Zavolal som si auto. Ak budem mať iba jeden prestup na hrane, pri ktorom nebudem dlho čakať a moknúť, tak využijem MHD.
Reakcia na: JamaVOku #2:
Mohla to byť celkom dobrá zmena, ale s takýmto intervalom to nových ľudí do MHD určite nepritiahne. Nemohla tá 36 vynechať okruh po Záhorskej a ísť z Bratislavskej rovno na Rudavskú? V takom prípade by jedno kolo vyšlo na cca 25 minút s priebežnou konečnou pri OC Bory. V špičke by tak mohol byť aspoň 2-3 hodiny 30-minútový interval, v ostatných časoch by musel byť 60-minútový, takže vtedy by mohla 36 zachádzať aj cez Záhorskú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Ak mám dobré info, DPB upozornil MČ, že na linku môže vypraviť len jeden voz a predĺženie trasy bude znamenať redukciu intervalu. MČ údajne tlmočila názor občanov, že dlhý interval "prekusnú", len nech sú priame spojenia.
Reakcia na: Vladimír #7:
Tak môj názor určite netlmočili💀
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Pri 60 min intervale je veľká šanca že budeš dlho čakať
Reakcia na: FFF13 #8:
Možno mali nesprávny typ prekladača 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Tak ono by sa dalo počas špičky jazdiť aj v intervale 40 minút kde by bolo 10m vyrovnávacka ...
Len či by to stačilo lebo tak zo Záhorskej sú kolóny pravidelne (meškania 37)
Reakcia na: FFF13 #9:
Je tam aj 216... Takze odchody z Krcov smer Bory budu x.07 a x.30 co nie je uplne 30 min takt ale lepsie ako by isli 2 min po sebe
Reakcia na: Vladimír #7:
Ja sa musím rehotať. Čo tam potom, že väčšina ľudí bude mať zhoršený interval do centra Záhorskej Bystrice, kde sú už teraz dostupné služby. 😁 Ale priame spojenie raz za hodinu? Však, keď prekusnú zhoršený interval mohli dať aj 120 min. interval. 😂
Reakcia na: Klepeto #13:
Mali im to dat ako je 35 - kazdych 40 minut 2,5 hodiny rano a 4,5 hodiny poobede 😃
Reakcia na: Vladimír #7:
Objednávateľom MHD je mesto, nie mestská časť, takže zodpovednosť má mesto. Takéto hlúpe požiadavky od MČ prichádzali odjakživa, zrovna DPB/HMB sa im dlhodobo, aj za najhorších vedení, bránili celkom úspešne a dopravu organizovali odborne. Je teda na mieste sa pýtať prečo sa to zmenilo a mesto sa de facto vzdáva kontroly nad úrovňou služby ktorú platí.
Reakcia na: FFF13 #8:
Treba to veľmi dôrazne napísať tvojmu starostovi.
Reakcia na: 810zssk #15:
"...DPB/HMB sa im dlhodobo, aj za najhorších vedení, bránili celkom úspešne..."

Toto bude nejaká forma spomienkového optimizmu. Čo si ja pamätám, "poslanecké linky" sa v Bratislave zavádzali odjakživa.
Reakcia na: Vladimír #17:
To je niečo iné ako píšem. Jedna vec boli vyhadzovačky peňazí a la 133, druhá keď sa redukuje základná dopravná obslužnosť a zavádza systém odvšadiaľ všade raz za hodinu. To druhé sa, objektívne, proste nerobilo.
Ale tak keď si to človek vezme zo zastávky Krče, 216 odchádza v čase XX:10 a 36 v čase XX:30 takže nie je to až tak zlé ako to vyzerá...
Ako bola vyťažená 36 v terajšom okruhu???
Ešte doplním, že skrátené večerné spoje L29 pojdu len po Botanická záhradu. Na L75 budú vybrané dojazdové spoje končiť na Novej dobe, nevie niekto prečo? Iné idú cez Vajnorskú na Jurák, alebo cez Rožňavskú na Bojnickú.
Reakcia na: Trolley #20:
75 kvôli nasadeniu elektrobusov z Hroboňovej.
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=248720#248720
Pri L36 išlo len o to aby vlk bol sýty a ovca celá, vrátime nazad L36 na základe petície a žiadosti m.č., ale spravíme to po svojom, voz nepridáme, dáme biedny interval a po čase sa ukáže, že sme mali pravdu, že linka slabo vyťažená a znova ju skrátime/zrušíme.
Reakcia na: Oli61 #22:
Výprava sa neznižuje "z pasie", ale z dôvodu nedostatku vodičov. To znamená, že pri posudzovaní trasy linky bolo vopred jasne dané, že počet vozov na linke je a bude jeden. Objednávateľ si vybral - ako som už písal, uprednostnila sa dlhšia trasa pred početnosťou spojov.

Takže žiadne také, že "spravíme to po svojom".
Mňa celkom prekvapuje, že pri všetkých úsporných opatreniach sú na 77 stále 2 poradia, z ktorých jedno jazdí v špičke iba 16 minút z hodiny, druhé 28. Ak by spoje do Spaľovne v špičke obojsmerne (možno by stačilo aj jednosmerne) zachádzali na Povodie Dunaja (+3 min. v každom smere), tak by tam stačil jeden voz. Jedno kolo by vyšlo na cca 20 minut, takže pri VH by bola tak či tak prestávka 10 minút. Mimo špičky by jazdila tak ako teraz, to znamená v dvoch trasách. Jediný, kto by touto zmenou utrpel, by bolo Zajačie, ktorému by sa zhoršil interval v špičke z 15 na 30 minút. Vzkm by sa síce neušetrili, ale ušetril by sa jeden vodič, ktorý by sa dal použiť na špičkové poradie 36/2 v podstate "iba" za cenu PHM (na to by možno mohla prispieť aj MČ). Posilnenie 36 by asi pomohlo viacerým ľuďom ako 15-minútový interval v špičke na Zajačie.
Reakcia na: Vladimír #23:
Vždy sa dá ale nájsť nejaké riešenie, hlavne treba motivovať vodičov, aby nedochádzali z podniku. Ale keď mesto robí také veci ako cyklopruh na nábreží... čo sa čudujeme. Na jednej strane chce prilákať ľudí do MHD, na druhej strane zvyšuje cestovné, redukuje spoje a ako bonus sa nezmyselne menia názvy zastávok.

Ale ak to vie zabezpečiť DPB len 1 vozom, mohla to IDS BK koordinovať aj s Ariivou, aby buď cez Strmé vŕšky jazdila aj L216, čím by sa skrátil interval na 30 minút, alebo by sa trasa L36 nemenila a posilnila by sa premávka L216.
Reakcia na: FFF13 #1:
No neviem ako použiteľné to bolo, keď vždy, keď som išiel (pešo) danou trasou a 36 išla okolo mňa, tak v nej bolo minimum ľudí.
Celá linka bola totiž odveci. Obyvateľom bytoviek sa na ňu neoplatilo čakať, lebo už skôr prišli na zastávku pešo. A obyvateľom rodinných domov za bytovkami to bolo jedno, lebo všetci používajú autá.
Takto tá linka snáď aspoň niekoho poriadne odvezie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
77 je absolútny bizár. To ma fascinuje už od tej prvej redukcie keď sa zlikvidovala 79 (medzičasom vrátená v mizernej podobe), ale na 77 ktorá obsluhuje pár záhrad a tri firmy, pričom aj v čase najväčšej vyťaženosti vozí primárne vzduch potrebuje ten luxusný interval čo tam je. Jedna vec je možnosť spojenia oboch vetiev v špičke, ale pre mňa je otázne či tam vôbec treba tých 15 minút v špičke (30 na každú vetvu) keď tam vôbec nie je taký dopyt. Z pohľadu ZDO je samozrejme súčasné riešenie fajn, ale ak v oblastiach s oveľa významnejšími zdrojmi/cieľmi ciest ten interval nezabezpečujeme, tak sa pýtam prečo práve tu a nie niekde kde by to zmysel malo.
Inak nerozumiem tomu hotentótskemu (ne)riešeniu súbehu s 216. V prvom rade by tam mal byť preklad, čo predpokladám nie je kvôli tomu že DPB chce prestávkovať vodičov v Boroch, nie na Strmých vŕškoch. Druhá vec je ale potom aj odlišná trasa, kedy 36 z nejakého random dôvodu nejde cez nemocnicu ako 216, ale priamo k OC.

Tie dve linky mali byť 100 percent koordinované, v úseku Krče - Bory ísť po rovnakej trase, s rovnakými zastávkami a v preklade.
Reakcia na: Trolley #25:
Manažment DPB motivuje vodičov tým že im zhoršuje pracovné podmienky a núti ich robiť neľudské zadelenia. Takže sa nemusíš báť, bude ešte horšie.

Zatiaľ som nevidel žiaden plán ako zvrátiť personálnu situáciu v DPB, ani náznaky snahy s ňou niečo robiť. Len sa tu rozhadzuje rukami do vzduchu že tak to je, ľudia nie sú (asi mi ušlo kedy ľudstvo vymrelo), a tak proste budeme sekať výkony. Jednak sa pýtam že dokedy, či naozaj toto hodlajú robiť až kým v prevádzke nezostane jedna linka na ktorej jazdí tých pár nadšencov čo to budú robiť za takmer akýchkoľvek podmienok, a tiež si treba uvedomiť že to sekanie výkonov zákonite bude musieť viesť k odchodu cestujúcich z VHD, čo bude znamenať prepad tržieb (ja už som si napr. električenku nepredĺžil z rôznych dôvodov súvisiacich s kvalitou MHD), a zároveň nárast IAD = viac zápch = dlhšie jazdné doby = potreba ešte viac vodičov. Toto čo HMB predvádza nie je udržateľné.

Druhá vec je, že HMB by sa malo zbaviť dogmy že DPB je jediný dopravca na planéte. Ak DPB nevie zabezpečovať službu ktorú mesto chce, nevidím dôvod prečo sa neobzrieť po iných dopravcoch ktorí by mohli prebrať časť výkonov. Iste, akceptujem že je šanca že by sa za podmienok mesta nenašiel nikto kto by to bol ochotný zobrať, ale aspoň *skúsiť* by sme to mali. Tento stav "DPB alebo nič" je rovnako absurdný ako keď ZSSK denne ruší vlaky, MDV sa na to nečinne pozerá a pritom v rade stojí celý rad dopravcov čo by mileradi zobrali zakázku na vlaky vo verejnom záujme.
Reakcia na: 810zssk #28:
Súhlasím s tebou. L36 mala byť "mestská" verzia L216 s rovnakou trasou na spoločnom úseku a spoločným 30-minútovým intervalom.

Druhá vec je prečo sa spoje do Dúbravky nemohli v celej trase viesť ako L36, ale od Borov sú značené ako Šk16.
Reakcia na: Trolley #30:
Nechceli zabezpečiť prestup na hrane medzi 36 a 21? Inak mi totiž nedáva veľmi zmysel, prečo nejde 36 po trase 216, ktorá je v úseku Pri krematóriu - OC Bory (C) iba o 3 minúty dlhšia ako trasa 36. Pri vedení 216 je asi pravdepodobne problém v tom, že jej trasa má 25 minút v oboch smeroch, to znamená, že pri zachádzke na Strmé vŕšky by sa už zrejme muselo pridať ďalšie vozidlo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Tak predpokladám že na tej 216 sa netočí jeden bus, ale je tam nejaký prejazd, keďže inak by nevychádzali prestávky. Ale je možné že ten prejazd je len raz za X hodín.

Na druhej strane, pár minút by sa dalo ušetriť okružnou trasou okolo Borov (t.j. zo Stupavy na OC Bory, Nemocnicu Bory a späť do Stupavy).
Reakcia na: 810zssk #32:
Neviem, či po úplne každej jazde, ale na Boroch sa zvyknú na 216 meniť vozidlá, aj keď je tam prestoj iba 3 minúty. Vozidlo zo Stupavy odíde a príde iné vozidlo, ktoré ide naspäť do Stupavy.
Reakcia na: keks #26:
zďaleka nie všetci obyvatelia rodinných domov používajú auto
Reakcia na: Ma178rek #19:
Chodím L37 každodenne a každodenne na zastávke stretávam aj autobusy L36 - a v terajšom okruhu mala L36 vyťaženosť 1 vodič + 0 až 1 cestujúci.
Reakcia na: Substrát #35:
Ja som v nej minimálne poobede vídaval tak okolo 5 ľudí, ktorý ňou išli hore.
Tento 36 - kový kompromis zo strany DPB/HMB považujem za celkom uspokojivý výsledok petície:
https://www.peticie.com/peticia_za_zachovanie_povodnej_trasy_36
A v mene všetkých, ktorí ju podpísali, aj týmto ďakujem DPB/HMB.🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
Ja , keď som v nej išiel hore v poobednej špičke tak som vždy išiel vodič a ja a max. ešte jeden k tomu.. Možno keby viac povymetala tie bytovky cez ulicu Ota Holúska by sa dopyt našiel. Teraz sú tie zastávky dosť ďaleko lebo smerom hore nie je zastávka "Pod vŕškami" ..
Reakcia na: david11 #38:
Ono by na 36 bol ideálny minibus, ktorý by tam viac povymetal bočné uličky.

Kedysi so mal nakreslenú ideu okružnej linky z DNV (Bory vtedy ešte nestáli) okolo VW a Poľného mlyna na Československých tankistov, a ďalej v ZB okruhom Bratislavská - Pri Vápenickom potoku - Strmý vŕšok - Donská - Kollárova - Tešedíkova - konečná ZB - Čsl. tankistov a späť do DNV.

Dnes by to trasovanie samozrejme bolo treba iné, máme Bory, a pri Strmých vŕškoch by to malo ísť bližšie k bytovkám ktoré vtedy tiež neboli. Ale celkový koncept toho okruhu by som si stále predstavoval nejak takto.
Reakcia na: 810zssk #39:
Neviem či Donská je vhodná na premávku minibusu, na konci je dosť úzka a ešte k tomu keď je obojsmerná.