Linkám 32 a 33 pomôže v rannej špičke nový buspruh z Dlhých dielov.
Po nedávno ohlásenom zámere zriadenia cyklopruhov a čiastočne aj buspruhov na nábreží s cieľom eliminovať tranzitujúcu automobilovú dopravu z tohto úseku pokračuje magistrát hlavného mesta v preferovaní MHD a cyklistov aj v Karlovej Vsi na Dlhých dieloch. Po nedávnej oprave časti ulice Hany Meličkovej mesto vyznačuje v týchto dňoch nové vodorovné dopravné značenie v úseku od zastávky Hany Meličkovej po Molecovu ulicu. Pôvodná štvorpruhová komunikácia je po novom rozdelená na viacero častí.
Okrem cyklopruhov v oboch smeroch pribudol na viacerých úsekoch aj vyhradený pruh pre MHD, resp. kombinovaný pruh pre MHD a cyklistov. Vyhradený pruh pred zastávkou Hany Meličkovej smerom na Dlhé diely zabezpečí plynulý príjazd trolejbusov a autobusov k zastávke a lepšie pristavenie vozidla k hrane nástupišťa, keďže sa odstránilo parkovanie vozidiel pred zastávkou. V smere z Dlhých dielov bol zriadený samostatný pruh pre MHD na krátkom úseku ul. Hany Meličkovej v oblúku pri trafostanici a na Molecovej ulici potom pokračuje spoločný vyhradený pruh pre MHD a cyklistov k štadiónu. Vyhradený pruh v smere do centra môže pomôcť zrýchliť MHD v rannej špičke pracovných dní. V minulosti sa tu už dočasný buspruh nachádzal, počas modernizácie električkovej trati v Karlovej Vsi v roku 2020 pomáhal zabezpečiť plynulejšiu premávku MHD.
Pre individuálnu automobilovú dopravu zostal v každom smere jeden jazdný pruh, v smere na Dlhé diely bol zároveň na ul. Hany Meličkovej vyznačený parkovací pruh, ktorý nahradil pôvodné parkovanie po okrajoch ulice. Nové dopravné značenie by malo zabezpečiť aj bezpečnejšie prechádzanie chodcov cez priechody na Molecovej a Janotovej, kde boli vytvorené ostrovčeky na priechodoch.
keks
Nie každý má prácu tak blízko od domu, aby si mohol dovoliť cestovať tam a späť bicyklom (napr. mne by cesta z a do práce zabrala bicyklom 4 hodiny, MHD 1 hodinu a 40 minút, autom 50 minút).
Na mojom prípade vidno, že aj cestou MHD namiesto auta strácam čas. Ak by sa však mal autobus terigať za nejakým cyklistom, tak už jednoznačne presadnem do auta.
Navyše, aj keď MHD je ekologickou dopravou, autobus stále spáli pomerne veľa pohonných hmôt, takže pomalým posúvaním sa za cyklistom vypúšťa zbytočne viac splodín, než je nutné.