Hlavné mesto pokračuje v boji proti automobilizmu

Linkám 32 a 33 pomôže v rannej špičke nový buspruh z Dlhých dielov.

Po nedávno ohlásenom zámere zriadenia cyklopruhov a čiastočne aj buspruhov na nábreží s cieľom eliminovať tranzitujúcu automobilovú dopravu z tohto úseku pokračuje magistrát hlavného mesta v preferovaní MHD a cyklistov aj v Karlovej Vsi na Dlhých dieloch. Po nedávnej oprave časti ulice Hany Meličkovej mesto vyznačuje v týchto dňoch nové vodorovné dopravné značenie v úseku od zastávky Hany Meličkovej po Molecovu ulicu. Pôvodná štvorpruhová komunikácia je po novom rozdelená na viacero častí.

Okrem cyklopruhov v oboch smeroch pribudol na viacerých úsekoch aj vyhradený pruh pre MHD, resp. kombinovaný pruh pre MHD a cyklistov. Vyhradený pruh pred zastávkou Hany Meličkovej smerom na Dlhé diely zabezpečí plynulý príjazd trolejbusov a autobusov k zastávke a lepšie pristavenie vozidla k hrane nástupišťa, keďže sa odstránilo parkovanie vozidiel pred zastávkou. V smere z Dlhých dielov bol zriadený samostatný pruh pre MHD na krátkom úseku ul. Hany Meličkovej v oblúku pri trafostanici a na Molecovej ulici potom pokračuje spoločný vyhradený pruh pre MHD a cyklistov k štadiónu. Vyhradený pruh v smere do centra môže pomôcť zrýchliť MHD v rannej špičke pracovných dní. V minulosti sa tu už dočasný buspruh nachádzal, počas modernizácie električkovej trati v Karlovej Vsi v roku 2020 pomáhal zabezpečiť plynulejšiu premávku MHD.

Pre individuálnu automobilovú dopravu zostal v každom smere jeden jazdný pruh, v smere na Dlhé diely bol zároveň na ul. Hany Meličkovej vyznačený parkovací pruh, ktorý nahradil pôvodné parkovanie po okrajoch ulice. Nové dopravné značenie by malo zabezpečiť aj bezpečnejšie prechádzanie chodcov cez priechody na Molecovej a Janotovej, kde boli vytvorené ostrovčeky na priechodoch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hlavne, že sa mesto chválilo, ako sú po novom cyklopruhy červené...
Najskôr som si myslel keď to začali maľovať že niekto nemá na ihrisko, tak maľuje po ceste lebo to vyzeralo ako totálny chaos...
Na jednu stranu bojujú proti autám a na druhú stranu zhoršili MHD. To nemá hlavné mesto zdravý rozum. Veď na jeden mesiac zrušili celodenné spojenie VW2 a druhý mesiac zase obnovili?! To fakt nemohli tie spoje Mláka/VW1-VW2 označiť ako 24? Ten, kto vymyslel tie 23-ky na VW2 nemá hlavu v poriadku. OKAMŽITE SA HOSPITALIZUJTE PODNIK!
Reakcia na: Sor city #3:
Mesto neplánuje celozávodné dovolenky pre VW.
Snáď upravia aj trolej.vedenie v tomto chaose
Reakcia na: Sor city #3:
Prosím ťa, to keby si vedel že ja sa rok naťahujem s magistrátom aby už riešili konečne odbočenie na križovatke Rustaveliho/Detvianska kde majú autobusy problémy na dennej báze (naposledy som dostal termín o realizácii na konci tretieho štvrťroka ktorý sa pomaly blíži) takže som zvedavý, asi to zas skončí tým že budem musieť na to verejne kde tade upozorňovať a opäť písať ďalšie e-maily mestu, to je ten ich boj proti autám a podpora MHD v praxi... A k hentomu slávnemu cyklopruhu na nábreží vďaka ktorému sa električky už teraz dostávajú do rôznych kolíznych situácii s autami a autobusy stoja x minút v kolónach a to ešte ani nezačal školský rok sa radšej nebudem vyjadrovať
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Ale spojenie VW1 - VW2 nebolo pozastavené, ale zrušené. Ak by bolo pozastavené, ako to býva pri L25, 26 a 92, obnovili by sa tam spoje L21 a neurobil by sa paškvil L23.
Cyklopruh na nábreží je normálny výsmech zdravého rozumu...na nábreží je luxusná široká promenáda kde sa dá bezpečne prejsť od Lafra prakticky až ku Šafku (mimo toho nešťastného úseku okolo osobného prístavu) ...ale dakto zjavne chce radšej adrenalín na ceste lebo inak neviem čo by ma prinútilo radšej ísť popri vozovke ako cez tú promenádu...a tie drísty na FB diskusiách ako to bude super že sa nebudú musieť vyhýbať chodcom a psom 🤦
A pokial si nejaký pomätený progresívny extrémista myslí že to vyženie autá z nábrežia ,tak by sa mal vyšetriť 💩
Lebo isto nejaký menežéris výjde zo svojho bytu za 800k v Zuckermandli a na rokovanie nepôjde autom za 100k ale sadne na električku 🤣
Áut bude na nábreží rovnako za deň akurát neprejdú plynule ale pôjdu v kolónach 👏
Reakcia na: NOKS #8:
och to ešte stále vyplakávame? myslíš ze tým komentárom to zmeníš? áno vie sa o negatívach ale vie sa aj o pozitívach, nedá sa vyhovieť každému a nábrežie naozaj nemá byť dopravná tepna, nech sa na mna nik nehnevá.. .. a ukáž mi tú luxusnú širokú promenádu od Mostu SNP k Šafku, rád sa po nej pôjdem ihneď prejsť
Reakcia na: Mario2375 #9:
Akože dobre keby si bol v skupine fanatických cyklistov rozumiem že sa tešiš zo série geniálnych nápadov nášho bradatého populistu ale keďže nie si tak mi prosím vysvetli aké pozitíva to bude mať konkrétne pre MHD ? Pomôžem ti, ja si dovolím za všetky "pozitíva" vybrať jedno nižšie uvedené, farebne zvýraznené, je to zo statusu magistrátu na FB kde oznamovali vtedy ten cyklopruh na nábreží... To znamená že nielenže sa budú vozidlá MHD dostávať do kolízii s autami vďaka tomu jednému úzkemu pruhu nábreží, ešte sa na zastávkach budú motať cyklisti, ktorých znalosť dopravných predpisov je vo všeobecnosti na dosť biednej úrovni
Reakcia na: Matej138 #10:
Tento problem by sa velmi lahko vyriesil presmerovanim vsetkych autobusov po elektrickovej trati.
Reakcia na: NOKS #8:
Preco by sme sa mali zaujimat o tom, co si mysli nejaky darmozrac co byva v Zuckermandli?
Ten nadpis preboha písal kto? (Sa ani nedivím že tieto články nie sú podpísané.)
Reakcia na: Matej138 #10:
https://www.facebook.com/cyklokoalicia/posts/pfbid0D43fdKmykhTQh84DXnpsNN8FgBDibTAvrAZMr196Wt7BL3HcHS7qTvYgCtEZD8vBl

Tu sú k tomu aj vizualizácie.

Združený buspruh pred zastávkou Most SNP bude mať cca 145 m. Potom je cyklopruh segregovaný, 2x prerušený zastávkami (NĽŠ, ŠN).
Reakcia na: Andrej #11:
To je síce pravda lenže to by sa tam najskôr tie autobusy museli vedieť obísť čo vraj možné nie je... Ono najlepšie riešenie by bolo nevymýšľať nezmysly z ktorých tieto problémy vznikajú, viď ako tento slávny cyklopruh
Reakcia na: Matej138 #15:
Neviem, mne sa zda ovela nezmyselnejsie aby autobusy sedeli v zapche (nielen teraz, aj predtym) ked o 4 metre vedla je vyhradeny pruh MHD.

Preco by sa autobusy nevedeli obist? To je co za vyhovorka? To je snad jedina vyhoda autobusov.
Reakcia na: Matej138 #10:
Som si vedomý, že som na stránke imhd.. ale.. netočia sa všetky rozhodnutia iba okolo MHD.. pozitíva napríklad zníženie hluku, väčšia bezpečnosť pre chodcov a zredukovaná veľká bariéra vo forme 4 prúdovej cesty ktorá tam, a môžeš si písať čo len chceš, tam nemá čo byť. A nie nie som fanatický cyklista ani fanatický volič Valla, ale rozumné riešenia na redukciu IAD a petrolheadov, ktorí musia štartovať aj ked si idú kúpiť jeden toaletný papier, v centre plne vítam. MHD sa dá riešiť ako už bolo písané vedením po električkovej trati, poprípade skrátiť linky pod SNP a zhustiť interval L4 v sedle poprípade nechať L1 jazdiť tak ako jazdí teraz, vo výluke. Ale to je iba môj lajcký pohľad.
Reakcia na: Mario2375 #9:
Povedal som svoj názor,nič viac,dávno nemám 20r aby som si myslel že dačo zmením komentárom na nejakej diskusii...to že ty ten názor neakceptuješ je len taká klasika sympatizantov PS pseudoexpertov...
Rovnako ako si myslí dakto že odreže tepnu len preto že z časti vedie centrom a doprava bude v pohodke ...btw komu tento nápad vyhovel okrem hrstky cykloextrémistov?
Reakcia na: Andrej #12:
Hej hej lebo darmožráči si bežne môžu kúpiť byt v tom komplexe 🤣 ale inak super komentár,plný argumentov,určite môžeš byť na seba hrdý 👏
Btw ten Zuckermandel bol iba príklad ale nevadí...
Reakcia na: NOKS #18:
Takto, ja som cyklista a chodím dosť často touto lokalitou a jediný problémový úsek je od mosta SNP po Propeler...
Keby zabrali 1 pruh a urobia obojsmerný cyklotrasu je to postačujúce ale toto je príliš preexponované..
Hlavne by bolo dobré vyriešiť úsek pri Eurovey lebo keď ide človek od Apolla smer Starý Most, buď ide v protismere alebo po chodníku
Reakcia na: Ma178rek #20:
Ano aj to by bola cesta alebo ,prípadne mohol lavý pruh byť aj spoločný s elektrickovým pásom (ako v Prahe alebo Brne) ...na tom kúsku by to až tak nebolelo...
Hej,presne tak,bude "luxus" po šafko a potom nič poriadne ďalej takže akurát skrz "pár metrov" komplikovaná doprava...
Reakcia na: NOKS #18:
ako nechápem ten osobný útok, nevieš argumentovať ničím iným ako politikou? ubohé
Reakcia na: NOKS #19:
"super komentár,plný argumentov" a ty anjelik čím argumentuješ? 🙂 stale si mi nepovedal kde je ta "luxusná široká promenáda kde sa dá bezpečne prejsť od Lafra prakticky až ku Šafku"
Reakcia na: Mario2375 #23:
Napísal som že tam je aj nešťastný úsek...btw tá obmedzenka sa robí aj skôr nie náhodou? Nehovoriac o tom že to nič nevyrieši lebo za križovatkou na šafku je cyklotrasa o ničom ...
Politike sa nečuduj keď dobre vieš odkial vietor fúka ...tam je aj výhradná skupina ludí ktorých táto zmenička potešila
Reakcia na: mmmm #1:
Snad Vallovej uchylke malovat vsetky verejne priestranstva (povodne s tym zacal so svojimi slavnymi oranzivymi kruhmi na namesti SNP) ujde aspon tento cyklopruh. Jeden novy uz do..bali pri petrzalskej plavarni, dalsie na Safku…O spojnici medzi Starym a Novym mostom na hradzi ani nehovorim. Namiesto obnovenia bielych ciar tam naondili kopec cervenej farby, v ktorej po polievani cesty ostala stat voda a ktora farbi kolesa bicyklom. Navyse po tom “genialnom” farbeni asfaltu ani nie je poriadne vidiet vsetky tie diery, ktore su na trasch. Takze vdaka tomu uz radsej idem zase po ceste mimo cyklopruhu, ak je cerveno dofarbovany..
Reakcia na: kecho #25:
Maľovanie čiar je najefektívnejší spôsob ako stavať cyklotrasy. Ďaleko efektívnejší ako drahá neekologicka cyklotrasa medzi dvoma dedinami.

Čo mňa znepokojuje sú cyklisti v bus pruhu. Mám s tým ako cestujúci zle skúsenosti a v princípe aj cyklista je individuálna doprava.

Ťažko sme začiatkom tohto roka v MPK vybojovali, aby nemali elektromobily výnimku na bus pruhy, ale v princípe tam pošleme cyklistov.

Osobne si myslím že plnohodnotný cykloopruh + 2m pruh pre autá a ten autobusonakladny hybridný pruh z gagarinky sú plynulejsim riešením.
Reakcia na: Ike #26:
Tu si dovolím napísať svoj názor, že cyklodoprava, aj keď predstavuje individuálnu dopravu, by ako nemotorová doprava mala byť uprednostňovaná pred motorovou hromadnou. Ale určite súhlasím že spoločné cyklo a bus pruhy nie sú šťastným riešením.
Reakcia na: NOKS #19:
To, že nejaký "manažér" si môže dovoliť bývať na Zuckermandli ešte neznamená že robí užitočné veci pre spoločnosť.

Hlavne že tvoj príspevok je plný argumentov. Snáď nebudeme nastavovať mestskú politiku podľa nejakého zakomplexovaného blbca ktorý si myslí že je príliš dôležitý aby jazdil na električke s nami plebs. Keď sa to dá v Manhattane, čo je snáď centrum snobstva, tak aj tu je to možné.
ja som veľmi zvedavý, koľko % ľudí presadne z áut na bicykle po septembri (čo je teda zrejme zámerom tej úpravy nábrežia).. osobne si myslím, že 0,00 %
Reakcia na: Ttom #29:
Nie každý jazdí na bicykli. Napríklad mňa na bicykli či kolobežke neuvidí nik - buď idem peši alebo MHD alebo autom. Áno, som pre toto mesto triedny nepriateľ 😈
Reakcia na: Ike #26:
Aj keď na obranu tohto projektu pozerám, že ten zmiešaný pruh je smerom dole, čo je najlepšie z možných riešení zmiešaných pruhov.😉
Reakcia na: pressburger #30:
ja som to aj minulý rok skúšal, najazdil som na bikeu fakt veľa do roboty (Dúbravka-Svätoplukova), ale je tam toľko nepraktických vecí okolo, že kašlem na to
Reakcia na: Mario2375 #22:
Hlavne že ty neurážaš vodičov všeobecne a to je ok že? Lebo podľa teba sú všetci vodiči lenivé prasce jazdiacich do najbližšej večierky autom pre jeden toaletak 🙂
Reakcia na: Ma178rek #20:
Presne, riešia tieto nepotrebné úseky, ale že pri jazde od Apolla na Starý Most cyklista nemôže legálne odbočiť na nájazd poza Umelku, to ich netrápi. Ani to, že tá široká promenáda pred SND je neprístupná pre cyklistov. Tam už nejdú ukrajovať v prospech cyklopruhov.
Reakcia na: Ike #26:
"Čo mňa znepokojuje sú cyklisti v bus pruhu."
Mňa to ako cyklistu znepokojuje tiež. Cítim sa oveľa bezpečnejšie, ak sú dva plnohodnotné pruhy vedľa seba a viem, že ma autá môžu kedykoľvek obísť. Ak je tam buspruh, tak buď do neho nemôžem a autá ma nemajú ako obísť, alebo je to pruh aj pre cyklistov a blokujem autobusy, čo mi tiež nevyhovuje.
Reakcia na: shaggy #35:
Najhoršie na tom celom je, že keď aj cyklista šlape cca. 25-30 km/h a autobus ho má šancu obehnúť cez klasický pruh, tak na ďalšej zastávke, kým autobus odbavuje, cyklista ho opätovne obehne a opäť tvorí prekážku pre bus.
Viackrát som bol svedkom takýchto situácií napríklad v Berlíne.
Reakcia na: henko151 #36:
Tak ale to už je o mindsete dotyčného. Osobne sa nepchám pred vozidlá, o ktorých viem, že mi budú netrpezlivo dýchať na chrbát.

Ale je pravda, že v poslednom čase ľuďom vymäkli mozgy - minule ma dojala cyklistka, čo si uprostred zastávky Blumentál zmyslela vybočiť z pruhu smer Rača krížom cez koľaje na chodník pri Daňovom v čase, keď z oboch strán prichádzali eliny.
Medzitym nam pribudol novy street art na Mudronovej
Reakcia na: Foltest #38:
To vážne začali používať tie zelene ko**tiny od ktorých ide Praha/Česko preč? Čiže nahradíme červeno-biele zábradlia za šedo-antracitové a vráti sa takýto nevkus?
Reakcia na: Arrivaderci #39:
A este na kazdej strane cesty iny typ 🙂 A o akom nevkuse hovoris? Udajne sa jedna o zatraktivnovanie priestoru 😁
Reakcia na: Foltest #38:
To fakt nemali na sklade nejaké kvetináče? Hoc aj staré betónové z Kamenného námestia... Aj by to vyzeralo lepšie, aj by to bolo bezpečnejšie pre tých chodcov, čo tam majú tráviť čas chránení len smiešnym plastovým výliskom.
Reakcia na: Mario2375 #17:
Na jednej strane vitame znizenie hluku v meste , na druhej davame navrh na zhustenie L4 v sedle - a to bude mat za nasledok co? Zvysenie hluku nielen v Dubravke kde to uz teraz riadne duni/rachoti.. Istym sposobom sa to podoba na Zahorsko-Bystricanov, vyplakavaju a idu robit peticie za obnovenie zruseneho spoja aby mali "zivot ako na dedine a benefity velkomesta ako na dlani".. Nech sa paaaci, zahrajte mi takuto. Aj Petrzalcania co prisli na "dzedzinu" sa stazovali nedavno ze "preco rano pocut kohuta, take sme v Petrzalke nemali".. div sa svete, to su mi ale veci.

Nacase asi zvazit kazdych 5 minut spoj medzi Zahorskou a Trnavou - predsa len co ak ten burger z Trnavy je najlepsi... a netreba auto, a aj tie skoly su tam...
Reakcia na: Foltest #38:
Ahaa, tak to sú tie zelené riešenia v mestách 😂
Reakcia na: Foltest #38:
Fotka tej cedule vľavo by nebola? Reku čo tam píšu...
Reakcia na: henko151 #36:
To si dal ešte celkom fyzicky zdatného cyklistu. Väčšinou ide menej ako 20 kmh a ak vodič MHD ho chce predbehnúť aj s ohľadom na ustanovenie o 1,5 m , tak musí vyhodiť smerovku a preradiť sa so vedľajšieho. A to môže byť problém v špičke, kedy je bus pruh najpotrebnejší a kedy je v priebežnom pruhu stojata zápcha. A hoci ten bus niekto náhodou pústí, cyklista nie je stojata prekážka, takže je už preč. Čiže jediná možnosť je ísť za ním, čím sa ale znižuje plynulosť bus pruhu na polovicu.
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
Nebola, nenapadlo mi ju fotit.
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
Prečo je to tam po ukrajinsky?
Reakcia na: Miro #47:
Neďaleko je ukrajinská ambasáda, motá sa tam veľa Ukrajincov.
Reakcia na: Solider #48:
Toto je bežné aj inde. Mesto objavilo Google translate. My máme v dome dve ukrajinské rodiny a vraveli mi že často je to preklad for me behind me, shitmore a videoloser. Sú tu už vyše roka a pekne rozprávajú po slovensky.
Toto na dlhých Dieloch mi až tak nevadí. Akože bus pruh smerom dole s cyklopruhom, to si ešte viem predstaviť, tam sa cyklista pustí a väčšina spojov aj tak ide do ľavého pruhu, lebo sa im lepšie vyberá zákruta na Janotovej a potom sa chystajú vojsť na riviéru. Ale vidieť, že to je riešenie podobného gusta ako x variácii linky 23, problémového nábrežia atď. (stale ma baví, že zdražili lístky aby nemuseli meniť poskytovaných služieb, ale potom aj tak rozsah poskytovaných služieb zmenia k horšiemu)
Ako chceli dostať ľudí z áut, ale popravde vďaka úpravám na linke 23 som presadol do auta, lebo naozaj hento sa už nedalo znášať, to som bol vždy prednasratý pri príchode do práce. Teraz mám svätý pokoj a nemusím sa nad tým rozčuľovať. A to, sa vozím v mhd celkom rád, lenže čo je veľa to je veľa.
Reakcia na: Spajdy #50:
Asi to bude pre ľudí z Magistrátu prekvapenie, rozhodovanie auto/MHD/bike je predovšetkým racionálna a nie ideologická.
Reakcia na: 3pa3ck3 #27:
Prečo? Na bicykli ide jeden človek, v autobuse ich máš desiatky. Mne príde logické, že ak ide v jednom vozidle veľký počet ľudí, tak majú byť uprednostnený.
Nie každý má prácu tak blízko od domu, aby si mohol dovoliť cestovať tam a späť bicyklom (napr. mne by cesta z a do práce zabrala bicyklom 4 hodiny, MHD 1 hodinu a 40 minút, autom 50 minút).
Na mojom prípade vidno, že aj cestou MHD namiesto auta strácam čas. Ak by sa však mal autobus terigať za nejakým cyklistom, tak už jednoznačne presadnem do auta.
Navyše, aj keď MHD je ekologickou dopravou, autobus stále spáli pomerne veľa pohonných hmôt, takže pomalým posúvaním sa za cyklistom vypúšťa zbytočne viac splodín, než je nutné.
O doprave na bratislavskom nábreží
https://blog.sme.sk/jansubak/politika/o-doprave-na-bratislavskom-nabrezi?ref=sekciabox
"Výsledkom realizácie toho opatrenia v praxi je výrazne skomplikovaná doprava, významné zvýšenie emisií z výfukových plynov v centre veľkomesta a zvýšenie počtu kolíznych situácii, ktoré povedú k ďalšiemu zhoršovaniu plynulosti premávky."
Reakcia na: Miro #53:
Títo žilinskí odborníci... Čo čakal, že za päť dní sa ľudia preučia? 😃
Rovnaké omáčky by sa dali napísať v čase zjednosmernenia a neskôr uzavretí Námestia SNP, Štúrovej, Starého mosta, akurát s odstupom času sa to ukázalo ako funkčné riešenie a nie chyba.
Reakcia na: Viko #54:
Pri nekonečných diskusiách v 90. a 0. rokoch o (ne)možnosti postaviť električku do Petržalky sme si museli vypočuť "argumenty" akože odborníkov (lebo mali ing. pred menom a nikto nezisťoval, či ekonóm, strojár alebo stavár a ani to či niekedy robil vôbec v doprave), ktorí predpovedali, že uzavretie Starého mosta spôsobí kolaps dopravy v BA, že naopak musí byť 4-prúdový - už neriešili, ako sa tie 4 prúdy zmestia do Štúrovej. Už púhy zákaz odbočenia z Dost.radu doľava na Starý most mal spôsobiť kolaps. My sme ich presvedčovali o pravom opaku, teda že to zjednoduší dopravnú situáciu na Šafku, a teda naopak odpadne nekonečný rad os. áut od Malej scény i ďalej čakajúcich na odbočenie... Všetci vieme, ako to nakoniec dopadlo a kto mal pravdu. A električka mala Šafko úplne zablokovať...
Reakcia na: keks #52:
Ako aj sám píšeš, verejná motorová doprava stále tvorí emisie. Preto je vhodné motivovať ľudí, aby pri kratších cestách uprednostnili prioritne chôdzu a potom nemotorovú dopravu (aj s benefitmi, ktoré sa následne môžu ukázať pri ušetrených prostriedkoch v zdravotníctve)
Keďže si zastávku Most SNP smer Malá scéna (nástupište na nábreží) podmanili zájazdové autobusy, musia všetky linky MHD zastaviť v hlavnom pruhu (keďže sa z nástupišťa nedá cez cyklopruh dostať a pred nimi zastávkový lievik blokujú tie zájazdové busy), zastaviť všetku premávku za nimi a cestujúci musia cez bus pruh a cyklopruh prejsť, aby mohli nastúpiť. To isté aj pri vystupovaní cestujúcich. Čakám, kedy prvý cyklista zachytí chodca (nastupujúceho/vystupujúceho).
Reakcia na: Viko #54:
Hlavne je to kandidát Demokratov... 🤔
#jetokampáááň
Reakcia na: Kubo123 #57:
Máte to tam niekto prepočítané, či to nevychádza vôbec alebo je problém iba ak zájazdové autobusy stoja mimo pre nich vyhradeného priestoru?
Reakcia na: Kubo123 #57:
Prečo tam nezavoláte políciu, keď sa vám také deje?
Reakcia na: Viko #60:
Skúšal si niekedy na niečo takéto volať bratislavskú impotentnú mestskú políciu?
Dnes som si bol na bicykli vyskúšať ten nový cyklopruh od Mostu SNP po Šafko a je to fakt somarina. Pri NĽŠ sa zužuje, potom je zastávka busu, potom je zasa samostatný cyklopruh a pred Šafkom sa zasa zlieva s busovým kvôli zastávke. Nato, že je nedeľa a pekne, tak predo mnou som nevidel žiadneho cyklistu a za mnou išiel tuším jeden. Mal to byť normálne spojený BUS+cyklo pruh tak ako je na Karadžičovej.
A ako je to vlastne s vyznačovaním cyklopruhov? Vyhláška určuje, že majú byť červené? Lebo staršie sú zelené, niekde nie je farba vôbec, nové sú červené...
Reakcia na: TomJ #62:
Áno, po novom musia byť červené.
Reakcia na: TomJ #62:
Vyhláška podfarbenie nerieši, iba technické predpisy. Podfarbenie sa tam uvádza ako možnosť a mám pochybnosti, či je nutné používať toľko červenej farby, najmä ak ide o pruh oddelený obrubníkom. A zelená sa nahradila červenou, keďže zelená nie je farba, ktorá má slúžiť na označenie nebezpečného miesta.
Reakcia na: TomJ #62:
Taky lowcost, čo iné by sme čakali. Dopravné stavby a projekty my fakt nevieme robiť.
Reakcia na: 6503 #66:
Včera bola na RTVS 24 reportáž v priamom prenose z nábrežia, kde redaktorka s dotyčným pánom stáli pri cyklotrase. Jasne, bola nedeľa poobede, ale za tú chvíľu (cca 10 minút) prešlo okolo celkom slušné množstvo cyklistov
Reakcia na: trolejbus6207 #67:
a bolo ich aspon porovnatelne ako tych co tam presli autami ? (autobusy ktore v tych zacpach tam uviaznu rovnako ako bonus pre cykloteroristov ignoruj, tie by tie cisla prilis posunuli v neprospech cykloteroristov)
a tu zaberaju rovnaky priestor z ulice ako auta...
Vodiči stoja po oboch stranách Molecovej buď v pruhu pre bicykle alebo smerom dole v pruhu pre autá... poslať tam MP pre zárobok by nebolo zlé;)
Reakcia na: si #68:
Niekedy ich bolo viac ako áut, celkovo asi autá prevážili, ale to je len začiatok, ľudia sa prispôsobia (obidve strany - gumokolisti aj podľa Teba cykloteroristi)
Reakcia na: Ma178rek #69:
a co Ti v tom brani ? staci jeden telefonat....
Reakcia na: si #71:
podľa mojej skúsenosti viac než jeden ... ale skúšať to každopádne treba 😁 😁 😁