Dve nové železničné zastávky na Boroch a na Čiližskej budú čoskoro realitou.
Železnice Slovenskej republiky podpísali 30. marca 2022 zmluvy o dielo so zhotoviteľom projektovej dokumentácie a stavebných prác pre nové železničné zastávky (terminály integrovanej osobnej prepravy - TIOP) Vrakuňa a Lamačská brána. Víťazom verejného obstarávania v oboch prípadoch bola spoločnosť TSS Grade. Zmluvná cena realizácie TIOP Vrakuňa je 3,918 mil. € a zastávka Lamačská brána bude stáť 7,832 mil. €. Oba projekty budú financované cez eurofondový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
Nová železničná zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať pri obratisku MHD Čiližská na Dolných honoch. Lehota na jej výstavbu je 20 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Ak nenastanú komplikácie, cestujúci by novú zastávku mohli využívať koncom roka 2023.
Železničnú zastávku Lamačská brána v susedstve obchodného centra Bory sa zhotoviteľ zaviazal zrealizovať do 730 dní, takže cestujúci ju budú môcť pravdepodobne využívať od jari 2024. V budúcnosti by TIOP Lamačská brána mal slúžiť najmä ako prestupný bod medzi vlakmi a električkami, keďže mesto uvažuje v nasledujúcich rokoch s predĺžením električkovej trate po nemocnicu Bory. Dovtedy budú môcť cestujúci z vlakov prestupovať na autobusové linky obsluhujúce zastávku OC Bory, prípadne zastávku Agátová (po predĺžení Saratovskej ulice popod železnicu).
tr3mp
1. Cyklotrasa končí pred cestou II/505 napriek úprave celej križovatky. Chýba cyklistické prepojenie na trasu na opačnej strane pri Bory Malle, vo výkrese sú len priechody pre chodcov. Taktiež zostáva dlhý úzky stredový ostrovček, ktorý je nedostatočne široký pre chodcov aj pre cyklistov.
2. Vedenie cyklotrasy cez existujúci malý podjazd je fajn riešenie v dnešnej situácii, že žiadny iný neexistuje. Ale pri budovaní nového na cyklotrasu vedenú okľukou (hoci nie veľkou) nie je dôvod a bude to lákať na skracovanie trasy po chodníku (čo je prirodzené správanie ľudí).
"Električka: Ráta sa s ňou vôbec???":
Ako bolo spomenuté, má byť na estakáde a keďže ide o terminál integrovanej osobnej prepravy, tak pre istotu bez prestupnej zastávky priamo pri železničnej trati
Okrem toho chýba vo verzii na obrázku samozrejme autobusová zastávka pre smer Dúbravka (prestup z 20, 23, 26 a 36 na vlak).
Otázne samozrejme je, aká verzia sa naozaj ide realizovať.