Projektová príprava modernizácie Ružinovskej a Vajnorskej radiály sa predĺžila.
Po nedávno zrealizovanej modernizácii Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály (kde naďalej prebieha odstraňovanie nedorobkov a vád) magistrát hlavného mesta pripravuje modernizáciu Ružinovskej a Vajnorskej radiály. V súčasnosti prebieha príprava projektovej dokumentácie pre obe stavby. Na financovanie projektovej dokumentácie získalo hlavné mesto nenávratné finančné príspevky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Podľa pôvodných harmonogramov mala byť projektová dokumentácia pre Ružinovskú radiálu dokončená do augusta 2021 a pre Vajnorskú radiálu do marca 2022. Príprava projektov sa však značne predĺži.
Ako sa uvádza v materiáli predloženom na marcové mestské zastupiteľstvo, termín na vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Ružinovskej radiály bol v dôsledku pretrvávajúcej mimoriadnej situácie predĺžený až do decembra 2022. V súčasnosti prebieha zapracovanie tisícky pripomienok mesta a DPB k dokumentácii pre stavebné povolenie. V závislosti od priorít mesta a získania finančných prostriedkov je nový termín realizácie stavebných prác odhadovaný na obdobie od marca 2024 do októbra 2025. Ešte pred rokom mesto očakávalo začiatok stavebných prác v novembri 2022, treba však dodať, že financovanie stavebných prác nebolo zabezpečené. Na základe štátnej expertízy boli náklady na modernizáciu Ružinovskej radiály odhadnuté na 80,5 mil. € s DPH.
Podobne bol o 16 mesiacov predĺžený aj termín na vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Vajnorskej radiály. Hotová by tak mala byť do júla 2023. V tomto prípade je dôvodom predĺženia termínu okrem mimoriadnej situácie aj nový projekt organizácie výstavby, ktorý počíta so zachovaním jednokoľajnej premávky električiek medzi električkovým depom Jurajov dvor a Trnavským mýtom počas realizácie stavebných prác. Ak sa podarí získať financovanie projektu, predbežný termín výstaby sa očakáva od januára 2025 do augusta 2028.
Oba projekty bude teda môcť mesto zrealizovať v prípade, ak sa mu podarí získať finančné príspevky v ďalšom programovom období.
Erasmus
- poškodený asfaltový zákryt trate, nedostatočná údržba (posledné brúsenie 2020 pomohlo, ale nevyriešilo problém úplne) - Krížna, Vajnorská (TrMy - Nová Doba)
- BKV úseky - poškodená geometrická poloha koľaje (GPK), podmáčanie trate - Ružinovská, Záhumenice-Komisárky a katastrofálny úsek Jurajov Dvor - Shopping Palace
- oblúky s otvoreným zvrškom - poškodená GPK a OR - Hečkova-Hybešova, Nám. Biely kríž
- "blaťáky" na úsekoch s otvoreným zvrškom - Račianska, Zátišie-Jurajov Dvor
- pomaly sa rozpadávajúca odbočka na Stn. Nové Mesto (a najmä to obratisko)
Zabudol som na niečo?