Mesto plánuje vylepšiť prestupný uzol medzi električkami a regionálnymi autobusmi na Zlatých pieskoch.
Popri príprave výstavby druhej časti električkovej trate v Petržalke hlavné mesto v tomto období projekčne pripravuje aj modernizácie existujúcich tratí - Ružinovskej a Vajnorskej radiály. Kým v prípade Ružinovskej radiály by už čoskoro mohlo prísť k vyberaniu zhotoviteľa (predpokladaný začiatok realizácie stavby je v novembri 2022), pri Vajnorskej radiále ešte prebieha príprava projektovej dokumentácie, pričom magistrát najnovšie zahrnul do projektu ďalšie požiadavky, ktoré by mali projekt vylepšiť. Podľa posledných informácií sa so začiatkom realizácie tohto projektu počíta v lete 2023.
Na základe uzatvorených dodatkov k zmluve so zhotoviteľom projektovej dokumentácie (Dopravoprojekt, a.s.) bude projekt rozšírený o komplexnú modernizáciu úseku Trnavské mýto - Za kasárňou tzv. od fasády k fasáde, o prestupný uzol integrovanej dopravy na Zlatých pieskoch a električková trať bude navhrnutá na vyššiu premávkovú rýchlosť.
Modernizácia úseku Za kasárňou - Tomášikova
Podobne ako bola do projektu modernizácie Ružinovskej radiály dodatočne zahrnutá komplexná modernizácia uličného priestoru na Krížnej ulici, aj pri modernizácii Vajnorskej radiály mesto požaduje od projektanta navrhnutie komplexnej modernizácie Vajnorskej ulice. Pôvodne bola požadovaná len v úseku Trnavské mýto - Za kasárňou, teraz bola doplnená požiadavka aj na úsek medzi ulicam Za kasárňou a Tomášikova. Okrem električkovej trate teda príde aj k rekonštrukcii ciest, chodníkov, inžinierskych sietí a zelene.
Prestupný uzol Zlaté piesky
Konečná električiek na Zlatých pieskoch slúži aj ako prestupný uzol medzi električkami a regionálnymi autobusmi, resp. autobusmi MHD. Pri Zlatých pieskoch v súčasnosti končia niektoré spoje regionálnych liniek 525 a 527, ktoré sa ale vzhľadom na absenciu obratiska priamo pri konečnej električiek otáčajú až na parkovisku neďalekého obchodného centra a v smere von z Bratislavy obsluhujú zastávku Zlaté piesky na Ceste na Senec, ku ktorej cestujúci prestupujúci z električiek musia vykonať peší presun cez nadchod. Takéto riešenie malo zostať aj v pôvodnom projekte modernizácie radiály.
Mesto však navrhlo vybudovanie nového obratiska a odstavnej plochy pre regionálne autobusy priamo pri električkovej zastávke Zlaté piesky. Riešenie pozostáva z vybudovania prepojovacej komunikácie medzi Cestou na Senec a Starou Vajnorskou za súčasnou zastávkou autobusov v smere do mesta. Nová nástupná zastávka v smere do Vajnôr je navrhovaná na Starej Vajnorskej vedľa električkovej zastávky (niekoľko desiatok metrov za súčasnou zastávkou linky 65 smer Vajnory). Prestup cestujúcich z električiek na regionálne autobusy smerom do Vajnôr by sa tak výrazne skrátil a zjednodušil.
Zachovaná však zostane aj súčasná zastávka na Ceste na Senec pre linky, ktoré nebudú začínať na Zlatých pieskoch. Tu by mali byť dobudované chýbajúce chodníky a výťahy k nadchodu.
Električková trať
Oproti pôvodnému návrhu príde aj k úprave parametrov električkovej trate. Na základe aktuálne platnej vyhlášky č. 254/2020 Z. z., ktorá umožňuje prevádzku električiek rýchlosťou až 65 km/h, prišlo aj k zmene návrhovej rýchlosti pri projekte Vajnorskej radiály. V úseku Tomášikova - Zlaté piesky bude trať navrhnutá na rýchlosť 65 km/h (pôvodne sa počítalo s rýchlosťou 50 km/h v úseku Tomášikova - Odborárska a 60 km/h v úseku Odborárska - Zlaté piesky). Táto zmena si v rámci modernizácie trate vyžiada úpravu geometrickej polohy koľajovej trate.
Taktiež na základe požiadavky DPB príde k posilneniu napájacích vedení z meniarní Ružová dolina a Legionárska a zvýšeniu ich kapacity. Dôvodom je pripravovaný nákup nových kapacitnejších električiek, ktoré budú vyžadovať vyšší výkon meniarne.
Ukončenie modernizácie Vajnorskej radiály je predbežne plánované do leta 2025.
Ike
a) odborníci s vekom nad 70 rokov,
b) radobyodbornici, ktorí veria že Slovensko zachránia sestpruhove diaľnice kopírujúce každú udolnicu a parkovacie domy v počte 1:1 k panelákom