Železnice obstarávajú projektanta a zhotoviteľa železničnej zastávky Vrakuňa

Prvá z dlhoočakávaných nových železničných zastávok na území mesta sa blíži k realizácii.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a stavebných prác pre novú železničnú zastávku Vrakuňa, ktorá nahradí súčasnú provizórnu rovnomennú zastávku na jednokoľajnej železničnej trati Bratislava - Komárno. Nová zastávka Vrakuňa je jedným z tzv. terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP), o vybudovaní ktorých sa hovorí už desaťročie.

Zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať v tesnom susedstve súčasného obratiska autobusov a trolejbusov Čiližská na Dolných honoch, čím sa zabezpečí jednoduchý prestup medzi vlakmi a MHD. Nástupná zastávka Čiližská pre autobusy a trolejbusy by mala byť v rámci projektu posunutá zo súčasnej polohy do novej polohy oproti súčasnému výstupišťu trolejbusov. K obom koncom nástupišťa novej zastávky budú vybudované chodníky od Dvojkrížnej ulice. Zastávka bude vybavená aj prístreškami pre bicykle.

Situovanie novej zastávky Vrakuňa a presunutej zastávky MHD je zrejmé z nasledujúceho obrázku (zdroj: DÚR, Reming Consult, a.s., 2015):

V rámci zákazky ŽSR požadujú nasledovné činnosti:

  • vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, vrátane súvisiacej inžinierskej činnosti,
  • zabezpečenie majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov,
  • realizácia stavby a súvisiacej inžinierskej činnosti,
  • vypracovanie projektovej dokumentácie skutočného realizovania stavby.

Odhadovaná cena zákazky je 2,8 mil. € bez DPH. Financovanie bude zabezpečené z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštrúra (zámer projektu). Požadovaná doba realizácia celej zákazky je do 20 mesiacov od účinnosti zmluvy. Počas budovania zastávky sa predpokladá výluka železničnej dopravy v dotknutom úseku.

ŽSR v máji tohto roka podpísali aj zmluvu na naprojektovanie železničnej zastávky Ružinov, ktorá bude ležať na rovnakej trati a bude sa nachádzať pri obratisku MHD na Ostredkoch. Po spracovaní dokumentácie bude nasledovať obstarávanie zhotoviteľa tejto zastávky. Ďalšou pripravovanou novou zastávkou je zastávka Bory, kde sa podľa vyjadrenia Ľubomíra Mitasa z odboru komunikácie a marketingu ŽSR v súčasnosti ukončuje administratívna kontrola súťažných podkladov v zmysle zákonných postupov. Jej realizáciu by ŽSR chceli stihnúť tiež do konca roka 2023, pričom odhadované náklady budú okolo 6 mil. € (zámer projektu).

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mohli to aspon rozsirit na dvojkolaj + elektrifikovat aspon po Vrakunu, takto to je zase provizorne zbytocne riesenie, pretoze sa to bude musiet zase prerabat
Reakcia na: SUNSPINX #1:
Kým by sa spravila štúdia a všetky etapy projektovej dokumentácie, všetky kolečká povoľovania, výkup pozemkov atď atď, cestujúci z Vrakune by chodili ako?
Reakcia na: Viko #2:
Autami. Ako dnes. 😁
Ta tzv. "provizorna" zastavka funguje tusim uz 4-5 rokov. A to bolo reci, ked starosta povedal, ze nebude cakat na dinosaurie ZSR. Ako sa ukazalo, zasa mal pravdu. A to sa este bavime len o PD, nie o realizacii.

Typicky priklad clanku, ktory ten napad zhodil pod ciernu zem, ale realne sa tych 25000 eur uz niekolkonasobne vratilo a v pohode uverim, ze sucasna zastavka bude sluzit este 5 rokov (a napokon tam zastavuje aj ZSSK):
https://e.dennikn.sk/526902/starosta-vrakune-buduje-natruc-vlastny-peron-z-regiojetu-chce-urobit-mhd/

Nakoniec aj stary most postaveny cervenou armadou bol provizoriom. Takym, ktore tu fungovalo takmer 70 rokov.
Reakcia na: Viko #2:
presiel som si katastralnu mapu medzi ZST BA-nove mesto a ZST Podunajske Biskupice a jedina problematicka parcela v trase moze byt 3391/53 (ktora v registri C nema zalozeny LV a v registri E su tam sukromni vlastnici, nachadza sa pri bratislavskom zhlavi zst podunajske biskupice), vsetky ostatne parcely ktorych by sa pridanie druhej tratovej kolaje a elektrifikacia mohli tykat su vo vlastnictve Slovenskej Rebubliky alebo mesta Bratislavy
zvysok z toho je cisto byrokracia a odkedy sa keca o budovani zastavok, tak tato byrokracia uz mohla byt zvladnuta.....
jedina komplikovana/draha stavba v trase je mostna konstrukcia cez Maly Dunaj (a teda pridanie druheho mostneho telesa pre druhu kolaj)

PS: ono vyzera ze komunisti pridanie druhej kolaje aspon v tejto casti mali naozaj planovane a pripravovali na to aj podmienky aj v terene, najviditelnejsie z toho je ze nadjazdy ponad Roznavsku a Krasinskeho su vybudovane so sirkou umoznujucou bezbolestne pridanie druhej kolaje pre trat 131
Reakcia na: lostrail #4:
Starosta si na tom celkom dobre vybudoval imidž, urobil niečo pre ľudí, malo (a má to naďalej) zmysel, išlo v danej situácii o skvelé riešenie. Aj napriek platenému okydávaniu v médiách zastávka slúži, prepravca tam zastavuje a ľudia sú (čudujsasvete) spokojní. 👍 👍 👍
a az o 10 rokov budu nahodou pridavat druhu kolaj tak zistia ze im to zavadzia a bude to treba rozbit
Reakcia na: gejza #6:
ono vseobecne Kuruc spravil hodne velky kus roboty vo vrakuni. ceny nehnutelnosti tam narastli, aj ludia su viac spokojni a aktivni.
Skoda ze to cele nezastresia od peronu az po nastupiste. Sucha noha, to je podla mna okrem stlpov v chodnikoch najvacsi fail pri rekonstrukciach v sucasnosti. Ci Riviera, alebo Dubravka.
Reakcia na: si #5:
Ak odpadá výkup, tak o to lepšie. Akurát stále nie je vyhraté, aj prevod/zámena medzi mestom a železnicami môže byť celkom oriešok (viď napr. neúspešný prevod bývalej ubytovne na Rendezi).

Podmienky v teréne sú tiež krok vpred, len to chce kus presviedčania, aby sme ich mohli využiť - keď sa prvýkrát vo veľkom diskutovalo o TEN-T, obyvatelia z okolia podjazdu na Krasinského hlásali, že budú blokovať skapacitnenie trate (s argumentom, že už súčasná koľaj nie je ani 30m od krajných domov a nechcú mať novú koľaj ešte bližšie). A rovnaký nezmyselný boj môže nastať aj zo strany užívateľov "rekreačných chát" vo vrakunských záhradách.

A keď sa takýchto problémov nazbiera, tak to proste potrvá vyriešiť. Plakať teraz, že železnice čakali xy rokov na štúdiu uzla, ktorá im aj tak nič nepovedala, už nemá zmysel. Som za realizáciu aspoň čiastkových projektov, ktoré nevyžadujú roky príprav, než si zasa stanovovať čakanie na "až kým nebude..." a nemať nič.
Reakcia na: hanzija #9:
Teraz neviem, ci myslis to riesenie, ktore tam je teraz alebo to, ktore sa este len ide kreslit.
Reakcia na: Viko #10:
"Podmienky v teréne sú tiež krok vpred, len to chce kus presviedčania, aby sme ich mohli využiť - keď sa prvýkrát vo veľkom diskutovalo o TEN-T, obyvatelia z okolia podjazdu na Krasinského hlásali, že budú blokovať skapacitnenie trate (s argumentom, že už súčasná koľaj nie je ani 30m od krajných domov a nechcú mať novú koľaj ešte bližšie). A rovnaký nezmyselný boj môže nastať aj zo strany užívateľov "rekreačných chát" vo vrakunských záhradách."

.... nevidím legálny dôvod, pre ktorý by užívatelia rekreačných chát či záhradných domčekov mohli protestovať .... čisto hypoteticky existuje možnosť, že by v tých stavbách protiprávne trvale bývali, avšak naďalej platí, že nemajú legálny dôvod na protest 🙄
Reakcia na: gejza #12:
No tam môžu robiť problém aj obyvatelia RD na Mostnej, tam je dosť domov blízko trate, kde majú ľudia trvalý pobyt.
A tu novu spojku do Petrzalky ste si vsimli?
Na tej mapke je na novom nástupišti zaznačená aj L79, ale tá predsa nejde z Čiližskej po trase L201.
Reakcia na: gejza #12:
Aj neopodstatnené námietky sa spracovávaju v nejakých lehotách, len toľko k tomu.
Reakcia na: Trolley #15:
To bude asi chyba, pretože napravo pri chodníku je možné vidieť autobusovú zastávku, ktorá bude práve pre 79.
Reakcia na: lostrail #11:
Ospravedlnujem sa, myslel som si ze ta vizualizacia je sa uz priblizuje realite. Rad by som poslal pripomienku k tomu navrhu na nejake relevantne miesto, nahodou neviete komu a kedy sa da?
Reakcia na: hanzija #18:
Osobne som so ZSR nekomunikoval, ale viem, ze niektori diskutujuci uz ano. Podla toho, co som videl v prispevkoch, zvyknu odpovedat, i ked casto ide o nejaku standardnu reakciu v zmysle "Dakujeme za otazku, viac informacii najdete na prilozenych odkazoch (spravy z tlace, ktore uz spravidla maju vsetci precitane), blizsie informacie nie je mozne poskytnut z dovodu blablabla". Ale miestami sa im podari pustit nejaky termin alebo malu doplnujucu informaciu.

Miera priblizenia sa realite je pri vizualizaciach otazna najma, ak ide o nejaky prvy nastrel pre noviny, co je aj tento pripad, kedze konkretne riesenie sa ide este len kreslit (VO je aj na projektanta).
Reakcia na: gejza #12:
samozrejme, ze tam nelegalne byvaju trvalo minimalne tie 4 co su pri shellke su vsetko len nie zahradne domceky 😃
Možno by nebolo zlé sem v budúcnosti priviesť plánovanú električku. Lebo videl som zatiaľ variant po koniec Kazanskej a k ŽST Podunajské Biskupice (schválne nepíšem Stn., pretože sa jedná o železničnú stanicu, nie Slovenskú technickú normu).
Reakcia na: TramLover #21:
A ktorá Slovenská technická norma používa skratku Stn. ? 😉
Reakcia na: Valec #22:
tu mas napriklad take nove/upravovane augustove:
https://normy.unms.sk/files/Produkty_sluzby/Tech_normy/Nove_normy/2019/2021_08_Ponuka_noriem.pdf
proste pod oznacenim STN sa uz destiatky rokov chape norma (v podstate od rozdelenia c 1993tom, predtym to bola CSN)
Reakcia na: toldo #24:
nejak som si nevsimol zeby sa zmenil ci uz uradny alebo hovorovy jazyk v tejto krajine... predpokladam ze na stranke ktoru linkujes nenajdes ani ine skratky ktore su tu vseobecne pouzivane....
Reakcia na: Valec #22:
Napríklad STN 01 6910 - Pravidlá písania a úpravy písomností, to by mali ľudia pracujúci napríklad v BID vedieť 😉
Reakcia na: toldo #24:
Ide o anglickú skratku, tu sme na Slovensku. Ak turista nechápe, má tam piktogram. A taktiež by nebol problém aby sa triedavo scrollovala skratka ŽST a STN, alebo "Železnična stanica xxx" a "Railway station xxx"/"Xxx railway station".
Reakcia na: Kobenhavn #27:
I keď, ten starý piktogram bol podľa mňa oveľa zrozumiteľnejší.