Od novembra pravdepodobne príde k zmene dopravcu v regionálnej autobusovej doprave IDS BK.
Bratislavský samosprávny kraj (BSK) zverejnil výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy v kraji od jesene tohto roka na ďalších 10 rokov. Podľa výsledkov súťaže by doterajšieho dopravcu Slovak Lines na regionálnych linkách IDS BK mal nahradiť nový dopravca.
Úspešným uchádzačom sa po vyhodnotení ponúk stala spoločnosť Arriva Mobility Solutions, s.r.o. z Nitry, ktorá v súťaži ponúkla najnižšiu cenu. Na druhom mieste skončila skupina dodávateľov Konzorcium Bratislava, ktoré pozostáva z firiem Slovak Lines Bratislava a TD Transport SK Nitra. Tretí skončil uchádzač z Českej republiky, dopravca Autobusy Karlovy Vary.
Výsledky vyhodnotenia ponúk boli zverejnené po roku od vyhlásenia verejnej súťaže. Dôvodom predĺženia súťaže bolo konanie Úradu pre verejné obstarávanie o námietkach, resp. následné odvolacie konanie. Jeden z uchádzačov už napadol aj proces vyhodnocovania ponúk, no Úrad pred verejné obstarávanie toto konanie o námietkach zastavil, pretože námietky boli podané predčasne, keďže v tom čase ešte vyhodnocovanie ponúk nebolo ukončené. Námietky smerovali k preskúmaniu mimoriadne nízkej ponuky jedného z uchádzačov. Či príde po zverejnení výsledku vyhodnotenia ponúk k opätovnému podaniu námietok, nie je známe, no dá sa predpokladať, že BSK v rámci vyhodnotenia ponúk dôkladne preskúmal ponuky jednotlivých uchádzačov aj z hľadiska mimoriadne nízkej ponuky a prípadné opakované vyhodnotenie ponúk výsledok súťaže nezmení.
Úspešný uchádzač by mal začať zabezpečovať regionálnu dopravu v Bratislavskom kraji od 15. novembra tohto roka. BSK predpokladá, že nový dopravca odjazdí ročne 14,5 mil. kilometrov na 62 linkách. Novinkou v dopravnej obsluhe má byť aj 6 nočných regionálnych liniek, ktoré by premávali z Bratislavy do regiónu počas nocí pred voľnými dňami. V rámci zmluvy je zahrnutá opcia, podľa ktorej môže BSK rozšíriť objednávanie prímestskej autobusovej dopravy aj na cezhraničné linky do Rajky a Hainburgu. BSK tiež požaduje garantovanie nadväzností medzi jednotlivými linkami Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
BSK od nového dopravcu požaduje vozidlá, ktoré budú certifikované z hľadiska Technických a prevádzkových štandardov IDS BK. Znamená to, že vozidlá, ktoré budú zaraďované ako nové (s rokom výroby od 2020), by mali byť bezbariérové a klimatizované, vybavené kamerovým systémom a moderným informačným systémom pre cestujúcich. Dopravca môže nasadiť aj staršie vozidlá, ktoré nebudú musieť spĺňať všetky požadované parametre. Maximálny vek autobusu zaradeného na linky IDS BK nesmie presiahnuť 15 rokov a zároveň maximálny priemerný vek všetkých používaných autobusov nesmie presiahnuť 9 rokov.
Aktualizácia: Dňa 29. apríla 2021 začal Úrad pre verejné obstarávanie konanie o preskúmanie úkonov obstarávateľa na základe námietok proti vyhodnoteniu ponúk. Ďalší vývoj súťaže tak bude závisieť od rozhodnutia ÚVO.
Joyki
Teší ma napríklad aj výmena označníkov zastávok, lebo veľká časť už pomaly ide padnúť k zemi pri nárazoch vetra kvôli hrdzavým spodkom, vypadávajú terčíky, no a tiež miliónkrát polepené tabule nevyzerajú moc vabivo.
Som zvedavý, ako hladko preberú depá od SL. Malacké aj senecké vlastní SL, a musia odovzdať aj svoju dočasnú stanicu v Bratislave.
Zároveň si nemyslím, že budú držať svoj priemerný vek na 9 rokoch, a že tu 10 rokov budú mať stále vrakovisko. Tým len v ženú ľudí zo svojich autobusov, takže tohto by som sa naozaj nebál. Predsa aj oni chcú čo najviac z toho vyťažiť, tak sa zrejme budú snažiť obnoviť vozidlový park. Majú mať cez 200 vozidiel, čo nie je až tak vysoké číslo, že by to nevedeli vymeniť za nové behom pár rokov.