Hybridné trolejbusy umožnia rozšíriť trolejbusovú dopravu aj do oblastí bez vybudovaného trolejového vedenia.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) vyhlásil verejné súťaže na obstaranie nových hybridných trolejbusov, ktoré budú môcť premávať nielen pod trolejovým vedením, ale aj v úsekoch bez trolejového vedenia s využitím elektrickej energie z trakčných batérií. Spolu bude DPB obstarávať 50 hybridných batériových trolejbusov, z toho 16 veľkokapacitných dvojkĺbových 24-metrových vozidiel, 23 kĺbových 18-metrových trolejbusov a 11 kusov "krátkych" 12-metrových vozidiel.
Veľkokapacitné dvojkĺbové trolejbusy plánuje DPB nasadiť na najvyťaženejšiu trolejbusovú linku 201 z Hlavnej stanice na Dolné hony. Kĺbovými 18-metrovými hybridnými trolejbusmi by chcel DPB nahradiť autobusy na linke 61 medzi Hlavnou stanicou a Letiskom a tiež sa počíta s ich nasadením na predĺženú linku 210 z Hlavnej stanice cez Autobusovú stanicu k Mostu SNP (predĺžená trasa už má byť označená ako linka 40). Hybridné 12-metrové trolejbusy umožnia spojiť súčasné linky 41 a 203 do jednej linky spájajúcej Hlavnú stanicu, Drotársku cestu, Hrad, Hodžovo námestie a Kolibu (nová trasa by mala byť označená ako linka 44).
Dopravný podnik v minulom roku úspešne odskúšal hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris zapožičaný z Českých Budějovíc. Rovnako úspešne dopadli aj skúšky dvojkĺbového 24-metrového trolejbusu Solaris Trollino 24, ktoré počas minulej jesene dopravnému podniku zapožičal výrobca.
„Som hrdý na to, že aj v náročnej situácii s výrazným výpadkom tržieb, spôsobeným pandémiou koronavírusu, môžeme aj naďalej obnovovať vozidlový park vďaka efektívnemu využívaniu eurofondov. Aj tento projekt bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra z Fondov Európskej únie, zo špecifického cieľa: Zvýšenie atraktivity a prístupnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom obnovy mobilných prostriedkov dráhovej MHD. Bratislavská MHD tak bude výrazne ekologickejšia, kvalitnejšia a novými trolejbusmi dokonca nahradíme autobusy na viacerých linkách,“ uviedol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB. Odhadovaná cena zákazky 24-metrových trolejbusov je 19,413 mil. € bez DPH, 18-metrové trolejbusy by mali stáť odhadom spolu 18,783 mil. € bez DPH a 12-metrové trolejbusy 7,205 mil. €.
Technické požiadavky DPB na 12-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.
Technické požiadavky DPB na 18-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.
Technické požiadavky DPB na 24-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.
S2232