Službu bude zabezpečovať iná mestská spoločnosť.
Dopravný podnik Bratislava už nebude od februára 2021 vykonávať službu núteného odťahu vozidiel z cestných komunikácií spravovaných hlavným mestom, zastávok MHD a vyhradených BUS pruhov. DPB túto službu pre hlavné mesto vykonával od roku 2005 s prestávkou medzi rokmi 2014 - 2020, kedy touto službou poveril koncesionára, firmu Car Towing.
Službu odťahovania vozidiel bude od 1. februára 2021 zabezpečovať spoločnosť Mestský parkovací systém, s.r.o. (MPS), ktorej stopercentným vlastníkom je hlavné mesto. Táto spoločnosť bude pre hlavné mesto zabezpečovať komplexné služby v oblasti parkovania. Zároveň sa premiestňuje areál odťahovej služby z vozovne Trnávka na Technickú ulicu.
Prevádzka odťahovej služby nebola pre dopravný podnik výhodná, cena za odtiahnutie vozidla nepokrývala reálne náklady na prevádzku odťahovej služby a rozdiel v nákladoch muselo mesto dotovať zo svojho rozpočtu. Dopravný podnik odpredal firme MPS dve odťahové vozidlá zakúpené v roku 2020 a ďalší inventár odťahovej služby spolu za cenu 163 269 €.
johnnyjanko
A nie je to len výmysel úradníkov, rovnako fungujú aj súkromné firmy. Väčšie firmy majú mnoho divízií, ktoré si samostatne vedú účtovníctvo. Keď potrebuje jedna divízia od druhej nejakú službu alebo tovar, normálne za to platí. A naopak. Týmto spôsobom môže vedenie firmy sledovať odkiaľ kam tečú peniaze a iný majetok, ktorá divízia je zisková, ktorá je stratová, atď. Zažil som už viacero firiem a všade sa to robilo presne rovnako.
Iný príklad: keď chce Škodovka vyrábať nejaké svoje autá v továrni v DNV, ktorá patrí značke VW (nie priamo Škodovke), tak musí extra platiť za využívanie kapacity "cudzej" továrne. Áno, aj keď obe značky patria pod jeden a ten istý koncern. Keby sa to tak nerobilo, vedenie firmy by pozeralo na skreslené čísla, pretože Škodovka by mala lepšie výsledky ako v skutočnosti (išli k nej tržby za autá vyrobené v cudzej továrni) a VW by zas mal horšie výsledky ako v skutočnosti (vyrábal autá, z ktorých tržby tiekli preč).