Električky do Karlovej Vsi a Dúbravky majú začať opäť premávať od 26. októbra 2020.
V pondelok 19. októbra 2020 boli na zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiále vykonané prvé skúšky električkami. Najskôr celý zmodernizovaný úsek od tunela do Dúbravky prešla meracia električka T3 #8437, ktorou sa skontrolovalo nové trolejové vedenie. Následne boli v úseku tunel - Riviéra vykonané skúšky aj dvoma obojsmernými električkami Škoda 30T, ktoré otestovali funkčnosť riadenia výhybiek pri odstavnej koľaji za zastávkou Riviéra.
Doplnené: V stredu 21. októbra 2020 bola vykonaná aj technicko-bezpečnostná skúška zmodernizovanej trate.
Obnoveniu premávky liniek 4 a 9 do Karlovej Vsi a Dúbravky by už nemalo nič brániť. Magistrát na sociálnej sieti opätovne informoval, že premávka bude spustená 26. októbra 2020, ako to už avizoval v priebehu augusta tohto roka.
Hoci je už trať pre električky prejazdná a v najbližších dňoch budú dokončené aj všetky nevyhnutné súčasti potrebné pre obnovenie premávky električiek, na oku lahodiaci stav a dokončenie všetkých súčastí projektu si zrejme budeme musieť počkať ešte niekoľko týždňov. V priebehu uplynulého víkendu (17. - 18.10.) boli na trať položené posledné metre zeleného rozchodníkového koberca. Zatiaľ nedokončené sú vegetačné úpravy medzi električkovou traťou a vozovkou. V týchto dňoch prebieha dokončovanie inštalácie nového mobiliáru na električkových zastávkach. S obmedzením sa cestujúci stretnú aj na autobusových zastávkach Kráľovské údolie, Lafranconi, Botanická záhrada, kde sa taktiež inštaluje nový mobiliár (nové označníky, elektronické tabule a niekde aj stojany na bicykle). Práce tiež intenzívne prebiehajú aj na chodníkoch, cestách, obrubníkoch a nadchodoch pre chodcov.
peepay
"Čas uzavretej električkovej dopravy sme využili na elimináciu dunivého zvuku, ktorý sprevádzal jazdu električiek v Karlovej Vsi. Prebrúsili sme koľaje a zvary v celej dĺžke trate, prišlo tiež k reprofilácii hlavy koľají, aby sa zlepšil styk kolesa električky s koľajou a rozrezali sme betónové dosky pevnej jazdnej dráhy z 24 m dĺžky na 4x6 m dĺžky. Tieto opatrenia mali slúžiť na odstránenie nízkofrekvenčného hluku, ktorý pripomínal dunenie. Predbežné výsledky merania naznačujú, že hluk, vrátane nízkofrekvenčného dunenia, by sa mal výrazne znížiť. Oficiálne to budeme vedieť potvrdiť až po definitívnom spracovaní výsledkov z predmetného merania, na ktoré čakáme."