Električky do Karlovej Vsi a Dúbravky majú začať opäť premávať od 26. októbra 2020.
V pondelok 19. októbra 2020 boli na zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiále vykonané prvé skúšky električkami. Najskôr celý zmodernizovaný úsek od tunela do Dúbravky prešla meracia električka T3 #8437, ktorou sa skontrolovalo nové trolejové vedenie. Následne boli v úseku tunel - Riviéra vykonané skúšky aj dvoma obojsmernými električkami Škoda 30T, ktoré otestovali funkčnosť riadenia výhybiek pri odstavnej koľaji za zastávkou Riviéra.
Doplnené: V stredu 21. októbra 2020 bola vykonaná aj technicko-bezpečnostná skúška zmodernizovanej trate.
Obnoveniu premávky liniek 4 a 9 do Karlovej Vsi a Dúbravky by už nemalo nič brániť. Magistrát na sociálnej sieti opätovne informoval, že premávka bude spustená 26. októbra 2020, ako to už avizoval v priebehu augusta tohto roka.
Hoci je už trať pre električky prejazdná a v najbližších dňoch budú dokončené aj všetky nevyhnutné súčasti potrebné pre obnovenie premávky električiek, na oku lahodiaci stav a dokončenie všetkých súčastí projektu si zrejme budeme musieť počkať ešte niekoľko týždňov. V priebehu uplynulého víkendu (17. - 18.10.) boli na trať položené posledné metre zeleného rozchodníkového koberca. Zatiaľ nedokončené sú vegetačné úpravy medzi električkovou traťou a vozovkou. V týchto dňoch prebieha dokončovanie inštalácie nového mobiliáru na električkových zastávkach. S obmedzením sa cestujúci stretnú aj na autobusových zastávkach Kráľovské údolie, Lafranconi, Botanická záhrada, kde sa taktiež inštaluje nový mobiliár (nové označníky, elektronické tabule a niekde aj stojany na bicykle). Práce tiež intenzívne prebiehajú aj na chodníkoch, cestách, obrubníkoch a nadchodoch pre chodcov.
Valec
A preto sa ja pýtam, aký významný cieľ na Račku je. Teda či požiadavka na priamu linku na Račianske mýto je kvôli priamej ceste do cieľa cesty, alebo len preto, že som tam 20 rokov zvykol prestupovať.
Čo si pamätám premávku linky 34 po Račko, tak veľká časť obsadenstva vystupovala pod stanicou, kde buď prestúpili na iné linky, rozišli sa dookolia alebo šli na stanicu. K Ymce alebo na Račianske mýto pokračovali už len jednotky cestujúcich a z nich treba zistiť, ako a kam po vystúpení pokračovali.
Prestupujúci môžu na všetky tie isté linky prestúpiť z L4 na Mariánskej (smer Rača) Krížnej (smer Nivy) alebo na Trnavskom mýte (ostatné smery).
Pre tých, čo šli pešo do cieľa to môže byť o čosi ďalej, ale aj tiež cca rovnako (napr. ÚPSVaR na Vazovovej ) alebo aj bližšie.
Zároveň je potrebné zistiť, koľko je ktorých, teda či má zmena z globálneho hľadiska pozitívny, neutrálny alebo negatívny dopad.