Nákup 70 kĺbových autobusov sa zrejme oneskorí

Proti vyhodnoteniu súťaže boli podané námietky.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) zrealizoval v uplynulom roku verejnú súťaž na dodávku kĺbových autobusov. Časť súťaže na dodávku 11 kĺbových autobusov s rozšírenou prepravou batožiny a na dodávku 1 autoškolského autobusu prebehla bez problémov a autobusy už boli objednané u víťaza týchto častí súťaže, poľského výrobcu Solaris Bus & Coach.

V decembri 2019 bolo zverejnené aj vyhodnotenie súťaže na dodávku 70 štandardných nízkopodlažných kĺbových autobusov, kde sa úspešným uchádzačom stal turecký výrobca Otokar. Celkovo boli predložené štyri ponuky, okrem Otokaru sa tejto časti súťaže zúčastnili aj firmy SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Pred podpisom zmluvy DPB túto časť súťaže predložil na kontrolu Úradu pre verejné obstarávanie. „DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ uviedol vtedy DPB.

Proti vyhodnoteniu súťaže však niektorý z neúspešných uchádzačov predložil námietky, ÚVO preto začal na konci decembra 2019 konanie o týchto námietkach. ÚVO vydal 20. februára 2020 rozhodnutie, v ktorom dva body námietok zamietol a v ďalších dvoch bodoch nariadil DPB odstránenie protiprávneho stavu. V prvom bode úrad nariadil opraviť informáciu o vyhodnotení ponúk doplnením informácie o charakteristikách a výhodách prijatej ponuky a v druhom bode zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti uvedeného rozhodnutia.

Proti vydanému rozhodnutiu sa dňa 2. marca 2020 začalo odvolacie konanie. Kedy bude známy definitívny výsledok súťaže tak ešte nie je známe, rovnako ani to, či nové autobusy budú dodané ešte v tomto roku.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SOR nemoze prijat prehru ? 💀
Voľby zamiešali kartami, a stratiť aj takýto zdroj obživy, sa J&T asi nepáči.
Reakcia na: fanatikmhd #2:
im sa to síce nepáči, ale páči sa to každému súdnemu človeku 🙂
Fantázia.
Môžu začať oživovať čerstvo vyradené Karosy, aby sme v septembri jazdili.💗
Reakcia na: Jadran #4:
Prečo až v septembri? Kĺbáky na X5ku budú potrebné už od mája...
Reakcia na: N/A #5:
Mozno rata s klasickym dodrziavanim terminov dokoncenia. 😁
Reakcia na: fanatikmhd #2:
iste... ti, ktori podali v novembri namietku presne vedeli ako dopadnu volby 😃
Reakcia na: mku81 #7:
On mal pravdepodobne na mysli tie komunálne a nie parlamentné.
Reakcia na: N/A #5:
Pôvodná predstava je o odstavení Karos počas letných prázdnin tak, ako uplynulé roky s tým, že v septembri už nemali vyjsť do ulíc vôbec.
Neviem, ako to chcú vyjazdiť aj s X5-kou, ale držím im palce.
Možno sa Karosy dožijú ďalšej GO. 😂
Reakcia na: Jadran #4:
Neviem čí si ešte pamätáte výluku v Rači, keď jazdila ešte linka 34. Kvôli nedostatku klbákov bola linka 34 prevádzkovaná iba v špičke pracovných dní. Nerozumiem síce, ako to riešilo problém s výpravou v najviac exponovaných časoch, ale aspoň takým spôsobom to bolo odkomunikované. Linka 83 nebola v tom čase posilnená, miesto toho bola do Dúbravky predĺžená linka 6.
Reakcia na: ddenny #11:
Podľa popisu histórie na tejto stránke, L34 bola zrušená a L8 bola predĺžená do Dúbravky, nie L6.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/10102/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-2010-az-2015#r12
Reakcia na: ddenny #11:
Keď bola dlhodobá výluka v Rači v roku 2000 (komplet sa prerábala Čachtická) tak 34 a 83 premávali podľa prázdninových CP (aby boli kĺby na X3), a ako kompenzácia premávala počas špičiek L12 v polovičnom intervale (5 min.)
Reakcia na: Andrej #12:
Dokonca, tak vďaka za upresnenie a 83 mala vtedy v sedle horší interval ako cez prázdniny, pravda. A presne túto výluku som mal na mysli, nie tú z roku 2000.
Dobre, moja blbosť, som si splietol viacero výluk a tento stav DPB. Rok 2010: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10102/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-2010-az-2015#r11 od 6. júna. Čiže žiadna výluka, len obmedzenie výkonov. Ale každopádne, to čo som chcel povedať, že pri najhoršom, ak by neboli vozy, DPB podľa mňa prístupy k riešeniu obmedzením iných linek na úkor NAD. Čo samozrejme neschvaľujem, ale už sme to zažili.
Ja hlavne nechápem ako sa Sorka vôbec mohla dostať na 2. miesto a nebola vylúčená keďže nevedela splniť viaceré podmienky ako napr. mechanické tlačidlá na otváranie dverí z vonkajšej strany či determálne sklá ak sa nemýlim
Reakcia na: FFF13 #16:
Ako vieš, že ich nebola schopná splniť? Máš k dispozícii ich ponuku?
Reakcia na: S499.1023 #17:
A nesťažovali sa náhodou že sú tie podmienky diskriminačné? Tuším hovorili niečo v štýle že oni autobus s mechanickými vonkajšími tlačidlami ani nemajú homologizovaný
Reakcia na: FFF13 #18:
A tie predchádzajúce série mali podľa teba čo, telepatické otváranie?
Reakcia na: S499.1023 #19:
Otazku kladie k veci, tak neviem naco si hned ironicky. Ziadna Sorka v karoserii NS este nema mechanicky dopyt mimo ramu dveri , tj museli si prerabat technicke riesenie ramu, kablovania karoserie.
A tie determalne okna maju mat aj nase existujuce NB18 no je tam velmi nizky stupen determalnosti. Determalne okna maju hlavne Capacity a nove eliny.
Reakcia na: Petto #20:
Požiadavka DPB bola mať dopytové tlačidlá priamo na dverách, tie však museli byť v mechanickom (nie dotykovom) vyhotovení. SOR sa oháňal tým, že na homologizáciu takýchto zmien by potrebovali min. 6 mesiacov a žiadali posunúť termíny (a keďže VO bolo vyhlásené ešte v auguste, veril by som tomu, že medzitým to dopracovali a teraz sa s kľudným svedomím môžu odvolávať proti vyhodnoteniu ponúk).
Reakcia na: N/A #21:
Ok medzicasom si to mozno zapracovali do vozidla. Ale cenou nepodlezu Erdogany. Ostatni vyrobcovia to vedeli splnit nacas ci Erdogany, ci SU ci Medak. Takze nie je o com, neopravnena namietka. AK by boli len Turci a SOR v sutazi tak to mozu vyhodnotit ako diskriminaciu a sitie na mieru ale pri 4 ucastnikoch ???
Ale chapem.ze su tazke casy v Libchavach, SU im zacina brat aj Prahu aj Brno a ich dlhorocna bašta Bratislava tiez uz pokrivkava.
Mne príde celá táto správa zvláštna:
1. DP dával na kontrolu celý tender. Úrad pre verejné obstarávanie však kontroloval len vyhodnocovanie ponúk, na základe námietky jedného z uchádzačov? Takže tender ako taký neposudzoval?
2 Zvláštna mi príde formulácia: Úrad nariadil "zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača". Lenže keď si pozrieme vyhodnotenie ponúk, žiaden uchádzač pri tomto tendri vylúčení nebol! A to ani SOR, ktorý bol druhý. Takže asi aj on splnil podmienky. Takže námietka proti čomu? Alebo jednotlivé uchádzači vedeli o tom, čo ponúkli iní a podľa nich Turci mali byť vylúčení?

Vylúčení boli len uchádzači pri tendri na autobusy do 8m, ale tam vraj nikto nenamietal.
A otázka: má DP nejaký scenár pre prípad, že n ebude úspešný. Veď už aj tak tento tender je až neúmerne naťahovaný, A to aj zásluhou DP,m ktorá donekonečna predlžoval lehotu na podávanie ponúk. A aj pri vyhodnotení dostali prednosť ponuky na ostatné tendre! Vaari čakať, že keď príde 10 autobusov s rozšírenou prepravou batožiny, tak časť SORIEK bude z Petržalky presťahovaná do Juráku, aby sa ešte znížila potreba Karos do premávky?
Reakcia na: Petto #22:
Môžeš mi povedať, ako im začína SU brať Prahu? SOR do Prahy stále dodáva kĺby z veľkého tendru, to isté aj sóla a SU vyhral len minibusy. Veď Praha je takmer komplet SORová. A súkromní dopravcovia v rámci PID si volia to, čo sami chcú. Hoci dá sa povedať, že aj tam sa SORu docela v poslednej dobe u Arrivy darilo.
Reakcia na: mathre #24:
Ano,klby su uz len dosle kusy z velkej objednavky.Sola uz vyhrali Iveco myslim s Urbanway 12.
Reakcia na: Petto #25:
No o tom sa hovorilo ešte pred uzavretím toho tendra ktorý sa aktuálne plní NB12tkami ale nakoniec to bola nejaká novinárska kačica a aj 12metráky dostal SOR. Konkrétne v počte 150ks. Do novembra som žil v Prahe, takže viem čo sa tam dodáva. Jediný úspech Solarisu bola jedna časť tendru na minibusy, kde vyhrali dodávku 30ks spolu so SORom, ktorý ich dodá tiež niečo okolo 30ks. Tie Urbanwaye, ktoré ty spomínaš nakupuje podnik ČSAD Střední Čechy v počte 50 ks, ktoré sa SORu vyhýbajú oblúkom. Ich posledné nákupy boli 18M Solarisy a nejaké Crosswaye. Jediným väčším zákazníkom SORu ako som spomínal je Arriva, ktorá ich prevádzkuje buďto na mestských linkách vo verzii NB12 alebo na medzimestských tiež vo verziách NB12 prípadne NB18. Ale u nich sa nakupuje kde čo, na Kladno vo veľkom berú aj vozy od Iveca a teraz nakúpili 15metráky od Scanie a Iveca.
Reakcia na: N/A #10:
Alebo môžu začať vykupovať vyradené Ikarusy 280 z Pešti, keď už podnik začal mať sklony k secondhand vozidlám. 😋 Vekovo sú síce totožné s Karosami a tiež majú schody, ale sú kvázi po generálke, nehnijú, nestrácajú časti nosnej konštrukcie počas jazdy, nemajú klímu ktorá by v lete nefungovala, naopak majú veľké vetračky a na bratislavské cesty sú ako stvorené. 😅
Karosy B961 z Prahy budú nahradou, napr taká 6370....
Reakcia na: volod #28:
Ach jaj, to je zlý vtip? Zrazu už nie je aké NP zabepečiť "priamo od západných dopravcov"?
Reakcia na: Viko #29:
Praha asi len pozicia nie ?
Je pravdepodobné, že vzhľadom na veľmi negatívny výhľad príjmov do rozpočtu mesta za tento rok bude nákup nateraz zrušený?
Reakcia na: Solider #31:
To je otázka, či konštatácia?
Reakcia na: Valec #32:
Koronavírus vplýva aj na zhoršený vizus oka ❓ 😛
Reakcia na: Solider #31:
Ak naozaj príjmy mesta klesnú (čo je takmer isté), som veľmi zvedavý na reakciu mesta, aspoň sa ukáže, či to mesto s verejnou dopravou myslí vážne. Ak plánované nákupy zrušia, tak tým vlastne povedia "Sorry, my máme na verejnú dopravu peniaze iba keď máme peniaze navyše, v zlých časoch použite autá." Len pripomínam, že pred rokom 1995 sa dala robiť atraktívna verejná doprava aj keď sme boli relatívne chudobní.
Reakcia na: Andy #34:
Súhlasím. Myslím si, že parkovacia politika ako vítaný zdroj príjmu sa aj po týchto udalostiach určite zavedie - a aplikovať ju bez náležitého zlepšovania MHD je cesta do pekla nielen pre politikov, ale najmä pre obyvateľov. Nedá sa naveky voziť na rozsypaných starinách.
Reakcia na: Andy #34:
Pritom odloženie nákupu/zrušenie VO by mohlo byť pre mesto značne nevýhodné - Otokar ponúkol autobusy za veľmi luxusnú cenu. Ak by sa robila nová súťaž, kľudne sa môže stať že to vyhrá niekto iný (Libchavy) a bude požadovať už oveľa vyššiu sumu.
Okrem toho, Vrakosy a mnohé ďalšie vozy sú už v naozaj tragickom technickom stave. Takže ak nechceme obmedzovať ponuku spojov, beztak bude potrebné robiť veľké investície do ich opráv, príp. si znova prenajať vozy z iných miest, čo tiež nebude zadarmo.
Reakcia na: Solider #33:
Otáznik vidím, len mi nepasuje s tým začiatkom vety. Tak sa uisťujem.
Reakcia na: Andy #34:
Ak z rozpočtu mesta vypadne nejakých 10% príjmov, určite sa to nejakým spôsobom dotkne aj MHD. Otázne je, aká forma to bude - nejaká úprava výkonov, odloženie investícií, alebo nejaký mix. Riešením je tiež zvýšenie cien.
Lebo ak raz nemáš dostatok financií, nemôžeš prevádzkovať na verejnú dopravu 100% (aj keby si ju chcel akokoľvek podporovať) a o to viac šetriť na niečom inom (odvoz smetí, osvetlenie, sociálne služby...?).
Reakcia na: Andy #34:
Pozerám, že sa nám tu zjavil nejaký Andy, čo nie "náš" Andy Rossz idő. To umožňuje administračný systém, dva rovnaké nicky?